Sivu 1/1

Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Ti Joulu 08, 2015 9:36 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Morjens !
Tilasin autolle joululahjaksi Magneettisen moottoriöljypohjan propun. Tämä proppu (Gold Plug) kerää mahdollisen metallipartikkelit öljyn seasta ja pitää ne kiinni vahvalla magneetilla kunnes öljyn vaihdossa putsataan. Kestokäyttöinen vaihdettavalla tiivisteellä (0,90€/kpl).
Kokonaishinta yhdelle propulle ja kolmelle tiivisteelle n 25€.
http://magnetpro.fi/

Asiakaspalvelu vastasi nopeasti kyselyyn ja oikea osa löytyi (S Type 4.2=MP-2).
Edit AP-2 =MP-2.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 01, 2016 7:31 pm
Kirjoittaja magnetpro
kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Tilasin autolle joululahjaksi Magneettisen moottoriöljypohjan propun. Tämä proppu (Gold Plug) kerää mahdollisen metallipartikkelit öljyn seasta ja pitää ne kiinni vahvalla magneetilla kunnes öljyn vaihdossa putsataan. Kestokäyttöinen vaihdettavalla tiivisteellä (0,90€/kpl).
Kokonaishinta yhdelle propulle ja kolmelle tiivisteelle n 25€.
http://magnetpro.fi/

Asiakaspalvelu vastasi nopeasti kyselyyn ja oikea osa löytyi (S Type 4.2=AP-2).

Tervehdys foorumilaiset,

Pieni korjaus tuohon 4.2L V8 S-Type:n proppumalliin. Oikea olisi MP-02, sama M14x1,5 kierre, mutta hieman pitempi kuin AP-02:lla.

Proppu+tiiviste paketti kustantaa nykyään 19,90€ Oulun varastosta toimitettuna. Valikoimassa on myös Jaguarin toinen kierrestandardi; pitkä M12x1,75. Oikea proppu vaihtelee automallin, moottorin ja valmistusvuoden mukaan. Sivustomme valikko ei ole vielä riittävän tarkka, joten sopivaa proppua voi kysellä s-postilla tai vaikka tässä ketjussa. Alla Jaguarin kaksi proppumallia ja joitain testikuvia tuotesarjasta...

Kuva

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 7:32 am
Kirjoittaja kissaeläin
Xx

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 7:51 am
Kirjoittaja magnetpro
kissaeläin kirjoitti:Eli mulle myytiin siis väärällä kierrepituudella oleva. Kärki ei siis liene oikealla korkeudella öljypohjassa keräämässä metallisilppua jos jää lyhyen kierteen vuoksi kierteen sisään ainakin osittain ?

Ei kun piti tosiaan korjata ensimmäistä postaustasi, kun siellä luki "(S Type 4.2=AP-2)."

Tarkistin juuri s-posti keskustelumme, niin MP-02:sta meillä oli puhe. Ja verkkokauppaseurannankin mukaan sinulle lähti MP-02 kolmella lisätiivisteellä, silloin joulukuussa. Et ole varmaan vielä ehtinyt öljyjä toistamiseen vaihtamaan? Olisi hienoa kuulla Jaguarinkin käyttäjäpalautetta, sitten kun se on ajankohtaisempaa...

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 9:19 am
Kirjoittaja kissaeläin
magnetpro kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:Eli mulle myytiin siis väärällä kierrepituudella oleva. Kärki ei siis liene oikealla korkeudella öljypohjassa keräämässä metallisilppua jos jää lyhyen kierteen vuoksi kierteen sisään ainakin osittain ?

Ei kun piti tosiaan korjata ensimmäistä postaustasi, kun siellä luki "(S Type 4.2=AP-2)."

Tarkistin juuri s-posti keskustelumme, niin MP-02:sta meillä oli puhe. Ja verkkokauppaseurannankin mukaan sinulle lähti MP-02 kolmella lisätiivisteellä, silloin joulukuussa. Et ole varmaan vielä ehtinyt öljyjä toistamiseen vaihtamaan? Olisi hienoa kuulla Jaguarinkin käyttäjäpalautetta, sitten kun se on ajankohtaisempaa...


Asia kunnossa. Pahoittelen väärää infoani ja ymmärrystäni asian tiimoilta.
Ps. Magneettiproppu sisällä vasta 1000km joten vielä ei öljynvaihtoa ole tullut suoritettua. Palataan palautteeseen kun syksyllä tulee tulee ajallisesti öljynvaihto kyseeseen. Joka tapauksessa hyvä hankinta jo nyt kun ei tarvitse uusia kuin tiivistettä kokonaisen propun sijaan vaihdella.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 9:24 am
Kirjoittaja magnetpro
kissaeläin kirjoitti:Asia kunnossa. Pahoittelen väärää infoani ja ymmärrystäni asian tiimoilta.
Ps. Magneettiproppu sisällä vasta 1000km joten vielä ei öljynvaihtoa ole tullut suoritettua. Palataan palautteeseen kun syksyllä tulee tulee ajallisesti öljynvaihto kyseeseen. Joka tapauksessa hyvä hankinta jo nyt kun ei tarvitse uusia kuin tiivistettä kokonaisen propun sijaan vaihdella.

Ok, kiitoksia!

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 5:08 pm
Kirjoittaja JMSC
Mikäs olisi oikea malli X-typen nelosdieseliin?

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 5:57 pm
Kirjoittaja magnetpro
JMSC kirjoitti:Mikäs olisi oikea malli X-typen nelosdieseliin?

X-Type 2.0 ja 2.2 dieselin proppuna on yllä mainittu MP-02 http://magnetpro.fi/shop/mp-02/
S-Type 3.0 V6:n taas tämä toinen kuvassa oleva proppu, AP-04 (M12x1,75)

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 8:54 pm
Kirjoittaja jakuvaari
Jaa, enpä tiedä sitten onko jotenkin vain ollut onnea, mutta kyllä sekä koneessa että laatikossa on kaikissa meillä olleissa Jaguareissa vuosilta 1950-1975 aina ollut molemmat proput hyvinkin magneettisia. Pieniä metallisiruja on laatikon puolella ollut siihen kiinnittyneinä kun noin kolmen vuoden välein olen laatikon öljyt vaihtanut.

-Jakuvaari

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 9:27 pm
Kirjoittaja JMSC
Suattaaapi olla, mutta X:ään jouduin vaihtamaan tarvikepropun reilu vuosi takaperin kun oli öljyn vaihdossa joku vetänyt alkuperäisen kierteet rikki (oli muuten mielestäni alumiinia??).
Joten ajattelin että jospa tällaista nyt kokeilisi laittaa ensi öljyn vaihdossa "mukana".

PS. Kiitos nopeasta vastauksesta.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Ma Touko 02, 2016 8:38 am
Kirjoittaja magnetpro
jakuvaari kirjoitti:Jaa, enpä tiedä sitten onko jotenkin vain ollut onnea, mutta kyllä sekä koneessa että laatikossa on kaikissa meillä olleissa Jaguareissa vuosilta 1950-1975 aina ollut molemmat proput hyvinkin magneettisia. Pieniä metallisiruja on laatikon puolella ollut siihen kiinnittyneinä kun noin kolmen vuoden välein olen laatikon öljyt vaihtanut.

Jotkut autovalmistajat laittaa nykyäänkin magn. proppuja, erityisesti vaihteistoihin ja periin; ihan syystä. Moottoripyörissä niitä näkee vielä enemmän. Outoa vaan on se, että alkuperäinen magneetti on yleensä todella heikko. Kantovoimaa on noin oman painon (50g) verran ja se heikkenee entisestään kuumassa öljyssä. Tällaiset halpismagneetit saattaa toki kerätä jotain hilettä ja yhtä hyvin päästä kerätyn "hipun" takaisin kiertoon. Kaikkea metallihilettä nämä eivät todellakaan kerä, eivätkä näytä öljynvaihdossa. Magn. propun tuoma mielenrauha, ilman todellisen hilekertymän näkemisen aiheuttamaa stressiä... :)
Meidän kuumuuskestävällä N45SH magn. propuilla nousee yli 1kg (testikuva yllä) ja voima säilyy moottoriöljyssä.

JMSC kirjoitti:Suattaaapi olla, mutta X:ään jouduin vaihtamaan tarvikepropun reilu vuosi takaperin kun oli öljyn vaihdossa joku vetänyt alkuperäisen kierteet rikki (oli muuten mielestäni alumiinia??).
Joten ajattelin että jospa tällaista nyt kokeilisi laittaa ensi öljyn vaihdossa "mukana".

PS. Kiitos nopeasta vastauksesta.

Muilla automerkeillä on tullut vastaan sellaisia alkup. proppuja, joiden kierteet ovat sopivan pehmeitä kulumaan ja kuitenkin sopivan kovia kuluttamaan öljypohjankin kierteet. Kun korjaamo ylikiristää parissa öljynvaihdossa, niin propun joutuu laittamaan pysyvästi liimalla kiinni.
Kuva
Toinen yleinen propunvaihtosyy on kuluva alkup. propun kanta, erityisesti ne hienot mallit pienellä kuusiokololla.

Kiitos tilauksesta. Proppu lähti tulemaan 1. luokassa ja on todennäköisesti huomenna Lempäälässä.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 9:21 am
Kirjoittaja jakuvaari
Terve,

Moni juttu on varmaan totta, mutta ERITTÄIN vahva mainoksen maku noissa tämän ketjun jutuissa on.
Emme kuitenkaan poista niitä, mutta oikeampi paikka olisi myydään palsta ja/tai foorumin sponsorointi.

Minulla ei ole ollut onglemia yhdenkään alkuperäisen öljypropun kanssa, mutta vaihdankin aina kuparisen tai alumiinisen prikan, mikä tulee propun ja öljypohjan tai rungon väliin. Toisaalta olen näitten autojen kanssa touhunnut vasta parisenkymmentä vuotta.

-Jakuvaari

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 9:57 am
Kirjoittaja JMSC
Morjehdus.

Varmasti ainakin magnetpron viesteissä on luonnollisesti hieman mainoksen makua. :mrgreen:
Toki kissaeläinhän ketjun aloitti joten mielestäni on ihan hyvää asiakaspalvelua vastata tähän ketjuun.

Itse en myöskään ole ikinä proppua saanut tuhottua, mutta nykyään kun tulee vaihdatettua öljyt itse vaihtamisen sijaan on joku jossain onnistunut yhden propun pilaamaan. Toki minulla nyt ei ole autojen huoltamisestakaan kuin vasta 15 vuoden kokemus.

Tokihan magnetpro voisi em. palstoille mainosketjua laittaa ettei tule epäselvyyttä.

Disclaimer: en ole missään tekemisissä em. yrityksen tai sen henkilökunnan kanssa enkä saa minkäänlaista korvausta tai alennuksia em yritykseltä.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 11:03 am
Kirjoittaja JMSC
Löytyykö muuten ZF6HP26 laatikon öljyntäyttöproppua?
Vanhasta venähti aukaistessa hieman (oli ihan pikkuisen tiukassa kiinni) tuo kuusiokolokanta ja olisi näinollen hyvä vaihtaa samalla kun laatikko saa pesun jossain vaiheessa tulevaisuudessa...

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 1:40 pm
Kirjoittaja magnetpro
JMSC kirjoitti:Varmasti ainakin magnetpron viesteissä on luonnollisesti hieman mainoksen makua. :mrgreen:
Toki kissaeläinhän ketjun aloitti joten mielestäni on ihan hyvää asiakaspalvelua vastata tähän ketjuun.
jakuvaari kirjoitti:Moni juttu on varmaan totta, mutta ERITTÄIN vahva mainoksen maku noissa tämän ketjun jutuissa on.
Emme kuitenkaan poista niitä, mutta oikeampi paikka olisi myydään palsta ja/tai foorumin sponsorointi.
Minulla ei ole ollut onglemia yhdenkään alkuperäisen öljypropun kanssa, mutta vaihdankin aina kuparisen tai alumiinisen prikan, mikä tulee propun ja öljypohjan tai rungon väliin. Toisaalta olen näitten autojen kanssa touhunnut vasta parisenkymmentä vuotta.

Kun magnetpro-ketjussa tuli alkuperäisten proppujen kuluminen ja mahdolliset vakiomagneetit esille, vertasin niitä proppujemme vastaaviin. Perustelut olivat kieltämättä (turhankin?) laajat, vieläpä käyttäjäkokemuksella/kuvalla varustettuina. Proppujemme kestävyyden ja magneettivoiman ero alkup. proppuihin nähden vaan on koko yritysidean perusta...ja siksi sitä tekstiäkin tulee :)

JMSC kirjoitti:Löytyykö muuten ZF6HP26 laatikon öljyntäyttöproppua?
Vanhasta venähti aukaistessa hieman (oli ihan pikkuisen tiukassa kiinni) tuo kuusiokolokanta ja olisi näinollen hyvä vaihtaa samalla kun laatikko saa pesun jossain vaiheessa tulevaisuudessa...

Vaihteistoille meillä on vain asiakkailta saatua propputietoa, ei valitettavasti virallista katalogia.
Kerrotko, millainen on propun kierre ja pituus, niin katsotaan sopiva malli valikoimasta.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: La Huhti 21, 2018 5:02 pm
Kirjoittaja Tata
Millä liimalla tuo neodymium magneetti on kiinnitetty roppuun? Jos se irtoaisi, voisi tulla pahaa jälkeä moottoriin.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: La Huhti 21, 2018 10:05 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Tata kirjoitti:Millä liimalla tuo neodymium magneetti on kiinnitetty roppuun? Jos se irtoaisi, voisi tulla pahaa jälkeä moottoriin.

Kyllä se varmaan jäisi kiinni magneettisuuttaan öljypohjaan.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Su Huhti 22, 2018 8:06 pm
Kirjoittaja Tata
Joissain autoissa öljypohja on kevytmetallia, kuten myös moottoripyörissä. Liimalla on tuolla kuuman öljyn seassa vaikeat olosuhteet. Moottoripyörään laitoin joskus ebaysta tilatun magneettitulpan ja ajatus irtoamisesta häiritsi hivenen mielenrauhaa. Magneetti on erittäin kovaa materiaalia ja moottoripyörässä on vielä vaihteiston hammaspyörät samassa öljytilassa.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Ke Huhti 25, 2018 9:44 pm
Kirjoittaja JMSC
Laitanpa oman kokemuksen ketjuun, X:ään tuli pari vuotta sitten laitettua tuo magnetpro:n proppu.
Ensimmäisessä öljynvaihdossa jotain pientä oli siihen tarttunutkin, mutta ei sen jälkeen (=kone kunnossa).

Jaksaa aina hymyilyttää huoltomiehen ihmetys kun proppu ei putoa sormista astiaan vaan nappaa öljypohjaan kiinni.
Ovatkin kehuneet harvinaisen voimakkaaksi tuota magneettia.

Niin ja samanlainen on MP:ssä kiinni myös.

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Ke Huhti 25, 2018 11:54 pm
Kirjoittaja s1jviita
Jotenkin taas tuntuu, että kuinka moottorit ovatkaan pärjänneet ilman näitä huippumagneetteja... Perusropulla vs magneettihyperropulla ajaa enemmän kilometrejä ennenkuin on täysin väljä kun metallisilppu on hieronut dylinterit väljiksi? Joissain VAG vehkeissä tämä voisi toimia kun EGR:stä irtoaa tavaraa ja moottori on valmis ennen 100tkm, tosin silppu on alumiinia :roll:

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: To Huhti 26, 2018 3:06 am
Kirjoittaja JMSC
Ehkä parempi ennakkovaroituksena... ehtii viemään vaihtoon ennen kuin laukeaa kokonaan. :lol:

Re: Magneettinen öljyproppu

Lähetetty: Pe Touko 18, 2018 9:56 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Niin, kaikki uusi ei ehkä ole paholaisesta ?