Arsin auto, Jyväskylä

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Arsin auto, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Ajattelin kirjoittaa kokemukseni kyseisestä autoliikkeestä. Käsittääkseni kyseessä yhden miehen firma, jota yrittäjä pyörittää sivutoimena töidensä ohessa kotoaan käsin. Näkyy myynnissä olevan nytkin yksi Jaguar, tällä kertaa S-Type.

Vaihdoin nykyisen diesel X-typeni häneltä puolisen vuotta sitten diesel Audi A4:llä. Lyhyesti sanottuna sain mieleisen auton, johon olen ollut tyytyväinen, mutta palvelu oli todella huonoa, töykeää ja jopa epäkunnioittavaakin. Pitkästi sanottuna:

Olimme sopineet sähköpostitse alustavat vaihtokaupat ja välirahan ja olin kysellyt autosta muutenkin paljon, mutta niihin saanut huonohkosti vastauksia. Kun tulin liikkeen pihaan, nousin autosta ja tervehdin ulos tullutta myyjää. Tervehdyksen sijaan myyjä alkoikin heti haukkua Audiani ja nostaa väliraha vaatimustaan. Kyselin sitten paikanpäällä X-typestä lisää, mutta minulle selvisi, että tiesin myytävästä autosta enemmän kuin myyjä itse, kun olin soittanut auton edelliselle omistajalle. Testilenkillä löysin pari pientä puutetta Jaggesta ja hänkin Audistani, mitä emme olleet etukäteen muistaneet mainita puolin eikä toisin. Lähdin sitten tinkaamaan noussutta välirahavaadetta, mutta myyjä ei suostunut millään muotoa pudottamaan tippaakaan, vaikka lopulta vetosin jopa, että "pudottaisit edes satasen niin saisit tyytyväisen asiakkaan." Mutta ei niin ei. Kun tämän jälkeen sanoin, että "ok tehdään kaupat sillä pyytämälläs summalla" ja tarjosin kättä niin hänpä yrittikin nostaa hintaa taas! Lopulta teimme kaupat sillä hinnalla mihin sanoin jo ok.

Olin ja olen edelleen iloinen, että sain mieleiseni auton ja olen ollut tyytyväinen siihen, mutta palvelu oli omasta mielestäni niin törkeää, että toista kertaa en hänen kanssaan haluaisi asioida enkä voi kyseistä paikkaa suositella. Tuon yhdenkin satasen jos olisi pudottanut niin tilanne voisi olla eri, vaikka yhdellä satasella siinä ei juuri merkitystä olekaan rahallisesti.

Kauppojen jälkeen jäin seuraamaan entisen autoni myyntiä netin välityksellä. Myynti-ilmoituksessa oli kuvia vain likaisesta autosta ja ulkoapäin eikä lisätiedoissa mainittu mitään vastikään tehdyistä tuhansien eurojen remonteista, joista kuititkin löytyivät hanskalokerosta. Pyyntihintakin oli selvästi alle markkinahinnan. Teki jo mieli käydä itse ostamassa se, puunata, ottaa kunnon kuvat ja kertoa remonteista ja myydä auto oikealla hintaa, mutta tähän en kuitenkaan viitsinyt ryhtyä.

Kyseisestä firmasta voi siis saada hyvän, jopa erittäin hyvän auton, mutta oman kokemukseni perusteella hyvää palvelua en saanut.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06