Autonvuokraus Italiassa

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Autonvuokraus Italiassa

Viesti Kirjoittaja Major »

Olemme lähdössä kuun lopussa Sisiliaan ja ajatus olisi ottaa auto loman ajaksi vuokralle. Olen yrittänyt lukea ehtoja ja lisätietoja vuokrauksesta mutta yksi asia jää epäselväksi. Onko perusvakuutuksia siellä myös kuljettajan + matkustajien suoja loukkaantumistapauksissa. Kaikkea muuta kyllä selostuksissa mainitaan muttei tuota. Jotkut yhtiöt tarjoavat lisäpalveluna Personal Insurancea mutta ei kaikki. Lisäksi paketoidut vakuutukset sotkee hintavertailua. Ei ihme että EU antoi määräyksen selvemmistä ehdoista autovuokrauksessa :) Onko täällä Italian matkaajia joilla kokemusta autonvuokrasta ja osaisivat valaista asiaa.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Autonvuokraus Italiassa

Viesti Kirjoittaja mikki »

Terve!
Olen pari kertaa vuokrannut Italiassa.
Eilen tein varauksen autolle viikoksi Milanosta.
Lue eilinen Aamulehti jossa juttua autonvuokrauksesta ulkomailla.
Esimerkkinä 150e ennakkovaraus muuttui 350e kalliimmaksi kun autoa noudettaessa otettiin lisävakuutuksia.

Olen vuokrannut viim. vuosien aikana 35 kertaa auton ulkomaan lentokentiltä.
Käyttäen samaa luotettavaa tavarantoimittajaa eikä koskaan mitään ongelmaa.
Luottamussuhde on molemminpuolinen: Gatwickistä kun otan pimeänä iltana auton sanovat: ''Tsekkaa tarkasti aamulla, ota kuvat ja meilaa klo 10 mennessä jos jotain''. Kiitoksena up-gradesivat ensin Goldiin ( ohi jonon ) ja nyt 5-Star Goldiin ( aina auto parannetaan ja kakkoskuski ilmainen ).

TÄRKEÄÄ:
-tsekkaa auto TARKASTI ennen ajoa, tuulilasin kivet, vanteet ( ne jopa hanskoilla vetää vanteen ympäri naarmujen takia ), kaikki pienimmätkin stiplut ovissa ym, ja juuri kaveri sai 600e extraa maksaa kun takapuskurin alla olevassa muovissa oli isoja naarmuja ). Merkitse lomakkeeseen kaikki ja ota kuittaus vuokraamosta.

Itse en maksa koskaan mistään extraa. Varmistan että omavastuu n. 1000eur ja ajan varovasti. En ikinä parkkeeraa ahtaaseen paikkaan.
Henkilövakuutuksissa luotan ympärivuotiseen matkavakuutukseen. Ajan varovasti. Mutta kerran kun otin Sixtin avo-Bemarin ne sanoi: '' Teidän vastuu on 55 000e''. En huomannut monisivuisessa sopparissa netissä tuota ehtoa. Silloin oli pakko maksaa extraa n. 160e joka tuhosi vuokrauksen halpuuden...LUE ehdot kokonaan läpi ajatuksella.
Käytän Hertziä. Aina. Bon voyage!
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Autonvuokraus Italiassa

Viesti Kirjoittaja mikki »

Lisään vielä.
Ostin ja pidän aina päällä tuulilasiin kiinnitettävän videokameran.
n. 200e.
Pyörii koko ajan ympäri ja voi pysäyttää ja katsella jos jotain sattuu.
Tämä siksi että usein ulkomailla kolarin/vahingon sattuessa ulkomaalainen helposti yritetään saada syylliseksi!
M
Vastaa Viestiin