Automaalausta ja peltitöitä Tallinnassa

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Ursus arctos
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2014 11:22 am

Automaalausta ja peltitöitä Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Ursus arctos »

Käytin omaa vm. 1996 x300:stani Tallinnassa Brisko - nimisellä pajalla. www.brisko.ee

Autossa oli kaikenlaista, olin mm. lievästi kolhinut sitä parkkipaikalla ja ruosteisia ja naarmuuntuneitakin paikkoja oli. Mietin jo, kannattaako ryhtyä ylipätään enää teettämään tämäntyyppistä remonttia, vai ajelenko sillä nykykunnossaan sen minkä ajelen, mutta kun tykkään ko. autosta kovasti ja se on ihan arkiajossa, niin päätin teettää kaikki peltityöt ja maalaukset pois. Osa oli lähinnä kosmeettisia juttuja, eivätkä olisi olleet välttämättä tarpeen. Kysyin tarjouksia parista muustakin paikasta Tallinnasta, joista sain itse asiassa edullisemmat tarjoukset. Briskon Svetlana kuitenkin teki minusta niin asiallisen ja yksityiskohtaisen tarjouksen, että päätin ottaa sen. Tästä näette samalla mitä tehtin ja mitä maksoi:

Paintjob: 1080 euros

1) The front right fender – 150 euros
2) The rear right fender – 150 euros
3) The rear left fender – 150 euros
4) The part of the left doorstep – 60 euros
5) The rear left doorway – 60 euros
6) The right doorstep – 120 euros
7) The rear right doorway – 60 euros
8) The front left fender – 120 euros
9) The rear panel – 60 euros
10) The trunk lid – 150 euros

Repairs and disassembling: 520 euros

1) Dismounting of the right front fender – 60 euros
2) Straightening of the right front fender – 70 euros
3) Sandblasting of the right front fender – 20 euros
4) Disassembling of the right rear fender – 20 euros
5) Sandblasting of the rear right fender – 20 euros
6) Straightening of the rear right fender – 30 euros
7) Dismounting of the rear bumper – 50 euros
8) Dismounting of the taillights – 20 euros
9) Disassembling of the left rear fender – 30 euros
10) Sandblasting of the rear left fender – 20 euros
11) Disassembling of the rear left doorway – 20 euros
12) Dismounting of the left front fender – 60 euros
13) Sandblasting of the left front fender – 20 euros
14) Welding of the rear left arch – 40 euros
15) Disassembling of the trunk lid – 40 euros

In Total: 1600 euros + plank 5 euros + dismounting of the trunk lid 20 euros = 1625 euros.

Nyt siis taas kissa kiiltää. Jotain paikkoja jäi tekemättä mm. koska puskureita ei maalattu, mutta Svetlana sekoitti minulle kaupan päälle pienen purkin maalia mukaan ja olen itse töpötellyt pari kohtaa puskureirta lähinnä maalikynätyyppisesti.

Paikka on Lasnämäellä. Ei ulkoapäin mikään erityisen vaikuttava paja. Kaikki ilmeisesti venäjänkielisiä. Svetlana kertoi isoisänsä alun perin perustaneen paikan. Samassa firmassa on töissä myös äitinsä ja kaksi setäänsä, eli perheyritys.

Kaikki meni suht. mallikkaasti. Aikataulu nyt oli vähän sinnepäin, mutta valmista tuli viimein, eikä itsellänikään ollut kiire. Kun menin hakemaan autoa, niin (onneksi) huomasin että kukin pyörä oli kiinni vain kahdella mutterilla. Asentaja pahoitteli mokaansa ja laittoi pöyrät kunnolla kiini. Samoin jouduin huomattamaan siitä, että ilmeisesti purkaessa maalausta varten useampi takapolttimo oli mennyt pimeäksi, mitkä joudin pyytämän vaihtamaan.

Eli lopputuloksena: ei halvin mutta sympaattinen paikka jossa hommat hoituivat englannksi ja sain hyvin yksityiskohtaisen tarjouksen. Työjäljessä en huomannut huomauttamista.
- X300 4,0 Sovereign vm. 1996
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Automaalausta ja peltitöitä Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Kyl kyl. Kivahan se on käydä Tallinnassa. :lol: Mäkin olin viikko sitten. :oops: Tarjoushan on tehty todella sillai asiallisesti, eli tiedät mistä maksat. Mut onks toi nyt sitten oikeasti sen edullisempi kun Härmässä? Mätähommiahan ei kait paljonkaan ole tehty, oikeastaan kait todella vähän kun miettii mitä välillä näkee. :roll: Hitsaustyöhän on usein kait kuitenkin sekä hinnan tason että työn säilymisen kannalta se kaikista oleellisin tekijä.
i
Ursus arctos
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2014 11:22 am

Re: Automaalausta ja peltitöitä Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja Ursus arctos »

Totta se, että ei Tallinnassa ole välttämättä nykyään monikaan asia niinkään paljon halvempi kuin Helsingissä tai muualla Suomessa. Itse en ole koskaan aiemmin joutunut autoa maalauttamaan, joten käsitykseni peltitöiden ja maalauksen hintatasosta Suomessa tai missään muuallakaan on heikko. Lopultahan hinta on se, millä ostaja on valmis ostamaan ja myyjä myymään. Niinkuin edellinen kommentoija varmaankin tarkoitti, osa viehätystä silloin kun lähdetään pois kodin taikapiiristä on matka itsessään ja asiaan varsinaisesti liittymätön reipas oheistoiminta.

Itse asun Helsingissä ja (varsinkin palvelujen) hinnat ovat joissain asioissa alkaneet joustaa täälläkin alaspäin. Esimerkiksi tässä naapurissa (kuitenkin kantakaupungissa) tukanleikkuun saa nykyään suurin piirtein kellon ympäri arjet ja pyhät tuoreilta maahanmuttajilta 10 eurolla. Viisi vuotta sitten samojen miesten kauemmin maassa olleet maanmiehet pyysivät 20 € per pää, eikä sekään ollut minusta kiskontaa.
- X300 4,0 Sovereign vm. 1996
Vastaa Viestiin