ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
eeimmon
Viestit: 35
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 4:17 pm
Paikkakunta: Helsinki

ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja eeimmon »

Minulla oli suositus tarkan työn paikasta, Keravan Ruosteenesto, nimen mukaisella alueella.
Kun ajattelin viedä auton katsottavaksi, kävi ilmi että omistaja on eläköitynyt ja paikka on lopettanut.

Onko lukijoilla tietoa paikasta, jossa osaaminen ja asenne ovat kohdallaan?

eeimmon
XJ6 4.0 Vanden Plas "Miss Las Vegas"
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Samaa mietiskellyt. Keväällä ajatus viedä XKR ruosteenestoon. Jotenkin vaan tuntuu että pitäisi olla paja joka tuntee kissan, näissä on omia omituisuuksiaan mitä ei varmasti perusjamppa osaa suojailla.
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

ÄksJiiKasi kirjoitti:Samaa mietiskellyt. Keväällä ajatus viedä XKR ruosteenestoon. Jotenkin vaan tuntuu että pitäisi olla paja joka tuntee kissan, näissä on omia omituisuuksiaan mitä ei varmasti perusjamppa osaa suojailla.
Jag-Finnillä suosittelivat Hollolan Ruosteenestoa, perusteena juurikin aiempi kokemus Jaggeista. Ei ole ihan pk-seudulla, mutta ei nyt ihan mahdottomankaan kaukana. Muistaakseni mainitsivat että jotkut anturit, ehkä varashälyttimeen liittyen, pitää tietää huomioida suojauksessa ja niin edelleen.

Itse olen vielä kahden vaiheilla suojauksen suhteen, kun vaikka X150:ssä kori onkin alumiinia, apurungot ja kenties jotkut muutkin alustan osat ovat käsittääkseni terästä...
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Onko joku teettänyt vanhaan, jo alkavasti ruostuvaan pohjaan jotain tuollaista laadukasta Finikor tmv. suojausta. Mitä maksoi? Itse kurkkasin Finikor sivulta että yleisesti Täysturva-suojaus maksaisi XF:ään 1130€ mutta paljonko noihin on reaalimaailmassa tullut lisähintaa pohjatöistä?
Jyuu
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2019 11:25 pm

Re: ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Jyuu »

Teetin loppukesästä Finikor käsittelyn Lohjan Ruostenesto Oy:ssä 2003 XKR:ääni.
Autossa ei ollut mitään käsittelyä pohjalla, mutta oli silti melko ruosteeton. OIkeastaan vain takakelkka oli enemmän ruosteessa ja se hiekkapuhallettiin ja pohjamaalattiin (saattoi samalla pohjakäsitellä muitakin kohtia, jotka paljastuivat painepesun jälkeen). Samalla teetin keraamisen pinnoituksen.
Koko homma maksoi 1550€ ja olen kaikin puolin tyytyväinen ko firmaan.
XKR 2003 Conv (RHD)
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: ruoste-estoa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Keravalla teetätin s-tyyppiini 2002 suojauksen n. 10v sitten, mutta ruostumista se ei estänyt. Hitsautin ja suojautin kunnolla helmat ja pyöränkotelot 2017. Kysymys: mitä tehdä takakelkan kumeille yms, liikkuville paikoille, Ne rispaantuvat. Voiko vaihtaa vai miten toimia?
Vastaa Viestiin