XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Niin onkohan vika puolissa, tulpat täytyy tietenkin ensin katsoa...Mut jos olis jotain Hypervinkkiä?? siis kone ei ainakaan kaikilla käy..mielestäni viidellä ja etenkin tyhjäkäynnillä kabiinissa tärisee, kun kone ei käy kaikillä... Mistä noita osia kannattais ostaa? Kiitos jo etukäteen!
Nyt selvisi vika.. 2 puolaa sökönä, mistä kannattaa ostaa? ja jos jollain on ylimääräisiä niin ostan!
Puh. 0442519911
Nyt selvisi vika.. 2 puolaa sökönä, mistä kannattaa ostaa? ja jos jollain on ylimääräisiä niin ostan!
Puh. 0442519911
Viimeksi muokannut macho86, Ti Huhti 21, 2009 7:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä/tärisee!
Meillä oli samoja oireita (4,0L). Katsastus ei perjantaina mennyt läpi päästöjen takia, pakosajat halki molemmat.
Helppo tarkistaa yläkautta kun ottaa suojapellin pois.
Perjantaina olisi tarkoitus messingillä juotella halkeamat tukkoon.
Pete
Helppo tarkistaa yläkautta kun ottaa suojapellin pois.
Perjantaina olisi tarkoitus messingillä juotella halkeamat tukkoon.
Pete
Viimeksi muokannut XJ12C-76, Ke Huhti 22, 2009 9:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Mun jagesta meni n. pari kuuta sitten kolmospytystä puola, ja se vaihdettiin Laatuvaunussa.Pelas sen jälkeen n. kuukauden ja sitten rupes taas nylkyttämään.Tällä kertaa ykköspuola, jonka vaihdoin itse.Ostin yhdeltä kaverilta varalle, tosin käytettyjä mutta toimivasta koneesta ja hyvä hätävara. British Partsista sais uusia vajaa 70e + toimitukset päälle. Jää joka tapauksessa halvemmaks ku "suomen"uudet.
JAGUAR XJ6 3.2 Executive 1996
JAGUAR XJ6 3.2 Executive 1996
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Huom. että tuohon BP:n hintaan tulee vielä 17,5% ALV päälle. Mutta vieläkin joka tapauksessa paljon halvempi kuin Inchape hinta, muistaakseni reippaasti yli 200e.vasta38 kirjoitti:British Partsista sais uusia vajaa 70e + toimitukset päälle. Jää joka tapauksessa halvemmaks ku "suomen"uudet.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Moikka, itse tilasin EBAY .stä (UK) silloin oli hinta 36 + kulut, siis puntina. Kesti 5 pv tulla. Joten säästöä tulee ellei ole kiire.
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Miten ihmeessä te selvitätte mikä puola on kaput, itse kun en oikein ole mikään neropatti. Ja ( merkkihuollossakin,vaan arvaillaan mahtaakohan joku puola olla sökönä , kun välillä käy viidellä joskus jopa neljällä ja sitten taas yht'äkkiä kaikilla ) kait pitäis vaihtaa kaikki,vai onko jostain muusta kyse?
BLACK XJR -96
Chrysler Windsor -62
Chrysler Windsor -62
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Ei kokemusta jaggen moottorissa puolaviasta mutta jos on selkeästi yksi puola viallinen niin yleensä testeri osaa kertoa sen. Tai sitten yksi kerrallaan kokeilemalla. Jos on useampi risa niin toi yksi kerrallaan vaihtaminen ei tietysti silloin oikein onnaa. Yhden kaverin autosta katselin ja viallinen löytyi ihan silmallä kun puolat kävi läpi. Jos sulla aina ajoittain toimii niin varmaan kannattais ihan ekaks vaan käydä kaikki puolat läpi ja putsailla hyvin kontaktipinnat, puolat ja ympäristö, sekin voi auttaa. Jos ajottain kuitenkin toimii niin ei ole ainakaan totaalinen "käämivika". Toki voi olla niinkin rikki että kylmänä toimii mutta lämmetessään ei.
Likaisuudesta/kosteudesta johtuvat "ylilyönnit" usein kyllä hokaa ihan silmälläkin kun noita tarkastelee.
Saikohan tuosta selvää??
Itse lähtisin siitä että putsailisin ensi nuo kaikki ja jos on yleimittari niin voisihan nuo oomisesti mitatakkin, kaikista pitäisi löytyä suunnilleen samat arvot. Jos joku poikkeaa joukosta niin sitä tietysti voisi epäillä.
Jos on vikakoodin lukijaa mahdollisuus käyttää niin kantsis varmaan lukasta jos se osais suoraan kertoa viallisen.
Ja niin, en ole minäkään mikään neropatti mutta tuolla tavalla pari kertaa puola vian löytänyt. Toisen näki tosiaan silmällä mutta toisessa joutui noita yksitellen keskenään vaihtamaan (oli siis yksi varmasti ehjä varaosa käytössä) ja oli 6 koneessa tietysti 5 mitä kokeiltiin....aika puljaamista. Testeriä ei ollut kummassakaan tapauksessa käytössä.
Likaisuudesta/kosteudesta johtuvat "ylilyönnit" usein kyllä hokaa ihan silmälläkin kun noita tarkastelee.
Saikohan tuosta selvää??
Itse lähtisin siitä että putsailisin ensi nuo kaikki ja jos on yleimittari niin voisihan nuo oomisesti mitatakkin, kaikista pitäisi löytyä suunnilleen samat arvot. Jos joku poikkeaa joukosta niin sitä tietysti voisi epäillä.
Jos on vikakoodin lukijaa mahdollisuus käyttää niin kantsis varmaan lukasta jos se osais suoraan kertoa viallisen.
Ja niin, en ole minäkään mikään neropatti mutta tuolla tavalla pari kertaa puola vian löytänyt. Toisen näki tosiaan silmällä mutta toisessa joutui noita yksitellen keskenään vaihtamaan (oli siis yksi varmasti ehjä varaosa käytössä) ja oli 6 koneessa tietysti 5 mitä kokeiltiin....aika puljaamista. Testeriä ei ollut kummassakaan tapauksessa käytössä.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Tuli mieleen tuosta omasta autostani,kun välillä kaikki toimii,ja sitten taas ei. Että onkohan mahdollista et kyseessä olisikin maadoituksesta. Puolia olen vaihtanut 3 kpl 1 ihan uusi ja 2 kpl toimivasta autosta. menee kyllä meikäläiseltä kyllä ihan arvailuksi,mutta kun asia pyörii mielessä, niin sitä miettii kaikenlaista.
BLACK XJR -96
Chrysler Windsor -62
Chrysler Windsor -62
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Helppo tapa kokeilla: auto tyhjäkäynnille, ensimmäinen puola irti -> jos koneen käynti muuttuu = puola ehjä, jos taas käynti EI muutu = puola rikki. Sama toistetaan kaikilla pytyillä.japa kirjoitti:Miten ihmeessä te selvitätte mikä puola on kaput, itse kun en oikein ole mikään neropatti. Ja ( merkkihuollossakin,vaan arvaillaan mahtaakohan joku puola olla sökönä , kun välillä käy viidellä joskus jopa neljällä ja sitten taas yht'äkkiä kaikilla ) kait pitäis vaihtaa kaikki,vai onko jostain muusta kyse?
S-Type 3,0 Executive -00 (Anthracita/Almond)
XJ6 4,0 Sovereign -97 (Sapphire) ex
XJ6 4,0 Sovereign -95 (JRG) ex
XJ6 4,0 Sovereign -97 (Sapphire) ex
XJ6 4,0 Sovereign -95 (JRG) ex
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
No nyt on puolat testattu ,auto tyhjäkäynnillä kierrokset n. 500 kaikki tuntuu toimivan ,eli käynti muuttui selvästi kun otti puolista piuhan irti. mutta kone pätkii kaikesta huolimatta.
Sitten kun polkaisee pari kertaa kierrokset johonkin 5000 rpm paikkeille,sen jälkeen kaikki
taas ok ,ja tyhjäkäynti jää n.750-800 kohdalle. taitaa olla läppävika tai ilmavaivoja tiedä näistä
vanhoista rouvista mikä niitä milloinkin ahistaa. No täytyy tilata aika Hirvoselle ,jos sieltä löytyis apua.
Sitten kun polkaisee pari kertaa kierrokset johonkin 5000 rpm paikkeille,sen jälkeen kaikki
taas ok ,ja tyhjäkäynti jää n.750-800 kohdalle. taitaa olla läppävika tai ilmavaivoja tiedä näistä
vanhoista rouvista mikä niitä milloinkin ahistaa. No täytyy tilata aika Hirvoselle ,jos sieltä löytyis apua.
BLACK XJR -96
Chrysler Windsor -62
Chrysler Windsor -62
Re: XJ6 3.2 vm 1996 Käy viidellä pytyllä. Mistä puolia saa?
Moikka, joko ehdit korjaamolle? Mulla teki -95 samaa, lopuksi otin vanhan konstin ja menin motarille "revittämään" nyt on kissa käynyt 3vko mainiosti. Joten ei ollut puolat mennyt. Todennäköisin syy oli tukkeentunut suutin (laita puhd. ainetta tankkiin ennen). Hyvät syksyt kaikille !