Kissat radalla
Kissat radalla
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: Kissat radalla
Tässä hieno ratamisu http://www.ultimatecarpage.com/car/4360 ... aguar.html
Varsin professionaalisen näköinen tuo XK-moottori - yhä!
Varsin professionaalisen näköinen tuo XK-moottori - yhä!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: Kissat radalla
Joo, hieno on! Mutta osaako joku kommentoida, ihmettelin sitä, kun putkisto on todella vapaastihengittävän näköinen, mutta kansi näyttäisi olevan ihan vakio nk. straight-port head, eli sama mikä on jok'ikisessä E-typessä ja VS tai VAS-numeroisissa XK150:ssä, ja myöhemmin vaikka missä kuusisylinterisissä (paitsi että rintapellin päässä on eroja E-typen ja muiden välillä, vaikuttaa lähinnä sovitukseen) ja on toki muokattu kuivasumpuksi tuo kone.jjj kirjoitti:Tässä hieno ratamisu http://www.ultimatecarpage.com/car/4360 ... aguar.html
Varsin professionaalisen näköinen tuo XK-moottori - yhä!
Mutta ei ole siis nk. wide-angle head joka tuli D-typeen 1956, luulin että Listerissä olisi kanssa ollut tuo, koska ne alunperinkin rakennettiin vain kilpa-autoiksi.
Taitaa olla tämän artikkelin mukaan vaan niin, että jos ko. autolla halutaan ajaa kilpaa tänä päivänä ja olla kilpailukykyisiä, saadaan tuosta peruskannesta pienemmilläkin venttiileillä enemmän tehoa ja ilman ongelmia yli 5.500rpm kierroksilla:
http://www.temperocars.com/makes/dtype/ ... nce5b.html
Sama juttu selittää tuon laturin paikalla olevan öljypumpun, tehtaan kisakoneissa pumppu oli normaaliin tapaan konessa sisällä.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kissat radalla
Kuvien Listerissä on ihmeellinen, vaarallinen ja typerä ilmanpuhdistajaratkaisu! Alkuaikojen Listereissä ei varmaan tällaista ollut, vasta "nykyaika on (vaahto)muovin"
Tässä nähdään varma tapa saada autoonsa kaasuttajapalo jonain päivänä...tällaisilla olen polttanut tripla-Weberillisen E-typen, yksi tuttavani poltti kahdestikin kisa-Volvonsa konetilan ja pari muuta tuttuani ovat kärsineet yhden tulipalon kukin. Viritetty moottori (pitkät venttiilien aukioloajat) yskii matalilla kierroksilla bensaa putsariin päin, joka kostuu. Vielä pahempi, jos vaahtomuoviset putsarit on valmistajan ohjeen mukaan jo valmiiksi kostutettu heidän "putsariöljyllään". Kylmänä moottori yskiskelee ja posauttelee silloin tällöin pitkiä pistoliekkejä kaasuttajista ja jos kierrokset ovat alhaalla, liekki ei imeydy takaisin moottoriin, vaan vahhtomuovi ja sen polttoaine ehtivät syttyä. Oikea "Molotovin coctail" on valmis. Oppirahat maksaneena vain teräsvilla- tai paperisuodin kelpaa minulle nykyään...
Tässä nähdään varma tapa saada autoonsa kaasuttajapalo jonain päivänä...tällaisilla olen polttanut tripla-Weberillisen E-typen, yksi tuttavani poltti kahdestikin kisa-Volvonsa konetilan ja pari muuta tuttuani ovat kärsineet yhden tulipalon kukin. Viritetty moottori (pitkät venttiilien aukioloajat) yskii matalilla kierroksilla bensaa putsariin päin, joka kostuu. Vielä pahempi, jos vaahtomuoviset putsarit on valmistajan ohjeen mukaan jo valmiiksi kostutettu heidän "putsariöljyllään". Kylmänä moottori yskiskelee ja posauttelee silloin tällöin pitkiä pistoliekkejä kaasuttajista ja jos kierrokset ovat alhaalla, liekki ei imeydy takaisin moottoriin, vaan vahhtomuovi ja sen polttoaine ehtivät syttyä. Oikea "Molotovin coctail" on valmis. Oppirahat maksaneena vain teräsvilla- tai paperisuodin kelpaa minulle nykyään...
kari tt
Re: Kissat radalla
Terve,
Ymmärrän yskän, ja muistan tragedian.
Mitähän mahtaisi vakuutusyhtiö tykätä, jos polttaisi aidon historic racerin tuon takia!
Noh, ainakaan itse en tykkäisi.
On aina lohdullista tietää, ettei tähän hulluuteen ole parannusta, eikä katto tule vastaan kovin äkkiä. Nyt kun dollari on niin edullinen, olisi tämmöisen hienon aidon kilpa-Jaguarin saanut itselleen "vain" €2.650.000 euroa pöytään latomalla. Tai siis ei olisi saanut, koska sen verran joku toinen harrastaja pöytään laittoi tuon $3.740.000 USD. Hauska ajatella mikähän mahtoi olla hänen "kattonsa"! Veikkaanpa, että oli jo varmaan yli sen, mutta kun oli pakko saada, niin oli pakko saada!
http://www.coventryracers.com/cars/detail/?car=XKD528
-Jakuvaari
Jk. Ei siis vaahtomuovia, paitsi verhoiluun!
Ymmärrän yskän, ja muistan tragedian.
Mitähän mahtaisi vakuutusyhtiö tykätä, jos polttaisi aidon historic racerin tuon takia!
Noh, ainakaan itse en tykkäisi.
On aina lohdullista tietää, ettei tähän hulluuteen ole parannusta, eikä katto tule vastaan kovin äkkiä. Nyt kun dollari on niin edullinen, olisi tämmöisen hienon aidon kilpa-Jaguarin saanut itselleen "vain" €2.650.000 euroa pöytään latomalla. Tai siis ei olisi saanut, koska sen verran joku toinen harrastaja pöytään laittoi tuon $3.740.000 USD. Hauska ajatella mikähän mahtoi olla hänen "kattonsa"! Veikkaanpa, että oli jo varmaan yli sen, mutta kun oli pakko saada, niin oli pakko saada!
http://www.coventryracers.com/cars/detail/?car=XKD528
-Jakuvaari
Jk. Ei siis vaahtomuovia, paitsi verhoiluun!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kissat radalla
Kotimainen normivakuutusyhtiö ei tykkää yhtään mitään, koska kilpa-autoille eivät käytännössä myönnä minkään valtakunnan vakuutusta... Eivät edes säilytykseen. Itselläni oli aikanaan kilpurissa pitkän tinkaamisen jälkeen saatu osakasko, mutta siinäkin oli pykälä että kilpaosia ei korvata. Ne kun riisutaan, ei kilpa-autosta paljoa arvokasta jää jäljelle.Mitähän mahtaisi vakuutusyhtiö tykätä, jos polttaisi aidon historic racerin tuon takia!
Vaahtomuoviputsareista puheenollen, kaikki edellämainittu pitää todellakin hyvin paikkansa. Oheisen kuvan mukaista jälkeä tuli tuollaisten kanssa Knutstorpissa muutana vuosi sitten. Spinnauksessa sammunut kisakuuma kone löi startatessa tulta kaasareihin ja homma oli valmis.
- Liitteet
-
- IMG_0731.jpg (33.43 KiB) Katsottu 4251 kertaa
Lincoln Continental Convertible -62
Range Rover 3,5 Efi Vogue -88
Dodge Dart GT -65
Triumph Spitfire 4 kilpuri -64
Ford Fiesta 1,1 -79
Audi A6 -05
Kawasaki KZ1300 -79
Moto Guzzi Le Mans 1000 -88
Aprilia RSV 1000 R Factory -05
Range Rover 3,5 Efi Vogue -88
Dodge Dart GT -65
Triumph Spitfire 4 kilpuri -64
Ford Fiesta 1,1 -79
Audi A6 -05
Kawasaki KZ1300 -79
Moto Guzzi Le Mans 1000 -88
Aprilia RSV 1000 R Factory -05
Re: Kissat radalla
Joo, jos on ihan puhdas kilpa-auto, niin noinhan se menee. Arvelen vaan, että koska nää D-typet ja C-typet on myös katurekisterissä, niin niillä on jokin kasko. Varmaan jos niillä ajetaan kilpaa, niin pitää olla jokin erityisvakuutus, mutten jaksa uskoa, että kukaan uskaltaisi niillä ajaa muutoin ilman vakuutusta, kun autojen arvo näyttää olevan 1-3 miljoonaa euroa...jtt kirjoitti:Kotimainen normivakuutusyhtiö ei tykkää yhtään mitään, koska kilpa-autoille eivät käytännössä myönnä minkään valtakunnan vakuutusta... Eivät edes säilytykseen. Itselläni oli aikanaan kilpurissa pitkän tinkaamisen jälkeen saatu osakasko, mutta siinäkin oli pykälä että kilpaosia ei korvata. Ne kun riisutaan, ei kilpa-autosta paljoa arvokasta jää jäljelle.Mitähän mahtaisi vakuutusyhtiö tykätä, jos polttaisi aidon historic racerin tuon takia!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kissat radalla
Aivan... Tietääkseni jotkut asiaan erikoistuneet yhtiöt vakuuttavat kilpa-autoja kisakolhujenkin varalta. Maksut ovat tuolloin kohtuulinen prosenttiosuus auton arvosta / kisa, joten halpaa lystiä ei moinen vakuuttaminen ole.
Se vääryys mihin itse ole törmännyt on että jos talli palaa, niin ajoneuvot korvataan vain niiden omasta palovakuutuksesta, ei irtaimistona. Kilpa-autolle taas ei normaalia järkevänhintaista palovakuutusta myönnetä edes säilytykseen. Lisäksi irrallisetkin auton osat katsotaan kuulemma kuuluvaksi ko. autoon, esim. kaikki siihen sopivat 3 moottoria...
Se vääryys mihin itse ole törmännyt on että jos talli palaa, niin ajoneuvot korvataan vain niiden omasta palovakuutuksesta, ei irtaimistona. Kilpa-autolle taas ei normaalia järkevänhintaista palovakuutusta myönnetä edes säilytykseen. Lisäksi irrallisetkin auton osat katsotaan kuulemma kuuluvaksi ko. autoon, esim. kaikki siihen sopivat 3 moottoria...
Lincoln Continental Convertible -62
Range Rover 3,5 Efi Vogue -88
Dodge Dart GT -65
Triumph Spitfire 4 kilpuri -64
Ford Fiesta 1,1 -79
Audi A6 -05
Kawasaki KZ1300 -79
Moto Guzzi Le Mans 1000 -88
Aprilia RSV 1000 R Factory -05
Range Rover 3,5 Efi Vogue -88
Dodge Dart GT -65
Triumph Spitfire 4 kilpuri -64
Ford Fiesta 1,1 -79
Audi A6 -05
Kawasaki KZ1300 -79
Moto Guzzi Le Mans 1000 -88
Aprilia RSV 1000 R Factory -05
Re: Kissat radalla
Ilmeisesti jos kilpa-auto on oikein muotoiltu ja on tarpeeksi vauhtia, ei tarvita ainakaan hirvi-vakuutusta porojen ja peurojen varalta?
http://www.georgiajag.com/FormulaDeerHunting.wmv
-Jakuvaari
http://www.georgiajag.com/FormulaDeerHunting.wmv
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kissat radalla
Hauska video vaikkakin henki siinä taisi kauriilta lähteä.
/Antsu
/Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: Kissat radalla
Vielä aiheesta. Ei niin sulavalinjainen keula + 150 MPH + kauris/peura >
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175851
/Antsu
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175851
/Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: Kissat radalla
Huh! Ei sovi heikkovatsaisille!Antsu kirjoitti:Vielä aiheesta. Ei niin sulavalinjainen keula + 150 MPH + kauris/peura >
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175851
/Antsu
Taisi olla oikeasti kuitenkin vain kettu, nopeutta on ollut melko varmasti yli 200km/h kun se on mennyt suoraan läpi jäähdyttimestä yms! Turkki näyttää silti ihan hyvältä!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________