Ilmastoinnin puhallin oireilee omiaan

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Ilmastoinnin puhallin oireilee omiaan

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Oireet alkoivat oikeastaan jo viime talvena, kun lämppärin puhallin ei aina lähtenyt käyntiin tai saattoi sammua itsekseen, lämmönsäätö toimii oikein.
Keväällä asiat muuttuivat: puhallin toimii mainiosti, mutta nyt se ei tahdo enää sammua. Eikä siinä vielä mitään; vaikka avaimen ottaa virtalukosta jää virrat päälle, kunnes kääntää ilmastoinnin asentoon off. Eikä siinä vielä kaikki; jos flekti jää puhaltamaan jälkilöylyjä koneesta jää virrat päälle flektin aikakatkaisuun asti. Kun kerran on katkaissut virrat puhaltimen säädöstä ne eivät enää palaa takaisin ennenkuin virta-avaimesta vääntää.
Olen mielestäni paikantanut vian mahdollisesti flektin diodipakkaan, tai ainakin muut syyt mitkä olen keksinyt olen yrittänyt sulkea pois. Tietäisikö joku missä tämä diodipakka sijaitsee, en moista löytänyt vaikka sähkökuvassa se selvästi seisoo.
Toki kaikki muutkin ehdotukset sähkömysteeriin otetaan kiitollisuudella vastaan. Autohan on III -sarjalainen XJ12, kuten allekirjoituksessa seisoo.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Ilmastointi parantui

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Piti tässä viikon verran ajella ennenkuin uskalsin tänne kirjoittaa että ilmastointi on taas kunnossa ja syyllinen oli flektin rele! Tai ainakin oireet katosivat uuden releen(Biltema 2,99€ :oops: )asennuksen jälkeen. Jostain syystä vanha jäi vetämään ja syötti virtaa virtalukolle(päävirta releelle?) ja sitäkautta ilmastoinnin releelle. Ihmeellisiä ovat Lucasin sähköjen tiet, tai Boschin relehän se oli.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Vastaa Viestiin