Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tervehdys!
Osa 1 nyt ilma tunnetta eli siis pelkkää faktaa:
Tilattu seuraava työ:
X-type 2,0D
-ohjaustehostimen pumpun vaihto sekä
-kannen tiivisteen vaihto sekä
-vesipumpun ( tms ) hihnan vaihto sekä
-takalasin pyyhkimen vaihto sekä
-iso huolto eli öljy, suodattimet yms jne

Arvio oli kestosta 1 koko päivä ja xx euroa.
( Ei kerrottu,. että mitään ''uhkaa'' riskiä olemassa ).

Kun kaikki em. työt tehty auto ei käynnisty.
Soittivat ja kysyivät josko joku extra varkausesto?
Menin toisen avaimen kanssa ja kerroin ettei muuta tiedossa.
Auto lopulta lähti käyntiin mutta rätkytti eli ei käynyt normaalisti.
Sitten kertoivat, että kun siirsivät osia tilattujen töiden alta, lähti putkissa, ''fuel injectoreissa'' ja polttoainepumpussa töhnä liikkeelle mikä ei johdu heistä vaan autosta.
Eli tarvitaan osia ( fuel pump + injectors ) ja työtä extraa arvoltaan lähes puolet auton arvosta!
Kustannusarvio nousee +200-300%.
Miten suhtaudut tällaiseen?
Kerropa mielipiteesi.
Itse ihmettelen, että onko auto tehty ihan kaukoidänhalpisskeidamadeintaiwanchineseosista. Kaikki tuntuu vain hajoavan käsiin!
Kun (jos) saan auton niin kerron miten asia/kustannukset hoituivat lopulta eli osa 2 tulossa.
Nyt päivän työ on venähtänyt lähes 20 vuorokauteen!

PS: Ei mikään halpispaja, vaan JAGGE-osaaja.
Heti en täällä kerro missä, auto ei vielä valmis.
YV toimii ja myös email mikkiätkolumbus.fi
Hyviä helteitä!
M
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Viesti Kirjoittaja dida »

Jaa-a, jos auto huoltoon mennessään on toiminut kunnolla, pitää sen myös huollosta lähtiessään toimia kunnolla. Tuollainen "töhnän liikkeellelähtö" ei kuulosta uskottavalta, todennäköisesti huollossa on tumpuloitu jotain kallista rikki ja yrittävät laskuttaa homman asiakkaalta.

Tosin huollossa hajottaminen on nykypäivänä aivan turhan yleistä, esim naapureiden Volvo ja pösö, molemmat lähes uusia, ovat huollon jälkeen hyytyneet taloyhtiömme autohallin lattialle. Omasta uudesta Saabistani, joka muutenkin oli täydellinen vikakokoelma, valuivat jäähdytysnesteet samaisen hallin lattialle tamperelaisen merkkiliikkeen luovutushuollon jäljiltä. Hajosi muuten paljon muutakin,eikä Saabin "takuu" kattanut muka mitään niistä, joten en suosittele kyseistä merkkiä ostamaan, enkä ainakaan tamperelaiselta edustajalta, joka muuten myy jaggea myös :cry: :x . Saab -ongelma näkyy kyllä poistuvan luonnollista tietä...

Kun aikanaan käytin Trans Amia samaisen liikkeen "huollossa", autosta puuttui "huollon" jälkeen kokonaan jarrut ja työnjohtaja kehotti vain ajelemaan varovasti kotiin!!!!!

Huonoja kokemuksia on myös kehutusta jaggehuoltajasta, joka autoa hakiessani kertoi, ettei ollut saanutkaan varaosia lupaamaansa hintaan, vaan jouduin maksamaan niistä tuplahinnan. Muuten ihan loistavan ystävällistä palvelua. No, siinäkin tuli kaksi käyntiä samalla kerralla.

Eli lyhyesti: Oma apu paras apu, jos jostain kunnon huollon löytää, kannattaa siitä pitää kiinni.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Alibaba
Viestit: 117
Liittynyt: To Elo 05, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Brittiforumilta löytyi vastaavanlaiselta kuullostava tapaus mitä sinun X-typellesi on käynyt

http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=14&t=45771

Molemmissa tapauksissa auto on ajettu korjaamolle, jossa on vaihdettu apulaitehihnoja ja tämän "korjauksen" jälkeen omistajalle ilmoitetaan neljän "fuel injector" suuttimen olevan vaihtokunnossa. Lukaisepa tuo Jaguarforumin viestiketju läpi, jos siitä olisi apua vikaa selviteltäessä.
     - Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Viesti Kirjoittaja mikki »

No niin tsau vaan kaikille kiinnostuneille!
Päivän huolto lopulta kesti 4 viikkoa ja kaksi päivää.

Kun kertoivat, että tarvitaan lisäksi change of injectors and fuel pump niin sanoin että ok mutta jos ei sittenkään toimi, niin ottakaapa osat takaisin ja työn kustannukset ja lähettäkää auto lavetilla autolautalla Helsinkiin. Se sopi tälle Main Dealerille/ Inchcapelle.

Meni pari viikkoa ja kuului että jotain uutta ongelmaa.
Sitten meni viikko lisää ja että osat eivät saapuneet odotetussa ajassa.

Kyllä oli säästäminen kallista. Piti maksaa täkäläisten hintojen ( alkuper. Suomihinnan n. 2000eur sijaan 950eur) ja lopulta ''vaikka kuinka paljon lisää osien ja ajan muodossa''.

Plussaa:
-hyvä yhteydenpito
-antoivat jonkun verran työtä ilmaiseksi yllättävien ongelmien vuoksi

Negatiivista:
-jos olisivat kertoneet että jokin varatuista töistä sisältää riskin ( ettei auto enää toimi kuten ennen ) niin en olisi mennyt vaan myynyt vähän viallisena.
-nyt auton ''ekonomia'' kusi eli auton arvoon nähden meni liikaa rahaa, olisin ostanut käytetyn n 2500eur moottorin sellaisenaan ja vaihdattanut sen ja vielä olisi jäänyt ''moottorillinen'' osia.
terv. M
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: Ongelma huolto/korjaus mitä olet mieltä?? Osat 1 ja sitten 2

Viesti Kirjoittaja juge »

Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä, miksi kannentiiviste vaihdettiin...?

Tuosta Jagge-osaamisesta sen verran, että jos oikeasti firma on Jagge osaaja, ei sen firman tarvi soittaa ja kysyä "Onko jokin extra varkausesto". Jokainen oikeasti Jagge osaaja tietää, että esim. X-Typen ajonesto kyteytyy pois kun kaukkarilla avaa ovet, tai viimeistään silloin kun avaimen laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle. Jos kyseessä olisi ollut reilusti vanhempi auto jossa esim. jälkikäteen asennettu Defan tms. varashälytin, sitten ymmärtäisin tuon huoltomiehen kysymyksen. Mutta X-Typen systeemi on tehty niin, että esim. kaukkarin nappien ei ole pakko toimia, kun vain sulla on auton alkuperäinen avain: ovet auki kuskin lukosta, 15sek kuluessa (muuten häly alkaa huutamaan) virta-avain virtalukkoon, virta päälle ja starttia. Ei muuta.

Eikä muuten olisi eka kerta kun kannen irrottamisessa asentaja rikkoo nolouttaan suuttimet / suuttimen. Isoveljen MB paku kävi aikoinaan kansirempassa, ja rytäkässä asentaja oli särkenyt enempi kuin yhden suuttimen. Yrittivät sitä sitten laskuttaa veljeltäni. Sanoi veljelle että "Älä p*****le maksa, jos kerran asentaja ite mokaa niin että suutin hajoaa, se ei ole sun vika eikä sun sitä pidä maksaa, vaan sen firman itse".

Luin kans tuon ulkomaan foorumin tekstin läpi, ja voisiko ehkä kyseessä olla, että on jouduttu ottamaan akku irti kaarasta, ja liian kauan virrattomana / virtapiikki akun uudelleen kytkettäessä on saanut suuttimien koodauksen hukkaan? Nimittäin yhdenkin suuttimen koodauksen katoaminen auton järjestelmästä aiheuttaa juuri samantapaisia oireita: hemmetin huonosti lähtee normi-kesäkelin lämpötilasta käyntiin, savuttaa sinistä, ja kaasua painettaessa käy tyyliin kolmella. Mutta kun koneen saa esim. Ebersprächerillä lämpöiseksi, starttaus onnistuu muitta mukisematta ja käynti on siistiä. Nimimerkillä "Kokemusta on suuttimen katoamisesta auton järjestelmästä".

Eli suuttimien uudelleen koodaus het aluksi, josko se auttaisi. Eikä mitään uusia suuttimia.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Vastaa Viestiin