Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja mikki »

Hyvää ja aurinkoista perjantaiaamua!

''Uuden'', tehtaan vm 2012 XF:n kanssa on tehty pari säätökeikkaa Kaivokselan Inchcapessa.
Palvelu on ollut erinomaista. Kahvi ollut hyvää. Lehdet tuoreita.
Säädöt saatu ajallaan kuntoon ja sijaisautokin löytynyt.
Jopa perään soitettu ja kysytty onko kaikki nyt hyvin.
ON.
Arvio osaamisesta ja palvelusta: erinomainen.

Ensimmäinen huolto = 26000km tehty viikko sitten.
Lahteen oli matka ja siellä Autoduo kohteena.
Kun ajoin pari viikkoa aikaisemmin pihaan oli paikka lomien vuoksi kiinni.
Kuitenkin puhelimeen vastattiin ja huoltoaika sovittiin.
Palvelu oli ystävällistä. Kahvi hyvää. Sijaisauto onnistui kivasti. Huolto tehtiin sovitussa ajassa.
Leima huoltovihkoon ja matkaan.
Arvioni kokonaisuudesta: erinomainen.

M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Käytin tuossa Jag Finnillä keskiviikkona autoni huollossa. On muuten muuttanut ja uusi osoite on Pieni teollisuuskatu 4, 02920, Espoo (juvanmalmi). Auto korjattiin nopeasti ja siitä löydettiin myös n 1000 eurolla jatkossa korjattavia osia kuten ns vuotava termostaatti torni joka muovinen alkuperäinen-siis se joka kuulemma on lähes kaikissa autoisa on levinnyt, ei ollut poikkeus tämäkään :twisted: No pitää vaihtaa uuteen alumiiniseen joka sitten kestääkin (jos omistat S type 4.0 ja et ole varma että onko vaihdettu alumiiniseen niin suosittelen kyllä tarkastamista pikimiten..)

Kahvia ei tarjottu, lehtiä en löytänyt muuton keskeltä mutta muuten homma oli toimivaa ja jatko korjaus suunnitelma annettiin hinta-arvioineen. Ihan mukavaa sinällään että katsoivat muutenkin yleis silmäyksen alkavista ongelmista kun kerran luukut on auki konehuoneessa. Tietysti tuo on kannattavaa myös itse liikkeelle kun saavat asiakkaan näin ehkä sitoutumaan liikkeen palveluihin mutta mieluummin korjautan ennen totaalista leviämistä laitteet kun odotan että tulee suurempaa vahinkoa ja alkavaa ketjureaktiota :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Mekin käytiin tutustumassa jo Jag-Finniin ja tiistaina viedään Kissa määräaikaishuoltoon sinne. Ihan toisenlainen fiilis tuli kuin Inchcapen steriilissä ympäristössä, jossa miehet ovat "vain töissä" - tai ainakin me koimme sen niin...
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

En itse ole inchcapen palveluita henkilökohtaisesti käyttänyt mutta tällä forumilla on kyllä "kehuttu" kyseistä palveluntarjoajaa hinnoitteltaan siten, että en aiokaan sitä käyttää. Tai anteeksi-kysyinpä kerran happianturin vaihdon hintaa ja olisi ollut700 euroa. Sama työ muualla maksoi 145 euroa. Ei tuota Jag Finiäkään voi aivan halvaksi sanoa kun tunti työtä maksaa 98 euroa..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Huollosta ei kokemuksia, itse teen kaiken mitä pystyn ja jos en pysty niin mietitään kuka tekee :P Mutta espoon inchcapea pitää kiittää palvelusta kun olin ostamassa vesipumpun tiivistettä kun vaihdoin autooni tehostimen pumpun, brittifoorumi kun tälläisestä kertoi. Oli ruuhka aika ja lomat päällä ilmeisesti kun ei saanut puhelimella kiinni mutta seuraavana päivänä soitti varaosamyyjä joka kertoi olevansa yksin hommissa, sain sitten puhua ihan kahville tulleen mekaanikon kanssa että mitä palikkaa sinne pitää vaihtaa ja ei tuollaista tiivistettä tarvitse kuulemma tuohon vaihtaa kun noiden välillä ei sellaista olekaan, loppupeleissä päädyin ostamaan parin euron muoviprikan. Noin halvan osan ja itse tekevän kaverin takia viitsivät oikeasti palvella ja neuvoakin vielä joka vie heidän työaikaansa tärkeämmästä. Tuota täytyy kyllä arvostaa kun monella muulla merkillä asenne on vähintäänkin kolea kun huomataan ettei asiakas tuo juurikaan rahaa taloon huollon muodossa.yms ;)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Toihan kuulostaa hienolta MarcusV :).

Me ostimme Rellumme Espoon I:stä (vm. 2003) ja oli todella hyvä myyjä, "Nallemies" Ahti - toisin kuin esim. Auto-Jalosella, jossa meidät jätettiin "ASIAKKAIDEN" takia yksinämme seisomaan, kun olimme niin törkeitä, ettemme suostuneet omaisuuksia maksamaan jostain vanhasta autosta :D .

Tosin Auto-Jalosella Corollamme aikaan huolto taasen pelasi mutkattomasti yhtä pientä epähuomiotöpeksintää lukuunottamatta, mut korjausmies kyllä oli hyvin pahoillaan ja pienenä, ja mitään korjaamatonta ei ollut tapahtunut. :D
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Auto-Jalosella ei tehty "ylimääräisiä" korjausehdotuksia, kuten Automaalla silloin kun meillä oli vajaan vuoden Pösö. Ehkä se oli mekaanikon ammattitaidottomuutta, mutta sekin on TOSI paha juttu. Pösö myytiin eikä tarvii edes sitä paikkaa ajatella enempää :mrgreen:
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Apinafiltterin läpi vetäisin aina "ylimääräiset korjausehdotukset", toki osan näkee päältäpäin mutta aika yleinen kikkahan tuo on monissa huolloissa että ilmoitetaan asiakkaalle että nyt on tämä osa aivan finaalissa että pitänee vaihtaa. Hölmöhän se olisi liikeyrityksen olla tekemättä lisäkauppaa jos siihen on mahdollisuus ;) Tätä tapahtuu etenkin sellaisten asiakkaiden kohdalla jotka eivät kamalasti siellä konepellin alla aikaa vietä niin korjaustarpeita löytyy paljonkin, useasti myös kulutusosapuolella kun monet liikkeet saavat suurimmat katteet esim tuulilasinpyyhkijöiden ja nykyautojen hankalien polttimoiden vaihdoista. Toki tietyistä korjaustarpeista on ihan oikea velvollisuus ilmoittaa, itse olen nuorena ajanut erään harvinaisen autoni aikoinaan toiselle puolelle suomea jakoremmin vaihtoon ja autoa nostettaessa huomattiin että alapallonivel aivan väljä, tuo on jo melkoinen riskitekijä jos ei sitä vaihda (Ei tosin heillä ollut osaa mutta kieli keskellä suuta ajeltiin kotia osaa tilailemaan)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

:)
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Igor »

kissaeläin kirjoitti:vuotava termostaatti torni joka muovinen alkuperäinen-siis se joka kuulemma on lähes kaikissa autoisa on levinnyt, ei ollut poikkeus tämäkään :twisted: No pitää vaihtaa uuteen alumiiniseen joka sitten kestääkin (jos omistat S type 4.0 ja et ole varma että onko vaihdettu alumiiniseen niin suosittelen kyllä tarkastamista pikimiten..)
Toi muuten koskee myös XJ8 4.0:aa (ehkä myös 3.2). Varsinkin kun vedenlämpömittari näyttää normaalista poikkeavia lukemia vasta kun on liian myöhäistä...
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Igor kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:vuotava termostaatti torni joka muovinen alkuperäinen-siis se joka kuulemma on lähes kaikissa autoisa on levinnyt, ei ollut poikkeus tämäkään :twisted: No pitää vaihtaa uuteen alumiiniseen joka sitten kestääkin (jos omistat S type 4.0 ja et ole varma että onko vaihdettu alumiiniseen niin suosittelen kyllä tarkastamista pikimiten..)
Toi muuten koskee myös XJ8 4.0:aa (ehkä myös 3.2). Varsinkin kun vedenlämpömittari näyttää normaalista poikkeavia lukemia vasta kun on liian myöhäistä...
Joo, se mittari on nk. iditooti-valo, tosiaan jos näyttää punaista kannattaa sammuttaa kaikki aivan välittömästi.

Meillä tuo muoviosa kesti 13 vuotta ja yhtä monta Suomen talvea. Voi olla, että olisi kestänyt pidempäänkin, mutta joku propeukalomekaanikko ei kai viitsinyt käyttää momenttiavainta vaikka ko. tolpan hatussa sanotaan maks. 9Nm, se ei ole paljon se.

On siis kaikissa V8:ssa, paitsi ahdetuissa joissa oli alumiinia jo silloin 90-luvulla ja sitten 4.2 ja 5.0L jotka on muutenkin vähän erilaisia, mutta 4.0 ja 3.2L vapareissa on tämä muoviosa. Eikä se muuten siihen lopu, toi lähinnä hajoaa kun sitä joskus avataan ja suljetaan, kuten termaria, mutta ne jakoputket joissa isot letkut on kiinni on ihan samaa mustaa ruiskpuristettua muovia...

-Jakuvaari

JK. Mutta on kokemuksia kaikista noista huolloista ja ne on ihan hyviä, mitä nyt hinnat ja palvelu hieman vaihtelee. Niin ja em. kahdesta ekasta saa virallisen leiman. ;)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Mut kyllä se on parasta, et asiantuntevan huollon lisäksi on se fiilis, et hommaa ei tehdä vain rahan vuoksi, vaan et sydän on pelissä mukana :)
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ronja-kissa kirjoitti:Mut kyllä se on parasta, et asiantuntevan huollon lisäksi on se fiilis, et hommaa ei tehdä vain rahan vuoksi, vaan et sydän on pelissä mukana :)
Se on aika harvinaista, pikkumerkeillä tuohon törmää ja muistan kyllä aikoinaan kun ajoin Alfalla pietarsaareen ja takasin hakemaan asiantuntevaa huoltoa (Tuohon aikaan ko. kattilaa ei tuntenut edes maahantuoja ;) ) Kelläänhän näillä ei ole punaista ristiä selässä mutta piirit ovat pienet ja maine kiirii joten eiköhä näitäkin huoltopaikkoja löydy jatkossakin.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

:)
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Avatar
Alibaba
Viestit: 117
Liittynyt: To Elo 05, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Käväisin viime viikolla Inchcape Kaivokselassa ja kertoivat huoltotiskillä, että toimipiste suljetaan tämän viikon (46/2013) jälkeen.

Kaivokselan Jaguar huolto- ja korikorjaus siirtyy Deltan omistukseen ja toimintaa jatketaan Ala-Tikkurilassa.

http://www.deltamotorgroup.fi/uutiset/k ... kkurilaan/

Inchcapen nettisivuilta on viikonlopun aikana poistettu Kaivokselan toimipaikan tiedot, Inchcape Espoon toimipaikan Jaguar huolto- ja myyntipalvelut näyttäisivät jatkuvan ennallaan.
     - Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: Inchcape Kaivoksela ja Autoduo Lahti

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Tampereella 'maahantuojan' huolto Metroautossa Hatanpäällä. Tuntiveloitus 138.00 euroa !

Vikakoodien luku kiinteään hintaan 98.00 euroa. X-typen ABS-anturia tarjottiin hintaan 225.00 e., joka oli kuulemma tarjoushinta ja oikea hinta n. 650.00 e. per kpl.

Sama osa Motonetissä tai Englannista tilaten n. 20.00 euroa !

Nii-in. Eipä taida tällä vaarilla olla asiaa siihen taloon enää.


hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Vastaa Viestiin