Moottoritilan pesu

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Sattumalta näin videon, jossa moottoritila pestään painepesurilla ja vaahdoilla http://www.youtube.com/watch?v=RllsFqAyaiw
Näin itse pelkästään rätillä ja aineilla puhdistaneena hiukan hirvitti nähdä tuo video. Eikö tuossa nyt ole vaaraa että vettä menee väärään paikkaan sähköihin ja muihin koloihin kun paineella vedetään. Kyllähän tilan pitää olla kosteussuojattu jotenkin, mutta kestääkö vehkeet tuota ? Pitää vissiin tuveta ajamaan ilman konepeltiä sateella jos tuosta ei tule vahinkoa :wink:
Laittakaa kokemuksia ja kommenttia koska en todellakaan uskltaisi lähteä tuoho ilman vakuutuksia. Jos jotain sattuu nin menisikö vakuutusyhtiöön läpi jos kirjoittaisin että kaadoin sankolla tai letkulla vettä sähköjen sekaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Morjens vuan
Useita motteja olen pessyt eikä koskaan mitään onglmia.
Muutama huomioon otettava juttu:
Älä pese kuumaa moottoria, mutta pesun jälkeen heitä autolla pikku lenkki jotta motti ilmavirran ja lämmön seurauksena kuivuu.
Suihkuttele sillä painepesurilla hieman kauempaa ikään kuin sade huuhtelisi moottorin.
Pestä voi esim. näin :
Sumuta joku liukkari esim. pineline jokapaikkaan, anna muhia n.10min. harjaa jollain pikkuharjalla huuhtele.
Voithan sää laturin päälle viskata vaikka muovipussin niin saat paremmin nukuttua, ite en laita mitään. :lol:
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kiitos. Vielä tulee uni, ei nää niin tärkeitä asioita ole. Tiedän kyllä teidän ammattilaisten tekevän homman juuri näin, itseltä jää silti ilman vakuutuksia tekemättä kun on huollettu vaikeimmin ihan normaalisti hinkkaamalla. Meikäläisen tuurilla vettä on tulppakolojen kautta yms öljyissä tai jotain vastaavaa <1000€ luokan hommaa :D
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Elä hyvä veli nimittele ammattilaiseksi nehän ei tee mitään hommaa kunnolla. :lol:
Tää on mulle hrrastus joka on pikkusen "ryöstäytynyt" käsistä.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Anteeksi ! Ei ollut tarkoitus kettuilla, arvostan vinkkejäsi oikeasti :D
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja mikki »

Huomenia aamupäivään!
Vain muutamia kertoja moottoritilan itse pesseenä:
En uskalla paineella vettä heittää sinne.
Hyvä keino on suojata arkoja paikkoja muovilla tms.
Liukkaria ja jynssäämistä harjalla on turvallinen keino.

Ammattilaisen ja aloittelijan ero:
Aloitteleva kirvesmies lyö hieman ruuvia vasaralla tarttumaan ja ruuvaa sen sitten kiinni.
Jo kokenut kirvesmies lyö ruuvia ensin hieman ja hakkaa sen sitten vasaralla loppuun asti........
Noh, vitsinä eikä tarkoitus osoittaa mitään ammattikuntaa!

Cat animal: Lähdenkin tästä autoa vahaamaan..
Käsin ilman myllyttäjää perinteisin keinoin ja vahoin. Otan kuvan arsenaalista ja pyydän neuvoa miten sen tänne laittaa :oops:
M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Se on mukavaa puhaa tuo käsin myllyttely, tietää tehneensä hommia kun homma valmis.
Tekstiosion alla on tuo hae tiedosto painike, jota käyttämällä saat kuvan valittua kansiostasi. Tai jos on julkisessa tiedostossa kuva netissä niin tuota kirjoituslaatikon url kenttää käyttäen osoite siihen. Josmuistan oikein niin kuvan koko maksimi olisi jotain 265 kb joten kauhean isoa kuvaa ei voi liittää ?! Kuvan voi tietty pakata jos on välineet koneessa. Laittakaa muutkin tarkennuksia tai selvennystä tähän. Eikun XtraFurious Jaguar kiiltämään valkeutta !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Sori ot, mutta pakko hieman tarkentaa.
Jos viet autosi ammatti "fiksarille ":
Hänellä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä kunnon työtä koska auto pitää saada mahdollisimman nopeasti valmiiksi (muuten ei lyö leiville)
Näin ollen myllytys jää torsoksi, elikäs vedetään karkealla laikalla naarmut pois, mutta ei viimeistellä karkean laikan jälkiä (micro naarmuja ) Jolloin pinta muuttuu nopeasti taas harmaan sävyiseksi paskan/micronaarmujen "ansiosta".
Micro naarmujen ja holokrammien peittämiseen käytetään usein jotain peittävää "vahaa" esim. SRP...= punainen glymi.
Muutaman pesukerran jälkeen surkea totuus paljastuu.
Kun laitetaan kesto pinnoite ei "korjata" pintaa (myllytetä) virheettömäksi vaan se huonosti työstetty pinta jätetään pinnoitteen alle "paistamaan"
Näin tapahtuu jatkuvasti, koska edellä mainittujen syiden lisäksi ihmiset eivät osaa vaatia kunnon jälkeä, kun eivät paremmasta tiedä.
Tämmöisestä toiminnasta johtuen myöskin ammattimiesten taito ruostuu kun eivät pääse ylläpitämään viimeistely taitoaan, joka siis on pinnan korjauksen haastavin vaihe.
On olemassa myös ammattimiehiä jotka tekevät hienon jäljen (toki erittäin harvassa) Tunnen erään tälläisen kaverin. tämä asiansa osaava mies ottaa keskikokoisesta auton laitosta keskimäärin n. 600€. Aikaa hän käyttää n.15-20h.
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Eikö olekkin mukava tunne kun näkee oman käden jäljen.
Käytit aivan oikeaa termiä (käsinmyllytys) usein luullaan, notta myllytys on vain koneella tapahtuvaa pinnan korjausta.
Siis jos tarkoitit käsin myllytystä ilman konetta :lol:

Nyt jakuaari äijä lähtee sieniä kerään mammalle (syötäviä)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jakuaari äijä kirjoitti:Sori ot, mutta pakko hieman tarkentaa.
Jos viet autosi ammatti "fiksarille ":
Hänellä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä kunnon työtä koska auto pitää saada mahdollisimman nopeasti valmiiksi (muuten ei lyö leiville)
Näin ollen myllytys jää torsoksi, elikäs vedetään karkealla laikalla naarmut pois, mutta ei viimeistellä karkean laikan jälkiä (micro naarmuja ) Jolloin pinta muuttuu nopeasti taas harmaan sävyiseksi paskan/micronaarmujen "ansiosta".
Micro naarmujen ja holokrammien peittämiseen käytetään usein jotain peittävää "vahaa" esim. SRP...= punainen glymi.
Muutaman pesukerran jälkeen surkea totuus paljastuu.
Kun laitetaan kesto pinnoite ei "korjata" pintaa (myllytetä) virheettömäksi vaan se huonosti työstetty pinta jätetään pinnoitteen alle "paistamaan"
Näin tapahtuu jatkuvasti, koska edellä mainittujen syiden lisäksi ihmiset eivät osaa vaatia kunnon jälkeä, kun eivät paremmasta tiedä.
Tämmöisestä toiminnasta johtuen myöskin ammattimiesten taito ruostuu kun eivät pääse ylläpitämään viimeistely taitoaan, joka siis on pinnan korjauksen haastavin vaihe.
On olemassa myös ammattimiehiä jotka tekevät hienon jäljen (toki erittäin harvassa) Tunnen erään tälläisen kaverin. tämä asiansa osaava mies ottaa keskikokoisesta auton laitosta keskimäärin n. 600€. Aikaa hän käyttää n.15-20h.

Totta. Jos käyttää 20 tuntia aikaa ja hinta halvimmillaan jotain 200 euroa niin ei kannata. Jos tietää että homman kunnolla tekoon menee tuo 20 tuntia hyvillä vehkeillä ja taidoilla niin hinnan pitääkin olla tuo 800 euroa ja silloinkaan tuntipalkka ei ole kuin 40 euroa/h. Ei kukaan asiaa tietämätön maksa sitä, kun kaveri tekee vieressä 200 eurolla näennäisen hyvää työtä niinkuin jakuaariäijä kirjoitti. Näkeehän sen itsekkin esim tuon tykästämäni black holen kun tyrkkää naarmuiseen puhtaan auton päälle ja vahan pintaan koneella niin näyttää tunnissa auto jo kelvolliselta lähtökohtaan ja "perusukko" on todella tyytyväinen koska ei paremmasta tiedä. Silloin tuntipalkka 200 euroa on ihan hyvä. Tämä siis kärjistettynä esimerkkinä.
Itse otin tuon silver seal nanon keväällä 250 euroa ja tulos aivan paska, koska pohjia ei tehty mitenkään-huomautin asiasta ja sain uuden käsittelyn joka oli ihan yhtä paska. Tämän jäkeen haukuin toiminnan ja pesin tärpätillä ja tahnalla pinnoitteen pois. Mitä järkeä on kestopinnoittaa naarmuja ? Juuri tämän takia itsekkin opiskelin tätä hommaa että saa sitä mitä itse haluaa kun aineet ja välineet on kunnossa. Lähdematerialista ei ole puutetta kun nettiä selailee-pitää osata löytää ne hyvät jutut niden seasta. Jo tätä voorumia lueskellessa olen saanut hyvät perustiedot ja käytäntö on opittu auton kimpussa. Tiedän että paljon on vielä opittava mutta lopputulos näyttää jo mielestäni kohtuulliselta. Joo, kyllä käsin myllytys ilman konetta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Ei ole tarkoitus mielistellä/kehua, mutta loistavasti olet asiat sisäistänyt 8)
Ja varmaankin toi sinun oma kokemuksesi "firmassa" laitetun työn laadusta auttoi pääsemään "jyvälle".
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

mikki kirjoitti:Huomenia aamupäivään!
Vain muutamia kertoja moottoritilan itse pesseenä:
En uskalla paineella vettä heittää sinne.
Hyvä keino on suojata arkoja paikkoja muovilla tms.
Liukkaria ja jynssäämistä harjalla on turvallinen keino.

Ammattilaisen ja aloittelijan ero:
Aloitteleva kirvesmies lyö hieman ruuvia vasaralla tarttumaan ja ruuvaa sen sitten kiinni.
M
Liukkareissa ja liukkareissa on eroja. Wanha pussihousu tulee häröö tännekin. Isältä pojalle olen perinyt Fareclat, Korrekit ja Lensitiinit. Nää
Nykymottienenekopesuaineet ei saa mottia puhtaaksi. Lensitiini saa. Ei silti saa kerchkerillä vetää 58 barin paineella sähköosiin. Kun kerran vuodessa pesee pannuhuoneen niin se on helppo vain pyyhkäistä silloin tällöin, kunhan se on pesty Lensitiinillä. Vahoja ja silikooneja löytyy pannuhuoheen suojaksi, kunhan se on puhdas ofkoos eikä motti huohota tai keitä. Tästä repelin heitto miltä Jaggesi ulkopinta näyttää topiciin. Jutussa hienolta näyttää teidän maalit ja nahkasisustat, mutta entä konehuone?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Eihän tästä mitään näe mutta kuva kuitenkin. Ei täydessä putsingissa ja kun kaikki mustaa eikä metallinkiiltoa niin on tietty helpompi pitääkin puhtaana.
Liitteet
2012-09-10 18.23.44-1.jpg
2012-09-10 18.23.44-1.jpg (81.57 KiB) Katsottu 11017 kertaa
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ronja-kissa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Ronja-kissa »

Ostettiin vielä meillä oleva Rellu muutama vuosi takaperin Espoon Inchcapelta. Ressu rupes vilkuttamaan oranssia valoa ja nikottelemaan. Olis saanut flunssan, kun Inchcape oli pessyt innoissaan moottorin mutteivät olleet muistaneet kuivata. Kuivauttivat Rellun omaan laskuunsa :)
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

En halua olla jälkiviisas, mutta taivaan tosi on, notta Ranskiksiin en vettä laittas pannuhuoneeseen. :mrgreen:
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Ensimmäinen viesti,vaikka jo pidempään seuraillut foorumia. Terve vaan kaikille.
Kun tulee näin uupuneena töistä kotiin,on piristävää lukea täältä olevansa ihmiskunnan alinta pohjasakkaa,joka ei osaa mitään. Kuulun niihin "firman" miehiin.
XKR Convertible -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

En ammattitaitoa mielestäni ole kyllä hirveästi haukkunut, koska ei teille anneta mahdollisuutta tehdä monestikaan asioita siten kuten haluaisitte. Ei surin osa meistä tavallisista kiillottelijoista maksa siitä hyvästä työstä sitä mitä se vaatii. Pakotettuna on tehtävä monta autoa jotta firma pyörii. En usko että moni ammattilainen tekee huonoa jälkeä omalle autolleen vai kuinka ? Kyllä sen ammattitaidon pitäisi näkyä tuloksessa mtä myydään.
Pahoittelut jos olen väärässä mutta onhan se nähty ja ei muidenkaan mielipiteet ja kokemukset parintunnin pinnanhoidosta ole kovin rohkaisevia. Firmoissa on varmasti eroa-mutta menetelmät eivät aktiiviharrastajan välineistä ja aineista eroa kun samoja aineita ja koneita käytätte. Kuten täälläkin kirjoitettu niin jos tietää mitä se oikea työ vaatii niin ei kannata edes myyntivaiheessa sanoa että työhön menee se pari kolme tuntia ja hinta 200-300 euroa koska puolivalmiin meikatun saa itsekkin helposti. Uskon että on firmoja jotka ihan oikeasti tekevät työn "oikein" ja ammattitaidolla mutta silloin asiakkaan on ymmärrettävä myös mistä hinta koostuu ja oltava valmis maksamaan siitä. Itselleni sanottiin että myllytetään ja pinnoitetaan- lopputulos pesty ja pinnoitettu 250 euroa. Pohjalla naarmut ja aivan kauhea. Paljon olen saanut hyvää palvelua ammattilaisilta ja paljon myös puutteita ja selkeitä tahallaan huolimattomuutta tyyliin katsotaan huomaako asiakas asian. Tuollainen suhtautuminen asiaan on syvältä ja ei varmasti tee hyvää liiketoiminnalle. Varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan se mentaliteetti että jos asiakas ei tule uudelleen niin uusia kyllä tulee. Nykyisin juuri tällaisten sosiaalimedian foorumeiden kautta sana leviää huonosta toiminnasta nopeasti. Kyllä täälläkin aika tiuhaan kysellään mielipidettä ja vinkkejä eri palveluntarjoajista.En halua loukata ketään ja kirjoita ihmeessä oma näkökulmasi tänne asiasta niin ei ole yksipuolista vänisemistä täällä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Kyllähän ammattilaisten pitäisi tietää omat rajansa ja jättää sellaiset työt ottamatta,mihin resurssit ei riitä. Jos luvataan,eikä toteuteta,niin ainakin rahat pitäisi palauttaa.
Autofiksareiden leipä pääsääntöisesti autoliikkeiden alihankintatöistä. Hommathan tunnetusti toimii periaatteella toinen tekevinään ja toinen maksavinaan. Haetaan se taso minkä alle ei voi mennä,mutta kate ei riitä paljoa päällekkään menemään. Rutiini jää päälle ja roiskitaan samaan tyyliin vaativammatkin työt.
Itse toimin yksityis-ja yritysautojen parissa ja uskon asiakkaiden palvelemisesta tällä alalla jotain tietäväni. Tällaisella foorumilla kirjoittaa ihmiset,joille auto on poikkeuksellisen tärkeä asia. Vaikka se olisi käyttöauto,on se silti samalla harrastus. Kuulun itse samaan porukkaan. Fiksaan oman autoni kerran vuodessa, pääsiäisenä,koska silloin keskittyä siihen monta päivää häiriöttä. Meidän kaltaisemme autofriikit ovat kuitenkin niin pieni marginaaliryhmä,että vaikea bisnestä sen varaan on rakentaa. Hyvää palvelua on monenlaista. Työn taso ja hinta on määriteltävä sen mukaan,että asikkaat ovat tyytyväisiä.
Mitä näihin maalipinnan kiillottamisiin tulee,niin olen ottanut sen linjan,että sanon asiakkaille suoraan,että ei ehdi. Hyvin tehtynä ottaa niin paljon aikaa,ettei ole kaupallista järkeä. Teen viikonloppuisin "omalla ajalla",mitä pakko on tehdä.
Nytkin on työn alla musta 911 turbo,jota olen tässä iltahommina vääntänyt 15 tuntia. Vanha hyvä asiakas,jolle ei kehtaa sanoa ei.
XKR Convertible -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Asiaa kaikki !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Asiallinen kirjoitus :)
Olen pilkulleen samaa mieltä!
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Pikkuisen lähtenyt "käsistä" ( alkuperäinen aihe moottoritilan pesu) :D

Minulla on semmoinen tapa, kun otan auton vastaan, notta katsotaan "asiakkaan" kanssa auton pinta tarkasti ja samalla kerron esim. mitkä naarmut lähtee kokonaan pois ja mitkä osittain.
Myös huomioidaan mahdolliset lommot jotta varmistetaan, että minun käsittelyn aikana eivät ole lisääntyneet.
Kun teen arvion lopputuloksesta huolehdin siittä, notta asiakkaan hakiessa autoaan hän yllättyy positiivisesti lopputuloksesta
eikä päinvastoin.
Näin tehden kaikilla on mukavampaa :D
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Igor »

jakuaari äijä kirjoitti:En halua olla jälkiviisas, mutta taivaan tosi on, notta Ranskiksiin en vettä laittas pannuhuoneeseen. :mrgreen:
Juu, varovainen saa olla, niiden sähköosissa lukee kaikissa Bosch. ;)

Omien ranskisten konehuoneet olen pessyt samalla tavalla kuin muidenkin, ilman ongelmia. Jatketaan ranskisten sähköongelmien pohtimista siellä essonbaarissa... :lol:
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Koskaan en ole nähnyt tarpeelliseksi suihkia sinne vettä vaikka tuota pidetäänkin turvallisena. Rätti ja puhdistusaine ainoa millä lähtisin tekemään ja kaikkein vähiten painepesurilla. Näin ero..elektroniikan kanssa aika paljon pelaavana, vaikka nykyliittimet ovatkin hyviä niin ei se paljoa vaadi että johonkin rakoon menee vettä jonne sitä ei pitäisi päästä lisäksi vielä mahdollinen höyrystyminen ja kondensoituminen tuohon päälle niin riskit ovat liian suuret hyötyyn nähden. Ranskalaiset nyt hehkuvat jouluisen riemukaaren lailla "Paris by night" ilmiötä jo tehtaalta joten ei yllätä Ronja-kissan tarina ;) Onneksi sentään X:n sähköt eivät ole suoraa perua escortista.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja dida »

Heh, no muutaman sitikan konehuoneen letkulla pesseenä voin sanoa, että kyllä engelsmannien kojetaulun valot palavat PAAAAAAAALJON enemmän jopa kuivina, kuin ranskalaisten märkinä :lol: :lol: . Mistähän tuokin juttu on muuten alkunsa saanut?

Mutta oikeasti, ei pesuaineella pesu ja kasteluletkulla huuhtelu ole yhteenkään omaan autooni aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, valmistusmaasta riippumatta.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Ei tuo ranskalaisjuttu aivan pelkkä myytti ole,kyllä niiden kanssa huomattavasti enemmän on ongelmia ollut,kuin muiden. Varsinkin 90-luvulla. Yksi asiaan vaikuttava tekijä on,että autoista johon kysytään moottoripesua,70% on ranskalaisia,joista öljyt on väärällä puolella konetta. Vaatii rankempaa pesua,jolloin tietysti ongelmiakin äkkiä tulee.
Itse huputan nykyautoista koneen ja sähkölaitteet,pesen konepellin ja konetilan pesurilla ja siistin lopuksi huputetut paikat käsin. Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Esim. VW konsernin FSI-koneita ei kannata kastella,
XKR Convertible -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
En nyt tällä halua pahoittaa kenenkään mieltä tai lietsoa mitään sananvapautta tai mielipiteenvapautta kahlitsevaa rajoitetta, mutta toivoisin että mitään automerkkiä tai valmistajaa ei erikseen otettaisi esille tässä erityisesti. Monasti nämä mielipiteet ovat vahvasti arvosävytteisiä vailla totuuspohjaa. Vaikka kokemusta olisikin ei tiedolla sinällään ole positiivista asiaa edistävää tarkoitusta. Toivoisin tähän aiheeseen jaguaarin moottoritilanpesuun liittyviä juttuja ja kokemuksia. Tämä siksi, että kenenkään ei tarvitsisi tuntea että omaa merkkiä tai arvoja loukataan. Asialliseen keskusteluun ei mielestäni tämä kuulu eikä tämän foorumin linjaan. Kaikki varmaan ymmärtävät tarkoitukseni tässä?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin