S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Moi
Ihan mielenkiinnosta kysyn porukalta otsikossa mainitusta vaihteistosta. Onko jollain ollut ongelmia?
Itse kun en ole automaatilla ennen ajanut, niin mututuntumalla voisi sanoa, että aika tiuhaan kone hämmentää vaihteita.
Kun auto on kylmä, niin jotenkin tuntuu, että laatikko luistaa vähän enemmän ja "töksäyttää" lähdöissä pienet vaihteet päälle...Tämä voi tosin olla omaa skeptisyyttä...
Kuitenkin kun moottori on lämmennyt ja näin myös vaihteistoöljyt, niin meno on pehmeämpää.
Mites öljyt? Oletteko vaihtanut?
Ja vähän OT:na miten tiuhaan olette vaihtanut peräöljyt?
Ihan mielenkiinnosta kysyn porukalta otsikossa mainitusta vaihteistosta. Onko jollain ollut ongelmia?
Itse kun en ole automaatilla ennen ajanut, niin mututuntumalla voisi sanoa, että aika tiuhaan kone hämmentää vaihteita.
Kun auto on kylmä, niin jotenkin tuntuu, että laatikko luistaa vähän enemmän ja "töksäyttää" lähdöissä pienet vaihteet päälle...Tämä voi tosin olla omaa skeptisyyttä...
Kuitenkin kun moottori on lämmennyt ja näin myös vaihteistoöljyt, niin meno on pehmeämpää.
Mites öljyt? Oletteko vaihtanut?
Ja vähän OT:na miten tiuhaan olette vaihtanut peräöljyt?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Jos vaihteistoöljyjen vaihdosta ei tullut dokumenttia auton mukana, niin melkeinpä suosittelisin vaihtamaan ne. Niiden vaihto ei yleensä kuulu huolto-ohjelmaan, ja valmistaja on saattanut aikoinaan väittää että loota on "sealed for life"...
Oli joskus: X308 XJR
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Tervehdys !
100 000 km olisi ihan hyvä vaihtaa öljy laatikkoon. Ei perässäkään varmaan kannata pidempään samaa öljyä pitää.Ei maksa paljoa hyötyihin nähden.
100 000 km olisi ihan hyvä vaihtaa öljy laatikkoon. Ei perässäkään varmaan kannata pidempään samaa öljyä pitää.Ei maksa paljoa hyötyihin nähden.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Tänks jätkät!
Näitä ohjeita sain Trianglestakin, että 100 000 välein kannattaisi vaihtaa. Dokumenttia vaihteistoöljyjen vaihtamisesta ei ollut kuittien joukossa, joten aloin itse miettimään, että kannattaisiko vaihtaa...
Näin siis tehdään.
Tosiaan tuosta lootasta vielä sen verran ajokokemuksia, että onko teillä kylmänä erilainen kuin lämpimänä? Yksi huoltomies sanoi, että öljyjen vaihto todennäköisesti muuttaa asian.
Vielä laatikon suodattimesta. Vien autoni tällä kertaa muualle huollettavaksi kuin Triangleen. Syystä, että öljyt (26€/litra) ja varsinkin suodatin (217€) oli hullun kalliit. Suodattimen saa toisen korjaajan mukaan jenkeistä muutamalla kympillä ja he hoitavat tilauksen. Näin siis saadaan säästöä huomattavasti.
Vielä huoltohinnoista tietoa, että soitin mielenkiinnosta Turun Metroautoon ja kysyin mitä maksaa iskarien, vaihteistoöljyn ja peräöljyn vaihtaminen. Huoltoneuvoja sanoi, että iskarit töineen on hieman alle 800€ Lopetin puhelun siihen
Näitä ohjeita sain Trianglestakin, että 100 000 välein kannattaisi vaihtaa. Dokumenttia vaihteistoöljyjen vaihtamisesta ei ollut kuittien joukossa, joten aloin itse miettimään, että kannattaisiko vaihtaa...
Näin siis tehdään.
Tosiaan tuosta lootasta vielä sen verran ajokokemuksia, että onko teillä kylmänä erilainen kuin lämpimänä? Yksi huoltomies sanoi, että öljyjen vaihto todennäköisesti muuttaa asian.
Vielä laatikon suodattimesta. Vien autoni tällä kertaa muualle huollettavaksi kuin Triangleen. Syystä, että öljyt (26€/litra) ja varsinkin suodatin (217€) oli hullun kalliit. Suodattimen saa toisen korjaajan mukaan jenkeistä muutamalla kympillä ja he hoitavat tilauksen. Näin siis saadaan säästöä huomattavasti.
Vielä huoltohinnoista tietoa, että soitin mielenkiinnosta Turun Metroautoon ja kysyin mitä maksaa iskarien, vaihteistoöljyn ja peräöljyn vaihtaminen. Huoltoneuvoja sanoi, että iskarit töineen on hieman alle 800€ Lopetin puhelun siihen
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Minulla tämä 5 pykäläinen vaihteisto ja ei vaihdoissa ole mitään ihmeellistä joten ei tuo sinun kuvailemasi toiminta nyt ihan normaalolta mielestäni kuulosta. Mitä olen lukenut niin öljynvaihto saattaa tehdä merkittävänkin muutoksen toiminnassa positiiviseen suuntaan. Itse laitatan RVS käsittelyn laatikkoon vielä varmistamaan liukkaan toiminnan jatkumisen. Toivottavasti hoituu tuolla öljynvaihdolla. Ei nuo suodattimet maksa itse tilattuna juuri mitään ja itse noita öljyjäkin voi itse tilailla jos jaksaa nähdä vaivaa. Loppusumma monesti kohtuullisempi kuin liikkeiden kautta. Iskaritkin voi hommata itse ja asennuttaa kohtuullisemman summan pyytävillä korjaamoilla mikäli ei nyt juuri halua sitä tietyn liikkeen leimaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
[quote="jokinen13"]Moi
Ihan mielenkiinnosta kysyn porukalta otsikossa mainitusta vaihteistosta. Onko jollain ollut ongelmia?
Itse kun en ole automaatilla ennen ajanut, niin mututuntumalla voisi sanoa, että aika tiuhaan kone hämmentää vaihteita.
Kun auto on kylmä, niin jotenkin tuntuu, että laatikko luistaa vähän enemmän ja "töksäyttää" lähdöissä pienet vaihteet päälle...Tämä voi tosin olla omaa skeptisyyttä...
Kuitenkin kun moottori on lämmennyt ja näin myös vaihteistoöljyt, niin meno on pehmeämpää.
Mites öljyt? Oletteko vaihtanut?
Morjes
Tuo laatikko vaihtui muistaakseni ässään 2002.5 etiäpäin. Tuli ZF laatikko juurikin 6 lovinen eli 5+D.
Minulla oli Bemari jossa kys: loota ja se teki juurikin kylmänä, noin, notta esim. ykkösellä sai ajaa pitempään ennekuin viskas kakkoselle ja kakkosesta kolmoselle. Mielestä kyse oli siittä, notta laatikko näin lämmitettiin ensin.
Muuten laatikko pelasi loistavasti, eikä käytös muuttunut öljyjen vaihdonkaan jälkeen. Tuo ZF on loistava laatikko Saksassa tehty ja Audit ja Meset käyttää samaa. Vaihda vaan ne öljyt laatikon elin kaari pitenee varmasti .
Kun tuo ZF laatikko on muissakin autoissa voit kysellä useammalta pajalta missä parhaiten/halvemmalla saa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn porukalta otsikossa mainitusta vaihteistosta. Onko jollain ollut ongelmia?
Itse kun en ole automaatilla ennen ajanut, niin mututuntumalla voisi sanoa, että aika tiuhaan kone hämmentää vaihteita.
Kun auto on kylmä, niin jotenkin tuntuu, että laatikko luistaa vähän enemmän ja "töksäyttää" lähdöissä pienet vaihteet päälle...Tämä voi tosin olla omaa skeptisyyttä...
Kuitenkin kun moottori on lämmennyt ja näin myös vaihteistoöljyt, niin meno on pehmeämpää.
Mites öljyt? Oletteko vaihtanut?
Morjes
Tuo laatikko vaihtui muistaakseni ässään 2002.5 etiäpäin. Tuli ZF laatikko juurikin 6 lovinen eli 5+D.
Minulla oli Bemari jossa kys: loota ja se teki juurikin kylmänä, noin, notta esim. ykkösellä sai ajaa pitempään ennekuin viskas kakkoselle ja kakkosesta kolmoselle. Mielestä kyse oli siittä, notta laatikko näin lämmitettiin ensin.
Muuten laatikko pelasi loistavasti, eikä käytös muuttunut öljyjen vaihdonkaan jälkeen. Tuo ZF on loistava laatikko Saksassa tehty ja Audit ja Meset käyttää samaa. Vaihda vaan ne öljyt laatikon elin kaari pitenee varmasti .
Kun tuo ZF laatikko on muissakin autoissa voit kysellä useammalta pajalta missä parhaiten/halvemmalla saa.
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Jep, huoltoaika varattu. Lähtee eksoottiseen Kiskoon (tänne: http://www.us-motor.fi/)
On tutun tuttuja...
Kiitokset taas!
On tutun tuttuja...
Kiitokset taas!
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Racing green
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Terve!
Paljonko olette maksaneet laatikon öljyn vaihdosta?
Paljonko olette maksaneet laatikon öljyn vaihdosta?
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Tervehdys !
Elä ballo suotta punastele. Monasti itse vastaus löytyy jonkun aivan muun otsikon rönsyilevästä viestittelystä. Kysyvä saa tietoa.
Elä ballo suotta punastele. Monasti itse vastaus löytyy jonkun aivan muun otsikon rönsyilevästä viestittelystä. Kysyvä saa tietoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Ei oo häpee olla nopeekissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Elä ballo suotta punastele. Monasti itse vastaus löytyy jonkun aivan muun otsikon rönsyilevästä viestittelystä. Kysyvä saa tietoa.
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
Re: S-Type 2002 --> 6 lovinen automaatti
Moi,
Tämäkin viestiketju kannattaa lukaista:
viewtopic.php?f=2&t=4307
Eli vähän samaa vaivaa oli omassanikin, varsinkin kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Öljynvaihdon jälkeen toimii kuin unelma!
Tämäkin viestiketju kannattaa lukaista:
viewtopic.php?f=2&t=4307
Eli vähän samaa vaivaa oli omassanikin, varsinkin kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Öljynvaihdon jälkeen toimii kuin unelma!
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)