Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Pakko laittaa näin perjantain kunniaksi tällainen havainto kun vuoden ollut Jaguar alla. Liikennevaloista on muiden aivan pakko lähteä rinnalta yrittämään ohi vaikka väkisin lujempaa, yleensä en edes lähde kuin hyvin rauhallisesti joten jää varmaan harmittamaan kun en kiri kilpaa. Jos ajaa vaikka 80 alueella 83 niin perässä olevan on pakko päästä ohi ja jäädä siihen sitten ajamaan samaa vauhtia- ohi on päästävä vaan. Tänään pari samanlaista tapausta ja toinen sattui olemaan Audi ja vaimo tokaisi sen ohittaessa meidät ja jäädessä eteen että "Audismi" iski jälleen...
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Karikko
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja Karikko »

Totta, yrittäpä ajaa 40 rajoituksella edes lähellekkää oikeata nopeutta, on puolen metrin päässä kaiken maailman pikkukotteroa, jotka toivoo sun ajavan ylinopeutta.
Yritys hyvä ei mene minuun, vauhti pysyy rajoituksen puitteissa.
Me tiedämme jos koitetaan kotterot jää jonnekkin pakokaasupilveen.
T Karikko
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Itsellä aika päinvastaiset kokemukset. Johtunee siitä,että olen harmaapäinen vanhus,eikä Jaggekaan ihan tuoretta mallia,niin tuntuu että ihmiset suhtautuvat tietynlaisella kunnioituksella.
Kyllä oli huikea ero,kun otin kaverin Ferrarin lainaksi. Kilpaa saisi ajaa kokoajan ja autosta noustessa riittää suunsoittajia. Yhden lauantaipäivän ennätys oli,että 8 eri ihmistä kävi toteamassa,että kuinka kehtaatte noin vanhalla paskalla ajaa.
XKR Convertible -01
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Oih Siniliekki sinä metrin yksikkö ymmän täysin. Samoin teitä muita. Mulla tilanne tämä kun alla on 75 XJ-S. Vanhat harmaa hiuksiset tulee valosissa haastaa vageillaan ja muilla kieseillään. Jokainen kuka lukenut Freudia tietää mistä kompleksista kyse. Aikoinaan taunuksella katsonut Jaggen takavaloja. Jäänyt takauma ja nyt pitää Jaggelle näyttää mihin tämän, no en analisoi hänen luonteetaan enempää, pitää näyttää miten hänen tdi jättää traumansa Jaguaarin tms mille jäänyt ennen. Ja sitten nää pienet lippalakki pojut milllä amisviikset 600hp etuveto sonda TypeRllÄ. Ne kaahaa ja voittaneet liikennevalossa kiesijä. Noilta mä saan olla rauhassa. Mutta joka toisessa liikkennevaloissa vanhempi eli mun ikäinen haastaja haluu vehkeeseensä lisää pituutta ja voittaa Jaguarin. Yleensä en pidä noita yhtään minään ja lähden rauhallisesti. Perkele! Sano MarcusV. Joskus iskee piru ja polkasen sen verran että kiesi tietää missä mennään. Eiks nää saatanat tuu vauhdissa viereen härnäämään. Yleensä moikkaan ja viittaan kintaalla mikä on provo. Harvoin, siis hyvin harvoin rupeen vauhdissa näyttää miten Lumppu ärjyy, mutta on tullut tehtyä sitäkin, eli kuka se kusipää liikenteessä on?
Minä! Jaguar on ärsyke pieni vehkeiselle napoleon kompleksista kärsivälle hyväksi käytetylle persoonalle. Jos ei vaimo mitä hän hakkaa ole vielä jättänyt sitä hänen elämäntehtävä on nöyryyttää omasta mielestään vanhaa Jaguaaria, turbo saabia, 320i bemaria ym mistä hänelle jäänyt vakavia takautumia.
Ai tämän takia mulla on nopea Lumppu? No ei! Itsetunto kunnossa ja tieto että kesällä tulee skabaa XJR-99:n kanssa? Ehkä? Nähtäväksi jää ja jos häviän ei jää traumoja mitä pitäisi purkaa liikenteessä muihin autoilijoihin. Amen.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Ei tuo blueflamen XKR ihan jokaiselle havia suomen liikennevaloissa....anteeksi, toi havia koska poika sai tietsikasta haviamaan taman kirjaimen mika pitaisi olla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Pitää ajella tällaisella neliovisella, lähes kaksi tonnia painavalla, vanhannäköisellä lintalla. Kukaan ei tule haastamaan. Eivät varmaan edes huomaa " Supercharged " tekstiä.
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja HEF »

Joo-o, mullakin on sattuneesta syystä erinäisiä kokemuksia Jaguareilla ajamisesta. Aikoinaan kun ajelin XJ-6:lla niin jos odotit sivutiellä/kadulla pääsyä sisään liikennevirtaan, niin kyllä sitä sai muuten myös odotella ja pitkään. Mutta jos olit Ladalla liikeellä(kokemusta on) niin aukko löyty heti.
Tullessani kerran Turusta Helsinkiin, niin nappasin mukaani tavoistani poiketen pari nuorehkoa liftarityttöä. Tarvontiellä juuri kehä kolmosen jälkeen ennen sitä pitkää ylämäkeä, siirryin ohituskaitalle tarkoituksenani ohittaa paremman luokan Mersu, tosin ihan sivistyneitä nopeuksia käyttäen. Jostain syystä Mersupa lisäsi nopeuttaan ja alkoi roikkua rinnalla. Eihän siinä muu auttanut kuin alkaa hakemaan pienempää silmään ja pistää kuutonen tekemään töitä. Ylämäki alkoi selvästi olla liikaa Mersulle joka rupesi jo jäämään siinä 160:n vauhdissa jäämään peränpitäjäksi ja 180:ssä oli jo reilusti tippunut kyydistä. 4.2 XJ-6 varustettuna 2.8:n perällä oli varsin tiukka kiihtymään, tosin huipusta joutui hivenen luopumaan. Tässä vaiheessa kuului muuten takapenkiltä, "Mikä auto tää on?". Olin kerennyt tyystin unohtamaan kyydissä olevat nuoret neidit, ja vastasin "Jaguaari". "Aha", kuului toteamus takaata, eivätkä vieraat vaikuttaneet tippakaan säikähtäneiltä.
Erään kerran ajelin Tehtaankadulla ja sain itänaapurin Volgan perääni. Autossa oli kuski ja pari penskaa takaistuimella. Seuraavissa valoissa Volga pysähyi viereeni ja siellä alkoi moinen osoittelu ja molotus. En ymmärrä venäjää, mutta kehuilta ne eivät ainakaan vaikuttaneet. Oliskohan syynä ollut tumman vihreä Jagge, Raybanit, tummanvihreä bomberi-rotsi ja takaikkunalla ollut amerikkalainen "Night Stick" pitkä puupamppu. Pidin pamppua siellä siksi, kun ajattelin että pieni poikkeus ikusista sateenvarjoista tai kellastuneista Times lehdistä olisi paikallaan.
XK-120:llä tapahtui myös mukavia. Eräänä Sunnuntaina lähestyin Rautatientorin suunnalta Sokoksen kulmalla olevia liikennevaloja tarkoituksenani ylittää Mansku. Punaisissa valoissa vasemmalla kaistalla seisoi tyyriin näköisenä tällainen lasikuituinen VW/Mersu SSK hirvitys tyyriin näköinen poitsu gimmakaveri vierellään. Tulin hitaasti siihen vierelle oikealle kaistalle ja vilkaisemattakaan "Mersua" polkaisin kaasua kerran oikein kunnolla. Sivusilmällä näin miten mersumies kutistui silminnähden siellä ratin takana. Olen sen verran epäkypsä luonne että nautin tilanteesta suunnattomasti. Eipä tarvinnut edes revittää valoissa, vaan lähdin ihan sivistyneesti liikkeelle. Veni, Vidi, Vici, vai miten se nyt meni.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja wuoma »

Minulle on näitä laatumerkkejä omistaessani (Jaguar, Porsche, BMW) sattunut kanssa-autoilijoiden "uhmaa" äärimmäisen harvoin. Ohitteluja oudoissa paikoissa, tai muutakaan typerää käytöstä ei juuri muistu mieleen. Yleisin kiihdyttelyn kohde on itselläni ollut S16 Clio, jonka kanssa liikennevaloista yritti kisailla useamminkin moni GTI-luokan auto. Itse jätin kisailut radoille.

Yhden kerran tosin XKR:n kanssa selvästi leikkimielisesti koetti onneaan 996 C4S Cabrio, joka ilmeisesti luuli kyseessä olevan XK8 - tai sitten arvioi oman reaktiokykynsä ylivoimaisuuden väärin.
Hymyä ja peukun nostoa oli molemmissa autoissa seuraavissa liikennevaloissa.
XKR
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Ajan itse aina mittarin mukaan +10km/h yli, koska tässä tuntuu olevan aika reipas mittarivirhe GPS:n perusteella. Mielestäni olen pääsääntöisesti muun liikenteen tahdissa kaikkialla, mutta ainahan niitä satunnaisia torveloita jostain löytyy.

Esimerkiksi Tuoremyynti Pitkäsen pakettiauto yritti ohittaa moottoritien rampissa ja epäonnistuttuaan roikkui ihan takana, mutta luulen ettei siinäkään ollut vastustajan merkillä väliä. Yleensä jos joku tulee moottoritiellä roikkumaan liian lähelle, säädän oman ajonopeuteni vastaamaan turvaväliä eli napsautan kylmästi vakionopeudensäätimen pois kunnes menevät ohi. Jos olen itse ohituskaistalla, menen seuraavaan sopivaan rakoon ja päästän idiootin ohi. Periaatteessa toki takasumuvalojen ja moottorijarrutuksen yhdistelmä voisi vähän herättää takanatulevaa, mutta provosointihan ei kannata.

Pienemmillä teillä hidastan muutenkin aika voimakkaasti mutkiin (en ole sivuttaiskiihtyvyyksien suuri fani) ja sen jälkeen kiihdytän reippaasti takaisin matkanopeuteen. Perässäroikkuviin pikkutila-autoihin muodostuu tällöin ikään kuin luonnostaan riittävä turvaväli. Toki ajotavastahan tuokin riippuu, millä tahansa purkilla voi aika helposti ajaa paljon muuta liikennettä kovempaa jos vaan jaksaa huudattaa moottoria.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja wuoma »

Omaan kokemukseeni kanssa-autoilijoiden kanssa vaikuttaa varmaan myöskin oma ajotapa käytössä olevaa merkkiä enemmän. Itse ajan yleensä reippaasti, mutten hurjasti yli rajoituksen. Moottoritiellä useimmiten vasenta kaistaa, mutta puikkaan aina vauhdilla oikealle jos näen jonkun lähestyvän takaa. Punaisena lankana on ollut "älä häiritse muiden ajoa". Jos joku haluaa ajaa kovempaa, annan mahdollisimman nopeasti / turvallisessa paikkassa tietä. Jos joku ajaa mielestäni liian hitaasti - heitän ohi niin pian kuin mahdollista, jotten jää takapuskuriin hinaamaan. Yritän myös välttää koskaan kiilaamasta kenenkään eteen niin, että tämä joutuisi jarruttamaan. Turvaväliä pidän edellä ajavaan tilanteen mukaisesti, en kuitenkaan liioitellusti.

En tee tätä siksi, että olisin teiden pyhimys, vaan siksi, että itseäni häiritsee kaikkein eniten liikenteessä muiden "estäminen". Perseessä roikkuminen, pitkien väläyttely, "minä saan ajaa ohituskaistalla 99km/h"-asenne, muiden tienkäyttäjien "opettaminen" jne. Kuvittelen, että jos pyrin välttämään tätä omassa toiminnassani, on liikenteessä yksi estäjä vähemmän ja joku muukin voisi ajatella samoin.
XKR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tämä näyttää unohtuneen suurimmalta osalta kanssa-autoilijoita nykyään. Omalla ajotavalla ei pitäisi välittömästi olla vaikutusta toisen ajamiseen. Pitäisi osata ennakoida ja omata ns normaalit liikennekulttuurin hyvät tavat. Mutta kn ei. Perässä rokutaan,ohitellaan holtittomasti,väleihin tungetaan, muiden ohitusta häiritään ja muutenkin tehdään mitä lystätään. Jaguaarilla olen huomannut vain näitä mitä aloitukseen laitoin enemmän. Uskallan väittää että ajotyylini ei vaikuta tähän provosoivasti. Liikennekulttuuri on pitkälti kyllä ihan omasta päästä lähtevää ja täällä päät on aika huonossa tilassa pääsääntöisesti.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kjk
Viestit: 119
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kjk »

Jaggehan on herrasmiesten auto. Ei tarvitse todistella kenellekään. Monella liikenteessä koheltajalla on jonkin perusauton GTI tms. versio ja pitää kaahata ettei vaan luulla perusmalliksi. Rento ajoasento ja coolit lasit päähän, Jagellahan ei tarvitse revitellä. 8)
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ei mulla Jagella edes tule tarvetta lähteä skabailemaan kenenkään kanssa, suhteellisen rauhassa on saanut olla liikenteessä mutta pakko itsekin heittää "naapurileiriin" lokaa että näitä audi-ilmiöitä näkee liikenteessä turhankin paljon. Kyllä kommentteja autosta tulee etenkin kun olen ihan ns.normiduunissa. Enemmän kyllä bemulla pääsi idioottimagneetiksi kun kissalla :D Kerran muistan että länärillä joku alkoi haastamaan ja se oli papparainen uudehkolla hybridi-lexuksella. Tuossa on kyllä sikäli eroa että jos huutelua haluaa kuulla niin kantsi ajella vaikka kalliossa viikonloppuna, se on toistaiseksi ainoa paikka missä minulle on esim huudettu aikoinaan avobemulla ajaessa että "Miten säkin kehtaat ajella tollasella perkele"
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Sitä juuri ajan takaa. Kun lähden ei ole kiire mutta normaali nopeutta ajetaan ja naatitaan kyydistä. Mistä lie tämä show off kulttuuri tullut kun pitää autoilla machoilla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

wuoma kirjoitti: Yhden kerran tosin XKR:n kanssa selvästi leikkimielisesti koetti onneaan 996 C4S Cabrio, joka ilmeisesti luuli kyseessä olevan XK8 - tai sitten arvioi oman reaktiokykynsä ylivoimaisuuden väärin.
OT:
Itseasiassa 996 C4S (3.6L) manuaali ja Jaguar X100 XKR 0-60mph ajat ovat todella lahella toisiaan ja "liikennevalokisan" lopputulos on kiinni enemman kuljettajasta kuin autosta. Hiemankin kostealla tai liukkaalla alustalla itseasiassa loisin vetoa AWD Possun puolesta.

Ketjun aiheeseen liittyen, minulla ei ole sen suurempia vaikeuksia ollut "kilpailuhaluisista" kanssa autoilijoista mutta varsinkin Possulla ajellessa nama kahvia litkivat ja samalla kannykkaan molottavat SUV-kuskit jotka roikkuvat puskurissa ruuhkaliikenteessa arsyttavat toisinaan.

Ja kuten kaikki ovatkin todenneet Jagge on herrasmiehen auto eika teinilelu.
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja wuoma »

TexPat kirjoitti:
wuoma kirjoitti: Yhden kerran tosin XKR:n kanssa selvästi leikkimielisesti koetti onneaan 996 C4S Cabrio, joka ilmeisesti luuli kyseessä olevan XK8 - tai sitten arvioi oman reaktiokykynsä ylivoimaisuuden väärin.
OT:
Itseasiassa 996 C4S (3.6L) manuaali ja Jaguar X100 XKR 0-60mph ajat ovat todella lahella toisiaan ja "liikennevalokisan" lopputulos on kiinni enemman kuljettajasta kuin autosta. Hiemankin kostealla tai liukkaalla alustalla itseasiassa loisin vetoa AWD Possun puolesta.
Tämä on varmasti ihan totta. Oma XKR ei ole tosin aivan vakio ja 996:n vaihteistosta ei tietenkään tietoa. Faktaahan on toki myös se, että meidän peruskuljettajien käsissä automaatilla on huomattavasti helpompi lähteä liikkeelle nopeasti, varsinkin jos luistonesto tajuaa tilanteesta mitään. Samoin vapari-996:n merkittävästi pienempi vääntö/kapeampi huippuväännön alue vaatii kuljettajalta taitoa - pienikin virhe vaihtokohdassa pudottaa kiihtyvyyden jonnekin kauas tehtaan ilmoittamista lukemista.
Tässä tapauksessa kuitenkin oltiin liikkeellä ilman ryppyisiä otsia ja ihasteltiin varmasti molemmin puolisen pienen karstanpoiston jälkeen toistemme herrasmies-gt-autoja :)
XKR
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Kyllähän sellainen Possu uskomattoman nopea auto on,mutta vaatii kyllä kuljettajalta paljon. Ainakin itselleni tuottaa jo ne kuplapolkimet vaikeuksia,jos nopeasti pitäisi edetä.
XKR Convertible -01
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja mikki »

En aina samaa mieltä.
Kun mun edessä Jaguar niin harvoin pyrin ohi............. 8)

Toisenlainen näkemys topicciin!
M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Sulta menee nyt Mikki taas Puumat ja Jaguaarit sekaisin !!! Puuman perässähän sitä haluaa pysyä..... :wink:
Sie oot Mikki niin seksistinen että pitäisiköhän ylläpidon vähän liputtaa jo keltaista korttia tästä. Pidetään siis äänestys tästä... :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

blueflame kirjoitti:Kyllähän sellainen Possu uskomattoman nopea auto on,mutta vaatii kyllä kuljettajalta paljon. Ainakin itselleni tuottaa jo ne kuplapolkimet vaikeuksia,jos nopeasti pitäisi edetä.
Kuplapolkimet olivat kaytossa viimeksi 993 mallissa eli viimeisessa ilmajaahdytteisessa 911:ssa. Nykyiset Possut ovat "tylsia" siina suhteessa etta ovat leppoisammin ajettaessa ihan normaaleja autoja.

Jagge + Possu on suositeltava yhdistelma herrasmiehella.
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

wuoma kirjoitti: Oma XKR ei ole tosin aivan vakio
No, niin tulihan se root cause sielta. :)

Joo, ja Rebelin XJS voisi olla viela mielenkiintoisempi yllatys innokkaille VAG (Possu on taas osa VAGia) kuljettajille. :0
wuoma kirjoitti:Faktaahan on toki myös se, että meidän peruskuljettajien käsissä automaatilla on huomattavasti helpompi lähteä liikkeelle nopeasti, varsinkin jos luistonesto tajuaa tilanteesta mitään. Samoin vapari-996:n merkittävästi pienempi vääntö/kapeampi huippuväännön alue vaatii kuljettajalta taitoa - pienikin virhe vaihtokohdassa pudottaa kiihtyvyyden jonnekin kauas tehtaan ilmoittamista lukemista.
Olet oikeassa, varsinkin neliveto on helppo saada nyykahtamaan viivalle jos ei ole harjoitellut. Lisaksi mainitsemiesi seikkojen tahden Possun kiireinen lahettaminen on aikamoista auton raakkaamista. Kierrokset suunnilleen 4000 rpm kohdalle ja sitten tiputtaa kytkimen raakana. Koska pitoa loytyy niin auto hyppaa kylla hyvin mutta alusta ja vetovehkeet valittavat. Ei ole herrasmiesmaista, ei.
wuoma kirjoitti:Tässä tapauksessa kuitenkin oltiin liikkeellä ilman ryppyisiä otsia ja ihasteltiin varmasti molemmin puolisen pienen karstanpoiston jälkeen toistemme herrasmies-gt-autoja :)
Oikea meininki!

Tallissa muuten uusi Possu-hankinta:

Kuva
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

TexPat se on. 99% haasteista viittaan kintaalla. Nää loput on gt rs ym jos mulla huono päivä ja potuttaa. Itsetunto kunnossa, mutta joskus se valkosiipinen sivupersoonani sanoo älä polje älä. Se toinen millä on häntä ja sarvet saa otteen minusta ja silloin mennään. Suurin osa näistä 911 kuskeista jää reaktioissa ja sitten paukkuu rajoittajaan ja kytkin haisee. On osaaviakin kuskeja suurin osa, mutta ne ei haasta. Normitilanne kun olen valoissa paalulla ja tulee 911 viereen niin moikataan eikä kumpikaan polje. Kirjoitin tänään pitkään, mutta nokia hukkas sen bittihelvettiin. Omanarvon- ja itsetunnosta, tai niiden puutteesta noi machoilut johtuu. Varsinkin jos on vag alla. Meniskö tämä sensuurilta läpi kun äskeinen rankempi ei mennyt?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

TexPat kirjoitti:
wuoma kirjoitti: Oma XKR ei ole tosin aivan vakio
No, niin tulihan se root cause sielta. :)

Joo, ja Rebelin XJS voisi olla viela mielenkiintoisempi yllatys innokkaille VAG (Possu on taas osa VAGia) kuljettajille. :0
wuoma kirjoitti:Faktaahan on toki myös se, että meidän peruskuljettajien käsissä automaatilla on huomattavasti helpompi lähteä liikkeelle nopeasti, varsinkin jos luistonesto tajuaa tilanteesta mitään. Samoin vapari-996:n merkittävästi pienempi vääntö/kapeampi huippuväännön alue vaatii kuljettajalta taitoa - pienikin virhe vaihtokohdassa pudottaa kiihtyvyyden jonnekin kauas tehtaan ilmoittamista lukemista.
Olet oikeassa, varsinkin neliveto on helppo saada nyykahtamaan viivalle jos ei ole harjoitellut. Lisaksi mainitsemiesi seikkojen tahden Possun kiireinen lahettaminen on aikamoista auton raakkaamista. Kierrokset suunnilleen 4000 rpm kohdalle ja sitten tiputtaa kytkimen raakana. Koska pitoa loytyy niin auto hyppaa kylla hyvin mutta alusta ja vetovehkeet valittavat. Ei ole herrasmiesmaista, ei.
wuoma kirjoitti:Tässä tapauksessa kuitenkin oltiin liikkeellä ilman ryppyisiä otsia ja ihasteltiin varmasti molemmin puolisen pienen karstanpoiston jälkeen toistemme herrasmies-gt-autoja :)
Oikea meininki!

Tallissa muuten uusi Possu-hankinta:

Kuva
Tuo väri... Aiheuttaako matkapahoinvointia?
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: HUH HUH mikä saundi tuossa värissä ! Anteeksi !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Hyvä soundi tuossa, ei paha. Minttujäätelö tuli mieleen.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Ei siinä, ajaisin kyllä mielelläni. Tuo MarcusV kommentti :lol: sai vaan aikaan temakat naurut aikaan !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kissaeläin kirjoitti:Ei siinä, ajaisin kyllä mielelläni. Tuo MarcusV kommentti :lol: sai vaan aikaan temakat naurut aikaan !
Ei silleen että tässä olis tarkoitus kenellekään suoranaisesti vittuilla, autohan on itsessään todella hieno ja Porsche on merkki jonka omistamista itsekin voisin joskus vakavasti harkita 8)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Hauska topic :thumbs up

Anyway itsellä ollut nyt Jagge alla hivenen alle puolivuotta ja havainnut liikenteessä useita idiootteja, jotka liimautuvat takapuskuriin kiinni vaikka ajan nopeusrajoitusten mukaan +10km/h. Saattanee johtua siitä, että "edellä ajaa Jaguar". Tämä on varsin ärsyttävää siitä syystä, että kyydissäni takapenkillä on usein lapsi. Liimautuja on usein joku Skoda tjsp. Koen suurta nautintoa painaessani hivenen kaasua ja vaikka "takapyrkyri" vähän yrittääkin, niin sinne "savupilveen" se jää hakemaan sopivaa vaihdetta.

Sallinette lapsellisuuteni 8)
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

MarcusV kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:Ei siinä, ajaisin kyllä mielelläni. Tuo MarcusV kommentti :lol: sai vaan aikaan temakat naurut aikaan !
Ei silleen että tässä olis tarkoitus kenellekään suoranaisesti vittuilla, autohan on itsessään todella hieno ja Porsche on merkki jonka omistamista itsekin voisin joskus vakavasti harkita 8)
Come on! Tamahan on vain Porschen versio British Racing Greenista! ;)

Mielestani perus Cayman S on tavallisen tylsa jonkin harmaan hopean savyisena tai vaikka mustana. "German Racing Green" tuo hieman sarmaa tilanteeseen. Luonnossa auto on muuten "rauhallisemman" nakoinen kuin kuvissa.

Ja mita tulee matkapahoinvointiin niin mielummin tumma sisustus ja vauhdikas pintavari kuin toisin pain. Niin kuin tassa 964 Targassa:

Kuva

Kuva

Kuva
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja mikki »

Enemmän kuvia jakuaareista tänne!

Upea se kultainen hääkuva XK120.
Milloin tämä possunen on Suomen kilvissä Texasin Patrician toimesta ( vai on kai se Pasinen )?

M
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

mikki kirjoitti:Enemmän kuvia jakuaareista tänne!

Upea se kultainen hääkuva XK120.
Milloin tämä possunen on Suomen kilvissä Texasin Patrician toimesta ( vai on kai se Pasinen )?

M
Vanhin tytar on Patricia kylla mutta han ei niin valita Isin autoista. Ehka sitten kun ajokortti-ika on lahempana. Nimimerkki on taas yhdistelma Texasia ja Expatriaattia.

Jossakin vaiheessa Suomen kilpiin tama Possu. Vaihdoin punaisen Spyder pois koska olisi mennyt liikaa veroa Jykan ja Jutan tuhlattavaksi.

Vanha possu:

Kuva

Kuva
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

^Wau! Suomessa en ole tuollaista nähnyt. Onko noita täällä? Kiitos jyrki käteisen ja juntta urpilaisen tuo ei tule tänne. Oih niitä aikoja kun muuttoauton sai tuoda verovapaasti ja jopa kaksi jos oli tarpeeksi vuosia ulkomailla. Siitä voidaan kiittää kuitusta ja sen vaikutusvallassa ollutta piiriä. Perkele!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

rebel58 kirjoitti:^Wau! Suomessa en ole tuollaista nähnyt. Onko noita täällä? Kiitos jyrki käteisen ja juntta urpilaisen tuo ei tule tänne. Oih niitä aikoja kun muuttoauton sai tuoda verovapaasti ja jopa kaksi jos oli tarpeeksi vuosia ulkomailla. Siitä voidaan kiittää kuitusta ja sen vaikutusvallassa ollutta piiriä. Perkele!
1) Kasittaakseni Spydereita on tullut yksi Suomeen. Taisi listahinta olla viherpesun merkeissa jotain 100kEUR+ viimeisimman verouudistuksen jalkeen. Suomessa on muuten kohtuullisen runsaasti Turbo Possuja koska niilla joilla on oikeasti rahaa ostavat sitten suoraan malliston huipulta hinnasta valittamatta eivatka vaivaudu koyhalliston kulkineisiin.

Ei ole halpa tuo XKR-S Suomessa myoskaan, ~ 260kEUR.

2) Hexa Kuitu on myrkkya ihmiselle. "Suomessa sinun ei pida kunnon autolla ajaman!"
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tsau Expatti!
Ihan tuttua kun oltiin Zambiassa Expatteja aikoinaan....

Hyvä maku sulla autoissa!
Magee väri tuo uutukaisen!
Kuin myös punaisen.
Muistatkos onko pakko enää todistella tuloja auton ostoon ja tuontiin?
Voisin nimittäin tuottaa kivan pelin Saksasta opiskelevan tyttösen avulla!??

M
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja TexPat »

mikki kirjoitti:Tsau Expatti!
Ihan tuttua kun oltiin Zambiassa Expatteja aikoinaan....

Hyvä maku sulla autoissa!
Magee väri tuo uutukaisen!
Kuin myös punaisen.
Kiitoksia kannustuksesta. Taidamme olla vahemistona taalla konservatiisemman maun Jaguar osastolla. Porsche forumilla mintun vihrea on saanut paremman vastaanoton.

Sinallaan vaikka Jaguar on hieman konservatiivinen valinta niin siellakin kilpapuolella on ollut paljon varikkaita autoja.

Pitaa viela hommata perheen paitsi kauniimmalle niin myos alykkaammalle osapuolelle Suomi-auto. Saattaapi olla L-R Evoque. Pitaa hoitaa viela parin viikon sisaan.
mikki kirjoitti: Muistatkos onko pakko enää todistella tuloja auton ostoon ja tuontiin?
Voisin nimittäin tuottaa kivan pelin Saksasta opiskelevan tyttösen avulla!??

M
Mitaan tulotodistuksia ei nykyaan tarvita mutta paatoiminen opiskelija ei saa 13400 EUR veronalennusta.

http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+auto/a ... ta-alennus
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Pakko ohittaa, Jaguar edessä...

Viesti Kirjoittaja HEF »

Minä oon konservatiivi ja tykkään pirusti tuosta mintunvärisestä Porschesta, se on COOL ! 8)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Vastaa Viestiin