XF:n hankinta

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Tervehdys kaikille asiasta tietäville

Vakaassa harkinnassa käytetyn XF:n hommaaminen (alle 100 000km ajettu vm.2008-2010). Kilometrejä tulee vuodessa n.45 000. Aiemmin ollut S-type 1999 ja siinä sai vaihtaa yhtä ja toista, laatikkokin rupesi temputtamaan lopussa niin päätin luopua. Tällä erää diesel Dodge alla mutta jagge jätti jälkensä ja katti pitäisi saada!!

Paljon asiasta palstoja lukenut mutta käyttökommenttia vähän löytänyt. Auton olisi tarkiotus olla ajossa ainakin sinne 350 000km saakka. Liekkö tallaisia määriä ajettu?

Kaikki tieto tekniikan mahdolisista vioista ja taudeista on tervetullutta. Mitä tai mihin voi varautua. Sähköähän tässä on jo aika eri tavalla kuin tuossa s-typessä. Millainen talvella?

Käsittääkseni tämä on aika luotettava ajokki ollut. Ajomatka itselläni on pitkä työmatka, suoraa tietä reilu 100km/pvä. Kaupungissa vähemmän pyörittelyä.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moi!
Osta!
Kirjoitin jokunen kk sitten aikas pitkästi XF vm 2012 2,2:sen käyttökokemuksistani 65000km ajalta.
Käytä ''etsi'' jos kiinnostaa se lukea vaikka kyse vähän uudemmasta ja eri konella kuin ajattelet ostaa.

Eestissä kuulemma oli yksi jolla ajettiin 280 000km 3v takuun aikana ilman ongelmia!
M
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitos, pitää etsiä kirjootukset. Kokemukset kelpaa tähänkin keskusteluun, risut ja ruusut 8)
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitos linkistä. Luin noita palstoja ja xf haulla yrittänyt hakea tietoa mallista 2,7l, optimaalihan olisi jos löytäitin hyvän vähän ajetun 3,0 s:n käsiini, lomapakon paksuus asettaa tällä erää rajaa sinne n.30 000 egeen. Arvostan mukavaa kyytiä ja varmaa toimintaa, sitä on nykyinen antanut osin, toiminta varmaa mutta kyyti ei niin mukavaa, vähän kuin valmetilla ajaisi :cry:

Kävin ajamassa vantaalla yhden 2,7 premium luxuryn mutta se oli hienoinen pettymys. Oli huollettu näköjään huonosti ja jo liikkeessä piti apuviroilla lyödä pannu käyntiin, ajotietsikka herjasi jalankulku tutkaa että ei toimi ja ajossa käyttäyi hieman levottomasti (renkaat aivan loppu), jätti vaikutelman että empä tiedä maksaisinko melk 30 000 tästä, tiedä miten isot operaatiot noiden jälkeen edessä. Kovasti puhuivat että on auto huoltoon menossa heti maanantaina.

Joensuussa Laakkosella löysin 2,7 premiumin joka oli ajossa aika unelma (uudet renkaat) ja hieman (50 000km) vähemmän taivalta hänellä alla muutenkin. Huoltokirja oli hyvä, inchapella kaikki tehty. Mutta sitten karvoitus, eli maalipintaa. Raavittu toinen kylki huolella pohjamaalille ja lommo potkaistu kuskin puolen takatassun lokasuojaan. Tuulilasi isosti rikki ja helmassa hieman ruostetta takamatkustajan kohdalla. Istoot valittelut myyjältä ja vakuutukset että tekeevät asialle jotakin ja soittelevat, ei ole kuulunut.

No, siis, näillä mennään ja kokemuksia saa laittaa jos kehua/haukkua tuota 2,7 haluaa, myös 3,0 samaan koriin :lol:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Onpa ollut taas hyvää tomiintaa ollut jälleenmyyjiltä... :evil: Ilmeisesti menee niin hyvin että ei tarvitse autoja myydä :idea: :?:
Syy miksi XF:stä ei täällä liiemmin kirjoitettu on se että omistajat ei ilmeisesti hirveästi täällä kirjoittele joten juttuakaan ei ole tullut.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Joo, itsellä 2011 3.0D 60tkm ollut nyt vajaa 5 kk ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Muutamia narinoita/kolinoita poistellut, mutta ne on kaikki ollut tehtaan ohjeiden mukaan tehtävissä ja ns. tyyppivikoja. Onhan niitä paljonkin, mutta itse ei ole tarvinnut (vielä) muihin puuttua. Jos Topix on tuttu, niin sieltä lukemaan, mistä kaikesta on raportoitu ja mitä niille on tapana tehdä.

Henkilökohtaisesti odotan lähinnä EGR ja DPF ongelmia kohtapuoliin, mutta niihinkin löytyy lääke. Myöskään laatikkoon ei ole jostain syystä 100% luottoa, eli henkisesti olen senkin jo varautunut Siekkisellä käyttämään joskus. Nämä kun tiedostaa, niin elämä on helpompaa. Pessimisti ei pety. So far toimii, kuin kello (vaihdoin juuri pariston kelloon...).
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Pacer kirjoitti:Joo, itsellä 2011 3.0D 60tkm ollut nyt vajaa 5 kk ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Muutamia narinoita/kolinoita poistellut, mutta ne on kaikki ollut tehtaan ohjeiden mukaan tehtävissä ja ns. tyyppivikoja. Onhan niitä paljonkin, mutta itse ei ole tarvinnut (vielä) muihin puuttua. Jos Topix on tuttu, niin sieltä lukemaan, mistä kaikesta on raportoitu ja mitä niille on tapana tehdä.

Henkilökohtaisesti odotan lähinnä EGR ja DPF ongelmia kohtapuoliin, mutta niihinkin löytyy lääke. Myöskään laatikkoon ei ole jostain syystä 100% luottoa, eli henkisesti olen senkin jo varautunut Siekkisellä käyttämään joskus. Nämä kun tiedostaa, niin elämä on helpompaa. Pessimisti ei pety. So far toimii, kuin kello (vaihdoin juuri pariston kelloon...).

Topixia en ole aiemmin lukenut ja siitä ei tietoa ole mutta googlaamallahan se löytyy. Jotakin tuolta palstalta löysin EGR ja DPF ongelmista mutta voi tännekin infoa pistää jos vaan viitsii.
Liekkö näistä laatikoiden kestoista kenelläkään kertoa? Aiemmassa S-typessä rupesi talvella temputtamaan ja siitä vähän sen takia luovuinkin 3,0 1999 mutta noissa malleissa taisi tuo ollakin vähän niinkuin tyyppivikana. Näköjään kuitenkin ainakin vielä pari vuotta tuosta luopumisen jälkeen ajossa on, sitä en tiedä onko samalla lodjulla liikkuvana kun vastaan ajoi :roll:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
S typejen (-99-02 ford 5r55n) laatikon "tyyppivika" lähinnä huollon laiminlyönti eli nesteenvaihto kun ei ollut/ole huolto-ohjelmassa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

EGR:ssä ja DPF:ssä on lähinnä se, etä ne tukkeutuvat ajan saatossa. Kaupunkiajossa nopeammin, kuin maantieajossa. Sitten niitä ehkä yritetään putsailla, mutta merkkiliike varmaan laittaa heti uutta tilalle hyvään hintaan. EGR:n tukkeutumista ei kai oikein mitenkään muuten voi estää, kuin ottamalla sen pois. Paskasta pakokaasua kun kierrätetään takaisin imusarjaan, niin ei se puhdasta hommaa ole ja venttiili pikku hiljaa muurautuu. Käyntihäiriöita, tehottomuutta jne. DPF vähän sama juttu. Niin kauan, kun polttoprosessi toimii ajallaan, niin pysyy ehkä auki, mutta kyllä noissa vikoja on ollut ja varsinkin siis kaupunkiajossa olevilla autoilla. Nämä ovat vähän kaikille dieseleille ominaisia juttuja, ei vain XF:lle. Itse meinaan poistaa noita vikakohteita autosta kokonaan, mutta en kerro milloin, niin ei kukaan voi haukkua ekoterroristiksi.

Yksi tyyppivika tuli mieleen myös, josta on ollut juttua ainakin Briteissä (hieman suurempi otanta, kuin Suomessa), on välijäähdytin, jonka muovinen pääty ei kestä ja poksahtaa rikki. Voihan se kestää pitkäänkin, muuta noita on mennyt jo alhaisilla kilometreillä. Tuossakin pitäisi tehdä ennakoivaa duunia ja vaihtaa se alumiinpäätyiseen ja hitsattuun after market osaan.

Laatikkoon tosiaan pitää vaihtaa öljyjä, vaikka ovat ns. sealed for life. Itse meinaan myös ensimmäisen nesteenvaihdon tehdä, kun kerkeän (nyt siis 60tkm). En ole kyllä vielä päättänyt, että laitanko täyssynteettisen speksin mukaisen öljyn vai THE ZF öljyn, joka on se ainoa monen mielestä, joka sinne kuuluu laittaa, mutta ei täyssynteettinen. Oma loota vaihtaa hienosti, mutta muutama ominaisuus kaivertaa, jonka vuoksi 100% luottoa ei ole. Pari kertaa kylmänä lähdettäessä pihalta, R on kytkeytynyt pienellä pamauksella, eikä pehmeästi, niin kuin pitää. Myöskin kylmänä 1 -> 2 tai voi olla 2 -> 3 vaihto (taitaa normaalimoodissa lähteä kakkosella aina), kuitenkin tuo ensimmäinen vaihto tapahtuu hienoisen ulahduksen säestämänä. Busseissa tämä on arkinen ääni, mutta ei kyllä henkilöautoissa. Ei se tosin niin kova ääni ole, kuin busseissa, täytyy olla radio kiinni ja kuunnella. Myös tasaisessa ajossa ~30-40 km/h kuuluu tasainen ujelluksen tyyppinen ääni. En ole varma onko tuo moottorin ääni vai tuleeko esim. laatikosta. Tuotakaan ei huomaa ellei kuuntele ja tiedä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

No niin, kiitoksia, nyt tuli asiallista tietoa ja jos samaan malliin ajatus etenee niin osaa sitten jo vähän johonkin varautua. Tuo laatikon toiminta kuulostaa karulta, kylmä hiki ihan ihan tuli pintaan kun lukiessa muistelin n.3 vuoden taakse S-typen toimintaa. Hieman samanlaista oiretta vaikka laatikko eri mallia kuin nykyiset XF.n.
Öljyjä ei hänenkään lodjuun oltu aiemmin vaihdettu, ainakaan siitä ei tietoa ollut ja ostaessa keväällä sitten vaihdatin öljyt laatikkoon ja huollatin kattia muutenkin. Kävi vaan niin että liikkeen josta auton ostin suosittelema paja (sanon tätä nyt pajaksi) jossa huollot tehtiin käytti ns."korvaavaa" öljyä vaihtoon (en enää muista mitä) mutta oli kuulemma niin paljon edullisempaa ja ominaisuuksiltaan silti samaa tavaraa, mitä lie ollut ja liekkö siitä sit suuttunut??

No, talven tullen laatikko rupesi temputtamaan, pakkia ei meinannut saada päälle ilman hienoista voiman käyttöä ja sitten kovemmilla pakkasilla rupesi kuulumaan pientä paukahdusta ajaessa ja lyhyt tuntuma hetkeksi kuin kaikki veto olisi kadonnut jonnekin. Olin jo siinä kohtaa korjaillut ja tilaillut brittish partsilta aika läjän osaa konehuoneen lauhdutin letkuista jarrusatulaan (löysin suomesta käytetyn) ja uuta tavaraa niin ajattelin et nyt riitti, lodjua en enää tilaa ja suosiolla luovuin niin rakkaaksi käyneestä ajokistani.

Jäi kuitenkin lämmin muisto mutta samalla kalvava tunne, että mitä jos sama sitten toistuu uudelleen Olosuhteiden pakosta ajelin tovin audilla ja sen jälkeen nykyisellä Dodgella mutta aika on tullut, laittaa pelkomörkö piiloon ja vetää kissaa hännästä. Vaimo tosin suosittelee "järkevän" auton ostamista :o (saa ja voi kertoa kuka tietää mikä tälläinen on) taitaa vaan niin olla että minkä tahansa hieman mukavamman hommaat niin saa varautua näihin vastaavanlaisiin probleemiin. Iso kiitos pacerile infosta :D
Pistäkää kokemusta vaan lisää ja tuntemuksia mukaan!!
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kmk »

Alla lainaus toisesta ketjusta, jossa oma kokemus EGR:stä 2,7d S-Typessä. Lienee samat palikat XF 2,7d:ssä.
Ja linkki koko ketjuun
viewtopic.php?f=2&t=6143

"Omassani oli sama ongelma tässä hiljattain. Alkoi satunnaisella vikakoodilla EGR:n liittyen ja lopulta "rajoitettu suorituskyky" ei enää kuittaantunut uudelleen käynnistämällä.

Ajattelin myös että otetaanpa EGR:t käteen ja putsataan. No, ne oli sisältä oikeinkin puhtaat ja venttiilit liikkuivat molemmissa jouheasti.

Venttiiliä liikuttaa askelmoottori ja sieltä myös lähtee signaali takaisin moottorinohjaukselle joka kertoo venttiilin asennon. Enpä jaksanut pohtia asiaa enempää taikka ruveta tutkimaan johtosarjojen kuntoa joten otin riskin ja tilasin uudet venttiilit molemmille puolille. Tällä kertaa kävi tuuri ja uusilla EGR:llä ei ole mitään ongelmia ilmennyt.
Jokin siis oli vialla toisen EGR:n askelmoottorissa tahi asentoanturissa (luulisin). En ole asialla päätä vaivannut sen enempää kun vika korjaantui.

Ovat kyllä mukavan ahtaassa paikassa molemmat, joten kannattaa varata riittävästi tupakkia (jos tykkää), näppäriä sormia ja erinäisiä jatkovarsia hylsyjen jatkeeksi.

Ja jos niiden EGR:n tulppaamisesta puhutaan, niin se ei taida onnistua ihan vain tulppaamalla. Tai onnistuu toki, mutta sillä saa luotua sitten uusia vikakoodeja. Eli käsitykseni mukaan vaatii softan puukotusta myös.
Enkä kyllä ole ihan vakuuttunut että niitä kannattaisi ylipäätään tukkia..."
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Toi pelkomörkö on nykyään esillä vähän joka merkillä, enkä missään nimessä sano,että Jaggen rattaisiin hyppääminen olisi jotenkin iso riski. Päinvastoin, itsekin halusin luotettavan käyttöauton, mtta hyväksyn sen, että näitä vaan täytyy korjailla, joskus enemmänkin. Ihmisillä on niin erilaisia suhteita autoihin, että jos tosiaan vaan haluaa liikkua paikasta a, paikkaan b, niin ei siinä tosiaan halua sitä autoa laittaa ja korjailla. Mutta jos haluaa, että se liikkuminen paikoista toiseen on mukavaa ja palkitsee, niin silloin sen eteen voi sitä autoa vähän pitääkin ja laittaa kuntoon, makso mitä makso :)

Itse ehkä tarkastelen tuota laatikkoa ja sen toimintaa suurennuslasilla, koska on ensimäinen automaattini, eikä oikein ole kokemusta, mikä on normaalia ja mikä ei. Paljon olen lukenut myös noista korvaavien öljyjen käytöstä, mutta täyttä ymmärrystä ei ole muodostunut, ovatko yhtä hyviä vai eivätkö. Itse haluaisin laittaa täyssynteettisen öljyn eli korvaavan, mutta en tiedä uskallanko. Kylmäominaisuudet varmaan paranisivat, mutta siinä on niin paljon muutakin; kitkaominaisuudet, jäähdytysominaisuudet jne. Ne kun ei välttämättä ole yhtenevät, vaikka speksi täyttyy.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Jep, EGR deletointi vaatii softan puukotuksen, niinkuin DPF:kin, mutta niitähän saa. Mutta se on paras ja halvin tapa pitää nuo ongelmat pysyvästi poissa. Plussana vielä kaasuvaste ja tehokin lisääntyvät, kun palotilaan suihkutetaan enemmän polttoaine-ilma-seosta pakokaasun sijasta ja pakoputkesta lähtee tulppa pois. Ja softaajan luona kun kerran ollaan, niin...
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Juupelijuu, nyt maallikokin alkaa ymmärtää. Itse kun en ole mikään kaupungin osaavin rasvanäppi niin voi jäädä noi ventiilien vaihdot jollekin muulle, osat kyllä hommattua sentään saan. Kuikas se katsastusmies otsan rypyt laittaa asentoon jos toi EGR on deletoitu ja DPF nyppästy kans poies? Lienee äkkilukemalta laitonta ihan jopa yhden optimoijan sivuilta vilkastuna. Mutta jos moiseen operaatioon ryhtyy niin sillonhan se on vietävä kunnialla maaliin kaikkineen kuten edellisessä vähän vihjattiin...
Kenelläkään moiseen villiä hintaarviota?

Ja villinä kysymyksenä vielä keskusteluun polttava kysymys..Itärajan vieressä kun asustaa niin kuinkahan mahtaisi Kisun masiina suhtautua tuohon itäkiisseliin, hieman eri seoksethan niissä taitaapi olla kuin pro dieselissä yms kotimaan tavarassa.. :shock:

Kaikki edelliset ajokit täällä suunnalla asuessa (Peugeot, chrysler sebring, Jagge S-type, Audi A-4 ja Dodge Avenger) on syöny sen minkä oon tankkiin laittanu, niin bensat kuin dieselitkin. Päästömittauksissahan ei koskaan ole mitään sanottu ja tekniikat on kyllä toimineet mainiosti. Monennäköistä poruahan noista idän polttonesteistä aina on ollut että miten ne rikkoo millon mitäkin, multakin palo Dodgesta lamppu kerran :lol: mutta kun se pirulainen ei maksa kuin sen 75c/litra !!

Noin..nyt on piruja taas maalattu seinälle huolella vaikka ei kulkinetta oo alla, kiikarissa kyllä. Kompaan paceria, varautuu jo ajatuksen tasolla ajoissa niin eipä tuu yllätyksenä :mrgreen:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Katsuri vaan kehuu, että onpas kivasti kehräävä kissa.

Dieselmoottoreista mitataan savutusarvo. EGR pienentää typen oksedeja, ei näy päästömittauksessa. Samoin DPF pienentää pienhiukkasia, joita ei mitata.

Mitä tulee mekaaniseen puoleen, niin jos katsuri huomaa, että murikoita puuttuu, niin sitten riemastuu. Eli lähinnä DPF:n kohdalla, pönttö on jätettävä pakoputkistoon, mutta kenno täytyy repiä sisältä pois. EGR:n voi varmaan jättää paikalleenkin, kun vaan tulppaa jotenkin.

Hintaa noille kertyy ehkä 300-600 euroa softahommista (ilman viritystä) riippuen missä teettää. Suomesta ei välttämättä monesta paikasta saa, mutta Briteistä ja Saksasta enemmän. Silloin lähetellään ECU:a postissa. Mekaaniset työt sitten maksaa omasta selkänahasta oravan vastaaviin. DPF:n suolestus vaatii vähän jumppaa ja välineitä, EGR ei niin paha.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

Täytyy ensiksi todeta, että hyvää autoa oot etsimässä :)

Nyt kiireessä en ota kantaa kuin yhteen keskustelun aiheeseen ja katsotaan paremmalla ajalla muita omia mielipiteitä XF:stä.

Hieman ihmettelen Pacerin huonoa luottamusta laatikkoa kohtaan. Vai onko se niin, että kun varautuu pahimpaan niin ei ainakaan joudu pettymään :D Tuossa omassa saksalaisessa exässä oli sama laatikko kuin nykyisessä XF:ssä ja kokemuksen perusteella ei ole pienintäkään epäilystä sitä kohtaan. Bimmerissä oli lisäksi ohjelma, jolla tehot ja väännöt samassa tasossa Kissan kanssa. Eli itse en ainakaan pitäisi laatikkoa heikkona kohtana autossa...

Ps. Fordin 5R55N tuli itsellekin liian tutuksi :D
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Se on tosiaan niin, että olen vain varautunut henkisesti pahimpaan. Noita laatikkojuttuja on vaan netissä niin paljon, että tietty varautuneisuus tulee väkisin ja sitten jos laatikko ei jonain aamuna kytke pakkia kunnolla, vaikkakin vain kerran tai kaksi, niin luotto menee. Toki toimivia laatikoita on paljon enemmän, kuin rikkoontuneita, mutta eihän niistä vuodatella. En tosiaan haku laatikkoa ja mielelläni toteaisin sen toimivan moitteetta hamaan asti, mutta kuten sanottu, Siekkisen numero on tuossa lähellä :)
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Asiaa sanoisi Keravan Rane 8) Hienoo tietoo ja äkikseltää halapaa kuin saippua tuo EGR/DPF hommeleiden hoitaminen jos vastaan sattuu. Tuolla ylempänä olikin kmk linkannut hyvin ja brittish partsiltahan tavaraa saa uloskantohintaan jos haluaa palikkaa vaihtaa, tuttu puljuhan se ennestään jo onkin edellisen S:n tiimoilta. :cry:

Auto outletissa olisi yksi ehdokki: http://www.auto-outlet.fi/ajoneuvot/?id=1660

Vaikeahan se on kuvan ja kirjootuksen perusteella arviota tehdä, ajamaan pitäisi päästä ja siihen tietty vinkkiä mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota, muuta kuin mukavaan kyytiin.
Entuudestaan sen vaihteiston toiminan sujuvuuden nautinto pyörii mielessä :D Eri tavalla reagoi kuin Eemelissä/missään muussakaan ajamassani automaatissa missä käsipelillä voi myös vaihtaa jos tahtoopi.
Arvostella tuota saa toki tässä ja repostaa ihan miten jokainen tuntee. Liikkeessä on kyllä komeeta peltiä 8)
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

Koitetaanpa tähän nyt muutama sana saada aikaiseksi omista kokemuksista XF:n ratissa...

Tekniikkaan en ota sen enempää kantaa, kun ei ole tietämys siltä saralta mitenkään kehuttavaa. Itselle jos autoon tulee vikaa niin ammattilainen saa sen katsoa vaikka onkin ihanan kallista :)

S-typeen en myöskään tätä nykyistä vertaisi, koska ovat sen verran eri vuosikymmenen tuotteita. Eli paras vertauskohde omalta kohdalta löytyy tuosta Bemarista. Se oli kaikin puolin mainio peli mutta silti nykyinen vie voiton siitä aika reilusti. Osaltaan syynä on aivan varmasti vaan Kissan tarjoama omanlaisensa fiilis, oli se sitten ajon aikana tai vaan sitä pihalla ihastellessa :D
Niiden kolmen vuoden aikana, jonka Bemarin omistin, ainoa "vika" oli yksi palanut parkkivalopolttimo. Eikä edes mitään kuluvia osia (jarruja, alustan osia jne.) tarvinnut vaihtaa vaan ainoat liikkeessä käynnit liittyivät normaaleihin km-huoltoihin. Ei valitettavasti löydy uskoa, että sama toteutuisi Kissan kanssa mutta en myöskään usko mihinkään suurempiin remonttitarpeisiin (kop, kop).
Ajoltaan nämä kaksi kulkinetta on melko erilaisia. Bemari oli M-sport alustallaan luonnollisesti paljon kovempi ja tarkempi kun taas XF on jaguarimaisen pehmeä. Jaguar myös menee suoraan paremmin ja sitä tulee ajettua jotenkin kevyemmällä kädellä.
Papereiden mukaan molempien kulkupuoli pitäisi olla identtistä mutta Bemari oli huomattavasti ärhäkämmän tuntuinen. Ja tämä ihan tosiaan vaan p***tuntumalla eikä mitään mitattua faktaa löydy. No onneksi Rica tarjoaa tähänkin vaivaan lääkkeen ;)
Kulutuksessa on hienoinen ero Jaggen hyväksi. Bemarissa oli kolmen vuoden mitattu kulutus kasin paikkeilla ja XF:ssä paljon lyhyemmällä aikavälillä jossain 7-7,5 paikkeilla. Ja nämä ei ole mitenkään kevyen kengän lukemia...
Siinä nyt jotain mietteitä omista kokemuksista. Toivottavasti edes jotain apua ja saa kysellä, jos jotain erityistä tulee mieleen.

Tuohon tommivilhon linkittämään autoon ei tietenkään pysty hirveästi ottamaan kantaa pelkkien kuvien ja tekstien perusteella. Väri ainakin on kohdillaan kun itsellä sama, sisältä oma on kylläkin musta. Varusteitakin näyttäisi olevan ihan kivasti eli Premium Luxury tasoon lisätty paljon sellaista jolla noustaan samaan tasoon Portfolion kanssa. Ainut suuri miinus on S kirjaimen puute takaluukusta. Tämä tietysti oma mielipide mutta se oli itselle ehdoton kriteeri siirryttäessä takaisin Kissojen pariin :D
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Iso käsi ja kiitosta kokemuksesta 8)

Nyt rupeen heti poraamaan kun tuli tieto että kyseinen yksilö ajossa paraikaa asiakkaalla maanantaihin saakka ja voi olla että ottaa tai voi olla että jättää ottamattakin, sen verran lähellä savvoo asun et en tiijä itekkään miten käy!
Joka tapauksessa meni sit käteen tai reisille niin joku saa varmasti hienon kulkineen, vaikka se S perseestä puuttuukin, pajalta aina lisää potkua hieman saa.

Anyway: Ehdin hetken selvitellä kyseisen ajokin historiikkia. Ensimmäisen omistajan aikana ei 3vuoteen ole talvella ajettu, säilytetty lämpöisessä tallissa. Autokauppiaan omistuksessa ollut, tuonut suomeen.
Jälkimmäinen toinen isäntä tiesi kertoa että ledit on taakse vaihdettu, vetoakselisto/vetopyörästö? uusittu (takuuseen?)kuten myös vaihtimen nuppi mistä väännetään haluttu ajosuunta(useimmiten eteenpäin=) Lohkolämmitin puuttuu, on kovemmallakin kelillä kuitenkin ajoon kiltisti lähtenyt.

Sit oli vielä jarrulevyt ja palat pistetty tehdaspaketista uusiksi ihan vastoittain. Merkissä huollot ensimmäinen turkkusessa metro autossa ja sen jälkeen espoon inchapella. On kuulemma oikein hyvä ajettava. EGR/DPF:n huolloista tai ongelmista ei ollut tietoa, kaupungissa pääasiassa pyöritelty mutta arvailen ettei vielä ainakaan ongelmia ole niissä ollut.

No, katsellaan ja kuunnellaan mitä tuleman pitää, eihän tämä ainoa yksilö ole, tiedä vaikka menisin ja hommaisin sen vaimosen saneleman ns"järki" auton, mistäs näitä tietää. Viimeksi muutama vuosi takaperin muistan kun ehdottelin ja näyttelin nettiautosta erinäisiä ajokkeja hänelle niin S-typen kohdalla tuli hänen suustaan toteamus TUON SAAT OSTAA! :lol:
Ostin....
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

Ei vaimoketta kannata kuunnella tässä(kään) asiassa 8) Toivottavasti ei nyt oma vaan lue tätä kirjoitusta :oops:

Itselläkin ollut tuo parempi puolisko aina kaikkia autojen vaihtoja vastaan. Viimeksi ei olisi saanut luopua farmarista ja muutenkin toimivasta pelistä. Edellisen kerran ei muuten vaan ois saanut vaihtaa autoa, kun edellinenkin toimi... No XF:ään vaihdon jälkeen ensimmäisen viiden kilometrin jälkeen totesi, että kyllä tää on paljon parempi :D

Ja muutenkin oon todennut, että niin kauan kun itse maksan kaiken auton ostoon ja ylläpitoon liittyvän, niin muilla ei ole siihen sanavaltaa eikä silloin harmaata Corollaa ilmesty pihaan :evil:
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Komppaan, tunteellahan tätä asiaa aika pitkälle hoidellaan. Ja kyllä sillä S-typellä oli nautinto hänenkin olla kyydissä ja ajaa. Ainoa moite tuli kun hän ei pienenä ja sievänä nähnyt kunnolla keulan yli, ensiapuna hommasin puuttuvan leaperin antamaan etäisyysmittaa käännöksissä :v

Asiasta toiseen, kenelläkään kommenttia tai vielä parempi jos kokemusta tuosta itä dieselistä XF:n pannussa.?
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Justus kirjoitti: Ainut suuri miinus on S kirjaimen puute takaluukusta. Tämä tietysti oma mielipide mutta se oli itselle ehdoton kriteeri siirryttäessä takaisin Kissojen pariin :D
Jos sporttisuutta haetaan niin itse hommaisin R-kirjaimen tuon XF:n perään s: sijaan jos taloudellisesti mahdollista.....
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

Täysin samaa mieltä mutta R:t vaan niin pirun harvassa Suomen maaperällä. Itse ei jaksanut/pystynyt alkaa myymään edellistä autoa alta pois, joten ainut vaihtoehto oli löytää Suomesta uusi auto ja antaa vanha vaihdossa. Saksasta tuli kyllä katseltua XFR ja näytti hinnat tippuneen samalle tasolle kuin muutkin versiot. Mutta tää menikin jo offtopic...
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Justus kirjoitti:Täysin samaa mieltä mutta R:t vaan niin pirun harvassa Suomen maaperällä. Itse ei jaksanut/pystynyt alkaa myymään edellistä autoa alta pois, joten ainut vaihtoehto oli löytää Suomesta uusi auto ja antaa vanha vaihdossa. Saksasta tuli kyllä katseltua XFR ja näytti hinnat tippuneen samalle tasolle kuin muutkin versiot. Mutta tää menikin jo offtopic...
Kuinka niin offtopic ? Eikös tässä XF:n hankinnasta olut kyse kuitenkin ja ainakin mallissa pysyttiin ja sen versiossa joten ei hirveästi kaiketi raiteiltaan ollut jutustelu :wink:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

No ei kai sinällään täysin eksytty mutta mun syyt valintaan S vs. R ei kuitenkaan auta ketjun avaajaa, kun sielllä kiinnostus tietoihin ja kokemuksiin liittyen XF:ään ja erityisesti pienempään dieseliin. :D
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Justus kirjoitti:No ei kai sinällään täysin eksytty mutta mun syyt valintaan S vs. R ei kuitenkaan auta ketjun avaajaa, kun sielllä kiinnostus tietoihin ja kokemuksiin liittyen XF:ään ja erityisesti pienempään dieseliin. :D
Tottahan tuo, mutta otsikon nimen alle varmasti mahtuu asiaan liittyvää ja mikäli joku muu otsikkoa lukee niin siinä ei suoraan kerrota mitä XF: mallia etsitään, joten toisaalta mielestäni turha rajata keskustelua siten ja itse aiheen avaajakin toivoi kaikkea kokemusta. Eikös tuo XFR kuitenkin ole vielä XF mallistoa. Mielikin voi muuttua vielä kun kuulee muista malleista kokemuksia. :lol:

Ps. Älkää ottako tätä jankuttamisena tai nihilisminä, mutta kerrankin kun vielä itse asiassa ja aiheessa pysytään niin foorumin topiccien luonteen tuntien niin nyt ollaan vielä mielestäni harvinaisen ontopicissa 8)
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Justus »

Tampereella Autocenterissä ois komea XFR myytävänä ;) Harmi vaan, että itsellä ei siihen ole varaa...
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Samaan gategoriaanhan tuo XFR menee, XF sekin yhtälailla mielestäni :) Komea peli!

Omat vaatimukset ajokin suhteen ovat kuitenkin tiettyjen määreiden alla. Bensakone on tällä hetkellä poissuljettu. Ehdottomasti Diesel oltava, ajokilometrejä tulee vuoteen n.50 000 joten siinä syy tähän. Ajokki saisi olla n.100 000 ajettu, mieluiten alle sen että jokusen suven sillä voi matkata.

Itse auto, 3,0 S-mieluiten, mutta tässä kohtaa tulee budjetti aikalailla tappiin ja en tiedä malttaako odotella sopivan yksilön myyntiin tuloa. Käteistä käytetävissä + - 20k ja vaihdossa nettiauto id:6370189 siihen päälle asettaakin loput rajat tähän hankintaan, yksityiselle harvemmin suht paljon sahattu vaihdokki kelpaa. Yksi 3,0 S myytiin nokan edestä ennekuin ehdin kauppaa hieromaan, kysyä ehdin että vieläkö on mutta oli jurui mennyt...harmi :(

Tämä siis sanelee seuraavaksi 2,7 premium luxuryn, ja noitakaan ei omaan kriteeriin montaa näy olevan (nettiautossa) tasan 1kpl mitä nyt hamuilen :lol:

No, nyt jos ja kun joku tietää/on luopumassa ja vaihdossa hyvin palvelleen Dodgen tahtoo ottaa niin HEP, saa ilmoitella :wink:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Se siis meni alta kuten arvelinkin, onnea uudelle omistajalle ja uutta putkeen..
Ajamaan lauantaina sitten toinen premium luxury 8)
Tähän oli laatikkoon jo öljytkin vaihdettu, onkos millasia kokemuksia tuosta? Premium cars, tuntuisi osaamista siellä olevan keskustelun perusteella? Toki aina lisää suosituksia on mukava kuulla jos kokemusta heidän huolloista/toiminnasta.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Päivitys hankintaan. Pohdintaa, katselua ja melkein taas yhdet kaupat xf:stä mutta lopputuloksena kompromissi kotiväen tarpeet myös huomioiden.
Pirssi vaihtuu (ns.järkiauto hylätty) & puoliso saa keittiön.

Ajanut yhden S-typen 2,7 dieselin(2008), hyvä oli, paljon laadukkaamman oloinen kuin omistamani 1999 bensa 3.0, etenkin penkkien mukavuus. Pari pikkujuttua jäi liikeen kanssa hankaamaan niin hylkäsin kaupan.
Ajanut myäs x-type 2007 (manuaali)joka ei ollut niin istuva tuon S:n jälkeen, hieman huonosti pidetty ja monenmoista laittoa tiedossa, liike lupasi fixata kaiken ja laittaa kuntoon mutta jäi hieman huono olo ajomukavuuden suhteen + mukavuudenhaluisena se automaatti olisi oltava.

Sovittu seuraava S-type 2003 facelift 3.0 josta tod näköisesti teen kaupat 130 000km. En vielä ajanut mutta tuntuma on että jos keskustelujen perusteella paikkansa pitää niin voisi olla tässä. Katsastettu juuri kuluvalla viikolla ja rahaa huoltoihin alitettu. Auto on mallia tuonti ja ollut suomessa n.3vuotta yhdellä omistajalla.

Mietintään tässä kohtaa sitten jääkin laatikon & perän öljynvaihdot joita tod näköisesti ei ole tehty mutta olisi varmaan syytä kohtapuoliin vaihtaa. Miten vesipumpun/ketjun kiristinrullien vaihto ? Nämä pari seikkaa jos joku avaisi niin kiitosta siitä. Keskusteluista toki osviittaa jo hyvin löytynyt mutta laitetaan nyt vielä tännekin :o
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja erwin »

Minkä 2008 S:n kävit koeajamassa, jos saa udella (itse noita katselemassa...) - oliko jotain negatiivista autossa, mistä jäi kiinni liikkeen kanssa?
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Rintajoupilla kävin seinäjoella. Negatiivista en löytänyt tästä yksilöstä ajomukavuuden ja huoltojen suhteen mistään, päinvastoin.
Egr suodattimet oli aihdettu, peräöljyt vaihdettu (2krtaa) ja auto kulki ja toimi kuin unelma (ajoin n.900km).
Asiat jotka itseäni vierastuttivat olivat mittariston vika, (polttoainemittari ei toiminut) ja kuskinpuoleisen etuvalon rikko (ruuvilla paikallaa xenon) sähköisesti säätyvät valot. Kolmas kohta oikeastaan oli oma budjetti siinä kohtaa ku omat taidot ruuvamiseen eivät kovin kummoisia ole jan tahdon ainakin ostohetkellä täysin toimivan laitteen (tässä oli juuri tulossa katsastus) ja olisi ollut talvirenkaat uusissa välittömästi sekä kesäkiekot myös ensi kesää ajatellen. Näin ollen kun liike ei asioissa yhtään vastaan tullut niin jätin ja siirryin seuraavaan.

Edellinen omistaja oli pitänyt autoa todella hyvin ja sitä rakkaudella laittanut, siitä kauniin ja toimivan ajoneuvon varmasti joku saa. Laatikon öljyjä ei ollut vielä vaihdettu, suunnitelmissa oli sekin edellisella isännällä kuulemma ollut. Hänen kanssaan puhuin aika paljon kun harkitsin ostoa.

Tarkoitus kuitenkin käänsi nokan kohti Tamperetta ja siellä odottaa siis S-type vm.2003 facelift 3.0 =)
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
JMH
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 10:18 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMH »

Välikysymys. Tukkeutuuko kaikista 2.7d koneista egr-venttiilit 100tkm kohdilla tai alta sen? Kävin ajamas reilu 90tkm ajettua XJD (vm2006) ja siinä oli just venttiilit vaihdettu.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Laatikko- ja peräöljyt vaihtaisin mutta en vesipumppua yms muita jos toimivat. Kaikkiea ei kannata ennalta vaihtaa jos ei ole selkeää tyyppivikaa ja sittenkin kannattaa miettiä tapauksesta riippuen vaihdattaako ennen rikkoa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Mitä öljyä suositus? Tuolta brittish partsista löytyy tuota omaa mineraali tavaraa mutta kissaeläimellä ainakin lukemani perustella oli varteenotettavia vaihtoehtoja sekä lodjuun et perään tuolla toisessa vanhemmassa keskustelussa. voi laittaa tähänkin tai pistää yv:nä jos hieman haluaa miestä mäessä auttaa. yritän täältä joensuun korkeudelta löytää osaavaa kaveria hommaan. omin neuvoin en saa kuin lisää työtä ja sotkun aikaan jos omin voimin rupeen asiaa tekemään:-\
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja erwin »

Kiitos, hyvää infoa - samaa autoa olen itse katsellut mutta on aika kaukana. Ihme homma jos eivät selviä vikoja korjaa tai huomioi hinnassa - säästit minulta juuri reissun Seinäjoelle. :-)

Talvirenkaista ajattelinkin että on todella huonot jos kauppias niin sanoo mutta kesärenkaat siis myös. Tulee rajusti lisähintaa molemmista, ei ole etenkään talvirenkaissa edullisia vaihtoehtoja tarjolla...vai onko joku vaihtoehtoinen koko joka olisi kohtuuhintainen?
tommivilho kirjoitti:Rintajoupilla kävin seinäjoella. Negatiivista en löytänyt tästä yksilöstä ajomukavuuden ja huoltojen suhteen mistään, päinvastoin.
Egr suodattimet oli aihdettu, peräöljyt vaihdettu (2krtaa) ja auto kulki ja toimi kuin unelma (ajoin n.900km).
Asiat jotka itseäni vierastuttivat olivat mittariston vika, (polttoainemittari ei toiminut) ja kuskinpuoleisen etuvalon rikko (ruuvilla paikallaa xenon) sähköisesti säätyvät valot. Kolmas kohta oikeastaan oli oma budjetti siinä kohtaa ku omat taidot ruuvamiseen eivät kovin kummoisia ole jan tahdon ainakin ostohetkellä täysin toimivan laitteen (tässä oli juuri tulossa katsastus) ja olisi ollut talvirenkaat uusissa välittömästi sekä kesäkiekot myös ensi kesää ajatellen. Näin ollen kun liike ei asioissa yhtään vastaan tullut niin jätin ja siirryin seuraavaan.

Edellinen omistaja oli pitänyt autoa todella hyvin ja sitä rakkaudella laittanut, siitä kauniin ja toimivan ajoneuvon varmasti joku saa. Laatikon öljyjä ei ollut vielä vaihdettu, suunnitelmissa oli sekin edellisella isännällä kuulemma ollut. Hänen kanssaan puhuin aika paljon kun harkitsin ostoa.

Tarkoitus kuitenkin käänsi nokan kohti Tamperetta ja siellä odottaa siis S-type vm.2003 facelift 3.0 =)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Perään menee itselle XK8 tiistaina tämän sivun http://www.opieoils.co.uk/c-969-differential.aspx Amsoil synthetic 75w-140. S typessä itsellä redlinen heavy shocproof 75w-140.
Laatikkoon menee XK8 amsoil ATF ja toisessa jaggessä on samaa tavaraa fordin 5r55n laatikossa. Samalla liemellä myös ZF laatikkoon sopivat specsit. Myös redline d4 on varmasti pätevää tavaraa ko laatikkoon myös. Aika monella valmistajalla on nuo ZF specsit täyttävää tavaraa joten valinnanvaraa on alkuperäisen esson tavaranhttp://www.opieoils.co.uk/p-69401-mobil ... fluid.aspx korvikkeeksi http://www.opieoils.co.uk/c-1432-atf-au ... fluid.aspx .

Nyt itseasiassa tuolla opieoilsissa -15% vaihteistoöljyistä sunnuntaihin asti. Tuolla yleensä kuittaa tuon postikulun n20£ kun sopivasti ostaa tavaraa.

Kuten jo aiemmissa mainittu niin nämä vaan esimerkkejä joita itse käytän ja muut merkit ajavat varmasti asiansa mainiosti.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitokset vinkeistä..nyt vaan yksinkertaisen kaverin pitäisi osata päätellä mitä askiin hommaa, lieneekö tässäkin paras että halvalla et hyvää saa mut vähän enemmällä sijoituksella parempaa.
Voisin ajatella että tuo Amsoil sekä perään & askiin niin menisi samalla tilauksella. Lieneekä tuossa/redlinen tuotteissa jotakin ominaisuus eroa tämän suositusöljyn kanssa mitä brittish parts myy http://britishparts.co.uk/products/1066 ... -TYK500050.
Redlinen tuotteita taisi saada ihan kotimaastakin tilailtua, hinta eroa juurikaan taida tulla ja jos tulee niin ei montaakaan euroa. Mitenkäs tuon RVS:n laita, kannattaneeko samalla sitä pistää?

Erwinille. Auto on Seinäjoella hieno, liike saisi vaan tulla vastaan noissa korjauksissa/rengas hommssa, molempia kysyin mutta kertoivat että myyvät tämän kuntoisena :shock: . Myyjä puheli että ei heillä kiire ole sitä myydä niin sen takia eivät laita :roll: Katilla on kohta katsastus edessä niin siinä voisi olla sauma ainakin valojen ja renkaiden osalta pyytää palvelua parempaa ja auto katsastettuna ;) Silloin olisi vähän niinkuin laiteltava! Mittaristoa tuskin rupeavat vaihtamaan, liian kallista. Ajotieturi toki näytti vieä jäljellä olevan matkan mutta vika se on pienikin vika.
Edellinen omistaja arveli että olisi sitä noilla valoilla koettanut ensin katsastaa mutta oli varautunut tarvikepakettia jo korjaukseen etsimään...no, hänelle tuli enenn sitä autonvaihto mieleen ja oli miten päin vaan, jokuhan sen jossakin kohtaa maksaa.. 8)
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !

Redlinen tuotteet ovat huipoulaadukkaita ja nuo britishpartsin myymä Febi merkki tunnetaan lähinnä perustavarana http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2558/aut ... tf-1l-febi. Saa juu suomesta tuota redlineä lähes samaan hintaan.

Itse laitoin RVS s typen lootaan ja ensi viikolla laitan samaa tavaraa XK8 lootaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve vielä!

Menee kyllä mainostamiseksi mutta olisi myynnissä laatikkoon sopivaa tavaraa täällä sivustolla jos kiinnostaa [url] viewtopic.php?f=4&t=6432 [/url]..... :wink:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja erwin »

Toistan kiitokset tommivilholle, itseltä olisi nuo viat renkaita lukuunottamatta varmaan jääneet huomaamatta! Miten se pa-mittari toimi, vaadittiinko sen huomaamiseen pitkää ajoa vai sekoiliko se selvästi?

Kun olet Tampereelle menossa niin huomasitko Valkeakoskella olevan dieselin? Liikkeestä on vaan vähän negatiivista keskustelua netissä...

Ja pitkään tuntuu J-autot olevan myynnissä, ihmetyttää "ei ole kiire myydä" kommentit kun ajattelee yleistä taloustilannetta/näkymiä vs. ei-järkiautojen myyminen!?!?


tommivilho kirjoitti:Kiitokset vinkeistä..nyt vaan yksinkertaisen kaverin pitäisi osata päätellä mitä askiin hommaa, lieneekö tässäkin paras että halvalla et hyvää saa mut vähän enemmällä sijoituksella parempaa.
Voisin ajatella että tuo Amsoil sekä perään & askiin niin menisi samalla tilauksella. Lieneekä tuossa/redlinen tuotteissa jotakin ominaisuus eroa tämän suositusöljyn kanssa mitä brittish parts myy http://britishparts.co.uk/products/1066 ... -TYK500050.
Redlinen tuotteita taisi saada ihan kotimaastakin tilailtua, hinta eroa juurikaan taida tulla ja jos tulee niin ei montaakaan euroa. Mitenkäs tuon RVS:n laita, kannattaneeko samalla sitä pistää?

Erwinille. Auto on Seinäjoella hieno, liike saisi vaan tulla vastaan noissa korjauksissa/rengas hommssa, molempia kysyin mutta kertoivat että myyvät tämän kuntoisena :shock: . Myyjä puheli että ei heillä kiire ole sitä myydä niin sen takia eivät laita :roll: Katilla on kohta katsastus edessä niin siinä voisi olla sauma ainakin valojen ja renkaiden osalta pyytää palvelua parempaa ja auto katsastettuna ;) Silloin olisi vähän niinkuin laiteltava! Mittaristoa tuskin rupeavat vaihtamaan, liian kallista. Ajotieturi toki näytti vieä jäljellä olevan matkan mutta vika se on pienikin vika.
Edellinen omistaja arveli että olisi sitä noilla valoilla koettanut ensin katsastaa mutta oli varautunut tarvikepakettia jo korjaukseen etsimään...no, hänelle tuli enenn sitä autonvaihto mieleen ja oli miten päin vaan, jokuhan sen jossakin kohtaa maksaa.. 8)
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja erwin »

Oliko valot siis korjattu näin? Taitaa olla yleinen ongelma...mutta huomaako setä tuollaista ruuvia, ei ole kokemusta xenoneista katsastuksessa?

http://youtu.be/rFRqWMX4okw
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kissaeläimelle kiitokset, laitetaan korvan taakse tuo linkki, eihän se mainos ollut, toteama vaan toiseen palstaan:)
Mistäs tarkalleen ottaen saan muuten tietoon tuon askin tarkan mallin, vai onko näissä vielä jotakin erilaisuuksia S-typen faceliftin jälkeen.

Jostakin täällä palstoilla luin että tässä 2003 mallissa olisi olisi ZF 6hp26? Mitä tämä sitten numeroineen tarkoittaneekaan.
Tuleva auto siis vm2003, rekisteröity 2002 loppuvuodesta. Italian tuonti, navigaatiojärjestelmällä ja kehuilla uudella zf:n (olisiko 6 lovinen) laatikolla. Tähän faceliftiin käsittääkseni tehty teknisiä parannuksia muutenkin aikalailla laatikosta penkkien kautta alustaan.

Edellisestä 1999 S.n kanssa yhteiselosta oppineena ajattelin olla liikkeellä nyt ajoissa näiden asioiden suhteen.

Vielä vinkkiä kannattaako tilata noi laatikon suodattimet sun muut tarvikkeet (mitä siihen tuleekaan?)ulkomaankielen kaupasta http://britishparts.co.uk/products/7197 ... t-LR007474
Vai löytyisikö kotomaasta +- hintaan satsia

Näin, nyt on tullut tietoa enemmän kuin koulun tekniikka tunnilla konsanaan tämän ehtoon aikaan.

Erwinille vielä: Mittari on ollut epäkunnossa kyseissä katissa jo ainakin sen 3 vuotta. Edellinen omistaja kertoi että ei toiminut kuulemma auton hänelle tullessakaan. Oireilee siten että jos lyöt tankin täyteen (liike laittoi kun luulivat sen olevan tyhjä=) niin toimi n.puolen tankin tietämille suht normaalisti..sen jälkeen heiluu ja näyttää nollaa, intoutui tosin välillä nousemaan hetkeksi johonkin kohtaan asteikkoa, ei tosin oikeaan :cry:
Varovaisia ihmiset taitaa olla Jaggea hankkiessaan, seisonevatko sen takia. Niin itsekin mietin etten S typeä enää ota edellistä muistellen mutta minkäs teet, sitä nautintoa ajaa ei vaan voi ottaa muusta laitteesta, tai ainakaan omalle kohdalle ei vielä niin hyvää tunne latausta muu ajokki tuonut, onhan se jagge :D

Näin se tämäkin aloitusaihe hieman pompsahti XF:n hankinnasta S typen laatikkoäljyyn, mutta asiaa on tullut ja kiitokset siitä perehtyneille Kissakuskeille :D Uskoisin että näillä neuvoilla tulee vältyttyä muutamalta turhalta askeleelta paikallisissa huoltamoissa!
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja erwin »

Kaupat siis tuli, onnea uudelle autolle!

Laatikon tyyppi on tuo, sen lisäksi isoimmat muutokset on käsittääkseni uusi sisustus ja sähköinen käsijarru?

Niin ja on 6 vaihteinen.

[quote="tommivilho"]Kissaeläimelle kiitokset, laitetaan korvan taakse tuo linkki, eihän se mainos ollut, toteama vaan toiseen palstaan:)
Mistäs tarkalleen ottaen saan muuten tietoon tuon askin tarkan mallin, vai onko näissä vielä jotakin erilaisuuksia S-typen faceliftin jälkeen.

Jostakin täällä palstoilla luin että tässä 2003 mallissa olisi olisi ZF 6hp26? Mitä tämä sitten numeroineen tarkoittaneekaan.
Tuleva auto siis vm2003, rekisteröity 2002 loppuvuodesta. Italian tuonti, navigaatiojärjestelmällä ja kehuilla uudella zf:n (olisiko 6 lovinen) laatikolla. Tähän faceliftiin käsittääkseni tehty teknisiä parannuksia muutenkin aikalailla laatikosta penkkien kautta alustaan.

Edellisestä 1999 S.n kanssa yhteiselosta oppineena ajattelin olla liikkeellä nyt ajoissa näiden asioiden suhteen.

Vielä vinkkiä kannattaako tilata noi laatikon suodattimet sun muut tarvikkeet (mitä siihen tuleekaan?)ulkomaankielen kaupasta http://britishparts.co.uk/products/7197 ... t-LR007474
Vai löytyisikö kotomaasta +- hintaan satsia

Näin, nyt on tullut tietoa enemmän kuin koulun tekniikka tunnilla konsanaan tämän ehtoon aikaan.

Erwinille vielä: Mittari on ollut epäkunnossa kyseissä katissa jo ainakin sen 3 vuotta. Edellinen omistaja kertoi että ei toiminut kuulemma auton hänelle tullessakaan. Oireilee siten että jos lyöt tankin täyteen (liike laittoi kun luulivat sen olevan tyhjä=) niin toimi n.puolen tankin tietämille suht normaalisti..sen jälkeen heiluu ja näyttää nollaa, intoutui tosin välillä nousemaan hetkeksi johonkin kohtaan asteikkoa, ei tosin oikeaan :cry:
Varovaisia ihmiset taitaa olla Jaggea hankkiessaan, seisonevatko sen takia. Niin itsekin mietin etten S typeä enää ota edellistä muistellen mutta minkäs teet, sitä nautintoa ajaa ei vaan voi ottaa muusta laitteesta, tai ainakaan omalle kohdalle ei vielä niin hyvää tunne latausta muu ajokki tuonut, onhan se jagge :D

Näin se tämäkin aloitusaihe hieman pompsahti XF:n hankinnasta S typen laatikkoäljyyn, mutta asiaa on tullut ja kiitokset siitä perehtyneille Kissakuskeille :D Uskoisin että näillä neuvoilla tulee vältyttyä muutamalta turhalta askeleelta paikallisissa huoltamoissa!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Kotimaastakin löytyy: http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... mw--jaguar. Ainakin on valmistajan etiketeissä juuri kyseisen laatikon mukaiset öljyt niin sopivuudesta ei ole epäselvää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitosta jälleen linkistä. Jatkoa ajatellen tieto lisääntynyt että muualtakin voi etsiä kuin briteistä suoraan :D
Mieli tekisi palstalta luettujen perustella noi redlinet askiin laitattaa, löytynee peräänkin heiltä sopiva tavara? ja RSV siihen kumpaankin sitten mukaan. Mukavuudenhaluisena samasta paikasta tilauksen tahtoisi kätevästi hoitaa niin ei tarvitse ympäri palloa odotella tavaroita, katsotaan nyt, pitäähän tässä ensin saada katti pihaan niin voi ruveta työstämään ja osaavaa pajaa Joensuun suunnalta etsimään. Niin, käyn toki ensin tämän vielä ajamassa mutta periaatteessa päätös on jo tehty että tämän yksilön otan (onkohan vähän epälooginen järjestys :shock: ) Asiaa puoltaa tosin edellisen omistajan kanssa keskustelu, auto on katsastettu (oli vaihdettu perästä tukivarsia tms, liike kustansi) ja alla uudet kesäkiekot + ok talvirenkaat + liike laittoi vielä keskustelun jälkeen lohkon ja sisäpistokkeen...eikä värikään ole pöllömpi, racing green (vaimo vähän tuumaili..VIHREÄ! :lol:

Erwinille: Katsoin videon, ja voisin kuvitella että tuolla lailla on laitettu. Itse en pellin alle katsonut, nautin kyydistä ja tämä tuli taustoja selvitellessä puheeksi ex isännän kanssa. Liike ei asiasta kyllä sanonut halaistua sanaa vaikka entinen omistaja oli heille viasta kertonut :evil: jäi hiukka huono maku kun "unohdetaan" myyntitilanteessa moisesta olla mainitsematta!
Tuolla oli myös aiemmin EGR:stä juttua ja paikallisen avain vaunun mekaanikon kanssa jutustelin niin naurun kanssa kertoi että merkistä riippumatta nykydieselit siellä pajalla seisoo noiden tukkoutumien takia, tulppaamallahan niistä taitaa vaivattomia saada mutta sitten tarttee fixata vähän softaa mallista riippuen enemmän tai ei ollenkaan (luettua tietoa, ei omaa kokemusta).

Joutoaikaa näköjään sen verran että löysin paikallisesta palvelusta jo ehkäpä sopivan: http://www.oilpoint.fi/fi/palvelut/auto ... jynvaihto/

Kokemusta otetaan tuon tapaisesta huuhtelusta mieluusti vastaan! Olettaisi äkikseltään että ei jää vanhoja hirveemmin pyörimään jakoko äljymäärän vaihtaminen onnistuisi ns.kertalaakista. Muistelen vaan että asiakkaan omia tuotteita eivät tuolla vaihda, palveluja olen joka ajoneuvoon äljypisteellä käyttänyt ja heiltä kyllä varmasti oikea tavara löytyy, mutta pihinä miehenä se liikkeen kate siihen sitten :|
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Tuo vaihteistokaupan öljy+suodatin setti siis n 320€ posteineen ja jos esim britishparsista tilaa suodattimen ja opiesta öljyt alennuskoodilla niin muutamia kymppejä säästää. Tosin öljylaadun ja merkin voi valita jos itse tilaa
Opiesta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Näin on. Käväisenkin heti arkena kysäisemässä öljypisteeltä miten ottautuvat jos tuon omat suodattimet + öljyt. Vaihtavatko vai haluavatko välttämättä käyttää omia myyntituotteitaan. Löytyyhän heiltä hyllystä yhtä ja toista :) Vakioasiakkaana tosin yritän että omat litkut saisin tuoda, ja maksaisin vaan työstä.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Vastaa Viestiin