kuskia vähän viluttaa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
- Paikkakunta: savonlinna
kuskia vähän viluttaa
jaguar s-type r
Missähän vika voisi olla.
Kuskin puolelle tulee vain kylmää ilmaa ?!
Kuulin, että autossa on 2kpl magneettiventtiileitä joilla ohjataan ko. toimintoa.
Jompi kumpi voisi olla jumissa, mutta ei ole hajuakaan mistä nämä magneettiventtiilit löytäisin.
Jos jokin johdoista on poikki mikä myös näyttäisi olevan yleistä.
Sijaintipaikka olisi nyt tärkeä ja apu tarpeen.
Missähän vika voisi olla.
Kuskin puolelle tulee vain kylmää ilmaa ?!
Kuulin, että autossa on 2kpl magneettiventtiileitä joilla ohjataan ko. toimintoa.
Jompi kumpi voisi olla jumissa, mutta ei ole hajuakaan mistä nämä magneettiventtiilit löytäisin.
Jos jokin johdoista on poikki mikä myös näyttäisi olevan yleistä.
Sijaintipaikka olisi nyt tärkeä ja apu tarpeen.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Tervehdys !
Oletko luettanut vikakoodit autosta ? Kannattaa tehdä aluksi jos kertoisi mikä vikana. Voi olla myös että lämpötilasensori kuskin puolelta on mennyt rikki ja antaa väärää tietoa ohjausyksikölle että ilma on liian kuumaa ja yrittää viilentää sitä. Kun kerran lämpöä tulee toiselle puolelle niin tämä voisi olla vikana.
Oletko luettanut vikakoodit autosta ? Kannattaa tehdä aluksi jos kertoisi mikä vikana. Voi olla myös että lämpötilasensori kuskin puolelta on mennyt rikki ja antaa väärää tietoa ohjausyksikölle että ilma on liian kuumaa ja yrittää viilentää sitä. Kun kerran lämpöä tulee toiselle puolelle niin tämä voisi olla vikana.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kuskia vähän viluttaa
Ainakin niissä kahdessa dieselissä joihin olen johtosarjan korjannut ovat venttiilit oikealla alhaalla etupuskurin takana.
i
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
- Paikkakunta: savonlinna
Re: kuskia vähän viluttaa
Auto oli käsijarruvian vuoksi korjaamolla, eivät maininneet ainakaan mitään vikakoodista.
Vasta kun huomautin asiasta niin tuli puheeksi nämä magneettiventtiilit. Ajattelin katsoa ne itse jos vaan löydän oikean paikan.
Webasto on ainakin oikealla alhaalla muuta en vielä tiedä ennen kuin saan auton pukille. Jos johtovika niin ei pitäisi olla vaikea homma, ehkä ?!
Voisiko webastolla ja ko. vialla olla syy yhteyttä ???
Vasta kun huomautin asiasta niin tuli puheeksi nämä magneettiventtiilit. Ajattelin katsoa ne itse jos vaan löydän oikean paikan.
Webasto on ainakin oikealla alhaalla muuta en vielä tiedä ennen kuin saan auton pukille. Jos johtovika niin ei pitäisi olla vaikea homma, ehkä ?!
Voisiko webastolla ja ko. vialla olla syy yhteyttä ???
Re: kuskia vähän viluttaa
Hyvin suurella todennäköisyydellä kyse on juurikin tuosta venttiilistä, varsinkin jos sitä ei ole vielä vaihdettu. Se menee rikki ihan kaikista, ennemmin tai myöhemmin...
Jos brittimurre taittuu, niin nämä on hyviä paikkoja aloittaa:
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Itse osa ei ole kallis, mutta sijaintinsa vuoksi sitä ei ole ihan helppo vaihtaa. Ja jos kyse on tuosta venttiilistä, niin kannattaa vaihtaa se ajoissa, ettei sitä ohjaava ilmastoinnin boksi ehdi hajota. Boksikaan ei ole kyllä ole vaikea korjata, mutta se täytyy tehdä itse. Autohuollot ei niitä halua avata ja korjata, vaan yrittävät tilata 3k€ ohjausboksin...
Ja kyllä, mulla on hajonnut sekä venttiili että ohjausboksi.
Johtovika voi olla todella pirullinen, sellaista ei todellakaan kannata toivoa. Tuota venttiiliä ohjaavat johdot menee etupuskurin sisässä valtavassa johtonipussa... Siitä spagetista oli jossain "hauska" kuvakin, mutta en nyt sitä tähän hätään löytänyt...
Jos brittimurre taittuu, niin nämä on hyviä paikkoja aloittaa:
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Itse osa ei ole kallis, mutta sijaintinsa vuoksi sitä ei ole ihan helppo vaihtaa. Ja jos kyse on tuosta venttiilistä, niin kannattaa vaihtaa se ajoissa, ettei sitä ohjaava ilmastoinnin boksi ehdi hajota. Boksikaan ei ole kyllä ole vaikea korjata, mutta se täytyy tehdä itse. Autohuollot ei niitä halua avata ja korjata, vaan yrittävät tilata 3k€ ohjausboksin...
Ja kyllä, mulla on hajonnut sekä venttiili että ohjausboksi.
Johtovika voi olla todella pirullinen, sellaista ei todellakaan kannata toivoa. Tuota venttiiliä ohjaavat johdot menee etupuskurin sisässä valtavassa johtonipussa... Siitä spagetista oli jossain "hauska" kuvakin, mutta en nyt sitä tähän hätään löytänyt...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Tervehdys !
Kerran tuli keskustelussa ilmi erään mekaanikon kanssa tuon s typen johtohelvetti ja siellä tosiaan on n 400m johtoa paksussa nipussa muovitettuna. Hinta 3000€ johtosarjalle ja yli 10 h työ osaavalle laittaa kiinni irroittamisen lisäksi. Myös näistä s typen monista sähkövioista juurikin johtopoikki ilmiö selittää kuulemma yleisimmistä ongelmista yli 90%. Kertoi oppineensa kantapään kautta että ennen kuin mitään osaa rupeaa vaihtamaan "rikki" periaatteella niin kannattaa sähköjen toimiminen tarkastaa. Esim vaihdat lämpöpumpun kun ei toimi ja uusikaan ei toimi kun sähköt poikki kohteeseen.
Kerran tuli keskustelussa ilmi erään mekaanikon kanssa tuon s typen johtohelvetti ja siellä tosiaan on n 400m johtoa paksussa nipussa muovitettuna. Hinta 3000€ johtosarjalle ja yli 10 h työ osaavalle laittaa kiinni irroittamisen lisäksi. Myös näistä s typen monista sähkövioista juurikin johtopoikki ilmiö selittää kuulemma yleisimmistä ongelmista yli 90%. Kertoi oppineensa kantapään kautta että ennen kuin mitään osaa rupeaa vaihtamaan "rikki" periaatteella niin kannattaa sähköjen toimiminen tarkastaa. Esim vaihdat lämpöpumpun kun ei toimi ja uusikaan ei toimi kun sähköt poikki kohteeseen.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
- Paikkakunta: savonlinna
Re: kuskia vähän viluttaa
No näillä eväillä on jo parempi edetä.
Kiitos tiedoita kaikille...
Kiitos tiedoita kaikille...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Tervehdys !
Valitettavasti se on välllä sellaista että ongelman ratkaisut on aika vaikea näin kirjallisen selosteen perustella ratkaista tai ongelman syy voi olla monessa paikassa. Monelta täältä löytyy tietotaitoa paljonkin mutta vaatisi että auto olisi siinä edessä ja pääsisi laitteilla tai muilla keinoin eliminoimaan mahdollisia vaihtoehtoja. Ei oikeat korjaajatkaan pysty kun heittelemään mahdollisia ratkaisuja puhelimessa. Onnea korjaukseen ja merkkihuollossa yleensä selviää mutta sitten on varauduttava maksamaan reippaasti. Joskus se vaan on se viimeinen keino.
Valitettavasti se on välllä sellaista että ongelman ratkaisut on aika vaikea näin kirjallisen selosteen perustella ratkaista tai ongelman syy voi olla monessa paikassa. Monelta täältä löytyy tietotaitoa paljonkin mutta vaatisi että auto olisi siinä edessä ja pääsisi laitteilla tai muilla keinoin eliminoimaan mahdollisia vaihtoehtoja. Ei oikeat korjaajatkaan pysty kun heittelemään mahdollisia ratkaisuja puhelimessa. Onnea korjaukseen ja merkkihuollossa yleensä selviää mutta sitten on varauduttava maksamaan reippaasti. Joskus se vaan on se viimeinen keino.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kuskia vähän viluttaa
Löysin kuvan puhelimestani, mutta en ikävä kyllä paikkaa mistä sen olin tallentanut... Joka tapauksessa tämä kuva tuli vastaan, kun yritän paraikaa etsiä ratkaisua oman S-typen kylmyyteen. Sähköinen vesipumppu oli rikki, mutta senkään uusiminen ei korjannut tilannetta täysin. Seuraavana epäiltyjen listalla ovat Cold Air Bypass Blend Door Actuator ja Evaporator Discharge Temperature Sensor. Lämpöä kyllä tulee, mutta ei automaatilla eikä ilmastointi päällä...
Tässä tuo johtospagetti:
Tässä tuo johtospagetti:
- Liitteet
-
- Jag-johdot.jpg (68.08 KiB) Katsottu 10612 kertaa
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: kuskia vähän viluttaa
^Näyttää ihan Lumpun piuhahelvetiltä kojelaudan alta. Paitsi mulla on joka piuhassa lasisulake. Aina kun joku laite pimennyt on Amerikan Joe kätevänä vetäny uuden piuhan. Sähkötyöt on saatanasta, jopa vanhoissa autoissag
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Tervehdys !
Kuinkas lämpö ongelma on hoidossa ?
Kuinkas lämpö ongelma on hoidossa ?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
- Paikkakunta: savonlinna
Re: kuskia vähän viluttaa
Kiitos kaikille...
Magneetti venttiileillä asia selvisi.
Magneetti venttiileillä asia selvisi.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kuskia vähän viluttaa
TerveTePe kirjoitti:Löysin kuvan puhelimestani, mutta en ikävä kyllä paikkaa mistä sen olin tallentanut... Joka tapauksessa tämä kuva tuli vastaan, kun yritän paraikaa etsiä ratkaisua oman S-typen kylmyyteen. Sähköinen vesipumppu oli rikki, mutta senkään uusiminen ei korjannut tilannetta täysin. Seuraavana epäiltyjen listalla ovat Cold Air Bypass Blend Door Actuator ja Evaporator Discharge Temperature Sensor. Lämpöä kyllä tulee, mutta ei automaatilla eikä ilmastointi päällä...
Tässä tuo johtospagetti:
selvisikö TePe syy kylmyyteen? Oma S menee huomenna sähkärille. on samat oireet:-\
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Re: kuskia vähän viluttaa
Uuuuupss.. Nyt olen itse yksi niistä itseäni ärsyttävistä tyypeistä, jotka jättävät vikojen korjaukset raportoimatta. Koitetaan paikata.tommivilho kirjoitti: Terve
selvisikö TePe syy kylmyyteen? Oma S menee huomenna sähkärille. on samat oireet:-\
Eli vika oli kuin olikin yhdessä sisätilan lämpötilasensorissa. Niitä on kolme: kaksi kuskin jalkatilassa ja yksi matkustajan. Täältä löytyy hyvät kuvat: http://jaguarclimatecontrol.com/diagnos ... mp-sensors
Otin ensin kaikki sensorit irti ja mittasin resistanssit, mutta erot oli ihan olemattomia. Oletin, että vika ei olisi ollut näissä, mutta kun laitoin ne eri järjestykseen takaisin niin ilmastoinnin käytös muuttui. Eli tämä oli helppo ja ilmainen diagnoosi.
Alkuperäinen malli on "xw4h 19c734 bc", mutta pienen selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että ne on ihan samat kuin Motorcraftin malli YH-1504. Löysin sellaiset edullisesti Amazonista, toivottavasti linkki toimii: http://www.amazon.com/dp/B000C5DZS2/
Noilla ilmastointi on pelannut ihan moitteettomasti jo reilun vuoden.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Moi !
Hyvä että selvisi noin yksinkertaisella tempulla. Näissä nuo ilmastointijärjestelmän viat on melko ongelmallisia sinällään koska noita mahdollisia ongelmakohtia on useita. Tuo postaamani jaguarclimatecontol http://jaguarclimatecontrol.com/ on mielestäni aika hyvä sivusto ongelman haarukoimiseen.
Hyvä että selvisi noin yksinkertaisella tempulla. Näissä nuo ilmastointijärjestelmän viat on melko ongelmallisia sinällään koska noita mahdollisia ongelmakohtia on useita. Tuo postaamani jaguarclimatecontol http://jaguarclimatecontrol.com/ on mielestäni aika hyvä sivusto ongelman haarukoimiseen.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kuskia vähän viluttaa
On katti karvat pystyssä. Hienoa että on foorumi missä jaetaan vinkkiä ja tietoa. Päivittelen tätä omaa vilukissaa ja oireita nyt tältä erää.
On vaihdettu vesivdnttiili (heater valve) ei auttanut. Nyppäisivät ohjausyksikön irti ja siellä oli ainakin yksi kärähtänyt transistori sekä joku komponentti? mikä sähkärin toimesta korjailtiin. Ei auttanut, edelleen puhkuu hetken lämmintä ja sitten kylmää. Auto pajalla odottamassa ensi viikon kujeita.
Seuraava operaatio lienee tuo lämpösensoreiden uusiminen kun menee takuuseen. Mutta vastaisuuden varalta miettien mikä pulju mahtanee edullisimmin osaset myydä. Inchapea en nyt edes mieti, jagfinn, karaasi, brittiosa..mitä näitä kotimaisia löytyy, saa laittaa listaa kun itsellä ei kaikki oo tallessa.
Ja toimitin tuonne pajalle kissaeläimen postaaman saitin (kiitokset siitä), ihan töissä tulostin paperille ja löin tiskiin että jos tästä on apua niin saa lukea, on kuulemma heillä tallessa se Oli paljon asiaa siinä, sen minkä tällä savon lontoolla ymmärsin.
On vaihdettu vesivdnttiili (heater valve) ei auttanut. Nyppäisivät ohjausyksikön irti ja siellä oli ainakin yksi kärähtänyt transistori sekä joku komponentti? mikä sähkärin toimesta korjailtiin. Ei auttanut, edelleen puhkuu hetken lämmintä ja sitten kylmää. Auto pajalla odottamassa ensi viikon kujeita.
Seuraava operaatio lienee tuo lämpösensoreiden uusiminen kun menee takuuseen. Mutta vastaisuuden varalta miettien mikä pulju mahtanee edullisimmin osaset myydä. Inchapea en nyt edes mieti, jagfinn, karaasi, brittiosa..mitä näitä kotimaisia löytyy, saa laittaa listaa kun itsellä ei kaikki oo tallessa.
Ja toimitin tuonne pajalle kissaeläimen postaaman saitin (kiitokset siitä), ihan töissä tulostin paperille ja löin tiskiin että jos tästä on apua niin saa lukea, on kuulemma heillä tallessa se Oli paljon asiaa siinä, sen minkä tällä savon lontoolla ymmärsin.
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Re: kuskia vähän viluttaa
Mulla oli S-typessäni kans lämmönohjausongelma, Wetteri mittas ja veti kojelaudan sisältä ohjaimesta uuden piuhan venttiileille, oli kuulemma halvempi kuin yrittää metsästää vikakohtaa johtosarjasta. Harmi kun ei ollu aikaa kaivaa vikapaikkaa, mutta venttiilivikaa itsekin oletin ekana.
Timo
Timo
Kun on insinööriksi syntynyt, niin pakkohan kaikki on purkaa että näkee mitä ne on syöny
Re: kuskia vähän viluttaa
Noita lämmönohjaus solenoideja/venttiileitä ei kannata suinpäin rynnätä vaihtamaan. Nekun on vallan helppo huoltaa itsekin.
Jos sen omin voimin saa sieltä irti niin silloin sen saa omin voimin myös palautettua henkiin. Niistä yleensä jumii se solenoidin tappi kun on tuon peltikopan alla, kopat irti, puhdistus ja kevyt öljyäminen ja takaisin nippuun. Sitten voi vielä avata sen valveblokin jonka sisältä löytyy ne varsinaiset ventiilit, myös niiden puhdistus kannattaa samoilla vauhdeilla.
Olen noita parikymmentä korjannut mb/bmw/jaguar -autoista eikä yhtään ole tarvinnut vaihtaa uuteen. Yleensä ne kyllä jumii auki asentoon(=perusasento jännitteettömänä) mutta joskus myös kiinni sekä johonkin siihen välille.
Jos sen omin voimin saa sieltä irti niin silloin sen saa omin voimin myös palautettua henkiin. Niistä yleensä jumii se solenoidin tappi kun on tuon peltikopan alla, kopat irti, puhdistus ja kevyt öljyäminen ja takaisin nippuun. Sitten voi vielä avata sen valveblokin jonka sisältä löytyy ne varsinaiset ventiilit, myös niiden puhdistus kannattaa samoilla vauhdeilla.
Olen noita parikymmentä korjannut mb/bmw/jaguar -autoista eikä yhtään ole tarvinnut vaihtaa uuteen. Yleensä ne kyllä jumii auki asentoon(=perusasento jännitteettömänä) mutta joskus myös kiinni sekä johonkin siihen välille.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: kuskia vähän viluttaa
HUomasin näin ilmojen viilennettyä että omassani XJ:ssä ei taas lämpöä tule ylös ilmastoinnin ollessa auto-asennossa. Eli jalkatila lämpiää OK, mutta kojelaudan venttiileistä tulee viileää ilmaa. Kun ohjaa käsin puhalluksen alas ja kojelautaan, niin lämpöä alkaa tulemaan. Mikähän fiksu vekotin sitä ohjaa? Vai kenties joku "yläkerran" lämpöanturi näyttää väärää?
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kuskia vähän viluttaa
Heater valve(magneettiventiili), ohjausyksikkö(mikropiiri & joku komponentti) ja lopulta kabiinin lämpötila anturit(kaikki) vaihdettu niin nyt toimii. Vikaa näköjään oli jokaisessa näistä, toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Nyt uusi prokkis sitten. Ventiilikopan tiiviste näköjään tihkuu kulmasrta hieman sarjojen pälle. Mitäs muuta samalla savotalla kannattaa vaihtaa kun tuota rupeaa operoimaan??
Nyt uusi prokkis sitten. Ventiilikopan tiiviste näköjään tihkuu kulmasrta hieman sarjojen pälle. Mitäs muuta samalla savotalla kannattaa vaihtaa kun tuota rupeaa operoimaan??
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Moi !
Tuon tiivisteen lisäksi varmaan tulppien tiivisteet,tulpat(mahdollisesti),puolat(mahdollisesti). Jos vuotaa toiselta puolelta niin ehkä se toinenkin puoli kannattaisi vaihtaa samaan vaivaan jolloin nuo muutkin hilppeet saisi uusittua.
Tuon tiivisteen lisäksi varmaan tulppien tiivisteet,tulpat(mahdollisesti),puolat(mahdollisesti). Jos vuotaa toiselta puolelta niin ehkä se toinenkin puoli kannattaisi vaihtaa samaan vaivaan jolloin nuo muutkin hilppeet saisi uusittua.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kuskia vähän viluttaa
Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kuskia vähän viluttaa
Morjens !
Tämän mukaan neljä-pinninen http://britishparts.co.uk/products/7861 ... l-C2S42673
tulpat http://britishparts.co.uk/products/1351 ... -C2S46895D
Tämän mukaan neljä-pinninen http://britishparts.co.uk/products/7861 ... l-C2S42673
tulpat http://britishparts.co.uk/products/1351 ... -C2S46895D
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kuskia vähän viluttaa
Faceliftattuja autoja on maailmassa aika paljon, ja niissä on monenlaisia moottoreita.... Eli kannattaisi laittaa oman auton tarkat tiedot signatureen, jotta ne olisi aina näkyvissä jokaisessa viestissä.tommivilho kirjoitti:Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Tässä mun 4.2 V8:ssa on nelipinniset, ja siihen edullisimmat sopivat puolat oli nämä:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1410624
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: kuskia vähän viluttaa
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.TePe kirjoitti:Faceliftattuja autoja on maailmassa aika paljon, ja niissä on monenlaisia moottoreita.... Eli kannattaisi laittaa oman auton tarkat tiedot signatureen, jotta ne olisi aina näkyvissä jokaisessa viestissä.tommivilho kirjoitti:Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Tässä mun 4.2 V8:ssa on nelipinniset, ja siihen edullisimmat sopivat puolat oli nämä:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1410624
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin.
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.
Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: kuskia vähän viluttaa
No jaa.... Kyllä Kiinassa osataan nykyään tehdä juuri niin hyvää laatua kuin asiakas haluaa. Ei SMP:n kannata teettää Kiinassa sekundalaatuisia osia ja antaa niille 36kk takuuta, niin kuin ei Applen tai muidenkaan "laatuvalmistajien". Itselläni ei ole näistä puolista pahaa sanottavaa, joten en tiedä olisinko saanut paremmat vai huonommat tilaamalla briteistä kalliit nimettömät puolat paljon lyhyemmällä takuulla.JMSC kirjoitti:
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin.
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.
Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos tilaa alibabasta halvimmat mitä löytyy, niin saa kyllä varmasti juuri sen verran kuin maksaakin - eli vähän.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: kuskia vähän viluttaa
No, jaa. Minä tilasin puolat XJR:n Alibabasta. Maksoi alle 15€ kpl. Huom! Kotiin kannettuna. Ei moittimista 1v takuu. Yhdestä puuttui metalli tappi sisältä (elektrodi) laitoin vanhasta puolasta entisen ja pistin asiasta sähköpostia, lähettivät uuden puolan, veloituksetta tottakai. Hyvin pelasivat ainakin nyt koko kesän. Onhan hinnassa hirveä ero esim Britti-osan hintaan 200€ kpl!! Ei ne oli kymmenen kertaa parempia liene...
Re: kuskia vähän viluttaa
Nimenomaan tarkoitin että samat SMP:n puolat saa halvemmalla alibabasta.TePe kirjoitti:No jaa.... Kyllä Kiinassa osataan nykyään tehdä juuri niin hyvää laatua kuin asiakas haluaa. Ei SMP:n kannata teettää Kiinassa sekundalaatuisia osia ja antaa niille 36kk takuuta, niin kuin ei Applen tai muidenkaan "laatuvalmistajien". Itselläni ei ole näistä puolista pahaa sanottavaa, joten en tiedä olisinko saanut paremmat vai huonommat tilaamalla briteistä kalliit nimettömät puolat paljon lyhyemmällä takuulla.JMSC kirjoitti:
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin.
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.
Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos tilaa alibabasta halvimmat mitä löytyy, niin saa kyllä varmasti juuri sen verran kuin maksaakin - eli vähän.
Itse pidän tyhmänä tilata Jenkeistä kiinankamaa kun sen saa paljon halvemmalla kiinasta.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP