E-Type uudestaan tuotantoon 2015
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Hyvää aprillipäivää kaikille !
Edit: Tai juttu oli aprillia kunnes Jakuvaari kuusi viikkoa myöhemmin laittoi viestin että todellakin näin pienessä määrin toteutuu !!!(tämä ei ole aprillia)
Edit: Tai juttu oli aprillia kunnes Jakuvaari kuusi viikkoa myöhemmin laittoi viestin että todellakin näin pienessä määrin toteutuu !!!(tämä ei ole aprillia)
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Touko 15, 2014 6:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015 !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015 !
Joo,
Kyllähän niitä on vielä riittänyt edellisestä "batch":istäkin kaikille halukkaille!
-Jakuvaari
Kyllähän niitä on vielä riittänyt edellisestä "batch":istäkin kaikille halukkaille!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015/ aprillia2014
No taas kerran on todelisuus meidän mielikuvistusta ihmeellisempää:
http://newsroom.jaguarlandrover.com/en- ... se_140514/
En voi oikein tajuta, mitä järkeä on KUUDEN auton tekemisessä.
Sitä tuolla Jag-Loversin E-type foorumillakin ihmetellään.
Ainoa edes hieman järkeväntuntuinen selitys on, että jos ne menevät Historic racing-käyttöön, niin brändin näkyvyys ja arvostus voi nousta noissa piireissä, mutta on se silti aika outoa.
Ja mikä erottaa nuo autot replikoista? Ei oikeastaan mikään, ei kukaan usko, että ne oikeasti itse tekisivät kuusi alumiinilohkoista XK-konetta, vaan eiköhän ne ja kuivasumput tule niiltä alihankkijoilta Englannissa, jotka noit koko ajan tekevät muutenkin maksaville asiakkaille?
-Jakuvaari
JK. Jotenkin on vieläkin sellainen Aprillipilafiilis, muttei kai ne nyt viitsisi enää kuusi viikkoa myöhemmin "jatkaa" pilailua?
http://newsroom.jaguarlandrover.com/en- ... se_140514/
En voi oikein tajuta, mitä järkeä on KUUDEN auton tekemisessä.
Sitä tuolla Jag-Loversin E-type foorumillakin ihmetellään.
Ainoa edes hieman järkeväntuntuinen selitys on, että jos ne menevät Historic racing-käyttöön, niin brändin näkyvyys ja arvostus voi nousta noissa piireissä, mutta on se silti aika outoa.
Ja mikä erottaa nuo autot replikoista? Ei oikeastaan mikään, ei kukaan usko, että ne oikeasti itse tekisivät kuusi alumiinilohkoista XK-konetta, vaan eiköhän ne ja kuivasumput tule niiltä alihankkijoilta Englannissa, jotka noit koko ajan tekevät muutenkin maksaville asiakkaille?
-Jakuvaari
JK. Jotenkin on vieläkin sellainen Aprillipilafiilis, muttei kai ne nyt viitsisi enää kuusi viikkoa myöhemmin "jatkaa" pilailua?
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Tervehdys !
Pitäisiköhän nyt haastaa Jaguar oikeuteen aprillipilan pilaamisesta postuumisti ?! Joku on varmaan lukenut tämän ja ajatellut että siinäpä vasta hyvä idea....
Tosiaan, samalla vaivalla varmaan valmistuisi enemmänkin autoja jos kerran tuohon lähtevät. Ostajiakin varmaan olisi.
Pitäisiköhän nyt haastaa Jaguar oikeuteen aprillipilan pilaamisesta postuumisti ?! Joku on varmaan lukenut tämän ja ajatellut että siinäpä vasta hyvä idea....
Tosiaan, samalla vaivalla varmaan valmistuisi enemmänkin autoja jos kerran tuohon lähtevät. Ostajiakin varmaan olisi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Eikös tota E-type cloonia saa ihan ostettua briteissä, Jeremy oli taivaassa kun moisella
pelillä ajoi top gearissa. Oli muutenkin updeitattu aika asiallisesti mutta tunnisti alkuperän.
tosin oliko hinta jotain 300t£
pelillä ajoi top gearissa. Oli muutenkin updeitattu aika asiallisesti mutta tunnisti alkuperän.
tosin oliko hinta jotain 300t£
EBR garage
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Terve,
Ei se ollut klooni, vaan noita vanhoja autoja on niin paljon, että niistä rakennetaan tuollaisia "modified" klassikoita.
Oletan, että tarkoitat sitä Jeremyn ajamaa Eagle Speedsteriä. Siinä on vanhan auton runko ja kori pohjana, ja varsinkin valmistenumero.
Jaguarin tapauksessa on kyse lähinnä nyt kuudesta vanhasta valmistenumerosta, joita ei koskaan käytetty, eli jotka jätettiin tekemättä vuonna 1963. Nyt tehdas tavallaan realisoi ne.
-Jakuvaari
Ei se ollut klooni, vaan noita vanhoja autoja on niin paljon, että niistä rakennetaan tuollaisia "modified" klassikoita.
Oletan, että tarkoitat sitä Jeremyn ajamaa Eagle Speedsteriä. Siinä on vanhan auton runko ja kori pohjana, ja varsinkin valmistenumero.
Jaguarin tapauksessa on kyse lähinnä nyt kuudesta vanhasta valmistenumerosta, joita ei koskaan käytetty, eli jotka jätettiin tekemättä vuonna 1963. Nyt tehdas tavallaan realisoi ne.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Hinnoista vielä, että kyllä se on enemmän, noin puoli miltsiä. Siis se Eagle Speedster.
Tämä ensimmäinen auto, joka nyt rakennetaan maksaa hieman yli £1.000.000 Englannin puntaa. Varmaankin alv. vielä päälle.
Ja autoja ei käsittääkseni myydä kuin uskottaville historic-kilpatalleille ja -kuskeille.
-Jakuvaari
Tämä ensimmäinen auto, joka nyt rakennetaan maksaa hieman yli £1.000.000 Englannin puntaa. Varmaankin alv. vielä päälle.
Ja autoja ei käsittääkseni myydä kuin uskottaville historic-kilpatalleille ja -kuskeille.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Alkaa näissä vanhoissa olla hinta kohdallaan.
http://tinyurl.com/nseq9g6
Tuo nyt on ääritapaus, mutta kyllä ne hyvien hinnat tuolla viidenkympin paremmalla puolella alkavat olla. Sikäli ikävää, että alkavat 10-15 vuoden päästä olla samoissa hinnoissa kohta kuin Ferrari Daytonat. Joka tarkoittanee sitä, että niillä ei enää uskalla ajaa ja poistuvat liikenteestä tuolla tavoin.
http://tinyurl.com/nseq9g6
Tuo nyt on ääritapaus, mutta kyllä ne hyvien hinnat tuolla viidenkympin paremmalla puolella alkavat olla. Sikäli ikävää, että alkavat 10-15 vuoden päästä olla samoissa hinnoissa kohta kuin Ferrari Daytonat. Joka tarkoittanee sitä, että niillä ei enää uskalla ajaa ja poistuvat liikenteestä tuolla tavoin.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Moi,JPE kirjoitti:Alkaa näissä vanhoissa olla hinta kohdallaan.
http://tinyurl.com/nseq9g6
Tuo nyt on ääritapaus, mutta kyllä ne hyvien hinnat tuolla viidenkympin paremmalla puolella alkavat olla. Sikäli ikävää, että alkavat 10-15 vuoden päästä olla samoissa hinnoissa kohta kuin Ferrari Daytonat. Joka tarkoittanee sitä, että niillä ei enää uskalla ajaa ja poistuvat liikenteestä tuolla tavoin.
No, ei niin ääritapaus, nyt on jo kaksi kertaa kolkuteltu huutokaupoissa puolta miljoonaa taalaa vastaavista Series 1 OTS.istä Jenkeissä, sekä 3.8L että 4.2L. Et varmasti löydä ajokuntoista Series 1 OTS:ää enää mistään alle sadantonnin. Series 2 ja Series 3 on myös nousseet, ei niitäkään enää liiku alle sen viidenkympin. Paitsi joitakin automattivaihteisia ehkä, ja toki Series 2 2+2:ia, joita on eniten tarjolla, mutta niissäkin alkaa hyvät olla jo kalliita nekin. Projekti OTS, jos ei ole ihan toivoton ruostekasa, maksaa nyt noin €30-€70k.
Saksassahan autot ovat tunnetusti halpoja! Sinne meni munkin eka auto, ihan ok hinta S1 2+2:sta, laatu se on kun ratkaisee.
BTW nyt oli tämmäistä juttua noista uusista Lightweight-autoista, jotka tehdas päätti rakentaa:
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/vii ... a/a1030883
Hintaa ei taida monikaan tietää, ensin puhuttiin miljoonasta punnasta, plus alv. tietty, mutta olen kuullut myöhemmin puhuttavan, että lopullinen hinta olisi hieman spekseistä riippuen jossain puolentoista ja kahden miljoonan punnan välissä, plus verot.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Nykyinen maailmassa tapahtuva omaisuuden uusajako on synnyttänyt tuhansia uusia miljoonäärejä,
joilla on autojen oston suhteen lähes rajattomat taloudelliset resurssit.
Huutokauppoja pidetään jokapuolella ja siellä varsin moni auto kiertää vain kaupasta toiseen paremman hinnan toivossa.
Ns. paremmista autoista on tullut puhtaasti sijoituskohteita. Tämä taas johtaa siihen, että tavallinen harrastaja joka pystyi vielä
parikymmentä vuotta sitten hankkimaan itselleen ns. premium luokan sportin, niin saa tänään tyytyä MG:n ja Trumpan tuotteiisiin.
Ne ovatkin ihan hienoja sportteja ei siinä mitään ja täyttävät hyvin suurimman osan autoharrastajan tarpeista.
Mitä järkeä on sitten tehdä kuusi kallista LWT E-Typeä? No on siinä se järki, että kun nykyjään voi jostain vähän eksoottisemmasta
klassikosta pyytää mitä tahansa tietäen että se menee kuitenkin kaupaksi, why not?
Näistä autoisat saattaa tulla huutokauppojen kiertopalkintoja, tai päätyä vuosikymmeniksi jonkun keräilijän yksityiseen kokoelmaan
tai sitten äveriäs kilpa autoilua harrastava tumpelo pistää sen tuusan nuuskaksi jossain klassikko kisassa.
Sinänsä ihan mukavaa, että sportti Jagget lisääntyy maan päälle, ja vanhoja autoja vanhoilla menetelmillä tekevät firmat säilyttävät ammattitaitonsa.
Odotellaan nyt ihan rauhassa, että tämäkin kupla puhkeaa, jolloin jälleen tavallinen harrastaja pääsee halventuneeseen kalustoon käsiksi samalla
vahingoniloisena hymyillen.
joilla on autojen oston suhteen lähes rajattomat taloudelliset resurssit.
Huutokauppoja pidetään jokapuolella ja siellä varsin moni auto kiertää vain kaupasta toiseen paremman hinnan toivossa.
Ns. paremmista autoista on tullut puhtaasti sijoituskohteita. Tämä taas johtaa siihen, että tavallinen harrastaja joka pystyi vielä
parikymmentä vuotta sitten hankkimaan itselleen ns. premium luokan sportin, niin saa tänään tyytyä MG:n ja Trumpan tuotteiisiin.
Ne ovatkin ihan hienoja sportteja ei siinä mitään ja täyttävät hyvin suurimman osan autoharrastajan tarpeista.
Mitä järkeä on sitten tehdä kuusi kallista LWT E-Typeä? No on siinä se järki, että kun nykyjään voi jostain vähän eksoottisemmasta
klassikosta pyytää mitä tahansa tietäen että se menee kuitenkin kaupaksi, why not?
Näistä autoisat saattaa tulla huutokauppojen kiertopalkintoja, tai päätyä vuosikymmeniksi jonkun keräilijän yksityiseen kokoelmaan
tai sitten äveriäs kilpa autoilua harrastava tumpelo pistää sen tuusan nuuskaksi jossain klassikko kisassa.
Sinänsä ihan mukavaa, että sportti Jagget lisääntyy maan päälle, ja vanhoja autoja vanhoilla menetelmillä tekevät firmat säilyttävät ammattitaitonsa.
Odotellaan nyt ihan rauhassa, että tämäkin kupla puhkeaa, jolloin jälleen tavallinen harrastaja pääsee halventuneeseen kalustoon käsiksi samalla
vahingoniloisena hymyillen.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Ilmajäähdytteinen vanha Porsche 911 on myös malli, joka nostaa hintaansa koko ajan. Viisi vuotta sitten Saksassa sai 12-15 tonnilla ihan ok-kuntoisen SC:n ja Kasaricarreran. Nyt nekin ovat jo parinkympin tuntumassa. Huippuhienot 30-50 tonnia.
90-luvun lopun ja 2000-luvun alun vesijäähdytteisten (mm. 996) hinnat-alkaen-lukemat ovatkin sitten puolet tuosta - ja laskusuunnassa. Noita saa reilulla kympillä Saksasta ja sitä mallia ei arvosta muut kuin Suomen verottaja.
90-luvun lopun ja 2000-luvun alun vesijäähdytteisten (mm. 996) hinnat-alkaen-lukemat ovatkin sitten puolet tuosta - ja laskusuunnassa. Noita saa reilulla kympillä Saksasta ja sitä mallia ei arvosta muut kuin Suomen verottaja.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Possujen puolella pre-73 eivät enää nykyään ole autoja vaan investointikohteita. Ja ihan parin vuoden sisään 964 Turbo (varsinkin 3.6) on hypännyt hintasfääreihin. Ja niin edelleen. Sitten taas normaalien vesijäähyjen hinta käyttäytyy lähes niin kuin kaikissa autoissa eli putoaa hurjaa vauhtia, jopa 997.1 alkaa olemaan vapaassa maailamassa edullinen.JPE kirjoitti:Ilmajäähdytteinen vanha Porsche 911 on myös malli, joka nostaa hintaansa koko ajan. Viisi vuotta sitten Saksassa sai 12-15 tonnilla ihan ok-kuntoisen SC:n ja Kasaricarreran. Nyt nekin ovat jo parinkympin tuntumassa. Huippuhienot 30-50 tonnia.
90-luvun lopun ja 2000-luvun alun vesijäähdytteisten (mm. 996) hinnat-alkaen-lukemat ovatkin sitten puolet tuosta - ja laskusuunnassa. Noita saa reilulla kympillä Saksasta ja sitä mallia ei arvosta muut kuin Suomen verottaja.
996 GT3 on tietyssä mielessä anomalia, vähiten arvostetun sukupolven erikoismalli joka ilmeisesti on jo lähtenyt hinnan suhteen nousevalle käyrälle.
Omasta näkökulmastani näyttää siltä että järjellisessä verotusympäristössä X100 XKR on nykyään yksi parhaista "Most Classic Style for the money" ja Possun 987.1 sitten taas "Best Drivers car per dollar".
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Erikoista muuten, että 964:n ja 993:n hinnat ovat koko ajan lähentyneet toisiaan. Vielä 5-6 vuotta sitten 993 oli aivan omassa hintaluokassaan ja 964:t halpoja. Eivätpä ole enää.
Tänä vuonna ekat 964:t täyttivät 25 vuotta, eli saa Suomeenkin pienellä verolla. Siitä ei ole tosin paljon hyötyä, kun ne maksavat Saksassa melkein saman verran kuin täällä.
Veikkaan, että kaikkien ilmajäähdytteisten versioiden hinnat vain nousevat, samalla kun vesijäähdytteisten hinnat laskevat normaalisti. Se, miten alas 996:n hinnat vielä menevät, jää nähtäväksi. Hieno ja hyvä auto, mutta ei todellakaan haluttu malli boxster-keulansa kanssa. Sehän voisi olla kelpo harrastepeli?
Saksassa esim. Ferrari 348:aa saa nykyään jo lähes samoihin hintoihin, kuin 964:ää. Noissa on vain sellainen pikkujuttu, että kaikki hihnat on vaihdettava 4 vuoden välein. Se tarkoittaa koko moottorin irroitusta, eli eivät ehkä ihan jokapojan harrastepelejä nuo.
Jos meidän Pohjois-Korean ja TraFin yhteistyönä tuotettu tuontiautojen verotuskäytäntö muuttuu (niinkuin nyt vähän huhuillaan), niin joka tapauksessa harrasteautojen ystäville koittaa joulu.
Tänä vuonna ekat 964:t täyttivät 25 vuotta, eli saa Suomeenkin pienellä verolla. Siitä ei ole tosin paljon hyötyä, kun ne maksavat Saksassa melkein saman verran kuin täällä.
Veikkaan, että kaikkien ilmajäähdytteisten versioiden hinnat vain nousevat, samalla kun vesijäähdytteisten hinnat laskevat normaalisti. Se, miten alas 996:n hinnat vielä menevät, jää nähtäväksi. Hieno ja hyvä auto, mutta ei todellakaan haluttu malli boxster-keulansa kanssa. Sehän voisi olla kelpo harrastepeli?
Saksassa esim. Ferrari 348:aa saa nykyään jo lähes samoihin hintoihin, kuin 964:ää. Noissa on vain sellainen pikkujuttu, että kaikki hihnat on vaihdettava 4 vuoden välein. Se tarkoittaa koko moottorin irroitusta, eli eivät ehkä ihan jokapojan harrastepelejä nuo.
Jos meidän Pohjois-Korean ja TraFin yhteistyönä tuotettu tuontiautojen verotuskäytäntö muuttuu (niinkuin nyt vähän huhuillaan), niin joka tapauksessa harrasteautojen ystäville koittaa joulu.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Terve !
Jotenkin tuohon tuontiautojen verotuksen muuttumiseen ei jaksa uskoa. Niin kovasti meitä orjuutetaan veroilla että usko veronalennuksiin tai poistoihin on vähinen-jopa olematon. Mutta jos Kekkoslovakian verotuskäyäntö muuttuu radikaalisti kuten shamaanit ovat unissa nähneet niin todellakin on Joulu isolla J:llä ovella.
Jotenkin tuohon tuontiautojen verotuksen muuttumiseen ei jaksa uskoa. Niin kovasti meitä orjuutetaan veroilla että usko veronalennuksiin tai poistoihin on vähinen-jopa olematon. Mutta jos Kekkoslovakian verotuskäyäntö muuttuu radikaalisti kuten shamaanit ovat unissa nähneet niin todellakin on Joulu isolla J:llä ovella.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Kauppalehdessä on ollut aika paljonkin juttua tuosta. Ei sitä veroa vapaaehtoisesti Suomessa muuteta. Toivo onkin siinä, että EU:n puolelta vihelletään tämä Euroopan Pohjois-Korean pelleily poikki. Tämän ketjun lopussa on juttua.
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/ke ... dID=246401
Eihän tuo Kauppalehden palsta tosiaankaan mitään gospelia julista, eli kannattaa suhtautua varauksella. Mutta on se kuitenkin Suomen paras talous/politiikkafoorumi, jossa on ihan hyviä kirjoittajia.
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/ke ... dID=246401
Eihän tuo Kauppalehden palsta tosiaankaan mitään gospelia julista, eli kannattaa suhtautua varauksella. Mutta on se kuitenkin Suomen paras talous/politiikkafoorumi, jossa on ihan hyviä kirjoittajia.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Moi !
Juu,selvähän että ei Valtio vapaaehtoisesti luovu mistään verosta ilman ulkoista painostusta tai EU sanktiota. Koska yleensä tottelemme kaikkea pilkulleen mitä EU:sta sanellaan niin sillä pohjalla voisi kuvitella että Valtiotottelemattomuutta ei ehkä esiintyisi käskyä vastaan.
Juu,selvähän että ei Valtio vapaaehtoisesti luovu mistään verosta ilman ulkoista painostusta tai EU sanktiota. Koska yleensä tottelemme kaikkea pilkulleen mitä EU:sta sanellaan niin sillä pohjalla voisi kuvitella että Valtiotottelemattomuutta ei ehkä esiintyisi käskyä vastaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Anyway, ketjun aiheeseen liittyen olisi kätevää jos UK:ssa saisi jotenkin näitä repro E-typejä -60 luvun papereilla niin siinähän olisi taas virkahenkilöillä veronmaksajien kustantama kampaviineri väärässä kurkussa.
USA:ssa monessa osavaltiossa replikat saavat todellakin "historiallisen" rekisteriotteen vaikka käytännössä koko vekotin olisi uudistuotantoa.
USA:ssa monessa osavaltiossa replikat saavat todellakin "historiallisen" rekisteriotteen vaikka käytännössä koko vekotin olisi uudistuotantoa.
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Terve,TexPat kirjoitti:Anyway, ketjun aiheeseen liittyen olisi kätevää jos UK:ssa saisi jotenkin näitä repro E-typejä -60 luvun papereilla niin siinähän olisi taas virkahenkilöillä veronmaksajien kustantama kampaviineri väärässä kurkussa.
USA:ssa monessa osavaltiossa replikat saavat todellakin "historiallisen" rekisteriotteen vaikka käytännössä koko vekotin olisi uudistuotantoa.
Ja kiitos aiheen palautuksesta, ihmettelinkin jo, että mitä tekemistä verottajalla ja Porsailla on tämän aiheen kanssa!
Porsaita varten on Suomessakin oma toimiva fooruminsa, 993 Carrera 4S on pitänyt hintansa erittäin hyvin, eikä verottaja "tajua" sitä ollenkaan, ei sen enempää, kuin tuon meidänkin XJC:n maahantuonnin yhteydessä, se oli vain taas yksi vanha XJ6.
Takaisin aiheeseen: näin on Euroopassakin, varsinkin Englannissa suurin osa historic-kilpureista on 99% jos ei 100% uustuotantoa, mutta valmistenumero on jonkin vanhan auton, ehkä vain siitä syystä, että saa katurekisteröityä, vakuutettua jne. Se helpottaa myös Suomeen maahantuontia.
Nämä uudet Lightweightit eivät ole rekisteröitäviä autoja, ja tarkoituksella ne on tehty niin, että niille saa FIA-paperit, muttei esim. VO5:ta Englannissa tai muutakaan katurekisteröintiä, ne on tarkoitettu vain historic-kisoihin.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Verottaja valitettavasti hinnoittelee 993 4S:n ihan ilman tajuamistakin kalliiksi. Sen sijaan 993 RS voisi olla mielenkiintoinen testikappale tullattavaksi.jakuvaari kirjoitti: Porsaita varten on Suomessakin oma toimiva fooruminsa, 993 Carrera 4S on pitänyt hintansa erittäin hyvin, eikä verottaja "tajua" sitä ollenkaan,
XJC on todella hieno peli. Olen aina pitänyt Full Size Grand Touring Coupeista ja XJC on tämän genren ehdoton huippu yhdessä BMW 3.0 CSi:n kanssa.jakuvaari kirjoitti: ei sen enempää, kuin tuon meidänkin XJC:n maahantuonnin yhteydessä, se oli vain taas yksi vanha XJ6.
Koska nykyinen elämäntilanteeni ei oikein salli kunnon harrastepelin pitämistä tallissa niin haluaisinkin kunnolla tehdyn X358 XJC:n. Tai mikä ettei X351 XJC:kin kävisi:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 1:29 pm
- Paikkakunta: Viro
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
[/quote] Koska nykyinen elämäntilanteeni ei oikein salli kunnon harrastepelin pitämistä tallissa niin haluaisinkin kunnolla tehdyn X358 XJC:n. Tai mikä ettei X351 XJC:kin kävisi:
[/quote]
Mutta miksi ei Lyonheart? http://www.lyonheart.com/gallery/lyonheart-k-coupe.html
[/quote]
Mutta miksi ei Lyonheart? http://www.lyonheart.com/gallery/lyonheart-k-coupe.html
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Moi,
Lyonheartia ei myydä Jenkkeihin, ei täytä määräyksiä, mutta EU ja Sveitsi ja varmaan Norja on maita, joissa voi sellaisen ostaa, muistaakseni jotain €400k plus verot.
-Jakuvaari
Lyonheartia ei myydä Jenkkeihin, ei täytä määräyksiä, mutta EU ja Sveitsi ja varmaan Norja on maita, joissa voi sellaisen ostaa, muistaakseni jotain €400k plus verot.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-Type uudestaan tuotantoon 2015
Moi,
Tässä testi tuosta otsikon mukaisesta vehkeestä. Vähän on taas sellainen pintapuolinen juttu, jossa huvittaa mm. tuo vaihteistokommentti. Nyt en ole edes varma, että onko tuossa se ZF:n viisipykäläinen kisalaatikko vaiko Jaguarin oma tai nk. Mossin close ratio-vaihteisto, mutta varmasti on 60-luvun kisalaatikko raskas ja jäykkä nykyvekottimiin tottuneelle ja taatusti on rattaat terästä, eihän ne muuten kestäisi edes lyhyttä kisaa...
http://tinyurl.com/q3cvcf6
-Jakuvaari
Tässä testi tuosta otsikon mukaisesta vehkeestä. Vähän on taas sellainen pintapuolinen juttu, jossa huvittaa mm. tuo vaihteistokommentti. Nyt en ole edes varma, että onko tuossa se ZF:n viisipykäläinen kisalaatikko vaiko Jaguarin oma tai nk. Mossin close ratio-vaihteisto, mutta varmasti on 60-luvun kisalaatikko raskas ja jäykkä nykyvekottimiin tottuneelle ja taatusti on rattaat terästä, eihän ne muuten kestäisi edes lyhyttä kisaa...
http://tinyurl.com/q3cvcf6
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________