X308 pyyhkijä pysähtelee..
X308 pyyhkijä pysähtelee..
Eli tuulilasin pyyhkijä pysähtelee tihku asennossa tai kytkiessä pyyhkijä pois päältä, milloin mihinkin kohtaan jatkaakseen siitä kun virta kytkeytyy. Se ei siis palaudu alaasentoon kuten kuuluisi. Onko vika releessä vai missä. Onko tietoa missä kohti vika piilee?
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Moi
Meikän X350 sairastaa samaa tautia. Tihkuasennossa pyyhkijät pysähtyvät satunnaisesti vähän ennen käännöskohtaansa osoittamaan taivasta kohden... välillä sitten taas pelittävät kuten pitääkin?!?
Vaiva ei ole suuren suuri, mutta kiusallinen kylläkin... siis osaako kukaan auttaa meitä, mistä päin autoa lähdetään ropaamaan?
Meikän X350 sairastaa samaa tautia. Tihkuasennossa pyyhkijät pysähtyvät satunnaisesti vähän ennen käännöskohtaansa osoittamaan taivasta kohden... välillä sitten taas pelittävät kuten pitääkin?!?
Vaiva ei ole suuren suuri, mutta kiusallinen kylläkin... siis osaako kukaan auttaa meitä, mistä päin autoa lähdetään ropaamaan?
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Itsellä oli samansuuntainen vika X308:ssa. Toimi vain täysnopeudella ja pysähtyi aina siihen kohtaan kun laittoi huitojat pois päältä. Uusi Boschin moottori paikalleen ja taas pelaa. Sama moottori Jaguarin toimittamana on järjettömän hintainen. Ulkomailta uusia Boscheja saa 250 eurolla. Itse löysin Ebaysta käyttämättömän noin satkulla.
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Onko vika sitten moottorissa vai pikemminkin releessä joka ohjaa tihkua/oikeaa pysähdys asentoa?
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Samaa tuli arvuuteltua. Jos ne kaksi relettä on kunnossa niin sitten jää vaihtoehdoiksi moottori tai viiksi. Itsellä se oli moottori. Diagnoosia helpotti se, että vaiva alkoi kun olin jättänyt bensapainemittarin kumiletkun tuulilasia vasten ja laitoin vahingossa pyykijät päälle. Pyhhkijät jäivät muutamaksi sekunniksi jurnuuttamaan paikalleen. Ei tehnyt hyvää moottorille.
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Vaikuttaa samalta, kuin mitä minulla on ollut XK8:ssa. Pyyhkijät joko pysähtelevät satunnaisesti tai sitten eivät pysähdy lainkaan... Pyyhkijän moottorin yhteydessä on rajakytkin / mikrokytkin, mikä nojaa akselin epäkeskoa vasten ja antaa signaalin omaa johtoaan pitkin ohjausyksikölle aina samassa kohtaa akselin kierrosta. Ohjain sen mukaan ja tihkuasetuksen yms. mukaan antaa moottorille käyttösähköä. Kun kytkin alkaa pätkimään tai jumittamaan, niin ohjain saa sekavia signaaleja ja tulkitsee niitä - väärin. Siksi pyyhkijöiden pysähtely voi tapahtua missä kohtaa tahansa. Näin siis olen tuon toiminnan tulkinnut.
Kesällä vika kävi pahaksi, joten irroitin yksi ilta hyttysten kanssa kilpaa ulosvetäjällä pyyhkijän varret, irrotin tuulilasin alla olevan paneelin ja taisi olla vielä yksi suojapelti ja pyyhkijän moottorin sai irti sopivan pienillä avaimilla. Avasin sen rattaiston kannen ja puhdistelin kytkintä, ja vika poistui pitkäksi aikaa. Nyt syksyllä oli taas tullut pientä häiriön varoittelua, aion talvihuollossa yrittää vaihtaa tuon rajakytkimen uuteen. Näytti olevan hyvin perinteisen mallinen, eikä sen asennuksessa taida olla kovin suurta tarkkuusvaatimusta kunhan kytkin vain toimii kerran kierroksessa. Vivusto ja sulkien varret asetetaan paikoilleen sen mukaan, miten moottori on kytkimen ohjaamana pysähtynyt, ei haittaa vaikka kohta vähän vaihtuisi.
Moottori taisi olla Boschin valmistama ja oli sisältä ja päältä vielä erinomaisessa kunnossa ja pyörii tasaisesti. Samoin alennusvaihteen rattaat. Pieni erillinen sähkökytkin vain näyttää tulleen tiensä päähän.
Jouko
Kesällä vika kävi pahaksi, joten irroitin yksi ilta hyttysten kanssa kilpaa ulosvetäjällä pyyhkijän varret, irrotin tuulilasin alla olevan paneelin ja taisi olla vielä yksi suojapelti ja pyyhkijän moottorin sai irti sopivan pienillä avaimilla. Avasin sen rattaiston kannen ja puhdistelin kytkintä, ja vika poistui pitkäksi aikaa. Nyt syksyllä oli taas tullut pientä häiriön varoittelua, aion talvihuollossa yrittää vaihtaa tuon rajakytkimen uuteen. Näytti olevan hyvin perinteisen mallinen, eikä sen asennuksessa taida olla kovin suurta tarkkuusvaatimusta kunhan kytkin vain toimii kerran kierroksessa. Vivusto ja sulkien varret asetetaan paikoilleen sen mukaan, miten moottori on kytkimen ohjaamana pysähtynyt, ei haittaa vaikka kohta vähän vaihtuisi.
Moottori taisi olla Boschin valmistama ja oli sisältä ja päältä vielä erinomaisessa kunnossa ja pyörii tasaisesti. Samoin alennusvaihteen rattaat. Pieni erillinen sähkökytkin vain näyttää tulleen tiensä päähän.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Komppaan JNi:tä. Kaverin S-typessä oli sama vika, ja poistui muutamaksi kuukaudeksi kytkimen putsauksella. Toisella kerralla tilattiin Rockautosta koko moottori, jonka jälkeen ongelma poistui kokonaan. Moottorin hinnaksi tuli veroineen, tulleineen ja rahteineen alle satanen.
Tässä kuva vastaavan moottorin sisuksista:
Oma "uusi" X350 kärsii samasta viasta, joten pitänee purkaa tuo moottori ja koittaa vaihtaa koko kytkin. Toi näyttäisi tosiaan ihan tavalliselta mikrokytkimeltä.
Tässä kuva vastaavan moottorin sisuksista:
Oma "uusi" X350 kärsii samasta viasta, joten pitänee purkaa tuo moottori ja koittaa vaihtaa koko kytkin. Toi näyttäisi tosiaan ihan tavalliselta mikrokytkimeltä.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Mikrokytkin maksaa 3.30e, joten ihan hyvän palkan saa jos jaksaa askarrella.
http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/ ... hto-109456
En anna takeita, että tuo on just sama, tarkastakaa. Ja teillä siellä etelässä on eri kaupat kuitenkin.
Originaali siis tämä:
http://uk.farnell.com/omron-electronic- ... dp/2068211
Köpi
http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/ ... hto-109456
En anna takeita, että tuo on just sama, tarkastakaa. Ja teillä siellä etelässä on eri kaupat kuitenkin.
Originaali siis tämä:
http://uk.farnell.com/omron-electronic- ... dp/2068211
Köpi
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Tuossa x308-mallissa on erilainen mikrokytkin. "Nappi" puuttuu ja se on varustettu taivutetulla metalliliuskalla. Saa ehjäksi, kunhan metallia hieman taivuttaa kohti epäkeskoa ...
On kokemusta
PS turhaan vaihdoin releet ja ohjauspylvään viiksen. Ilmaiseksi olisi päässyt jos tuon taivutuskikan olisi tajunnut ajoissa eikä vasta kalliiden korjausten/pähkäilyn jälkeen.
On kokemusta
PS turhaan vaihdoin releet ja ohjauspylvään viiksen. Ilmaiseksi olisi päässyt jos tuon taivutuskikan olisi tajunnut ajoissa eikä vasta kalliiden korjausten/pähkäilyn jälkeen.
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
XJ40:ssä oli samat oireet kuin ketjun aloittajalla. Tuli ostettua uusi mikrokytkin moottoriin vaan eipä vaihto auttanut.
Syylliseksi paljastui lopulta väärän kokoinen ja palanut suojasulake, joka löytyi hanskalokeron alapuolelta potkupahvin takaa. Kyseessä siis releitten joukossa oleva täysin irrallinen 7,5A lattasulake kahden piuhan välissä...ei voi olla tunnistamatta kun sen pahvin purkaa pois tieltä. Olisiko sama juttu vielä X308:ssakin? Kannattanee tarkistaa...
Edit: Tuon sulakkeen jäljille pääsin kun etsin tietoa englantilaisilta foorumeilta. Sulake oli tarinan mukaan lisätty Kanadassa tehtyjen testien jälkeen suojaamaan pyyhkijän moottoreita. Testaajat olivat unohtaneet pyyhkijät päälle testilenkin päätteeksi, yön aikana pyyhin jäätyi lasiin ja aamulla autoja käynnistellessä moottorit kärähtelivät.
Edit2: Löysin vielä kuvan tuosta XJ40:n sulakkeesta...
ja tuossa vielä linkki yhteen keskusteluun, jossa aihetta käsiteltiin. 7,5A sulakkeen sijaan suosittelevat korvaamaan 10A:lla
Syylliseksi paljastui lopulta väärän kokoinen ja palanut suojasulake, joka löytyi hanskalokeron alapuolelta potkupahvin takaa. Kyseessä siis releitten joukossa oleva täysin irrallinen 7,5A lattasulake kahden piuhan välissä...ei voi olla tunnistamatta kun sen pahvin purkaa pois tieltä. Olisiko sama juttu vielä X308:ssakin? Kannattanee tarkistaa...
Edit: Tuon sulakkeen jäljille pääsin kun etsin tietoa englantilaisilta foorumeilta. Sulake oli tarinan mukaan lisätty Kanadassa tehtyjen testien jälkeen suojaamaan pyyhkijän moottoreita. Testaajat olivat unohtaneet pyyhkijät päälle testilenkin päätteeksi, yön aikana pyyhin jäätyi lasiin ja aamulla autoja käynnistellessä moottorit kärähtelivät.
Edit2: Löysin vielä kuvan tuosta XJ40:n sulakkeesta...
ja tuossa vielä linkki yhteen keskusteluun, jossa aihetta käsiteltiin. 7,5A sulakkeen sijaan suosittelevat korvaamaan 10A:lla
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Täällä tuore Jaggekuski kyselee:
Eli tämä sama pulma löytyy täältäkin X308:sta.
Ennen kuin ryhdyn purkamaan moottoria vajavaisilla taidoillani haluaisin kokeilla onko vika sulakkeessa, releissä tai jossain muussa helpommassa paikassa. Kkysyisin siis viisammilta onko tietoa löytyykö 308:sta samanlainen lisätty sulake kuin -Perttu- :n XJ40:stä? Ja jos niin mistä sitä kannattaisi hakea?
Onko mahdollista, että vika olisi releissä ja mistä nämä releet löytyvät? Tarkemmin kerrottuna vika ilmenee minulla niin, että pyyhkijät toimivat aina (ainakin tähän asti) täydellä nopeudella. Muilla nopeuksilla välillä toimii ja välillä ei.
Olisin myös kiitollinen mikäli saisin mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet miten pyyhkijän moottorin saa kaivettua esille ja avattua. Täytyykö lähteä ulosvetäjien hankintaan vai onnistuuko ilman jne...?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Eli tämä sama pulma löytyy täältäkin X308:sta.
Ennen kuin ryhdyn purkamaan moottoria vajavaisilla taidoillani haluaisin kokeilla onko vika sulakkeessa, releissä tai jossain muussa helpommassa paikassa. Kkysyisin siis viisammilta onko tietoa löytyykö 308:sta samanlainen lisätty sulake kuin -Perttu- :n XJ40:stä? Ja jos niin mistä sitä kannattaisi hakea?
Onko mahdollista, että vika olisi releissä ja mistä nämä releet löytyvät? Tarkemmin kerrottuna vika ilmenee minulla niin, että pyyhkijät toimivat aina (ainakin tähän asti) täydellä nopeudella. Muilla nopeuksilla välillä toimii ja välillä ei.
Olisin myös kiitollinen mikäli saisin mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet miten pyyhkijän moottorin saa kaivettua esille ja avattua. Täytyykö lähteä ulosvetäjien hankintaan vai onnistuuko ilman jne...?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Vilkaisin JTIS:stä XJ vm. 2000 ohjeita ja kuvia. Pyyhkijän moottorilla ja releillä on yhteinen sähkönsyöttö, sulake on 30A ja paikalla no. 16 konetilan edessä vasemmalla olevassa sähkörasiassa. Sen edessä pitäisi vielä olla kaksi relettä erikseen, ne ovat pyyhkijän run/stop ja fast/slow releet.
Mutta jos pyyhkijät muuten toimivat mutta joko pysähtelevät väärään paikkaan tai ovat koko ajan päällä, niin vika on aika varmasti moottorin rajakytkimessä. Korjaus on halpa - puhdistus, voitelu ja kytkimen jousivarteen varovasti vääntämällä vähän lisää voimaa. Body processor module lukee sitä kytkintä, ja odottaa sen toimivan tietyllä tavalla. Pahimmillaan kun lukee virheellisiä tietoja, niin sulkee pyyhkijät kokonaan ja ei auta vaikka miten käyttää viiksikytkintä.
Ihan en saanut ohjeista selvää, että mitä kaikkea oikeasti pitää irroittaa että moottorin saa irti. Samalla tekniikalla tehty XK8:n rakenne mahdollistaa moottorin irroittamisen kunhan päältä ottaa tuulilasin alareunan suojakatteen pois. Ohje sanoi, että pitää irroittaa koko vivusto, mutta pikkuisen näpräämällä ei tarvinnutkaan. Jos irroitat ja avaat moottorin, niin kytke se johtoon kiinni ennen asennusta takaisin ja aja pysähdysasentoon. Silloin saa vivuston kohdalleen uudelleen.
Todennäköisesti ainoa erikoistyökalu mitä tarvitsee on pyyhkijän varsien ulosvetäjä, ne tuppaavat olemaan tosi tiukassa ja kannattaakin laittaa öljyä väliin kasaamisvaiheessa. Helpoin ja halvin on esim. mallia Motonet juuri tuohon tarkoitukseen, mutta välillä paikat ovat ahtaat ja erikoisen muotoiset että vaatii toisenmallisen ulosvetäjän. Sitten lisäksi kokoelma erikokoisia ja pieniä hylsy- ja kiintoavaimia.
Osta tuolta pikkurahalla X308 Workshop manual ja Electrical guide: http://www.jagdocs.com/index.php?main_p ... Path=65_67. Löytää niitä myös netistä hakemalla, mutta ei ehkä yhtä helpolla.
Jouko
Mutta jos pyyhkijät muuten toimivat mutta joko pysähtelevät väärään paikkaan tai ovat koko ajan päällä, niin vika on aika varmasti moottorin rajakytkimessä. Korjaus on halpa - puhdistus, voitelu ja kytkimen jousivarteen varovasti vääntämällä vähän lisää voimaa. Body processor module lukee sitä kytkintä, ja odottaa sen toimivan tietyllä tavalla. Pahimmillaan kun lukee virheellisiä tietoja, niin sulkee pyyhkijät kokonaan ja ei auta vaikka miten käyttää viiksikytkintä.
Ihan en saanut ohjeista selvää, että mitä kaikkea oikeasti pitää irroittaa että moottorin saa irti. Samalla tekniikalla tehty XK8:n rakenne mahdollistaa moottorin irroittamisen kunhan päältä ottaa tuulilasin alareunan suojakatteen pois. Ohje sanoi, että pitää irroittaa koko vivusto, mutta pikkuisen näpräämällä ei tarvinnutkaan. Jos irroitat ja avaat moottorin, niin kytke se johtoon kiinni ennen asennusta takaisin ja aja pysähdysasentoon. Silloin saa vivuston kohdalleen uudelleen.
Todennäköisesti ainoa erikoistyökalu mitä tarvitsee on pyyhkijän varsien ulosvetäjä, ne tuppaavat olemaan tosi tiukassa ja kannattaakin laittaa öljyä väliin kasaamisvaiheessa. Helpoin ja halvin on esim. mallia Motonet juuri tuohon tarkoitukseen, mutta välillä paikat ovat ahtaat ja erikoisen muotoiset että vaatii toisenmallisen ulosvetäjän. Sitten lisäksi kokoelma erikokoisia ja pieniä hylsy- ja kiintoavaimia.
Osta tuolta pikkurahalla X308 Workshop manual ja Electrical guide: http://www.jagdocs.com/index.php?main_p ... Path=65_67. Löytää niitä myös netistä hakemalla, mutta ei ehkä yhtä helpolla.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Paljon kiitoksia avusta. Noin minäkin asiaa järkeilin, että vika löytynee tuosta kytkimestä. Täytyy ryhtyä hommiin.
Kun nyt tällaiseen touhuun ensimmäistä kertaa olen ryhtymässä niin kysyisin vielä, että onnistuuko pyyhkijän varren takaisin työntäminen tuosta vaan vai onko siinä jotain erikoiskikkoja, jotka olisi syytä tietää?
Kun nyt tällaiseen touhuun ensimmäistä kertaa olen ryhtymässä niin kysyisin vielä, että onnistuuko pyyhkijän varren takaisin työntäminen tuosta vaan vai onko siinä jotain erikoiskikkoja, jotka olisi syytä tietää?
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Menee tuosta vaan. Varsi on kiinni tappiosassa kartiomallisella ja uritetulla rakenteella, mikä lukitaan sillä muovitulpan alla näkyvällä mutterilla. Noiden urien takia tuppaa jämähtämään tiukasti kiinni ja voi vaatia yllättävänkin kovan väännön ulosvetäjällä.
Merkkaa vaikka teipillä tuulilasiin pyyhkijöiden lepopaikat. Kun liität moottorin takaisin vivustoon, niin sen moottorin pitää olla ajettu pysäytyskohtaan ja vivuston pitää olla vastaavasti kuolokohdassa. Siinä välissä on myös uritettu, pykälitetty kiinnitys ja lukitus. Ennen pyyhkijän varsien laittoa paikoilleen tarkista että pyyhkijöitä käytettäessä ne tapit varmasti lakkaavat pyörimästä kuolokohdassa. Jos ehtivät vaihtamaan suuntaa ennen pysähtymistä niin asetus ei ole kohdallaan. Ja samoin jos käynnistettäessä ensin jatkavat matkaa ja sitten vasta vaihtavat suuntaa.
Jouko
Merkkaa vaikka teipillä tuulilasiin pyyhkijöiden lepopaikat. Kun liität moottorin takaisin vivustoon, niin sen moottorin pitää olla ajettu pysäytyskohtaan ja vivuston pitää olla vastaavasti kuolokohdassa. Siinä välissä on myös uritettu, pykälitetty kiinnitys ja lukitus. Ennen pyyhkijän varsien laittoa paikoilleen tarkista että pyyhkijöitä käytettäessä ne tapit varmasti lakkaavat pyörimästä kuolokohdassa. Jos ehtivät vaihtamaan suuntaa ennen pysähtymistä niin asetus ei ole kohdallaan. Ja samoin jos käynnistettäessä ensin jatkavat matkaa ja sitten vasta vaihtavat suuntaa.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Homma onnistuu ilman mitään suurempia purkamatta noin 10:ssä minutissa. Siis tuon mikrokytkimen peltiklipareen vääntely ...
Akku kannattaa ottaa kuitenkin irti!
Akku kannattaa ottaa kuitenkin irti!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Onkohan tämä hommaan oikea ulosvedin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/804051/A ... -ulosvedin
Muut työkalut löytyy sentään tallista.
Muut työkalut löytyy sentään tallista.
Re: X308 pyyhkijä pysähtelee..
Jep, tuo on hyvä, siinä on tuolla isommalla pyörällä tiukasti lukittava rakenne. Vain yhteen autoon ei minulla tuo mahtunut, olisikohan ollut XF:n toinen pyyhkijä. Siinä onneksi auttoi perinteinen rungoltaan T-mallinen ulosvetäjä.
Katso että se on varmasti oikeassa kohdassa keskellä ja suorassa, ja valmistaudu siltikin vääntämään rukkaset kädessä kaksin käsin - varret voivat olla kiinni yllättävän kovasti. Äläkä pelästy vaikka paukahtavat auki, mitään on tuskin rikki...
Jouko
Katso että se on varmasti oikeassa kohdassa keskellä ja suorassa, ja valmistaudu siltikin vääntämään rukkaset kädessä kaksin käsin - varret voivat olla kiinni yllättävän kovasti. Äläkä pelästy vaikka paukahtavat auki, mitään on tuskin rikki...
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)