X-type vs alfa vs mazda 6
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
X-type vs alfa vs mazda 6
Niin, asiahan on sillälailla että velipoikaa vaivaa armoton autokuume..alla loppun ajettu Saab 95 ja minä vannoutuneena Jagge miehenä yritän kääntää pään myös velipoijjalle siihen malliin että kissan hankintä on kanantava, taloudellinen, näyttävä ja kaikinpuolin välttämätön sekä järkevä asia, jopa vaimolle perusteltuna.
On saanut nyt päähänsä että Alfa tai mazda 6 voisi olla myös vaihtoehto, pallottelee näitä kolmea vaihtoehtoa.
Kyseessä on farmari auton hankinta. Pyydänkin arvoisia palstalaisia kertomaan tähän jos suinkin viitsitte mitkä asiat puoltavat Jagen hankintaa, nimenomaan X-type farkku. Onko odotettavissa mitä investointeja sun muuta, kilometreiltään alle 150 000 ajettu kiikarissa.
Saataisiin uusi jäsen kulmaan =)
On saanut nyt päähänsä että Alfa tai mazda 6 voisi olla myös vaihtoehto, pallottelee näitä kolmea vaihtoehtoa.
Kyseessä on farmari auton hankinta. Pyydänkin arvoisia palstalaisia kertomaan tähän jos suinkin viitsitte mitkä asiat puoltavat Jagen hankintaa, nimenomaan X-type farkku. Onko odotettavissa mitä investointeja sun muuta, kilometreiltään alle 150 000 ajettu kiikarissa.
Saataisiin uusi jäsen kulmaan =)
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
alfa ei ole vaihtoehto vaan ongelma joka menettää arvonsa hyvinkin nopeasti.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Mä pallottelin myös Alfa/Jagge, järkevyys voitti.
Kihlatullani on 2,5 l x-type Estate. Mitään vikoja ei ole ollut, toimii kuin svitsiläinen tiuku.
Kone on todellakin lastentaudit kauan sitten taakseen jättänyt ZF:n looda taas, no mikä vois olla paree.
Auto on teräksinen, ei pahvi-ihme mitä japsit ovat.
Kihlatullani on 2,5 l x-type Estate. Mitään vikoja ei ole ollut, toimii kuin svitsiläinen tiuku.
Kone on todellakin lastentaudit kauan sitten taakseen jättänyt ZF:n looda taas, no mikä vois olla paree.
Auto on teräksinen, ei pahvi-ihme mitä japsit ovat.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Moi !
Jos ei ole varma heti että jagge on paras vaihtoehto ja vaihtoehtoja joudutaan punnitsemaan -niin sitten ollaan jo väärillä urilla.. vitsi vitsi..
Jos ei ole varma heti että jagge on paras vaihtoehto ja vaihtoehtoja joudutaan punnitsemaan -niin sitten ollaan jo väärillä urilla.. vitsi vitsi..
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Minulla on ollut monia merkkejä. BMW 5 ja Mersu E olivat jossain suhteessa parempia autoja kuin Jagge, mutta Jaguarissa on sellaista tyyliä, arvokkuutta ja yksilöllisyyttä, mistä saksalaiset voivat vain uneksia.
Jostain japanilaisista en puhuisi samassa lauseessa. Vaikka erinomaisen luotettavia käyttöautoja ovatkin. Vähän sama kuin valitsisi mökkilomaa lihavan, hyvää ruokaa tekevän matamin tai tulikuuman blondin välillä.
Jostain japanilaisista en puhuisi samassa lauseessa. Vaikka erinomaisen luotettavia käyttöautoja ovatkin. Vähän sama kuin valitsisi mökkilomaa lihavan, hyvää ruokaa tekevän matamin tai tulikuuman blondin välillä.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ei sitä kannata väkisin kenellekkään Jaggea tuputtaa.
Jos alunperin hankinta on ns. myyty niin tod.näk. se on ainakin jossain vaiheessa ostajan mielestä p*ska.
Välttäkäämme sitä.
Toisille Jagge sopii toisille ei meidän perheeseen ei enää mitään muuta merkkiä edes harkita (fiilispohjainen juttu).
Jos alunperin hankinta on ns. myyty niin tod.näk. se on ainakin jossain vaiheessa ostajan mielestä p*ska.
Välttäkäämme sitä.
Toisille Jagge sopii toisille ei meidän perheeseen ei enää mitään muuta merkkiä edes harkita (fiilispohjainen juttu).
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Mulla on ollut 4 Alfaa ennen XF:ää ja sanoisin että jos Alfa-rintamalle menee niin yksilöiden välillä on todella paljon eroja. Kannattaa tutkia tarkkaan asiantuntijan kanssa ennen hankintaa varsinkin jos on kiikarissa ylu 150 ykm ajettu- Viimeisin oli neliveto 159 sw. Auto oli hieno ajaa, tehokas, loistava auto. Mutta huollot oli kalliita ainakin Delta-autossa mutta siellä sai kaupan päälle paskan palvelun. Joillekin on sattunut kohdalle maanantai-yksilö jonka kanssa on sitten ollut enemmänkin ongelmaa.
Mutta ihmeitä pitää tapahtua jos tuohon leiriin palaan takaisin ykkösauton osalta, harrastepirssit sitten erikseen. Mazda taitaa olla kyllä enemmän Toyota-sarjaa.....liian tavallinen ja yleinen.
Mutta ihmeitä pitää tapahtua jos tuohon leiriin palaan takaisin ykkösauton osalta, harrastepirssit sitten erikseen. Mazda taitaa olla kyllä enemmän Toyota-sarjaa.....liian tavallinen ja yleinen.
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
E-PACE 2.0 ’18
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Se on mitä arvostaa. Meillä on aina yksi toimiva auto pihassa ja se on Honda. Ajettavuus pitkällä matkalla on parempi kuin Jaggessa, mutta kun sitä tehoa mm. ohituksiin ei ole niin Jaggen yleensä nappaan pihasta ihan vain tuon vuoksi. Tuo uusin malli CR-V:stä ja parhaalla varustetasolla antaa mahtavat penkit ja aktiivivakkarit, kaistanvahdit, jne jne ja vaikka on japsi niin en luokittelisi sarjaan Toyota, hintakin oli aivan eri planeetalta.
Mutta otsikon valintaan teknisessä mielessä: ehdottomasti Mazda. Toimii, toimii ja toimii. Ainoa mitä noissa joutuu nyppimään dieselin kohdalla on DPF, joka on uutena osana sikakallis = 4000€, joten jos diesel on mielessä niin poistoon kannattaa varautua. Muuten ei kohdallani ole tullut muita ongelmia, toisin kuin X-type ja Alfa. kaikkea maan ja taivaan väliltä tuntuu olevan vaikka ei ole edes niitä yleisimpiä merkkejä. Mutta tosiaan mitä kukin arvostaa...
Mutta otsikon valintaan teknisessä mielessä: ehdottomasti Mazda. Toimii, toimii ja toimii. Ainoa mitä noissa joutuu nyppimään dieselin kohdalla on DPF, joka on uutena osana sikakallis = 4000€, joten jos diesel on mielessä niin poistoon kannattaa varautua. Muuten ei kohdallani ole tullut muita ongelmia, toisin kuin X-type ja Alfa. kaikkea maan ja taivaan väliltä tuntuu olevan vaikka ei ole edes niitä yleisimpiä merkkejä. Mutta tosiaan mitä kukin arvostaa...
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Mä en halua dissata japseja missään tapauksessa. Honda on mullakin tallissa, tosin mp joka käy kukkuu sata varmasti.
Mutta en haluaisi ostaa Skodaa tai Avensista ihan niiden yleisyyden vuoksi. Siellä Prisman tai Cittarin parkkipaikalla saisi muistella mikä näistä 20:sta harmaasta Skodasta on mun...
Auton luonteen takia voi antaa vähän myönnytyksiä, tosin XF ei ole vielä huonoja puoliaan näyttänyt....
Mutta en haluaisi ostaa Skodaa tai Avensista ihan niiden yleisyyden vuoksi. Siellä Prisman tai Cittarin parkkipaikalla saisi muistella mikä näistä 20:sta harmaasta Skodasta on mun...
Auton luonteen takia voi antaa vähän myönnytyksiä, tosin XF ei ole vielä huonoja puoliaan näyttänyt....
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
E-PACE 2.0 ’18
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Juu tuosta yleisyydestä olen samaa mieltä. Tosin onhan noita CR-V:tä tuhottomasti, mutta oma poikkeaa muista, sillä se on euroopan ensimmäinen ja viimeinen CR-V Executive Advanced Black edition. Myyjä teki virheen kun myi kombinaation mitä ei ollutkaan valikoimassa ja Honda eurooppa teki myönnytyksen kun nostin metelin Sattuuhan noita...
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Morjenstus !
Aika toivotonta vertailla vaan luotettavuutta, tunnetta,tyyliä jne mitä autosta hakee. Jos vain luotettavuus on haussa niin varmaan joku katsastustilaston huippu on ihan luonteva valinta. Harvemmin se sama malli on kuitenkaan se jolla tyylillisesti,tunteellisesti jne haluaa ajaa. Itse olen valmis tinkimään luotettavuudesta tietyn verran jos sen tunnearvo on kohdallaan.
Aika toivotonta vertailla vaan luotettavuutta, tunnetta,tyyliä jne mitä autosta hakee. Jos vain luotettavuus on haussa niin varmaan joku katsastustilaston huippu on ihan luonteva valinta. Harvemmin se sama malli on kuitenkaan se jolla tyylillisesti,tunteellisesti jne haluaa ajaa. Itse olen valmis tinkimään luotettavuudesta tietyn verran jos sen tunnearvo on kohdallaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
kissaeläin kirjoitti:Morjenstus !
Aika toivotonta vertailla vaan luotettavuutta, tunnetta,tyyliä jne mitä autosta hakee. Jos vain luotettavuus on haussa niin varmaan joku katsastustilaston huippu on ihan luonteva valinta. Harvemmin se sama malli on kuitenkaan se jolla tyylillisesti,tunteellisesti jne haluaa ajaa. Itse olen valmis tinkimään luotettavuudesta tietyn verran jos sen tunnearvo on kohdallaan.
Näkisin, että tässä ollaan asian ytimessä. Meillä on pihassa kaksi autoa, toinen on se missä ei tarvitse juuri miettiä, että toimiiko kaikki sähköiset tingeltangelit (koska ilmastointi ja sähköikkunat on ne lähinnä hitekkiä olevat varusteet) tai meneekö katsastuksesta läpi ja jos sattuukin ettei mene, niin tietää ettei korjaus tod.näk. kauheasti maksa, koska syy on jokin perustyypin kuluneet jarrupalat tms. Toinen on sitten tuo Jaguar, minkä ostoa en tasan suosittele kenellekkään, jolla ei valmiiksi ole tietynlaista kiinnostusta autoiluun ja luontaista toleranssia pikkuvioille. Ei sillä, että siinä nyt mitenkään hirveästi olisi vikoja tai ongelmia, varsinkaan sellaisia mistä olisin itse yllättynyt, mutta en sitä kyllä silti kehtaisi luotettavuus- tai kustannusnäkökulmasta kaverille / tutulle / sukulaiselle myydä.
Ja nämä siis käytettyjä ja useamman vuoden ikäisiä autoja koskien, ihan uudet autot sitten erikseen.
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Allekirjoitan Jagge vs Saksa kulman.JPE kirjoitti: Minulla on ollut monia merkkejä. BMW 5 ja Mersu E olivat jossain suhteessa parempia autoja kuin Jagge, mutta Jaguarissa on sellaista tyyliä, arvokkuutta ja yksilöllisyyttä, mistä saksalaiset voivat vain uneksia.
Ja ottaisin myös Korealaiset tuohon luotettava ja hyvä mutta tylsä -kategoriaan.JPE kirjoitti: Jostain japanilaisista en puhuisi samassa lauseessa. Vaikka erinomaisen luotettavia käyttöautoja ovatkin. Vähän sama kuin valitsisi mökkilomaa lihavan, hyvää ruokaa tekevän matamin tai tulikuuman blondin välillä.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Alkuperäiseen tilanteeseen viitaten tuo kuume pirssin vaihtamiseen pistää kyllä puntaroimaan vaihtoehdot aika tarkkaan läpi (tunti jos toinenkin kuulemma vierähtänyt monella palstalla).
Näyttää siltä että merkkiuskollisuus pysyy ja Saab95 tulee sukuperinteitä noudattaen edelleen koristamaan pihaa. Ymmärän valinnan, onhan alla jo 2 hyvin palvellutta yksilöä ja myönnän itsekin 3 kappaletta joskus omistaneeni. Lopulta annoin tunteen viedä ja parista lisäharmaasta parrassa huolimatta en noita Katteja meinaa ihan heti toiseen merkkiin vaihtaa.
Järkivalinta ja broidille sopiva, voinpahan sitten aina lainata kun tarvii kuljetus tilaa tai vetokoukkua, tai soittaa jostakin hakemaan on vähän back uppia omaan arkeen
Näyttää siltä että merkkiuskollisuus pysyy ja Saab95 tulee sukuperinteitä noudattaen edelleen koristamaan pihaa. Ymmärän valinnan, onhan alla jo 2 hyvin palvellutta yksilöä ja myönnän itsekin 3 kappaletta joskus omistaneeni. Lopulta annoin tunteen viedä ja parista lisäharmaasta parrassa huolimatta en noita Katteja meinaa ihan heti toiseen merkkiin vaihtaa.
Järkivalinta ja broidille sopiva, voinpahan sitten aina lainata kun tarvii kuljetus tilaa tai vetokoukkua, tai soittaa jostakin hakemaan on vähän back uppia omaan arkeen
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Alfa 159 ollut nyt käyttöautona 5 vuotta, 100.000 km ajeltu suuresti nauttien, ainoana vikana viimekesän turbon lämpötila-anturin vaihto. Tämä siis käyttäjäkokemus, eikä luulo
Joskus ajelin Mazdalla kymmenkunta surutonta vuotta ja seuraava käyttöauto tulee varmaan olemaan taas Mazda 6. Hieman hajuton ja mauton, mutta myös murheeton. Tosin pitää katsoa huhun mukaan syksyllä esiteltävä Giulia myös.
Mutta jos vähän ajettua katselee, niin riippuu aina edellisestä omistajastakin, millaisia kilometrejä tulee. Ja katsastusmiehen sanoin: Auton kestävyyteen vaikuttaa eniten kuski.
Joskus ajelin Mazdalla kymmenkunta surutonta vuotta ja seuraava käyttöauto tulee varmaan olemaan taas Mazda 6. Hieman hajuton ja mauton, mutta myös murheeton. Tosin pitää katsoa huhun mukaan syksyllä esiteltävä Giulia myös.
Mutta jos vähän ajettua katselee, niin riippuu aina edellisestä omistajastakin, millaisia kilometrejä tulee. Ja katsastusmiehen sanoin: Auton kestävyyteen vaikuttaa eniten kuski.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Yksi 2.1 xtype aut, yksi xtype 3.0 man estate ja kaksi alfa 159 2.4 aut omistaneena, olen ilmeisesti ollut onnekas(ainakin esson baarin juttuja lukiessa) - yhteenkään ei ole tehty normihuoltoja kummempaa. Mazda ei mun mielestä kuulu joukkoon ollenkaan - kilpailkoon se jossain muotoilemattomien, hajuttomien ja mauttomien puolella. Jaggen hyvinä puolina on mm. osat, joita löytyy Motonetistäkin, vaikka ei Mondeo olekaan niin aika paljon kulutusosaa menee suoraan yksiin. 2.1 mielettömän ponneton kone 3.0 parempi ja nelivedon ansiosta kiva myös talvella, molempien kulutus itsellä sama. 2.5 X-typeä ei kai ole saanut zf laatikolla kuten joku väittää vaan kyseinen vempele tuli 2008 2.2 dieseliin. Bensakoneissa on tunnetusti tuossa paketissa kestämätön ja vanhanaikainen 5 vaihteinen Jatcon tekele.
Alfa 2.4 koneessa on puhtia ja luonnetta ja se vaatii myös kaasun käyttöä niin toimii kuin kello eikä mene tukkoon, vaihteistona Aisinin 6 vaihteinen idioottivarma toosa, jota löytyy xc90, touaregista, sitikoista ym. Omasta mielestä tuo kone on noista ylivoimainen ja autokin on kuin panssarivaunu menee jykevästi. Alfa on ihan luottopeli kun huoltaa ajoissa ja ymmärtää dieselin vaativan muutakin kuin kaupunkiajoa ja 1500 kierrosta. 4 vuoden välein hihnanvaihto ottaa sen 1000 euroa, muuten ei mitään ylivoimaista. Alfa kulkee luonnostaan aika alhaalla eli mökkipoluille se ei ole paras valinta.
Ruostetta en ole Alfoista maalipinnasta löytänyt, X-typeissä konepellin alapuolen saumat, ikkunoiden alapuolella ovissa ja rekkarikilven takana alkoi olla kuplaa jo aika pienillä kilsoilla.
Jaget on ihan ok, mutta noista itse kallistuisin joka päivä 159 alfaan nimenomaan 2.4 automaagiin.
Tovottavasti toin korteni kekoon sekoittamaan valintaa
Alfa 2.4 koneessa on puhtia ja luonnetta ja se vaatii myös kaasun käyttöä niin toimii kuin kello eikä mene tukkoon, vaihteistona Aisinin 6 vaihteinen idioottivarma toosa, jota löytyy xc90, touaregista, sitikoista ym. Omasta mielestä tuo kone on noista ylivoimainen ja autokin on kuin panssarivaunu menee jykevästi. Alfa on ihan luottopeli kun huoltaa ajoissa ja ymmärtää dieselin vaativan muutakin kuin kaupunkiajoa ja 1500 kierrosta. 4 vuoden välein hihnanvaihto ottaa sen 1000 euroa, muuten ei mitään ylivoimaista. Alfa kulkee luonnostaan aika alhaalla eli mökkipoluille se ei ole paras valinta.
Ruostetta en ole Alfoista maalipinnasta löytänyt, X-typeissä konepellin alapuolen saumat, ikkunoiden alapuolella ovissa ja rekkarikilven takana alkoi olla kuplaa jo aika pienillä kilsoilla.
Jaget on ihan ok, mutta noista itse kallistuisin joka päivä 159 alfaan nimenomaan 2.4 automaagiin.
Tovottavasti toin korteni kekoon sekoittamaan valintaa
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Aisinin idioottivarma laatikko??? Ehkä yksi huonoimmista laatikoista mitä tiedän (no VAG tekeleet erikseen). Volvoissa lähes poikkeuksetta 200tkm on rajapyykki, jolloin alkaa huojumiset ja rytkäytykset. Tokenee yleensä ajoissa tehtäessä venttiilipöydän uusimisella, mutta yleensä laitetaan myös turbiini. PSA:lla samoja ongelmia, mutta jostain syystä venttilipöydän uusimisella alkaa toimimaan. Kumpaankin on tullut useita ohjelmistopäivityksiä, joilla yritetty korjata vikoja ja paukahteluja vaihteiden vaihdossa. Itsellä ollut yksi V70 D5 Aisinin paskalla ja toista ei tule!
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Pahoittelen sekaantumista ketjuun, eihän mulla edes ole enää Jaggea ja vaihteistokokemukset omia kahdesta Alfasta, mutta jos jollain on noin varmaa tietoa niin tyydyn tästä lähin vain lukemaan palstaa ja jätän viisaammille kommentoinnin - kiitos ja anteeksi.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ei tämä nyt niin vakavaa voi olla, vai voiko ? Eihän koko ketjun kysymykseenkään oikeasti mitään ratkaisua ole jos mielipiteitä kysellään. Ihan vapaasti vaan ajatuksia ja ajatuksenvirtaa peliin vaan vaikka ei Jaggea olisikaan ja jos tuntuu ahdistavan muiden mielipiteet niin sitten pitää pidättäytyä kai lukemisesta jos se aiheuttaa Äksytyyppiä.äksätyyppi kirjoitti:Pahoittelen sekaantumista ketjuun, eihän mulla edes ole enää Jaggea ja vaihteistokokemukset omia kahdesta Alfasta, mutta jos jollain on noin varmaa tietoa niin tyydyn tästä lähin vain lukemaan palstaa ja jätän viisaammille kommentoinnin - kiitos ja anteeksi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Tässä ketjussa on tullut jo niin montaa omasta mielestäni täysin käsittämätöntä mielipidettä, että ajattelin että parempi etten tähän ketjuun enää vastaa.
Joku jopa pitää "nyky" saksalaisia autoja luotettavina
Ainakin VAG tekee varmaan maailman paskimmat laitteet tällä hetkellä, ostappa TSI DSG sooda tai vaikka "kupla" ja koita tyrkyttää sitä liikkeeseen vaihdossa 100tkm ajettuna.
P.S. ei ihan provo mutta ehkä vähän.
Joku jopa pitää "nyky" saksalaisia autoja luotettavina
Ainakin VAG tekee varmaan maailman paskimmat laitteet tällä hetkellä, ostappa TSI DSG sooda tai vaikka "kupla" ja koita tyrkyttää sitä liikkeeseen vaihdossa 100tkm ajettuna.
P.S. ei ihan provo mutta ehkä vähän.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Itselläni hyviä kokemuksia "nyky" saksalaisten kestosta, jopa VAG-konsernin tuotteista. Tosin Possuni taitavat pääosin olla tehty ennen kuin VAG-nurkkaus epäonnistui ja teki Possusta Lambon kaverin VAG-talliin.JMSC kirjoitti:Tässä ketjussa on tullut jo niin montaa omasta mielestäni täysin käsittämätöntä mielipidettä, että ajattelin että parempi etten tähän ketjuun enää vastaa.
Joku jopa pitää "nyky" saksalaisia autoja luotettavina
Ainakin VAG tekee varmaan maailman paskimmat laitteet tällä hetkellä, ostappa TSI DSG sooda tai vaikka "kupla" ja koita tyrkyttää sitä liikkeeseen vaihdossa 100tkm ajettuna.
P.S. ei ihan provo mutta ehkä vähän.
Anyway, maailma ei ole musta-valkoinen vaan siellä on paljon harmaan sävyjä.
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
En väitä olevani asiantuntija nykyisten automaattilaatikoiden suhteen mutta käsitykseni mukaan OEM:t kyllä saavat laatikkonsa melko erilailla tuunattuna toiveidensa mukaan. En näkisi lainkaan mahdottomana että sama Aisinin perustuote toimii Alfan koneen kanssa ja Alfan SW+HW varianttina OK vaikka Geelyn omistama ruåtsalainen tehdas olisikin tässä kohtaa onnistunut huonommin.s1jviita kirjoitti:Aisinin idioottivarma laatikko??? Ehkä yksi huonoimmista laatikoista mitä tiedän (no VAG tekeleet erikseen). Volvoissa lähes poikkeuksetta 200tkm on rajapyykki, jolloin alkaa huojumiset ja rytkäytykset. Tokenee yleensä ajoissa tehtäessä venttiilipöydän uusimisella, mutta yleensä laitetaan myös turbiini. PSA:lla samoja ongelmia, mutta jostain syystä venttilipöydän uusimisella alkaa toimimaan. Kumpaankin on tullut useita ohjelmistopäivityksiä, joilla yritetty korjata vikoja ja paukahteluja vaihteiden vaihdossa. Itsellä ollut yksi V70 D5 Aisinin paskalla ja toista ei tule!
Jos joku tietää asiasta oikeasti niin olisi mielenkiintoista kuulla aiheesta.
P.S. Kultaisella -80 luvulla, opiskeluaikana tuli vietettyä yksi kesä (+ käytännössä yksi lukukausi) Göteborgissa Torslanda B- ja C-fabrikeneissa.
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Aisinilla on monenlaisia laatikoita. Sitikoissa murheita aiheutti aikanaan, tyyppiä en muista, mutta olisiko ollut 5 -lovinen Aisin. Itselläni C5 V6 -mallissa ollut 6 -lovinen automaatti pelasi moitteetta ja oli käsittääkseni sitikkapiireissä yleisesti hyvässä maineessa.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Aikoinaan ajelin tiiliskivi volvoja automaatilla toimivat ja kestivät yli 300tkm ongelmitta taisi olla ZF laatikoita taitaa nämä sähköiset toiminnot aiheuttaa ongelmia uusissa laatikoissa
Jaguaariin siirryin tutkailemalla oikotien vikatilastoja lähes kaikissa Premium luokan autoissa monisivuiset vikalistat paitsi Jaguaarissa muutama rivi
Tutuilla ollut monen merkkisissä autoissa kaiken laista vikaa jonka korjaus maksaa 1/3 osan auton hinnasta ja 4 pyttysen huoltaminen kalliimpaa kun V8 XJ:n
Jaguaariin siirryin tutkailemalla oikotien vikatilastoja lähes kaikissa Premium luokan autoissa monisivuiset vikalistat paitsi Jaguaarissa muutama rivi
Tutuilla ollut monen merkkisissä autoissa kaiken laista vikaa jonka korjaus maksaa 1/3 osan auton hinnasta ja 4 pyttysen huoltaminen kalliimpaa kun V8 XJ:n
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
ex S-type v8 sport
XJ 8
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Sekoitetaan vielä lisää: jos Alfa 159:n päätyy niin ainut oikea valinta on Q4 joko bensalla tai dieselillä. Dieseliin kannattaa harkita EGR:n ohitusta jos sellainen muuttaa pihaan.
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
E-PACE 2.0 ’18
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
^Iteasiassa ite diggasin ajossa enemmän noista etuvetoisista. Varsinkin V6 nelikko ei tuntunut mitenkään erityisen sporttiselta tahi kiihkeältä jäätävän massan takia. Pikasessa tyyppauksessa myös 2.4 diisseli tuntu vähän turhan järkälemäiseltä ollakseen hauska.
Nostan heti käden pystyyn sen suhteen, että raapiihan tuo neitokainen väärästä päästä noilla pienemmillä koneilla, mutta toisaalta (varsinkin faceliftatut kevennetyt versiot) tuntuvat huomattavasti ketterimmiltä ja leikkisimmiltä ajossa.
Ite pitäisin sweetsporttina dieseleistä noita 150hv 1.9 tai 2.0 koneita sekä bensoista noita 2.2 ja 1.8t koneita. Eritoten ohjaustunto oli jotain mitä varsinkin vaginistien pitäs kokea varsinkin liukkaalla. Muutenkin ajettavuus oli kertakaikkisen herkullinen arkinopeuksissa, mikä on aika harvinaista nykyautoissa.
Nostan heti käden pystyyn sen suhteen, että raapiihan tuo neitokainen väärästä päästä noilla pienemmillä koneilla, mutta toisaalta (varsinkin faceliftatut kevennetyt versiot) tuntuvat huomattavasti ketterimmiltä ja leikkisimmiltä ajossa.
Ite pitäisin sweetsporttina dieseleistä noita 150hv 1.9 tai 2.0 koneita sekä bensoista noita 2.2 ja 1.8t koneita. Eritoten ohjaustunto oli jotain mitä varsinkin vaginistien pitäs kokea varsinkin liukkaalla. Muutenkin ajettavuus oli kertakaikkisen herkullinen arkinopeuksissa, mikä on aika harvinaista nykyautoissa.
-Matti
-------------------
Autot:
Käyttöpeli: BMW 116d 2.0 '12 "Zetori"
Harrastehaave: V12 jagge
Exät:
Mini Countryman D '12 "Ilsa"
Alfa Romeo 159 1.9JTDm SW '08 "Maria"
-------------------
Autot:
Käyttöpeli: BMW 116d 2.0 '12 "Zetori"
Harrastehaave: V12 jagge
Exät:
Mini Countryman D '12 "Ilsa"
Alfa Romeo 159 1.9JTDm SW '08 "Maria"
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ja vielä tuosta 159:sistä 90tkm perusteella.
Plussia:
+ Järkyttävän kaunis varsinkin farkkuna, metalliviinipunaisena ja teledial-vanteilla.
+ Ajettavuus ja ohjaustunto maantiellä tien tyypistä riippumatta.
+ Erinomainen paskassa kelissä. Auto menee paksussakin loskassa tai lumessa ilman minkäänlaista kiemurtelua.
+ Perä yllättävän leikkisä, mutta rauhallisella tavalla.
+ Kuljettajapaikka on kuin istuvassa hanskassa.
+ Pikkudieseleissä maaginen range kiitos 70l tankin. Paras oli 1400km/tankki ilman säästelyä.
+ Lämpenee hyvin ja muutenkin jees dieseliksi.
Miinuksia:
- Järkyttävä keulanylitys. Todella vaikea arvioida missä menee ja kolisee kaikkiin korotuksiin.
- Näkyvyys autosta joka suuntan huonoin mihin olen törmännyt. Pelkästään B-pilarien taakse mahtuu mikä tahansa täysperävaunua pienempi.
- Vaihteiston välityksen vähän huonot taajamaan.
- Takapenkeissä ei ole juuri sääritukea
- Äänekäs
- Takapaksi on todella pieni. Mini Countrymanin takapaksi oli isompi.
Plussia:
+ Järkyttävän kaunis varsinkin farkkuna, metalliviinipunaisena ja teledial-vanteilla.
+ Ajettavuus ja ohjaustunto maantiellä tien tyypistä riippumatta.
+ Erinomainen paskassa kelissä. Auto menee paksussakin loskassa tai lumessa ilman minkäänlaista kiemurtelua.
+ Perä yllättävän leikkisä, mutta rauhallisella tavalla.
+ Kuljettajapaikka on kuin istuvassa hanskassa.
+ Pikkudieseleissä maaginen range kiitos 70l tankin. Paras oli 1400km/tankki ilman säästelyä.
+ Lämpenee hyvin ja muutenkin jees dieseliksi.
Miinuksia:
- Järkyttävä keulanylitys. Todella vaikea arvioida missä menee ja kolisee kaikkiin korotuksiin.
- Näkyvyys autosta joka suuntan huonoin mihin olen törmännyt. Pelkästään B-pilarien taakse mahtuu mikä tahansa täysperävaunua pienempi.
- Vaihteiston välityksen vähän huonot taajamaan.
- Takapenkeissä ei ole juuri sääritukea
- Äänekäs
- Takapaksi on todella pieni. Mini Countrymanin takapaksi oli isompi.
-Matti
-------------------
Autot:
Käyttöpeli: BMW 116d 2.0 '12 "Zetori"
Harrastehaave: V12 jagge
Exät:
Mini Countryman D '12 "Ilsa"
Alfa Romeo 159 1.9JTDm SW '08 "Maria"
-------------------
Autot:
Käyttöpeli: BMW 116d 2.0 '12 "Zetori"
Harrastehaave: V12 jagge
Exät:
Mini Countryman D '12 "Ilsa"
Alfa Romeo 159 1.9JTDm SW '08 "Maria"
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Joo, 159 4veto ja 3,2 bensa automaatti on kyllä tosi hauska peli. Olisin ostanutkin, mutta luvattu keskikulutus 13,2/100 km hiukka hirvitti. Ja olen ihan saletti, että kortti olisi lähtenyt kuukaudessa . Paras auto ajaa, mitä olen kokeillut.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Asiaa sivuten eli itsekkin ihmettelen miten minulla on vieläkin ajokortti omassa lompsassa nykyisella kärryllädida kirjoitti:Joo, 159 4veto ja 3,2 bensa automaatti on kyllä tosi hauska peli. Olisin ostanutkin, mutta luvattu keskikulutus 13,2/100 km hiukka hirvitti. Ja olen ihan saletti, että kortti olisi lähtenyt kuukaudessa . Paras auto ajaa, mitä olen kokeillut.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Olen noihin kaikkiin kolmeen vaihtoehtoon tutustunut ja täytyy sanoa että 159 alfa ihan 6-0. Ja eikai kukaan, oikeasti aja jollain mazda kutosella? Siis oikeesti hei. Ihan hirvee paska. Ennemmin ostaa vaikka avensiksen, on ihan yhtä tylsä kasa mutta parempi auto. X-type ei ole mulle ikinä pudonnut, lähinnä siksi että saman auton voi ostaa paremmin tehtynä ja halvemmalla; st220 mondeo.
159 alfa, kutosella, kovalla askilla, nelikkona ja täysnahoilla. Saa rahalle vastinetta.
159 alfa, kutosella, kovalla askilla, nelikkona ja täysnahoilla. Saa rahalle vastinetta.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Jaa saiko ST220 automaatilla ja nelikkonakin?
Olin siinä ymmärryksessä että olivat aina manuaali ja etuvetoisia.
Olin siinä ymmärryksessä että olivat aina manuaali ja etuvetoisia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ääni Alfalle isolla dieselillä ja automaatilla.
Rouvalla on moinen laitos ollut nyt ajossa 100tkm-240tkm.
Menee kuin juna ja optimoituna eli egr:n poisto ja hiukkasloukun tyhjennys, niin voimaakin on nyt vähintään riittävästi.
Vaihteistoöljyjäkin on meidän autoon vaihdeltu ja laatikon toiminnassa ei ole moitteen sijaa.
Tuon 140tkm aikana meille on vaihdettu kaikki pyöränlaakerit, laturi ja molemmat ylätukivarret. Myös Eibachin jousisarja on laitettu kun nuo takajouset tuppaavat katkeamaan.
Toki näitäkin on huonoja ja surkealla pidolla olleita, mutta ehjän kun löytää ei voi pettyä.
Rouvalla on moinen laitos ollut nyt ajossa 100tkm-240tkm.
Menee kuin juna ja optimoituna eli egr:n poisto ja hiukkasloukun tyhjennys, niin voimaakin on nyt vähintään riittävästi.
Vaihteistoöljyjäkin on meidän autoon vaihdeltu ja laatikon toiminnassa ei ole moitteen sijaa.
Tuon 140tkm aikana meille on vaihdettu kaikki pyöränlaakerit, laturi ja molemmat ylätukivarret. Myös Eibachin jousisarja on laitettu kun nuo takajouset tuppaavat katkeamaan.
Toki näitäkin on huonoja ja surkealla pidolla olleita, mutta ehjän kun löytää ei voi pettyä.
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ikävä kyllä vain etuvetoisia, ottaisin silti ennemmin sellaisen kuin X-type:n sillä ihan onnettomalla jakolaatikolla. Ja voihan sen mondeon ostaa Ghia:na ja automaattina. Miinuspuoli mondeossa on se että.. no se on mondeo.JMSC kirjoitti:Jaa saiko ST220 automaatilla ja nelikkonakin?
Olin siinä ymmärryksessä että olivat aina manuaali ja etuvetoisia.
Alfa all the way. Hieno ja hyvin tehty auto. 3.2 6speed, mustana ja punaisilla nahoilla kiiittos.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Pointtini olikin lähinnä, että ei noilla kahdella autolla nyt oikeasti ole kauheesti tekemistä keskenään.
Sama platformi (jota on toiseen lyhennetty) ja sama moottorilohko, melkolailla kaikki muu onkin erilaista.
Ehkä oikea lause olisi ollut että lähes vastaavalla moottorilla olevan auton ostaisit mieluummin mondeona
Täytyy käydä koeajaan tuota alfaa kun sitä kovasti hehkutetaan.
Vois olla farkkuna seuraava käyttis... vaikka olen jo vannonut että etuvetoisia en enää osta.
Moottorin ainoa oikea asennussuunta on pitkittäin.
Sama platformi (jota on toiseen lyhennetty) ja sama moottorilohko, melkolailla kaikki muu onkin erilaista.
Ehkä oikea lause olisi ollut että lähes vastaavalla moottorilla olevan auton ostaisit mieluummin mondeona
Täytyy käydä koeajaan tuota alfaa kun sitä kovasti hehkutetaan.
Vois olla farkkuna seuraava käyttis... vaikka olen jo vannonut että etuvetoisia en enää osta.
Moottorin ainoa oikea asennussuunta on pitkittäin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Käy kuitenkin kokeilemassa myös se neliveto eli Q4.JMSC kirjoitti:oeajaan tuota alfaa kun sitä kovasti hehkutetaan.
Vois olla farkkuna seuraava käyttis... vaikka olen jo vannonut että etuvetoisia en enää osta.
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
E-PACE 2.0 ’18
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Juu täytyy testata vaikka siinäkin lienee moottori poikittain??
Ja 2.4 d:nä tietenkin.
Ja 2.4 d:nä tietenkin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Ja olihan AJ30 tehokkain versio 3.0L Duratecistä. Duratec ST oli alle 230hp ja AJ30 versiot taas kaikki yli...JMSC kirjoitti:Jaa saiko ST220 automaatilla ja nelikkonakin?
Olin siinä ymmärryksessä että olivat aina manuaali ja etuvetoisia.
Sinällään on mielenkiintoista että pienempi tehoinen, etuvetoinen Mondeo ST on monissa piireissä ns. kova peli mutta X-type vain blah. No, odotukset jota kissa keulalla tuo ovat ilmeisen korkealla.
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Niin. Kaippa tuossa on juurikin se että se Mondeo on rehellisesti Mondeo ja X-type Mondeon platformille tehty Jaguar. Kumpikaan noista ei kyllä ole mikään kova peli, 3.0 duratec on pienin moottori tuon kokoiseen autoon joka takaa miellyttävän ja vaivattoman ajokokemuksen. Nämä nyt tietysti makuasioita ja kysymys siitä mitä kukin missäkin arvostaa. Minä arvostan dieseitä sen verran että ne nyt ei vaan missään tilanteessa, ikinä tai koskaan kuulu ainakaan "arvoauton" pellin alle, jos minkään. Varsinkaan kun todellinen kustannus/ajettu km. ei oikein mitenkään perustele dieseliä vs bensiini ellei aja sitten ihan helvetisti, eli taksia.TexPat kirjoitti:Ja olihan AJ30 tehokkain versio 3.0L Duratecistä. Duratec ST oli alle 230hp ja AJ30 versiot taas kaikki yli...JMSC kirjoitti:Jaa saiko ST220 automaatilla ja nelikkonakin?
Olin siinä ymmärryksessä että olivat aina manuaali ja etuvetoisia.
Sinällään on mielenkiintoista että pienempi tehoinen, etuvetoinen Mondeo ST on monissa piireissä ns. kova peli mutta X-type vain blah. No, odotukset jota kissa keulalla tuo ovat ilmeisen korkealla.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Jaa ei dieseli kuulu arvoauton alle?
No kaikilla on oma mielipiteensä asioista.
Itse ottaisin kutos turbodieselin aina ennen vastaavan tehoista/kokoista bensakonetta, vaikka olisi kalliimpi ajaa.
On se vääntö vaan niin mukavaa.
Ahdetut bensakasit ja siitä ylöspäin on sitten asia erikseen.
Pelin kovuus riippuu ihan siitä mihin vertaa ja kuinka kuskilla pysyy kovana ilman sinisiä pillereitä.
Mä ehdin tuolla pikkudieselilläkin.
Vähän tuossa äxässä on mondeota, vaikka dieselissä on enemmän kuin noissa bensakoneissa.
Mitä syvemmälle menee sitä enemmän tulee eroja vastaan. Ei perkele sopineet vetaritkaan mondeosta vaikka on periaatteessa sama pyörän napa ja manuaalilaatikko (eivät saaneet korjaamolla vetoniveltä ehjänä irti kun piti jouset vaihtaa ).
Edellee jos ei ole omistanut sekä mondeoa että x-typeä on turha huudella nettikirjoitusten perusteella, että kyseessä on sama auto. Suurin osa maailman autoista kun tehdään samoille muutamalle platformille.
No kaikilla on oma mielipiteensä asioista.
Itse ottaisin kutos turbodieselin aina ennen vastaavan tehoista/kokoista bensakonetta, vaikka olisi kalliimpi ajaa.
On se vääntö vaan niin mukavaa.
Ahdetut bensakasit ja siitä ylöspäin on sitten asia erikseen.
Pelin kovuus riippuu ihan siitä mihin vertaa ja kuinka kuskilla pysyy kovana ilman sinisiä pillereitä.
Mä ehdin tuolla pikkudieselilläkin.
Vähän tuossa äxässä on mondeota, vaikka dieselissä on enemmän kuin noissa bensakoneissa.
Mitä syvemmälle menee sitä enemmän tulee eroja vastaan. Ei perkele sopineet vetaritkaan mondeosta vaikka on periaatteessa sama pyörän napa ja manuaalilaatikko (eivät saaneet korjaamolla vetoniveltä ehjänä irti kun piti jouset vaihtaa ).
Edellee jos ei ole omistanut sekä mondeoa että x-typeä on turha huudella nettikirjoitusten perusteella, että kyseessä on sama auto. Suurin osa maailman autoista kun tehdään samoille muutamalle platformille.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Edelleen ollaan mielipidekysymyksissä.
Minulla on kokemusta sekä ST Mondeosta että x-typestä. Omia sekä kavereiden autoja joihin ikävä kyllä tullut tutustuttua ihan kohtuullisen syvällisestä. Vaikka kuinka ollaan Jaguar-alueella, ja vaikka kuinka tekisi mieli ylistää klubin merkkiä niin perustuen omaan kokemukseen, mielipiteeseen ja näkemykseen; Alfa alltheway
Alfa on todella kaunis, hieno V6 moottori, loistava ajaa ja nelivetoinen, jotain pikkuvikoja jotka minun kirjoissa triviaaleja. (Tällasta moon sitäpaitsi aina halunnut )
Mondeo on hyvin tehty, joka puolelta varsin laadukas perus perhefarkku, täysnahoilla(vaikka punaisilla) varsin maukas mondeoksi. Ei juuri mitään lastentauteja, miinuksena ei-ST malleissa karisee kitit luukkujen saumoista ja ruostuvat niistä. En tosin ole nähnyt yhtään luukkuvikaista ST:tä, liekkö eri ainetta käytetty? Ikävä kyllä Mondeo ei lakkaa olemasta Mondeo vaikka kuinka asiaa lähestyy.
X-type on kaunis auto pikkusedaniksi. plussana optio nelivetoon, miinuksena optio nelivetoon kun niillä jakolaatikoilla on taipumus luovuttaa ennen muuta autoa. Sisustan laatuvaikutelma on minusta heikko hintaluokkaansa, vrt. x308 XJ:t. Plussana voidaan laskea se että X-typessä Mondeo lakkaa olemasta Mondeo
Toisaalta jos haarukoidaan noista "järkevin" ja silti tyylikkäin persoonallinen vaihtoehto niin silloin valinta päätyy kyllä X-typeen etuvetoisena, tai nelikkona jos varautuu jakolaatikon vaihtoon ennemmin tai myöhemmin. Toki sen jakolaatikon eliniän voi hyvällä huollolla ja järkevällä käytöllä moninkertaistaa.. ja rvs:llä..
Täytyy myös muistaa että autoilu voi olla eri ihmisille hyvin paljon eri asioita. Jos toinen ääripää on liikkuminen pisteestä A pisteeseen B edullisesti, huomaamattomasti ja turvallisesti niin toisesta ääripäästä, tai oikeastaan jostain kaukaa rajan tuolta puolen löytyy tämä minun ajatusmaailmani jossa autoilu on aina kaikkea muuta paitsi pelkkää liikkumista pisteesta A pisteeseen B. Päätyminen määränpäähän (esim B) edustaa vain lopputuotetta jostakin autoiluun liittyvästä kokemuksesta joka on alkanut pisteestä A.
Disclaimer:
"Tekstissä esitetyt mielipiteet ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä edusta kulloinkaan vallalla olevaa yleistä hyväksyntää"
Minulla on kokemusta sekä ST Mondeosta että x-typestä. Omia sekä kavereiden autoja joihin ikävä kyllä tullut tutustuttua ihan kohtuullisen syvällisestä. Vaikka kuinka ollaan Jaguar-alueella, ja vaikka kuinka tekisi mieli ylistää klubin merkkiä niin perustuen omaan kokemukseen, mielipiteeseen ja näkemykseen; Alfa alltheway
Alfa on todella kaunis, hieno V6 moottori, loistava ajaa ja nelivetoinen, jotain pikkuvikoja jotka minun kirjoissa triviaaleja. (Tällasta moon sitäpaitsi aina halunnut )
Mondeo on hyvin tehty, joka puolelta varsin laadukas perus perhefarkku, täysnahoilla(vaikka punaisilla) varsin maukas mondeoksi. Ei juuri mitään lastentauteja, miinuksena ei-ST malleissa karisee kitit luukkujen saumoista ja ruostuvat niistä. En tosin ole nähnyt yhtään luukkuvikaista ST:tä, liekkö eri ainetta käytetty? Ikävä kyllä Mondeo ei lakkaa olemasta Mondeo vaikka kuinka asiaa lähestyy.
X-type on kaunis auto pikkusedaniksi. plussana optio nelivetoon, miinuksena optio nelivetoon kun niillä jakolaatikoilla on taipumus luovuttaa ennen muuta autoa. Sisustan laatuvaikutelma on minusta heikko hintaluokkaansa, vrt. x308 XJ:t. Plussana voidaan laskea se että X-typessä Mondeo lakkaa olemasta Mondeo
Toisaalta jos haarukoidaan noista "järkevin" ja silti tyylikkäin persoonallinen vaihtoehto niin silloin valinta päätyy kyllä X-typeen etuvetoisena, tai nelikkona jos varautuu jakolaatikon vaihtoon ennemmin tai myöhemmin. Toki sen jakolaatikon eliniän voi hyvällä huollolla ja järkevällä käytöllä moninkertaistaa.. ja rvs:llä..
Täytyy myös muistaa että autoilu voi olla eri ihmisille hyvin paljon eri asioita. Jos toinen ääripää on liikkuminen pisteestä A pisteeseen B edullisesti, huomaamattomasti ja turvallisesti niin toisesta ääripäästä, tai oikeastaan jostain kaukaa rajan tuolta puolen löytyy tämä minun ajatusmaailmani jossa autoilu on aina kaikkea muuta paitsi pelkkää liikkumista pisteesta A pisteeseen B. Päätyminen määränpäähän (esim B) edustaa vain lopputuotetta jostakin autoiluun liittyvästä kokemuksesta joka on alkanut pisteestä A.
Disclaimer:
"Tekstissä esitetyt mielipiteet ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä edusta kulloinkaan vallalla olevaa yleistä hyväksyntää"
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
On mullakin alfoista kokemusta kavereiden kautta ja älkää vetäkö alfamiehet hernettä nenään mutta fiiatin luotettavuus niissä on kaikissa ollut. (kiinnostaisikin tuo 159 koeajaa kun on kuulemma parasta)Anttih kirjoitti:Edelleen ollaan mielipidekysymyksissä.
Minulla on kokemusta sekä ST Mondeosta että x-typestä. Omia sekä kavereiden autoja joihin ikävä kyllä tullut tutustuttua ihan kohtuullisen syvällisestä. Vaikka kuinka ollaan Jaguar-alueella, ja vaikka kuinka tekisi mieli ylistää klubin merkkiä niin perustuen omaan kokemukseen, mielipiteeseen ja näkemykseen; Alfa alltheway
Olet asian ytimessä. Toki ei tuossa mun facelift äxässäkään lastentauteja ole, no ehkä tuo edelleen ruostuva takaluukku... (*koputtaa puuta*) ja pienenä vittuiluna myy jaget pois niin saatat saada alfan?Anttih kirjoitti: Alfa on todella kaunis, hieno V6 moottori, loistava ajaa ja nelivetoinen, jotain pikkuvikoja jotka minun kirjoissa triviaaleja. (Tällasta moon sitäpaitsi aina halunnut )
Mondeo on hyvin tehty, joka puolelta varsin laadukas perus perhefarkku, täysnahoilla(vaikka punaisilla) varsin maukas mondeoksi. Ei juuri mitään lastentauteja, miinuksena ei-ST malleissa karisee kitit luukkujen saumoista ja ruostuvat niistä. En tosin ole nähnyt yhtään luukkuvikaista ST:tä, liekkö eri ainetta käytetty? Ikävä kyllä Mondeo ei lakkaa olemasta Mondeo vaikka kuinka asiaa lähestyy.
Vertaat entry level mallin sisustan laatua XJ:hin? Autojen hinnassa on ollut ihan hieman uutena eroa...Anttih kirjoitti: X-type on kaunis auto pikkusedaniksi. plussana optio nelivetoon, miinuksena optio nelivetoon kun niillä jakolaatikoilla on taipumus luovuttaa ennen muuta autoa. Sisustan laatuvaikutelma on minusta heikko hintaluokkaansa, vrt. x308 XJ:t. Plussana voidaan laskea se että X-typessä Mondeo lakkaa olemasta Mondeo
X-typessä Mondeo ei ole koskaan ollutkaan Mondeo on kyllä samaa sukua. Ei se audikaan ole skoda vaikka jakavat paljon enemmän samoja osia. Eikä alfa ole fiiatti?
Samaa mieltä.Anttih kirjoitti:Toisaalta jos haarukoidaan noista "järkevin" ja silti tyylikkäin persoonallinen vaihtoehto niin silloin valinta päätyy kyllä X-typeen etuvetoisena, tai nelikkona jos varautuu jakolaatikon ennemmin tai myöhemmin. Toki sen jakolaatikon eliniän voi hyvällä huollolla ja järkevällä käytöllä moninkertaistaa.. ja rvs:llä..
Kuvittelen kuuluvani tuonne välimaastoon, mp on kuitenkin se preferred kulkupeli kun kelit antaa myöten.Anttih kirjoitti: Täytyy myös muistaa että autoilu voi olla eri ihmisille hyvin paljon eri asioita. Jos toinen ääripää on liikkuminen pisteestä A pisteeseen B edullisesti, huomaamattomasti ja turvallisesti niin toisesta ääripäästä, tai oikeastaan jostain kaukaa rajan tuolta puolen löytyy tämä minun ajatusmaailmani jossa autoilu on aina kaikkea muuta paitsi pelkkää liikkumista pisteesta A pisteeseen B. Päätyminen määränpäähän (esim B) edustaa vain lopputuotetta jostakin autoiluun liittyvästä kokemuksesta joka on alkanut pisteestä A.
Disclaimer tämä on keskustelua eikä siitä tule kenenkään pahoittaa mieltään.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Näin offtopicina pohdin jos vaihdan käyttöautoni uuteen tulevaan AWD Mondeoon niin voin kai kutsua sitä vastavuoroisesti Jaguariksi tai ainakin X-typeksi? Tosin keulahan siinä on Aston Martinista
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Lähipiirissä on 1,4 Stilo ollut uudesta asti. Vähän alle 300 tkm sillä on nyt ajettu. Kuluvia osia on vaihdettu tarvittaessa, eikä sitä kovin usein ole esiintynyt. Moottori siitä tippui huoltoliikkeen oiottua jakopään remontin kasauksessa, muttei se (moottori) siitäkään ottanut nokkiinsa. Moottori kävi ja nesteet pysyivät sisällä vaikka paketti tippui niin pahasti että vetarit hajosivat yms.JMSC kirjoitti:On mullakin alfoista kokemusta kavereiden kautta ja älkää vetäkö alfamiehet hernettä nenään mutta fiiatin luotettavuus niissä on kaikissa ollut.
Luotettava auto kaikin puolin.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: X-type vs alfa vs mazda 6
Juu ei se fiiu oikeasti ole muita huonompikestoinen, kaikki on kiinni käytöstä ja huollosta. Sukulaisilla on pari myöskin uutena ostettua stiloa. Vaihteita on vaikea saada sisään kylmänä (toisessa) ja kaikenlaista pikkurenausta niissä on ollut, mutta ei mitään isompaa (volkkariin verrattuna suorastaan pomminvarmoja). Pikkuvikoja on lähes kaikissa autoissa. Hassu juttu tuo moottorin putoaminen sukulaisen C5:lle kävi sama juttu, mutta ajossa. Se kone oli kyllä muistaakseni sillä "taputeltu".
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP