Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervetuloa Kissakulmaan!
Kissakulma on vapaan Jaguaraiheisen keskustelun areena, jossa voi käydä tulisiakin väittelyitä. Edellytyksenä on kuitenkin kohtelias kanssakäyminen!
Tämä on yhteinen palstamme ja mainostaakin saa jos sen tekee siististi; ts. omaan kokemukseen perustuen. Jos mennään ylipuhumisen puolelle niin siitä kyllä tulee palautetta. Oman ostetaan/myydään palstamme lisäksi kannattaa tarkistaa mitä uutta on seuraavissa paikoissa:
http://www.jagclub.net/Tori.htm
http://www.kolumbus.fi/fjdc/suomi/osto.html
Hyvät vinkit ovat tervetulleita.
Myös huonosta palvelusta voi antaa asiallista palautetta Palvelut osastolla, vaikka palsta ei kylläkään ole tarkoitettu ostajan/myyjän välisiin varsinaisiin kähinöihin. Jutuilla täytyy tietysti olla Jaguar harrastajille tietty mielenkiintoarvo!
Jos löydätte hyvän saitin niin lisätkää osoite linkkeihin!
Jos ja kun jaatte tuttavillenne Kissakulman osoitetta niin käyttäkää seuraavaa, se lisää nimen tunnettuutta: http://kissakulma.jagclub.net
Kun rekisteröidytte Kissakulmaan, muistakaa ilmoittaa myös asuinpaikkakuntanne. Jos kuulutte myös FJDC:n niin ilmoittakaa siitä sähköpostilla osoitteeseen hjk@jagclub.net. Tällöin teille lisätään oikeudet seurata FJDC:n jäsenille tarkoitettua viestintää. Kissakulma suosittelee kaikkia asiasta kiinnostuneita liittymään Finnish Jaguar Driver's Clubiin, joka toimii maan kattojärjestönä.
HJK - Hollolan Jaguar Klubi, näiden sivujen ylläpitäjä, keskittyy Päijät-Hämeen alueella toimivien Jaguar harrastajien yhdyssiteenä toimimiseen. Kannatuksen vuoksi voi tietysti liittyä myös HJK:oohon - virtuaaliseen kissakerhoon!
Sivun ylälaidoissa olevien kuvakkeiden kautta pääsee asianomaisten kerhojen omille sivuille!
Keskustelua helpottaa, mikäli jokaisen viestissä, esimerkiksi allekirjoituksen yhteydessä, on näkyvillä vähintäänkin auton malli, vuosimalli ja moottorin koko. Jos sinulla ei vielä ole omaa kissaa niin voit sen myös reilusti ilmoittaa. Keskusteluun osallistuminen ei siis edellytä auton omistamista. Aito kiinnostus riittää!
Systeemi toimii siten, että uusin viesti nousee ylimmäksi. Siksi on suositeltavaa, että halutessanne avata uuden keskustelun, ensin tarkistatte onko sopivaa otsaketta jo olemassa - ja jos on - niin jatkakaa sitä aihetta. Tämä vähentää päällekkäisten aiheiden määrää ja helpottaa myös tiedon hakua. Älkää unohtako haku-mahdollisuutta, joka hyväksyy wild card * merkin.
Siis ei kun kirjoittamaan!
Jos haluat että rekisteröitymisesi menee joutuisasti niin käytä sähköpostiosoitetta, joka ilmaisee henkilöllisyytesi - sähköpostiosoitteet eivät näy muille, joten pysyt muille anonyyminä. TS Ylläpitäjä haluaa tiedon oikeasta henkilöllisyydestänne! Muutoin on vaarana, että anomuksesi joutuu roskapostittajien joukkoon!
Vanhassa ohjelmaversiossa kaikkien piti rekisteröityessään merkitä asuinpaikkakunta. Siitä oli paljon iloa paikallistoiminnan kannalta. Tämä ominaisuus poistui edellisessä versiossa mutta nyt päivityksen yhteydessä tuli toiminnalliseksi jälleen. PLS Päivittäkää asuinpaikkakuntanne jos se puuttuu!
Kissakulma on vapaan Jaguaraiheisen keskustelun areena, jossa voi käydä tulisiakin väittelyitä. Edellytyksenä on kuitenkin kohtelias kanssakäyminen!
Tämä on yhteinen palstamme ja mainostaakin saa jos sen tekee siististi; ts. omaan kokemukseen perustuen. Jos mennään ylipuhumisen puolelle niin siitä kyllä tulee palautetta. Oman ostetaan/myydään palstamme lisäksi kannattaa tarkistaa mitä uutta on seuraavissa paikoissa:
http://www.jagclub.net/Tori.htm
http://www.kolumbus.fi/fjdc/suomi/osto.html
Hyvät vinkit ovat tervetulleita.
Myös huonosta palvelusta voi antaa asiallista palautetta Palvelut osastolla, vaikka palsta ei kylläkään ole tarkoitettu ostajan/myyjän välisiin varsinaisiin kähinöihin. Jutuilla täytyy tietysti olla Jaguar harrastajille tietty mielenkiintoarvo!
Jos löydätte hyvän saitin niin lisätkää osoite linkkeihin!
Jos ja kun jaatte tuttavillenne Kissakulman osoitetta niin käyttäkää seuraavaa, se lisää nimen tunnettuutta: http://kissakulma.jagclub.net
Kun rekisteröidytte Kissakulmaan, muistakaa ilmoittaa myös asuinpaikkakuntanne. Jos kuulutte myös FJDC:n niin ilmoittakaa siitä sähköpostilla osoitteeseen hjk@jagclub.net. Tällöin teille lisätään oikeudet seurata FJDC:n jäsenille tarkoitettua viestintää. Kissakulma suosittelee kaikkia asiasta kiinnostuneita liittymään Finnish Jaguar Driver's Clubiin, joka toimii maan kattojärjestönä.
HJK - Hollolan Jaguar Klubi, näiden sivujen ylläpitäjä, keskittyy Päijät-Hämeen alueella toimivien Jaguar harrastajien yhdyssiteenä toimimiseen. Kannatuksen vuoksi voi tietysti liittyä myös HJK:oohon - virtuaaliseen kissakerhoon!
Sivun ylälaidoissa olevien kuvakkeiden kautta pääsee asianomaisten kerhojen omille sivuille!
Keskustelua helpottaa, mikäli jokaisen viestissä, esimerkiksi allekirjoituksen yhteydessä, on näkyvillä vähintäänkin auton malli, vuosimalli ja moottorin koko. Jos sinulla ei vielä ole omaa kissaa niin voit sen myös reilusti ilmoittaa. Keskusteluun osallistuminen ei siis edellytä auton omistamista. Aito kiinnostus riittää!
Systeemi toimii siten, että uusin viesti nousee ylimmäksi. Siksi on suositeltavaa, että halutessanne avata uuden keskustelun, ensin tarkistatte onko sopivaa otsaketta jo olemassa - ja jos on - niin jatkakaa sitä aihetta. Tämä vähentää päällekkäisten aiheiden määrää ja helpottaa myös tiedon hakua. Älkää unohtako haku-mahdollisuutta, joka hyväksyy wild card * merkin.
Siis ei kun kirjoittamaan!
Jos haluat että rekisteröitymisesi menee joutuisasti niin käytä sähköpostiosoitetta, joka ilmaisee henkilöllisyytesi - sähköpostiosoitteet eivät näy muille, joten pysyt muille anonyyminä. TS Ylläpitäjä haluaa tiedon oikeasta henkilöllisyydestänne! Muutoin on vaarana, että anomuksesi joutuu roskapostittajien joukkoon!
Vanhassa ohjelmaversiossa kaikkien piti rekisteröityessään merkitä asuinpaikkakunta. Siitä oli paljon iloa paikallistoiminnan kannalta. Tämä ominaisuus poistui edellisessä versiossa mutta nyt päivityksen yhteydessä tuli toiminnalliseksi jälleen. PLS Päivittäkää asuinpaikkakuntanne jos se puuttuu!
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Ainakin nimimerkki stefanantinaho on kirjoitellut, 200 postia näytti tulleen juuri täyteen.admin kirjoitti:Siis ei kun kirjoittamaan!
Hyvää merkkipäivää
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Tosi hienoa aktiivisuutta
Kiitos siitä kaikille kirjoittajille.
Toivottavasti saadaan Stefan elvyttämään myös FJDC:n toimintaa!
Toivottavasti saadaan Stefan elvyttämään myös FJDC:n toimintaa!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Kissakulma voi paksusti - 800 jäsentä pian totta!
Kiinnostavia juttuja, kuvia ja paljon asiatietoa.
Foorumi perustettiin Tammikuussa 2005. Neljässadas - ja vieläpä Manselainen - jäsen saatiin Huhtikuussa 2006 ja nyt lähiviikkoina 800:s.
Kiitos jäsenistölle aktiivisesta viestinnästä, viestejä kaiken kaikkiaan ollut noin 8300 - kadonneet mukaanlukien. Näiden kadonneiden viestien arvoitus on vielä ratkaisematta, mutta eiköhän tuo tuosta.
Yksi toivomus: tarkistakaa tietonne Omista asetuksista ja merkitkää Asuinpaikkakunta jos se puuttuu. Tuo tieto on merkittävä yhteistyön kannalta.
Foorumi perustettiin Tammikuussa 2005. Neljässadas - ja vieläpä Manselainen - jäsen saatiin Huhtikuussa 2006 ja nyt lähiviikkoina 800:s.
Kiitos jäsenistölle aktiivisesta viestinnästä, viestejä kaiken kaikkiaan ollut noin 8300 - kadonneet mukaanlukien. Näiden kadonneiden viestien arvoitus on vielä ratkaisematta, mutta eiköhän tuo tuosta.
Yksi toivomus: tarkistakaa tietonne Omista asetuksista ja merkitkää Asuinpaikkakunta jos se puuttuu. Tuo tieto on merkittävä yhteistyön kannalta.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Kiitos.
Tämä nyt on vain tällainen 2.5 litrainen ja automaatti tietysti. 2002 vuosi on ollut mallimuutosvuosi ja tämä on niistä sitä uudempaa. Herkkuja on mukavasti.
Ostimme uskomattoman vähän ajettuna, vain 23 000 km neljässä vuodessa. Oli ollut uudesta asti Oulussa vanhalla herralla pihalla seisoksimassa. Siis varmuudella on historia tiedossa.
Tumman viininpunaisen olisin halunnut, mutta aina ei voi saada kaikkea. Tämä on hopean harmaa vaaleilla nahkapenkeillä.
Tuota konepellin kissa-figuuria olen ihmetellyt: miksi minulla on sellainen, mutta useimmissa muutoin samanlaisissa sitä ei näytä olevan.
Voisiko joku selventää asiaa.
Ajosta nautin kyllä joka ikisellä kilometrillä. Tämä on Rover 75 jälkeen toinen HYVÄ auto meillä. Tässä kuten Roverissakin isompikin ihminen viihtyy.
Tämä nyt on vain tällainen 2.5 litrainen ja automaatti tietysti. 2002 vuosi on ollut mallimuutosvuosi ja tämä on niistä sitä uudempaa. Herkkuja on mukavasti.
Ostimme uskomattoman vähän ajettuna, vain 23 000 km neljässä vuodessa. Oli ollut uudesta asti Oulussa vanhalla herralla pihalla seisoksimassa. Siis varmuudella on historia tiedossa.
Tumman viininpunaisen olisin halunnut, mutta aina ei voi saada kaikkea. Tämä on hopean harmaa vaaleilla nahkapenkeillä.
Tuota konepellin kissa-figuuria olen ihmetellyt: miksi minulla on sellainen, mutta useimmissa muutoin samanlaisissa sitä ei näytä olevan.
Voisiko joku selventää asiaa.
Ajosta nautin kyllä joka ikisellä kilometrillä. Tämä on Rover 75 jälkeen toinen HYVÄ auto meillä. Tässä kuten Roverissakin isompikin ihminen viihtyy.
XF 3.0 D
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Terve! Olen tänne näköjään joskus aikasemmin jo rekisteröitynyt mutta vasta tänään pääsin jaguar-omistajien kastiin Aikaisempaa brittikokemusta on yhden auton verran, Rover 2000TC '68. Nyt tuli sen tilalle XJ6 '75 jossa tietenkin on heti laittoa. Ko. auto oli nettiautossakin ja kyseessä se jossa oli vaihdelaatikko vikaa. Hyvin tuolla ajeli reilun 300km matkan kotia mutta vaihteet pitää tosiaan kytkeä itse vaihdekepistä ja kakkosvaihteella jos ottaa jänislähtöjä niin kuuluu ihme kirskuminen. Noh tutkitaan ja hutkitaan, eiköhän tästä saa tehtyä hoilakan kesäkissan
XJ6L 4.2 '75
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Ollos tervehditty koko Jagge-klaani
Pohjanmaalle siirtyi tunnukseni tavoin rekkarilla varustettu Jaguar X-type...
Niin ja se o nykyään MUN, V A I N mun!
Onko auton entinen omistaja täällä linjoilla?
On mahtavaa ja todella helppoa ostaa käytetty auto kun on KAIKKI kuitit tallella tehdyistä huolloista. EXÄ kehräs tyytyväisyyttään kulkiessa lakeuksien halki kohti uutta pesäänsä...
Minulla oli mahoton kramppi suupielissä yli 400 kilometrin mittaisen tyytyväisen virnistelyn takia...
Pohjanmaalle siirtyi tunnukseni tavoin rekkarilla varustettu Jaguar X-type...
Niin ja se o nykyään MUN, V A I N mun!
Onko auton entinen omistaja täällä linjoilla?
On mahtavaa ja todella helppoa ostaa käytetty auto kun on KAIKKI kuitit tallella tehdyistä huolloista. EXÄ kehräs tyytyväisyyttään kulkiessa lakeuksien halki kohti uutta pesäänsä...
Minulla oli mahoton kramppi suupielissä yli 400 kilometrin mittaisen tyytyväisen virnistelyn takia...
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Terve.
Exä-1 on mun vanha autoni. Ainut vika mikä siinä on, että kilpeä kuvataan joka liikennevaloissa. Onneksi olkoon uudesta autosta...
T. Ville
Exä-1 on mun vanha autoni. Ainut vika mikä siinä on, että kilpeä kuvataan joka liikennevaloissa. Onneksi olkoon uudesta autosta...
T. Ville
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Moi Ville!
Kivasti toimii ja loistavasti kehrää...
Kilvet ovat kyllä kiinnittäneet ihmisten huomiota, varsinkin mun eksän!
Kivasti toimii ja loistavasti kehrää...
Kilvet ovat kyllä kiinnittäneet ihmisten huomiota, varsinkin mun eksän!
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tervehdys!
Uusi jäsen ilmoittautuu täältä Kanta-Hämeestä!
Jo vuosikymmeniä olen pöristellyt teitä VW-konsernin perusraudoilla, viimeisimpänä Octavialla. Jossain vaiheessa menin lupaamaan vaimolle, että joskus minä vien hänet kaupungille kruisailemaan makeella pirssillä, unelmissa oli Challenger tai Camaro, mutta elämän realiteetit eivät mahdollistaneet sitä. Joskus vajaa vuosi sitten osui silmiini jokin artikkeli, jossa oli listattu automalleja niiden vikatiheyden perusteella -ja jokin Jaguar oli siellä vähiten vikaantuneiden joukossa. Artikkelin luettuani Jaguar jäi jyskyttämään takaraivoon, koska enhän oikeastaan koskaan ollut edes kunnolla nähnyt Jaggea luonnossa, ainoastaan mielikuvana oli kauniiden ja urheilullisten -sekä kalliiden- autojen maine, mitä oli jäänyt mieleen autolehdistä. Siinä sitten syksyn- sekä talven mittaan nettihakuja Jaguareista ja tässä sitä ollaan!
Autokauppiaallekin sanoin, että ensimmäistä kertaa olen päässyt näin lähelle Jaggea, että koeajo voisi olla paikallaan ennen ostopäätöksen tekemistä. Jösses kun tuntui makeelta heti ensimetreistä lähtien ja tosi makeelta tuntuu edelleenkin hypätä Jaggen ruoriin! Vaimokin välissä huomauttelee, että eikös vähän käytäs kruisailemassa Jaggella? Kyllä, Jagge on tullut kotiin!
Uusi jäsen ilmoittautuu täältä Kanta-Hämeestä!
Jo vuosikymmeniä olen pöristellyt teitä VW-konsernin perusraudoilla, viimeisimpänä Octavialla. Jossain vaiheessa menin lupaamaan vaimolle, että joskus minä vien hänet kaupungille kruisailemaan makeella pirssillä, unelmissa oli Challenger tai Camaro, mutta elämän realiteetit eivät mahdollistaneet sitä. Joskus vajaa vuosi sitten osui silmiini jokin artikkeli, jossa oli listattu automalleja niiden vikatiheyden perusteella -ja jokin Jaguar oli siellä vähiten vikaantuneiden joukossa. Artikkelin luettuani Jaguar jäi jyskyttämään takaraivoon, koska enhän oikeastaan koskaan ollut edes kunnolla nähnyt Jaggea luonnossa, ainoastaan mielikuvana oli kauniiden ja urheilullisten -sekä kalliiden- autojen maine, mitä oli jäänyt mieleen autolehdistä. Siinä sitten syksyn- sekä talven mittaan nettihakuja Jaguareista ja tässä sitä ollaan!
Autokauppiaallekin sanoin, että ensimmäistä kertaa olen päässyt näin lähelle Jaggea, että koeajo voisi olla paikallaan ennen ostopäätöksen tekemistä. Jösses kun tuntui makeelta heti ensimetreistä lähtien ja tosi makeelta tuntuu edelleenkin hypätä Jaggen ruoriin! Vaimokin välissä huomauttelee, että eikös vähän käytäs kruisailemassa Jaggella? Kyllä, Jagge on tullut kotiin!
XJ8 Executive 2004
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tervehdys täältä Vantaalta!
Viikko sitten ajoin kotiin koko talven odottamani avo XK8:n. Onneksi oli pipo mukana kotimatkalla, sillä
tuo maanantai ei ollut vielä auringonpaisteesta huolimatta kovin lämmin. Ratin takana sitä ei tosin huomannut!!!
Olen ollut tähän asti varsin vannoutunut Land Roveristi, mutta haaveena on tietysti ollut pikkupojasta asti Jaguarin
rattiin pääsy - ja nyt pääsi käymään niin, että disco vaihtui toiseen sumujen saarten tuotteeseen.
Auto on vuosimallia -99 ja mittarissa on vetreät 130t mailia, eli ei enää ihan uusi, mutta sitäkin pirteämmässä
kunnossa.
Verolappu tuli tänään ja maksoin sen saman tien ja heti perään maksoin kannatusmaksun.
Kesän odotusta kaikille kissakuskeille!
/R
Viikko sitten ajoin kotiin koko talven odottamani avo XK8:n. Onneksi oli pipo mukana kotimatkalla, sillä
tuo maanantai ei ollut vielä auringonpaisteesta huolimatta kovin lämmin. Ratin takana sitä ei tosin huomannut!!!
Olen ollut tähän asti varsin vannoutunut Land Roveristi, mutta haaveena on tietysti ollut pikkupojasta asti Jaguarin
rattiin pääsy - ja nyt pääsi käymään niin, että disco vaihtui toiseen sumujen saarten tuotteeseen.
Auto on vuosimallia -99 ja mittarissa on vetreät 130t mailia, eli ei enää ihan uusi, mutta sitäkin pirteämmässä
kunnossa.
Verolappu tuli tänään ja maksoin sen saman tien ja heti perään maksoin kannatusmaksun.
Kesän odotusta kaikille kissakuskeille!
/R
Jaguar XK8 convertible -99
Ducati 996 -00
Ex 3xFreelander, RRC, Disco3 ja Disco2
Ducati 996 -00
Ex 3xFreelander, RRC, Disco3 ja Disco2
Re:
Nyt on jälleen siis muutaman harha-askeleen jälkeen Jaguar pihassa.Esa kirjoitti:Kiitos.
Tämä nyt on vain tällainen 2.5 litrainen ja automaatti tietysti. 2002 vuosi on ollut mallimuutosvuosi ja tämä on niistä sitä uudempaa. Herkkuja on mukavasti.
Ostimme uskomattoman vähän ajettuna, vain 23 000 km neljässä vuodessa. Oli ollut uudesta asti Oulussa vanhalla herralla pihalla seisoksimassa. Siis varmuudella on historia tiedossa.
Tumman viininpunaisen olisin halunnut, mutta aina ei voi saada kaikkea. Tämä on hopean harmaa vaaleilla nahkapenkeillä.
Tuota konepellin kissa-figuuria olen ihmetellyt: miksi minulla on sellainen, mutta useimmissa muutoin samanlaisissa sitä ei näytä olevan.
Voisiko joku selventää asiaa.
Ajosta nautin kyllä joka ikisellä kilometrillä. Tämä on Rover 75 jälkeen toinen HYVÄ auto meillä. Tässä kuten Roverissakin isompikin ihminen viihtyy.
XF 3.0 D 2013 mallia.
XF 3.0 D
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Olen uusi jäsen, ja yrittänyt tuntitolkulla keksiä, miten voi lähettää kysymyksiä foorumiin.
Mitään varsinaisia ohjeita ei näytä olevan. Jossain oli kerrottu, että pitää painaa asianmukaista nappia. Nappia vaan ei löydy.
Kirjoitan tämän nyt vastaa juttuna kirjoitukseesi, jotta jos voisit hieman opastaa oikean reitin. Kysymyksiä ja vastauksia lukiessani
yritin rajata jutut vain X-type jaguaareja koskeviin, mutta ohjelma ilmoittaa, että sillä sanalla ei löydy
yhtään mitään, vaikka tekstejä lukissani niitä kyllä on. Tökkii, kuten yleensäkin nämä hienot ohjelmistot.
On ikäänkuin unohdttu, että nsikertalaisiakin silloin tällöin putkahtaa ja olis kiva , jos vaikudet Jagge maailmassa ei alkais jo
tässä vaihessa.
terveisin rölli x-type
Mitään varsinaisia ohjeita ei näytä olevan. Jossain oli kerrottu, että pitää painaa asianmukaista nappia. Nappia vaan ei löydy.
Kirjoitan tämän nyt vastaa juttuna kirjoitukseesi, jotta jos voisit hieman opastaa oikean reitin. Kysymyksiä ja vastauksia lukiessani
yritin rajata jutut vain X-type jaguaareja koskeviin, mutta ohjelma ilmoittaa, että sillä sanalla ei löydy
yhtään mitään, vaikka tekstejä lukissani niitä kyllä on. Tökkii, kuten yleensäkin nämä hienot ohjelmistot.
On ikäänkuin unohdttu, että nsikertalaisiakin silloin tällöin putkahtaa ja olis kiva , jos vaikudet Jagge maailmassa ei alkais jo
tässä vaihessa.
terveisin rölli x-type
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Mene kysymyksesi kannalta parhaalta kuuluvaan osastoon (Yleinen, Tekniikka, Palvelut, jne) ja viestilistan ylä-ja alapuolella vasemmassa reunassa on "nappi" nimeltä "Uusi aihe". Klikkaa sitä ja ala kirjoittaa. Koita keksiä kuvaava otsikko, eikä pelkkä "Kysymys", "Tietääkö kukaan" tms.ramikormu kirjoitti:Olen uusi jäsen, ja yrittänyt tuntitolkulla keksiä, miten voi lähettää kysymyksiä foorumiin.
Tässä ohjelmistossa ei ole ominaisuutta, että saisi näkyviin vain X-typen kysymykset. Ja vaikka olisikin, niin tuskinpa kysyjät muistaisivat merkitä oikean osaston. Oikean yläreunan Etsi on myös hieman ronkeli hakusanojen suhteen. Kokeile Etsiä pelkällä X:llä, onnistuisiko sillä.ramikormu kirjoitti: Kysymyksiä ja vastauksia lukiessani
yritin rajata jutut vain X-type jaguaareja koskeviin, mutta ohjelma ilmoittaa, että sillä sanalla ei löydy
yhtään mitään, vaikka tekstejä lukissani niitä kyllä on.
Kyllä se siitä alkaa sujua pienellä harjoittelulla. Foorumin ylläpitäjillä ei ole paljoakaan mahdollisuuksia vaikuttaa tämän ohjelmiston toimintaan, tämä on valmisohjelma ja toimii niin kuin sen tekijä on hyväksi nähnyt.
Köpi
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tervehdys jaguaristit!
Aina ajoittain kurkin keskustelujanne haaveillessani XJ:stä tuplakutosella* (jonain päivänä mä vielä... se päivä vaan ei ole vielä tänään). Keväällä rohkaistuin jopa rekisteröitymään kysyäkseni vinkkiä osakaupasta, kun Blackpoolista kotoisin olevan kesäleluni Tsäääg-sukuinen voimansiirto kaipasi uutta ristiniveltä, mutta kun hakutoiminto laverteli Karaasista, jäi sitten kysymättä. Nyt koen kuitenkin aiheelliseksi esittäytyä, kun samalla voin kiittää omalta osaltani yhdestä kesän kohokohdista, eli Britit kohtaa -tapahtumasta. Samalla kannan omaa korttani kekoon sen verran, että tarjoan nähtäväksi oman valokuvasaldoni päivän tapahtumasta: http://gallery.zbxt.net/h/197
*) Mieluiten Series III, mutta myös X300 voisi hyvinkin kelvata.
Aina ajoittain kurkin keskustelujanne haaveillessani XJ:stä tuplakutosella* (jonain päivänä mä vielä... se päivä vaan ei ole vielä tänään). Keväällä rohkaistuin jopa rekisteröitymään kysyäkseni vinkkiä osakaupasta, kun Blackpoolista kotoisin olevan kesäleluni Tsäääg-sukuinen voimansiirto kaipasi uutta ristiniveltä, mutta kun hakutoiminto laverteli Karaasista, jäi sitten kysymättä. Nyt koen kuitenkin aiheelliseksi esittäytyä, kun samalla voin kiittää omalta osaltani yhdestä kesän kohokohdista, eli Britit kohtaa -tapahtumasta. Samalla kannan omaa korttani kekoon sen verran, että tarjoan nähtäväksi oman valokuvasaldoni päivän tapahtumasta: http://gallery.zbxt.net/h/197
*) Mieluiten Series III, mutta myös X300 voisi hyvinkin kelvata.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Hyviä kuvia, kiitokset jakamisesta!
Paninkin paikalla autosi merkille, hyvää kesänjatkoa!
Paninkin paikalla autosi merkille, hyvää kesänjatkoa!
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tervehdys täältä Helsingistä.
Neljä viikkoa sitten taloon tuli uusi Jaguar XF 2,2 i4 Td 200, värinä Caviar ja tämän seurauksena liityn näin Kissakulman jäseneksi. Kyseessä on ensimmäinen Jaguaarini, mutta luonnollisesti hyvin... hyvin pitkäaikainen haaveeni, joka nyt sitten toteutui. Koska meneillään on vielä kuherruskuukausi uuden auton kanssa, en voi mitään järkevää käyttäjäkokemusta vielä kertoa. Palaan siihen kunhan enemmän aikaa ja kilometrejä on kulunut...Sen verran voin sanoa, että neljän viikon perusteella ei ylimääräisen kymppitonnin sijoittaminen verrokkiauton verrattuna ole kaduttanut pätkääkään...
Lisäksi pikaisen katselun perusteella nämä Kissakulman sivut vaikuttavat asiallisilta samoin kuin kaikki keskustelutkin....
Neljä viikkoa sitten taloon tuli uusi Jaguar XF 2,2 i4 Td 200, värinä Caviar ja tämän seurauksena liityn näin Kissakulman jäseneksi. Kyseessä on ensimmäinen Jaguaarini, mutta luonnollisesti hyvin... hyvin pitkäaikainen haaveeni, joka nyt sitten toteutui. Koska meneillään on vielä kuherruskuukausi uuden auton kanssa, en voi mitään järkevää käyttäjäkokemusta vielä kertoa. Palaan siihen kunhan enemmän aikaa ja kilometrejä on kulunut...Sen verran voin sanoa, että neljän viikon perusteella ei ylimääräisen kymppitonnin sijoittaminen verrokkiauton verrattuna ole kaduttanut pätkääkään...
Lisäksi pikaisen katselun perusteella nämä Kissakulman sivut vaikuttavat asiallisilta samoin kuin kaikki keskustelutkin....
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tervehdin uutena jäsenenä teitä kaikkia
Olen kyllä anonyymisti seurannut palstaa,mutta nyt päätin liittyä tänne.
timppa r
"Pelit":Jaguar XK8,Alfa Romeo GTV 2l turbo ja Peugeot 406 Coupe.
ps.Kerhot: AREF CARF ja SCCH
Olen kyllä anonyymisti seurannut palstaa,mutta nyt päätin liittyä tänne.
timppa r
"Pelit":Jaguar XK8,Alfa Romeo GTV 2l turbo ja Peugeot 406 Coupe.
ps.Kerhot: AREF CARF ja SCCH
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Tuli haettua eilen Turusta meille oma katti. Sian säkissä ostin mutta, positiivinen ylläri toi oli. Auto toimi mielestäni niin kun pitääkin.
Tänään pääsinkin sitten purkaa helmakotelon, katsastusmies oli sen "särkenyt".
Viikonloppuna jos saisi helman kasattua,niin ensi viikolla ehkä leimalle saisin tuon yksilön.
Kävi mielessä että ei kai ton ikäisessä ole vaaraa akunkenkien irrotuksessa...
Puuteet ja viat mitä nyt olen löytänyt on, cd poksi puuttuu ja kai tuossakin on ollut puskureissa esteen tunnistimet?
Hyvää kevään odotusta kaikille jagge ihmisille
S-type 3.0 -99
Tänään pääsinkin sitten purkaa helmakotelon, katsastusmies oli sen "särkenyt".
Viikonloppuna jos saisi helman kasattua,niin ensi viikolla ehkä leimalle saisin tuon yksilön.
Kävi mielessä että ei kai ton ikäisessä ole vaaraa akunkenkien irrotuksessa...
Puuteet ja viat mitä nyt olen löytänyt on, cd poksi puuttuu ja kai tuossakin on ollut puskureissa esteen tunnistimet?
Hyvää kevään odotusta kaikille jagge ihmisille
S-type 3.0 -99
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Moi !
Ei ole vaaraa akun kenkien irroituksesta muuta kuin radion koodi on syytä olla tallessa. Ei kaikissa ole ollut parkkitutkia ja S typessä ne olivat vain takana tuonna malli vuotena jos oli asennettu.
Ei ole vaaraa akun kenkien irroituksesta muuta kuin radion koodi on syytä olla tallessa. Ei kaikissa ole ollut parkkitutkia ja S typessä ne olivat vain takana tuonna malli vuotena jos oli asennettu.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumi
Kiitos näistä tiedoista. Täytyy jostain kaivaa toi koodi.
Kiirettä pukkaa näin vapaapäivinä,ei kerkee olee koneella
S-type 3.0 Automatig -99
Kiirettä pukkaa näin vapaapäivinä,ei kerkee olee koneella
S-type 3.0 Automatig -99
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Piirränpä minäkin tänne oman puumerkkini. Olen kissanomistajana vielä tuore, tuo oma tuli ostettua reilu viikko sitten oma x-type kaksilitrasella dieselillä. Vaikka se ei ihan oikea Jaguar olekaan, mutta kyllä se egoa nosti sen kokoiseksi, ettei tahdo enää mahtua omassa kodissaan asumaan.
Silläpä eilen kävin vähän ulkoiluttamassa kissaani. (900 kilometriä ja muutamasata kuvaa). Rakastuin sen ominaisuuksiin lopullisesti. Tosin löysin yhden erittäin mielenkiintoisen piirteenkin. Muissa autoissa on vakionopeudensäädin, ainakin minun jaguarissani se on vähän sinnepäin säädin. Vauhti saattaa heittää se päällä noin 15 kilsan säteellä, riippuen mäen jyrkkyydestä ja muusta. Mutta eipä silläkään väliä kun siihen tottuu.
Samalla törmäsin mielenkiintoiseen paikkaan tuossa olisiko ne ulvilan metsiä. Paikkaan missä oli tienlaidassa myytävänä jaguaari, ja pihassa useita muita. Muunmuassa yksi pickup xj jagge... No tuli varsin mukava juttutuokio siinä, kun ujona pienenä miehenä olen aina niin hiljainen. Ja tuli sitten kuvattua myös ne kaikki autot sieltä. Pienenä kuriositeettiina mainittakoon tipparellu, joka oli myös työn alla. Tämä on syytä mainita koska törmäsin ulkolutusreissullani sattumalta kauhajoen kupeessa samanlaiseen, joka oli myynniissä. Kohtuullisen hyväkuntoisen näköiseen. Oli kyllä lavalla valmiiksi.
Ehkä käy varaosiksi tjs. Muttei eksytä aiheesta.
900 kilsan rullailu vei vajaat kuusi litraa kiisseliä. Eikä ole omistajalla nokan koputtamista. Oli vähän mielessä käväistä vielä edellisen omistajan juttusilla, mutta Molpeen ei tieni vienyt tällä kerralla.
Olen kyllä tämän pitkän urani aikana monesi haaveillut Jaguarista, ja nyt sellaisen itselleni nappasin, eikä ensimmäisten päivien aikana ole ollut kuin paistetta. Katsotaan miksi se muuttuu pitkässä juoksussa. Tässä on vaan se vika, että tekee mieli jotain vielä oikeampaa haguaria. Mutta ehkä vielä sekin päivä koittaa.
Seuraavaksi pitäisi puunata auto ensi viikonloppua varten, siihen varmaan meneekin tämä työviikko sitten.
Ja mielenkiinnolla olen peräti reilun viikon tutustunut tähän foorumiin ja sivustoon. Paljon arvokasta tietoa x-typestä.
Silläpä eilen kävin vähän ulkoiluttamassa kissaani. (900 kilometriä ja muutamasata kuvaa). Rakastuin sen ominaisuuksiin lopullisesti. Tosin löysin yhden erittäin mielenkiintoisen piirteenkin. Muissa autoissa on vakionopeudensäädin, ainakin minun jaguarissani se on vähän sinnepäin säädin. Vauhti saattaa heittää se päällä noin 15 kilsan säteellä, riippuen mäen jyrkkyydestä ja muusta. Mutta eipä silläkään väliä kun siihen tottuu.
Samalla törmäsin mielenkiintoiseen paikkaan tuossa olisiko ne ulvilan metsiä. Paikkaan missä oli tienlaidassa myytävänä jaguaari, ja pihassa useita muita. Muunmuassa yksi pickup xj jagge... No tuli varsin mukava juttutuokio siinä, kun ujona pienenä miehenä olen aina niin hiljainen. Ja tuli sitten kuvattua myös ne kaikki autot sieltä. Pienenä kuriositeettiina mainittakoon tipparellu, joka oli myös työn alla. Tämä on syytä mainita koska törmäsin ulkolutusreissullani sattumalta kauhajoen kupeessa samanlaiseen, joka oli myynniissä. Kohtuullisen hyväkuntoisen näköiseen. Oli kyllä lavalla valmiiksi.
Ehkä käy varaosiksi tjs. Muttei eksytä aiheesta.
900 kilsan rullailu vei vajaat kuusi litraa kiisseliä. Eikä ole omistajalla nokan koputtamista. Oli vähän mielessä käväistä vielä edellisen omistajan juttusilla, mutta Molpeen ei tieni vienyt tällä kerralla.
Olen kyllä tämän pitkän urani aikana monesi haaveillut Jaguarista, ja nyt sellaisen itselleni nappasin, eikä ensimmäisten päivien aikana ole ollut kuin paistetta. Katsotaan miksi se muuttuu pitkässä juoksussa. Tässä on vaan se vika, että tekee mieli jotain vielä oikeampaa haguaria. Mutta ehkä vielä sekin päivä koittaa.
Seuraavaksi pitäisi puunata auto ensi viikonloppua varten, siihen varmaan meneekin tämä työviikko sitten.
Ja mielenkiinnolla olen peräti reilun viikon tutustunut tähän foorumiin ja sivustoon. Paljon arvokasta tietoa x-typestä.
X-Type 2.0D -07
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervehdys,
ja kiitoksia pääsystä mukaan mielenkiintoiselle foorumille. Tuli viime kesänä ostettua oma Kissa (XK8, vm 97), kun vaimo ensin hankki itselleen koiran. Nyt vaimolla on siis valkoinen puudeli ja minulla valkoinen kehräävä mirri. Olen yleensä ajellut pelkästään saksalaisilla autoilla ja nykyinenkin käyttis on sellainen, mutta kun alkoi säilytystilojen ja rahoituksen puitteissa tulla mahdolliseksi hankkia oma harrasteauto, tuntui Audit/Bemarit ja Meset tylsiltä ja XK8 kiehtovammalta vaihtoehdolta.. Järkivalinta, koska siihen saa sentään lapset kyytiin takapenkille.
Auto on siis valkoinen ja hankin siihen viime talvena "kultaiset" vanteet (BBS Detroit Oyster Gold) ja mielestäni yhdistelmästä tuli hieno. Pientä tuunausta tuli tehtyä sisätiloihinkin (kromikoristetta), muuten aion pitää auton mahdollisimman alkuperäisenä.. ehkäpä sporttiputkiston joudun hankkimaan, kun V8 saisi mielestäni murista hieman rohkeammin.
En ole yleensä kova kirjoittelemaan eri palstoille tms, mutta täältä löytyy selvästi tähän asiaan paneutuneita ihmisiä, joten varmasti tulee jonkinverran viestiteltyä. Jos satutte "törmäämään" liikenteessä PK-Seudulla Valkoiseen Jaggeen, kultaisilla vanteilla, niin lapaa pystyyn
- ALU
#Whitejag #Goldenwheels
ja kiitoksia pääsystä mukaan mielenkiintoiselle foorumille. Tuli viime kesänä ostettua oma Kissa (XK8, vm 97), kun vaimo ensin hankki itselleen koiran. Nyt vaimolla on siis valkoinen puudeli ja minulla valkoinen kehräävä mirri. Olen yleensä ajellut pelkästään saksalaisilla autoilla ja nykyinenkin käyttis on sellainen, mutta kun alkoi säilytystilojen ja rahoituksen puitteissa tulla mahdolliseksi hankkia oma harrasteauto, tuntui Audit/Bemarit ja Meset tylsiltä ja XK8 kiehtovammalta vaihtoehdolta.. Järkivalinta, koska siihen saa sentään lapset kyytiin takapenkille.
Auto on siis valkoinen ja hankin siihen viime talvena "kultaiset" vanteet (BBS Detroit Oyster Gold) ja mielestäni yhdistelmästä tuli hieno. Pientä tuunausta tuli tehtyä sisätiloihinkin (kromikoristetta), muuten aion pitää auton mahdollisimman alkuperäisenä.. ehkäpä sporttiputkiston joudun hankkimaan, kun V8 saisi mielestäni murista hieman rohkeammin.
En ole yleensä kova kirjoittelemaan eri palstoille tms, mutta täältä löytyy selvästi tähän asiaan paneutuneita ihmisiä, joten varmasti tulee jonkinverran viestiteltyä. Jos satutte "törmäämään" liikenteessä PK-Seudulla Valkoiseen Jaggeen, kultaisilla vanteilla, niin lapaa pystyyn
- ALU
#Whitejag #Goldenwheels
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervehdys!
Tulipa hankittua tuollainen 2.2 diesel X-Type kun kilometrejä tulee runsaanlaisesti vuodessa. Oikein hyvältä on tuntunut näin talvellakin tuossa pienellä mutkapätkällä
Toivotaan että säästyisi pahimmilta kauhutarinoilta mitä täältä foorumiltakin lukenut noista X-Type remonteista..
Tulipa hankittua tuollainen 2.2 diesel X-Type kun kilometrejä tulee runsaanlaisesti vuodessa. Oikein hyvältä on tuntunut näin talvellakin tuossa pienellä mutkapätkällä
Toivotaan että säästyisi pahimmilta kauhutarinoilta mitä täältä foorumiltakin lukenut noista X-Type remonteista..
Jaguar X-Type Sport Estate 2.2D Manuaali
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Moro!
Laitoin ylläpidolle viestiä koskien omia asetuksiani nyt tasan kuukausi sitten. Vielä ei ole kuulunut vastausta, asia ei ole kiireellinen, mutta onhan ylläpidon yhteystiedot ajan tasalla, onhan?
t. Matti
Laitoin ylläpidolle viestiä koskien omia asetuksiani nyt tasan kuukausi sitten. Vielä ei ole kuulunut vastausta, asia ei ole kiireellinen, mutta onhan ylläpidon yhteystiedot ajan tasalla, onhan?
t. Matti
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Moikka!dida kirjoitti:Moro!
Laitoin ylläpidolle viestiä koskien omia asetuksiani nyt tasan kuukausi sitten. Vielä ei ole kuulunut vastausta, asia ei ole kiireellinen, mutta onhan ylläpidon yhteystiedot ajan tasalla, onhan?
t. Matti
Ylläpidon haltuunotto etenee, mutta käytettävissä oleva aika hieman rajoittaa vauhtia. Pahoittelumme, ettei viesti ole tullut perille. Vielä on vähän työtä jäljellä kaikkien syövereiden avaamiseksi ja siitä johtuen yhteydenottolomaketta käyttäen jätetty viesti menee osoitteeseen mihin emme pääse - arvauksesi siis osunee tismalleen oikeaan.
Parannusta odotellessa pyydän ystävällisesti laittamaan huolenaiheet YV:llä minulle.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Moro!
Näin on nyt toimittu, mutta kuten sanoin, asialla ei ole hoppua.
Kiitos, T. Matti
Näin on nyt toimittu, mutta kuten sanoin, asialla ei ole hoppua.
Kiitos, T. Matti
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Terve!
Uusi jäsen ilmoittautuu. Tulihan se minustakin kissakulmalainen, vanhoilla päivilläni. Silloin tällöin olen salaa näitä jaguareja vilkuillut, ja yhtenä sateisena päivänä valaistuminen tapahtui: avasin nettiauton ja siinä se oli, xj40 vuosimallia -89, kohtuulliset kilometrit, erittäin runsaat varustelut, kansiremontti tehtynä, alle pappatunturin hinnalla! Silmää räpäyttämättä ostin sen. Menimme sitten hakemaan enkä todellakaan pettynyt, Jagge on aivan mahtava auto! Juuri olin myynyt Nissan Pathfinderin joten jonkunlainen kokemus näistä nykyajan maastureista oli vertailupohjana. Tällaisia tunnetiloja nykyajan autot eivät tarjoa. Yksi asia hieman haittaa silmää, nimittäin takavalot eivät oikein ole mieleeni, mutta se on pieni virhe kun auto muuten on mahtava.
Mahdolliset tulevat remontit eivät pelota koska piha-alueellamme sijaitsee korjaamo josta saan apua, toimin itse talonmiehenä joten voin tarvittaessa kääntyä korjaamon vetäjän puoleen.
Niin, koiran hankinta olisi ollut edessä mutta taidan jatkossa hoivailla Jaguaria. Tallissa olisi muutakin kalustoa ehostust vailla mutta taitavat nyt jäädä tulevaisuuteen.
Uusi jäsen ilmoittautuu. Tulihan se minustakin kissakulmalainen, vanhoilla päivilläni. Silloin tällöin olen salaa näitä jaguareja vilkuillut, ja yhtenä sateisena päivänä valaistuminen tapahtui: avasin nettiauton ja siinä se oli, xj40 vuosimallia -89, kohtuulliset kilometrit, erittäin runsaat varustelut, kansiremontti tehtynä, alle pappatunturin hinnalla! Silmää räpäyttämättä ostin sen. Menimme sitten hakemaan enkä todellakaan pettynyt, Jagge on aivan mahtava auto! Juuri olin myynyt Nissan Pathfinderin joten jonkunlainen kokemus näistä nykyajan maastureista oli vertailupohjana. Tällaisia tunnetiloja nykyajan autot eivät tarjoa. Yksi asia hieman haittaa silmää, nimittäin takavalot eivät oikein ole mieleeni, mutta se on pieni virhe kun auto muuten on mahtava.
Mahdolliset tulevat remontit eivät pelota koska piha-alueellamme sijaitsee korjaamo josta saan apua, toimin itse talonmiehenä joten voin tarvittaessa kääntyä korjaamon vetäjän puoleen.
Niin, koiran hankinta olisi ollut edessä mutta taidan jatkossa hoivailla Jaguaria. Tallissa olisi muutakin kalustoa ehostust vailla mutta taitavat nyt jäädä tulevaisuuteen.
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervehdys!
Kiitokset pääsystä foorumille. Tein viime viikolla päätöksen, että nyt hankitaan perheelle hieman luksusta ja sen myötä pihassa seisoo nyt entisen PT Cruiserin sijasta S Type-Jagge. Vuosimalli on 2007, 3 litran bensakone ja ajettuja kilometrejä 156000. Auto on todella siististi pidetty, aivan kuin uusi ja kulkee kuin juna (siis, silloin kun VR toimii odotetusti ). Tuli matkantekoon tyyliä ja perienglantilaista arvokkuutta.
- Ossi -
Kiitokset pääsystä foorumille. Tein viime viikolla päätöksen, että nyt hankitaan perheelle hieman luksusta ja sen myötä pihassa seisoo nyt entisen PT Cruiserin sijasta S Type-Jagge. Vuosimalli on 2007, 3 litran bensakone ja ajettuja kilometrejä 156000. Auto on todella siististi pidetty, aivan kuin uusi ja kulkee kuin juna (siis, silloin kun VR toimii odotetusti ). Tuli matkantekoon tyyliä ja perienglantilaista arvokkuutta.
- Ossi -
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Kiitos ja on ilo liittyä hyvin pidettyyn sivustoon.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma Loka 03, 2016 7:21 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Myöhästyneet kiitokset mukaan pääsystä!
Ensimmäinen Jagge tuli perheeseen viime syksynä mutta pantiin melkein heti talviseisontaan.
Nyt "kesäkissa" otettu ajoon ja pikku huollot aloitettu. Hienosti ja ystävällisesti on neuvoja ja kommentteja tullut foorumilta. Kiitos niistä!
Ensimmäinen Jagge tuli perheeseen viime syksynä mutta pantiin melkein heti talviseisontaan.
Nyt "kesäkissa" otettu ajoon ja pikku huollot aloitettu. Hienosti ja ystävällisesti on neuvoja ja kommentteja tullut foorumilta. Kiitos niistä!
Jaguar S-type Executive 3.0 manual, 2000
ex britit: Anglia-65, Triumph 2000 mkII-71
ex britit: Anglia-65, Triumph 2000 mkII-71
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Terve.
Uusi palstalainen täällä. Nimimerkki on tod näk tuttu joillekkin tuolta LR-puolelta, nyt kun tuli hommattua kisu niin pitää täälläkin notkua vertaistuen toivossa ja toki omiakin kokemuksia jakaen. Innokas autonruuvaaja kun olen.
Ajopeliksi ilmaantui -01 S-Type Sport, 3.0 automaatti. RHD tietysti kun täällä saarella ollaan. Salaa käynyt palstalla lurkkimassa pitkin kevättä kun Jagen hankinta ollut mielessä jo pidempään, täällä kun ovat ns. edullisia.
Edellinen omistaja laittanut nelinumeroisen summan viimevuonna auton huoltoon ja korjaukseen, mm. takakelkka ja muutakin noita parjattuja osia vaihdettu. Vanha pappa omistanut uudesta asti, joten auto on erittäin siistikuntoinen. Esim. sisältä ei paljoa uutta häpeä
Nyt oli vaan ukolta mennyt näkö toisesta simmusta niin pisti pojan myymään auton pois.
Katotaan miten kissaeläin sopeutuu uuteen kotiinsa.
Uusi palstalainen täällä. Nimimerkki on tod näk tuttu joillekkin tuolta LR-puolelta, nyt kun tuli hommattua kisu niin pitää täälläkin notkua vertaistuen toivossa ja toki omiakin kokemuksia jakaen. Innokas autonruuvaaja kun olen.
Ajopeliksi ilmaantui -01 S-Type Sport, 3.0 automaatti. RHD tietysti kun täällä saarella ollaan. Salaa käynyt palstalla lurkkimassa pitkin kevättä kun Jagen hankinta ollut mielessä jo pidempään, täällä kun ovat ns. edullisia.
Edellinen omistaja laittanut nelinumeroisen summan viimevuonna auton huoltoon ja korjaukseen, mm. takakelkka ja muutakin noita parjattuja osia vaihdettu. Vanha pappa omistanut uudesta asti, joten auto on erittäin siistikuntoinen. Esim. sisältä ei paljoa uutta häpeä
Nyt oli vaan ukolta mennyt näkö toisesta simmusta niin pisti pojan myymään auton pois.
Katotaan miten kissaeläin sopeutuu uuteen kotiinsa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Morjens! Uusi kulmalainen ilmottautuu täältä Kanta-Hämeestä, Hattulasta. Pienen ikäni Foordeja omistaneena oli luonnollinen jatkumo x-typen muodossa joka tarttui tänään matkaan. Pienine vikoineenkin nautinnollista ajoa ja tuntu että matka autokaupoilta kotio oli suu messingillä yhtäsoittoa .
-Niko
-Niko
x-type 2,2d -06 executive estate
Mondeo 2,0 tddi -01
mondeo 2,5 -99
ex. sierra x3, escort,mondeo,focus
Mondeo 2,0 tddi -01
mondeo 2,5 -99
ex. sierra x3, escort,mondeo,focus
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervetuloa mukaan!
Toivottavasti foorumilta löytyy sitä mitä etsitään ja toisaalta jos ei löydy toivotaan toki puutteiden ahkeraa esiin nostamista. Ja vielä parempi jos siihen kylkeen liimataan ajatuksia kuinka puute ratkaistaan . Mitä asiasisältöön tulee niin sitä löytyy hyvin ja jos jotain ei löydy niin rohkeasti vain uusia aiheita kirjoittelemaan ja omia kokemuksia jakamaan!
O
Toivottavasti foorumilta löytyy sitä mitä etsitään ja toisaalta jos ei löydy toivotaan toki puutteiden ahkeraa esiin nostamista. Ja vielä parempi jos siihen kylkeen liimataan ajatuksia kuinka puute ratkaistaan . Mitä asiasisältöön tulee niin sitä löytyy hyvin ja jos jotain ei löydy niin rohkeasti vain uusia aiheita kirjoittelemaan ja omia kokemuksia jakamaan!
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Hei vaan kaikille ja suuret kiitokset ryhmään pääsystä Valitettavasti sopivan kisun etsintä vielä käynnissä ja nyt foorumi ahkerassa seurannassa, paljon hyvää asiaa löytänyt ja vastauksia mietteisiin. Ilmoitan sitten kun se oikea kohdalle osuu, deadline olisi kevääksi. Tällä hetkellä ja tulevaisuudessakin tämä neiti nauttii myös Alfan kyydeistä, mutta josko tallissa olisi sitten sopuisasti sekä Alfa että Jagge. Ainiin ja minut voi siis bongata Orimattilasta.
Life is too short to drive boring car's!
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Terve, uusi jaguaristi ilmottautuu.
Autokuumetta potenut jo yli puolivuotta. Baijerilainen ei oikein antanut enää mitään fiilistä, kulkuneuvo.
Koeajoja tuli tehtyä laidasta laitaan merkkiä katsomatta, maastureista pikkuautoihin. Kunnes tuli Jaguarin vuoro.
Moni hakuehto kyllä täyttyi. Väliraha hiottiin kuntoon ja nimi paperiin. On se vaan mahtava auto!
XF -11 3.0d 275hv
Autokuumetta potenut jo yli puolivuotta. Baijerilainen ei oikein antanut enää mitään fiilistä, kulkuneuvo.
Koeajoja tuli tehtyä laidasta laitaan merkkiä katsomatta, maastureista pikkuautoihin. Kunnes tuli Jaguarin vuoro.
Moni hakuehto kyllä täyttyi. Väliraha hiottiin kuntoon ja nimi paperiin. On se vaan mahtava auto!
XF -11 3.0d 275hv
-11 XF 3.0dS
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Kiitos pääsystä foorumille, Riihimäen seudulla tulee kurvailtua.
Meikäläisen pinnavanteinen on tässä:
Meikäläisen pinnavanteinen on tässä:
S-type V6 3.0 2001
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Touko 29, 2018 5:48 pm
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Täällä myös tuore Jagge-kuski tervehtii palstalaisia. Tuli tuossa parisen viikkoa sitten hankittua vuosimallin 2006 S-Type 2.7 D V6 Executive. En tiedä, millaiseen liemeen olen itseni järjestänyt, mutta ainakin toistaiseksi yhteinen alkutaival on alkanut lupaavasti. Tehoa löytyy entiseen käyttikseen (Pösö 307 1.6) verrattuna mahtavasti ja ajettavuuskin on aivan toiselta planeetalta. Toivottavasti Jag osoittautuu yhtä luotettavaksi sotaratsuksi.
Mistä nimimerkki? Varmaan jotain tekemistä J(aguar) S(-Type:n) kanssa, mene ja tiedä.
Mistä nimimerkki? Varmaan jotain tekemistä J(aguar) S(-Type:n) kanssa, mene ja tiedä.
Nyt: Jaguar XF 2.2 i4 TD 200 Sportbrake 2013
Ex: Jaguar S-Type 2.7D V6 2006 & Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Executive 2004
Ex: Jaguar S-Type 2.7D V6 2006 & Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Executive 2004
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2018 12:22 am
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
No niin,
tähän päivään asti sigu oli Wannabe, nyt alla on 2015 XF 3,0 D R-Sport 275, eli liitytäänpäs omistajastatuksella joukkoon. Muutan seuraavaksi allekirjoituksen. Noin 500 km takana eikä tuota hymyä saa naamalta millään pois. Täytyy alkaa lukemaan sitä kaikkein tarpeettominta teosta eli käyttöohjekirjaa ! Kuvaa ei vielä tässä läppärillä ole laittaa, mutta laitellaan myöhemmin.
tähän päivään asti sigu oli Wannabe, nyt alla on 2015 XF 3,0 D R-Sport 275, eli liitytäänpäs omistajastatuksella joukkoon. Muutan seuraavaksi allekirjoituksen. Noin 500 km takana eikä tuota hymyä saa naamalta millään pois. Täytyy alkaa lukemaan sitä kaikkein tarpeettominta teosta eli käyttöohjekirjaa ! Kuvaa ei vielä tässä läppärillä ole laittaa, mutta laitellaan myöhemmin.
Viimeksi muokannut TheFinalWhine, Su Kesä 10, 2018 6:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XF 3,0 V6 Td S 275 hp vm. 2015
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervetuloa puolestani ja joskus sitä vaan joutuu tarttumaan siihen vähiten luettuun eli manuaaliin. Siitä selviää muuten yleensä aika moni asia !TheFinalWhine kirjoitti:No niin,
tähän päivään asti sigu oli Wannabe, nyt alla on 2015 XF 3,0 D R-Sport 275, eli liitytäänpäs omistajastatuksella joukkoon. Muutan seuraavaksi allekirjoituksen. Noin 500 km takana eikä tuota hymyä saa naamalta millään pois. Täytyy alkaa lukemaan sitä kaikkein tarpeettominta teosta eli käyttöohjekirjaa ! Kuvaa ei vielä tässä läppärillä ole laittaa, mutta laitellaan myöhemmin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Moi
10/2004 käyttöönotettu S-type 2.7D tuli ostettua täysin tunteella ilman sen kummempaa tarvetta. Ikinä en ollut edes ajanut Jaguarilla ja ei se muuta tarvinnut. Yksi tuttu sanoi että hän voi siitä luopua, missään se ei myynnissä ollut. Vähän niinkun katselen mitä tästä tulee ja lähteekö edellinen auto myyntiin. Mittarissa on noin 250tkm ja ilokseni huomasin että tässä ei ole vielä dpf:ää. EGR-venttiilit on tulpattu aikaisemmin myös.
Termostaatti pitäisi varmaan vaihtaa kun ei lämmöt nouse normaaliin ja toisen takaoven keskuslukko ei mene kiinni muiden mukana. Ei muuta tiedossa olevaa vikaa.
10/2004 käyttöönotettu S-type 2.7D tuli ostettua täysin tunteella ilman sen kummempaa tarvetta. Ikinä en ollut edes ajanut Jaguarilla ja ei se muuta tarvinnut. Yksi tuttu sanoi että hän voi siitä luopua, missään se ei myynnissä ollut. Vähän niinkun katselen mitä tästä tulee ja lähteekö edellinen auto myyntiin. Mittarissa on noin 250tkm ja ilokseni huomasin että tässä ei ole vielä dpf:ää. EGR-venttiilit on tulpattu aikaisemmin myös.
Termostaatti pitäisi varmaan vaihtaa kun ei lämmöt nouse normaaliin ja toisen takaoven keskuslukko ei mene kiinni muiden mukana. Ei muuta tiedossa olevaa vikaa.
Jaguar S-Type 2.7D 10/2004
Saab 9-3 SE 2001
Saab 9-3 SE 2001
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Touko 29, 2018 5:48 pm
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Minulla sama, mikä ratkaisu tähän probleemaan löytyisi?Naguar kirjoitti:toisen takaoven keskuslukko ei mene kiinni muiden mukana. Ei muuta tiedossa olevaa vikaa.
Nyt: Jaguar XF 2.2 i4 TD 200 Sportbrake 2013
Ex: Jaguar S-Type 2.7D V6 2006 & Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Executive 2004
Ex: Jaguar S-Type 2.7D V6 2006 & Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Executive 2004
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:01 am
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Terve kaikille!
Ensimmäinen Jaguar tuli hommattua, musta X308 XJR, enkä ole hetkeäkään katunut ostosta. Välillä tuntunut jopa epätodelliselta että yksi unelma-autoista onkin nyt omalla parkkipaikalla. Laitettavaa löytyy kyllä autosta mutta ei mitään suurta/vakavaa ja kaiken voin itse tehdä. Kulkupuolesta ei ole valittamista, suorastaan pelottavan nopea kun ennestään olin lähinnä ajellut Lincolneilla mitkä ovat kasikoneisten laiskempaa (mutta mukavempaa) päätä.
Tulee varmasti paljon lueskeltua ja kirjoiteltua täällä joten kiitokset mukaan pääsystä!
Ensimmäinen Jaguar tuli hommattua, musta X308 XJR, enkä ole hetkeäkään katunut ostosta. Välillä tuntunut jopa epätodelliselta että yksi unelma-autoista onkin nyt omalla parkkipaikalla. Laitettavaa löytyy kyllä autosta mutta ei mitään suurta/vakavaa ja kaiken voin itse tehdä. Kulkupuolesta ei ole valittamista, suorastaan pelottavan nopea kun ennestään olin lähinnä ajellut Lincolneilla mitkä ovat kasikoneisten laiskempaa (mutta mukavempaa) päätä.
Tulee varmasti paljon lueskeltua ja kirjoiteltua täällä joten kiitokset mukaan pääsystä!
Jaguar XJR X308
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervehdys kaikille.
Ratsastin vm 2010 XJ 3.0D Portfolion (x351) saksasta suomeen alkukesästä.
Ajaminen on ollut yhtä nautiskelua sen jälkeen, esim työmatkat pääkaupunkiseudun ruuhkissa muuttuivat parhaiksi työpäivän hetkiksi.
Autotekniikka on tuttua ja paljon on tullut eri autoja ropailtua, joten kysymyksiä ja työrapskoja tulee varmasti tänne naputeltua.
Ratsastin vm 2010 XJ 3.0D Portfolion (x351) saksasta suomeen alkukesästä.
Ajaminen on ollut yhtä nautiskelua sen jälkeen, esim työmatkat pääkaupunkiseudun ruuhkissa muuttuivat parhaiksi työpäivän hetkiksi.
Autotekniikka on tuttua ja paljon on tullut eri autoja ropailtua, joten kysymyksiä ja työrapskoja tulee varmasti tänne naputeltua.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!
Tervehdys kaikille ja tasapuolisesti.
Muutuimpa "kissaihmiseksi" viime viikolla ja vieläpä vähän vahingossa. Vuoden -11 volkkaria menin Porscheen vaihtamaan, mutta lähdin liikkeestä 2005 S-typellä. 2.7 diesel kehrää pellin alla ja keppiä ei tarvitse hämmentää. Auto ja ukko majailee juuri ja juuri Hämeen eteläpuolella, mutta eiköhän Jagge pääse kiertämään ensi kesänä puoli Suomea ympäri golffin ja lomareissujen muodossa.
Avasinkin jo tuonne yleiselle palstalle osion johon päivitän kuvien kera auton muuttumista ainakin melkein virheettömäksi tosin muistaen, että kuljen työmatkat autolla samalla. Ensin vain pitää opetella pienentämään nuo kuvat sivuille sopiviksi...
Kiitoksia vielä mukaan pääsystä!
Muutuimpa "kissaihmiseksi" viime viikolla ja vieläpä vähän vahingossa. Vuoden -11 volkkaria menin Porscheen vaihtamaan, mutta lähdin liikkeestä 2005 S-typellä. 2.7 diesel kehrää pellin alla ja keppiä ei tarvitse hämmentää. Auto ja ukko majailee juuri ja juuri Hämeen eteläpuolella, mutta eiköhän Jagge pääse kiertämään ensi kesänä puoli Suomea ympäri golffin ja lomareissujen muodossa.
Avasinkin jo tuonne yleiselle palstalle osion johon päivitän kuvien kera auton muuttumista ainakin melkein virheettömäksi tosin muistaen, että kuljen työmatkat autolla samalla. Ensin vain pitää opetella pienentämään nuo kuvat sivuille sopiviksi...
Kiitoksia vielä mukaan pääsystä!
S-type 2.7D vm-05