Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei!
Olen jo aiemminkin kyselly neuvoja miten saisi sisäkaton verhouksen korjattua. No helppokonsti on koetettu, siis yritetty liimata paikoillaan pieninä osasina. Täysi katastroofi!

Surfaillut olen netissä vaikka millä sivuilla, mutta mitään järkevää ehdotusta korjaukseen en ole saanut. Katselin kattoa ja sen kiinnityksiä ja näyttäs olevan ihmisen kyvyillä otettavissa irti kunnostusta varten, PAITSI etuikkunan luona oleva lamppupaneeli arveluttaa. Jokin kikka siihen varmaan on, mutta kylmiltään en lähtis repimään.

Siis vihdoin se kysymys: Onko kukaan irroittanut XJ40 (malli -94) sisäkattoa? Sen olen oppinut tähän mennessä, että koristelistat on tiukassa kiinnikkeillä jotka varmasti hajoavat irrotettaessa. Luulisi niitä olevan ostettavissa uusia. Arvailujen varassa on pari juttua etulasin yläreuna, ei kai ikkunan kanssa mitään tekemistä? etupilarit, kuinka kattos siellä koristelistan alla?

On aika sääli hylätä kivasti kulkeva auto tälläsen asian takia, siis neuvoista tosi kiitollinen!

t:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Semmonen ihmevehje kuin Google kertoo että:
https://www.xj40.com/viewtopic.php?t=2114
http://www.jagheadlinings.com/en/conten ... headlining
(siellä alempana)
https://www.youtube.com/watch?v=pqeA_dsl0h4
jne.
Siis Google: Jaguar XJ40 headliner removal.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja brbr »

Kun sisäkatto repsottaa on vain yksi mahdollisuus, pitää irrottaa koko katto. Minulla on paljon vanhempi Jaguari, XJ6 vuosimalli 72Ja siinäkin katto repsotti niinkuin myyjä sano, kun sain sen kotiin. Ensimäinen kesä ajelin sillä niin että katto oli kiinnitetty pinni neuloilla, seuraavana talvena revin pois kaikki listat ja yritettiin saada kattohuopa ehjänä takaovesta ulos, sen kautta on niin moni yrittänyt ennen meitäkin , eikä se meiltä kään onnistunut koska pidin tärkeänä sen ettei se kattohuopa rikkoutuisi, silloin se on valmis tapaus. Vein auton ammatti miehelle, hän koputti rystysillä tuulilasiin ja totesi että tää on karkaistua lasia se ei kestä irrotusta, takalasi sen sijaan ei ollut (vai oliko se nyt päinvastoin) joka tapauksessa kattohuopa tuli ehjänä takalasista ulos ja ehjänä sisään ja ihan uutta kangasta oli siihen liimattu kiinni, itse liimasin sitä uutta kangasta listoihin ja kiinnitin niitä myös. Tulos on hyvä, vielä viisi vuotta myöhemmin. Tää kaikki tuli siihen aikaan maksamaan päälle 300 e.
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

"Surfaillut olen netissä vaikka millä sivuilla, mutta mitään järkevää ehdotusta korjaukseen en ole saanut."


Niitä ohjeita tuli jo eka kerran kun asiaa kyselit > katto uusiksi :P

Jos mieleistä helppoa vastausta ei ole tullut niin se ehkä johtuu siitä että tuossa asiassa ei ole oikoteitä onneen :twisted:

Ja eikun suorittamaan :mrgreen: Google tietänee proseduurit miten tuossa vermeessa katto irtoaa. Linkkiä taisi tullakin jo tuossa edellä.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Ursus arctos
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2014 11:22 am

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja Ursus arctos »

Itse kiinnitin roikkuvan sisäkaton ebaystä ostamillani sagging headliner pinseillä. Maksoivat muutaman euron ja jäljestä tuli yllättävän siisti.
- X300 4,0 Sovereign vm. 1996
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Ursus arctos kirjoitti:Itse kiinnitin roikkuvan sisäkaton ebaystä ostamillani sagging headliner pinseillä. Maksoivat muutaman euron ja jäljestä tuli yllättävän siisti.
Saman väliaikaisen ratkaisun tein silloiseen XK8 katolle. Nastat olivat läpinäkyvää muovia jotka maalasin ensin katon värisiksi jotta eivät näkyisi niinkään selvästi.. Ajoivat asiansa, vaikka eihän sitä tietysti voi verrata uudelleen verhoilun siisteyteen. Kustannus oli maali 10€ ja nastat 25kpl noin 5€.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Vemppu kirjoitti:"Surfaillut olen netissä vaikka millä sivuilla, mutta mitään järkevää ehdotusta korjaukseen en ole saanut."


Niitä ohjeita tuli jo eka kerran kun asiaa kyselit > katto uusiksi :P

Jos mieleistä helppoa vastausta ei ole tullut niin se ehkä johtuu siitä että tuossa asiassa ei ole oikoteitä onneen :twisted:

Ja eikun suorittamaan :mrgreen: Google tietänee proseduurit miten tuossa vermeessa katto irtoaa. Linkkiä taisi tullakin jo tuossa edellä.
Kuten Vemppu jo kirjoitti edellisen kerran hyvin asian, ei taida olla tähän oikotietä onneen. Jos sen siistiksi haluaa, niin edessä on verhoilun vaihto.
Välttävän saa noilla kiinnitysruuveillakin jos ei uudenveroista kaipaa.
Viimeksi muokannut kissaeläin, La Syys 05, 2015 10:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja rado »

Mullakin oli XJ6 sisäkatto kiinni nuppineuloilla tai vastaavilla.
Ei uudenveroinen mutta vähän samaa kuin aikoinaan napitettu verhous.

Jollei autosta ihan priimaa meinaa niin en sisäkaton takia isompaan remppaan viitsisi ryhtyä.
Tietty jos sitä on tarkoitus esim. museoida ymmärrän.
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Ilmeisesti aloittajaa repsottaminen kuitenkin häiritsee kun sisäkaton fiksauksen vaihtoehto voi olla koko auton hylkäys :roll:
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäkatto repsottaa XJ40:ssä

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Vemppu kirjoitti:Ilmeisesti aloittajaa repsottaminen kuitenkin häiritsee kun sisäkaton fiksauksen vaihtoehto voi olla koko auton hylkäys :roll:
Juu,hylkyyn vaan... :mrgreen:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin