Kannen tiivisteen vaihto

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Esa s type
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 1:40 pm

Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Esa s type »

Tervehdys,
Olen uusi tällä foorumilla.
Olen omistanut 2003 S-TYPE V8:n muutaman vuoden. Olen ollut tyytyväinen ja auto on toiminut hyvin.
Nyt on kuitenkin päässyt käymään niin, että kannen tiiviste meni. Luulen, että vain toisesta lohkosta.
Tiivisteet minulla jo on varmuuden vuoksi kummatkin hankittuna.

Kyselen, että sattuisiko joku tietämään hyvän ja edullisen korjaamon hommaan.
Tai.. Onko foorumilla henkilöä, jolla on taito ja halu vaihtaa tiiviste korvausta vastaan.

Asun Muuramessa, mutta korjaamo voi olla vaikka hieman kauempanakin.
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja JNi »

Olen itse edennyt V8-moottorin aukaisemisessa nokka-akselien irroittamiseen asti kun vaihdoin ylemmät ketjunkiristimet. Kannen avaamisessa voi joutua taiteilemaan nokka-akselien ketjujen kanssa ennen kuin kannen saa nostettua ylös, muuten tuo taitaa olla aika suoraviivainen juttu.

Mutta tuo oli lähinnä ääneen ajattelua. Varsinainen asia on kysyä, mikä sai kannen tiivisteen menemään rikki? Voisiko se tapahtua uudelleen tiivisteiden vaihdon jälkeen?

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Esa s type
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 1:40 pm

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Esa s type »

Terve,
Syyn oli kova pakkanen. Tapahtui siten, että huoltoasemalle pysähtymisen yhteydessä huomasin höyryä tulevan konepellin alta. Lämmöt eivät silloin nouseet. En tutkinut asiaa sen tarkemmin homman tapahtuessa. Ilmeisesti pientä tihkumista on tapahtunut jo pidempään.
Nyt alkoi oireilemaan oikein kunnolla, eli painetta jäähdystysjärjestelmässä.
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja X308 »

Hei,
Kannattaa tässä ottaa huomioon, kun ei pysty olemaan täysin varma kummanko kannen tiiviste vuotaa, että vaihtaa samalla molempien kansien tiivisteet. Osat eivät varmaankaan ole hirmuisen kalliita, mutta tässä remontissa suurinta osaa näyttelee työmäärä. Pelkän jakopään avaaminen ja kasaaminen on työmäärältään 10-15h luokkaa ja arviolta kansien irrotus tiivistepintojen puhdistelut yms. aputyöt ottavat toisen mokoman lisää, riippuu siitä onko pakosarjan pultteja jumissa yms. Kansien tasopinnat on ehdottomasti koneistettava ja venttiilien pitävyys tarkastettava imutarkastuslaitteella. Lisäksi tiivisteitä pitää olla ainakin kansiin, imusarjaan, pakosarjaan venttiilivarren kumit yms. ja kannenpultit tulee myös vaihtaa. Tämän vuoksi näen, että toisen kannentiivisteen vaihtamatta jättäminen ei ole järkevää, koska jos siihen tulee ongelmaa niin joutuu taas uudelleen purkamaan jakopään.
Esa s type
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 1:40 pm

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Esa s type »

Hei,
Kiitos kommenteista ja huomioista. Täytyy tilailla lisää tiivisteitä ja muuta tavaraa.

Alkuperäiseen kysymykseeni palatakseni kyselen vielä edullisen korjaamon perään.
always bb
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Joulu 10, 2013 5:15 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja always bb »

Mikä on edullinen ja missäpäin suomea pitäs olla, helpottaa varmaan tiedon saantia
EBR garage
Esa s type
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 1:40 pm

Re: Kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Esa s type »

Kiitos vastanneille.

Eipä tuosta kovin edullisya tullut, kun samalla vaihdettiin kaikki jakopään vehkeet, lambda- anturit ja muuta poentä sälää.
Nyt on auto kunnossa ja toimii hienosti.
Vastaa Viestiin