XF:n hankinta

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:
JMSC kirjoitti:On kyllä riittänyt vastoinkäymisiä kuulostaa paljolti käytetyn "korjaamon" ansioilta.
Toivottavasti alkaa ongelmat olemaan ohi.
Siihen Kissaeläimen mainitsemaan öljynvaihtojuttuun liittyen niin muistaakseni kyseessä oli pre-facelift malli
eli fordin laatikko mihin ei se öljynvaihto onnistunut sielä öljypisteellä.
Niin taisi olla, hyvä että joku muistaa vielä jotain :wink: Eli hyvät mahdollisuudet että vaihto onnistuu on olemassa.
Juu tää oli kanssa vahva mutu ettei parane ottaa varmana tietona. :D
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Saman ketjun askin koneellisesta öljynvaihdosta bongasin tuolta ja oli fordin laatikolle se vaihto. Tiistaina näkee miten käy.
Nyt on "oikea" lohko asennettu ja vesiventtiili vaihdettu. Edelleen viileähköä ilmaa haluaa ilmastointi puhaltaa eikä "osaa" oikeaa lämpötilaa löytää ettei täysillä puhkuisi (tosin 50km vasta ajanut) mutta ensi viikolla perehdytään asiaan tarkemmin. Tuolla olikin yksi ketju missä oli prosessori kärähtänyt ja johtui siitä kylmän puhallus, katsotaan samalla olisiko siinä vikaa.
Ja kyllä komppaan tuota että tämä korjaamo jota käytetty on isolla osalla olltu ongelmia enemmän aiheuttamassa kuin korjaamassa. Pointsit sen puoleen myyjäliikkeen pitkäjänteisyydelle ja asiaan ottautumiselle.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Hyvin onnistui öljynvaihto tuolla laitteella. On se vaan helpon oloista hommaa, nappia painaa ja katsoa kun masiina tekee työn! No, melkein koko työn, suodattimen vaihto ja lopun 5 litran lisäyksen tekivät käsin. Yhteensä öljyä meni 15litr tuohon operaatioon, juuri sen minkä varasin.

Siinä operaatiota seuratessa sain todeta myös omin silmin että aika (10v) tekee öljylle tehtävänsä. Oli jotakuinkin Mustaa se öljy mitkä masiinaan kiersi, ei siitä punaista sävyä erottanut kuin hyvällä mielikuvituksella.
Tehtiin siis puhdistus (20min) tällä BG106E Quick Clean puhdistukseen tarkoitettulla huoltokemikaalilla ja kun öljy oli kierrossa normaalin väristä (uusi öljy kellertävää) niin pistivät BG ATC plussan sinne öljyjen sekaan.
Oli omat "eväät" myös matkassa niin sujautetiin vielä RVS sinne joukkoon. Näistä heidän BG:n aineistaan en sen enempiä tiedä, enemmän tuonne ammattipuolelle noi tuotteen taitaa olla suunnattu, hyllyistä en löytänyt. Lienevät ihan päteviä, ainakin paskat irtos lootasta!

Samalla keikalla laitettiin uudet ohjaus tehostin öljyt, mustan värin oli jo saanut nämäkin vanhat. Tuonne tehostimeen en RVSää ehtinyt saamaan kun joensuusta löysin vain ja ainoastaan yhden törpön tuota vaihteistoon olevaa tavaraa. Postissa on tulossa kyllä tehostimeen ja perään myös litkut.

Ohjaus siis narisee edelleen, hieman vähemmän kuin ennen kuitenkin noiden öljyjen vaihdon jälkeen.
Lodju n.200km ajon jälkeen tuntuu vaihtavan hieman pehmeämmin ja nopeammin?? :shock: Eli ainakin tällä erää tuntuu että jospa se tästä iloksi muutuu kun
postissa saapui talvikiekotkin. Auton omat olivat kuulemma aika huonona niin laittoivat liikeen yhden X-typen kumit sitten tulemaan. Nää onkin hienot, Hakkapeliitta 7:t (205/55/16) ja melkeimpä iskemättömät, joka renkaassa jäljellä vielä n.9mm :D Vanteet tuli siinä mukana, käynevät tuohon S-typeen, tiedä tuota mutta kokeilemalla viimeistään selviää.

Sitten loppuviikosta ihmettelemään tuota ilmastointia ennen pakkasten tuloa. Vesiventiili siis ei ollut syypää joten vikaa etsitään sähkärin voimin tällä kertaa. Jahka se vielä ratkeaa niin ei jää huoleksi kuin ajaminen. On jo ehtinyt kuitenkin melkein 4000km tässäkin savotassa matkaa taittaa ja tänään tuntui tuon öljynvaihdon jälkeen kunnolla että nyt on meno mukavaa ja tasaista, toivotaan että ei nyt noita kuoppia hirveemmin vähään aikaan vastaan enää sattus :lol:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Sait vääränkokoiset kumit oikeahan on 225/55R16 tai vaihtoehto taisi olla 205/60R16. :?
Mittariheitto lienee melkoinen normaali ~+3 + toiset +3. Vanteet käyvät mutta et muuttuu hieman.
Ei tuolla nyt muuten kait kauheasti ole merkitystä nuo 205/55R16 profiiliset vaan ovat luullakseni törkeänpaljon halvemmat kuin 225/55R16.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitos, kumit on kooltaan eritavaraa kuin otteessa pyydetään, pähkäilin tuota itsekin että käyneetkö ollenkaan alle :? Vanteiden osalta etenkin tuumailin että mahtuuko vanne pyörimään, ovatko jarrusatulta isommat S-typessä yms. Tämä tieto että sopii helpottaa lumien odottelua kummasti.

Kesäkiekot mitkä alla ovat muistaakseni 215/60/16. Pirssi pajalla odottaa ilmastoinnin eheytystä niin ei pääse tarkistamaan.
Pitää nyt kokeilla miten talvikiekko pitää, ovat sen verta uudenkarheat että pitoa pitäisi löytyä kyllä kunnolla niin se riittää tähän hätään. Pitää testata mitariheitto ja ajella sitten sen mukaan.

Hintahan vs isompiin on useamman satasen luokkaa pienempi näissä tosiaan. Isompaa kiekkoa ostellessa pitää lontsakko olla myös talvikunnossa :lol:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jatketaas tähän ketjuun, kun on ajankohtainen. Viimein kun tänne pääsin kirjautumaankin..

Hankinnassa ja hieman harkinnassa: XF Facelift 3.0Ds ~100tkm ajettuna ja euroopasta noudettuna.

Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä?
Omat kriteerit:
-Tumma sisusta, en voi sietää sitä lilaa rattia yhtään (tai mikä se vaalean sisustan ratin väri onkaan)
-275hp versio
-Facelift 8-vaihteisen lootan takia, kestää hieman enemmän vääntöä, tiputtaa co2 (muistaakseni?) jolloin vero alhaisempi ja erotus jää pienemmäksi
-Facelift hieman räyhäkkäämmän näköinen

Faceliftejä taitaa alkaa olla 06/2011 lähtien, VIN / ulkoisesti selviää.

-Meneekö 3.0Ds facelitiin aina 17" vanne? Löytyy uudet talvirenkaat jo vaikkei autoa ":D"
-Muuta erikoista katsottavaa, kun JDC:llä joku mainitsi haljenneista välijäähdyttimistä ja imusarjoista?
-Kellään kokemuksia EGR&DPF-deletestä Suomessa? noin 320hp lupailevat tuosta motista, mutta sekin on ilman DPF:n poistoa..
-Moottoriöljy tuntuu olevan varsin harvinaista tavaraa (Motonetillä tasan yhtä shellin öljyä litran purkeissa, joka täyttää tarvittavan speksin). Onneksi esim Liqui Molyltä löytyy öljy tuohon Saksasta ~30€/5L ja muutkin huolto-osat laatumerkkeinä profiteile.de
-Sisäpuhaltimen kanssa toimivaa webastoa/eberiä vissiinkin turha haaveilla?
-Hyvää ohjelmaa diagnosointiin? Tämä pitää aina olla itsellä, säästää pitkän pennin. Myös perushuollot teen itse. Ja yleensä aika paljon muutakin.. Fordeille kun on Fordiagit ja Forscanit jne, niin löytyykö muuta spesiaalimpaa softaa kuin ihan Jaguarin IDS?


Tuleeko mieleen muuta kerrottavaa?
Kyllähän tuohon projektiin sen 30k€ saa rahaa varata, ei faceliftiin tyytyessä selviäisi vähemmälläkin, mutta ostetaan kerralla kunnolla..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kopi »

bluri kirjoitti: -Hyvää ohjelmaa diagnosointiin? Tämä pitää aina olla itsellä, säästää pitkän pennin. Myös perushuollot teen itse. Ja yleensä aika paljon muutakin.. Fordeille kun on Fordiagit ja Forscanit jne, niin löytyykö muuta spesiaalimpaa softaa kuin ihan Jaguarin IDS?
Autologic, mutta taitaa olla lähes yhtä kallis ostos. Tosin ehkä helpommin saatavissa? Myykös ne tuota IDS:ää muille kuin valtuutetuille?
https://fi.autologic.com/products/assis ... nds/jaguar
Tavallisella OBD-lukijallakin toki osa ongelmista selviää.

Onnea hankintaan ja tervetuloa foorumille. Viive rekisteröitymisessä johtui "force majourista" (death).
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kopi »

bluri kirjoitti: -Meneekö 3.0Ds facelitiin aina 17" vanne? Löytyy uudet talvirenkaat jo vaikkei autoa ":D"
Kyllä varmaan tuumien puolesta, mutta onko offset ja pulttijako oikein?
bluri kirjoitti: -Hyvää ohjelmaa diagnosointiin? Tämä pitää aina olla itsellä, säästää pitkän pennin. Myös perushuollot teen itse. Ja yleensä aika paljon muutakin.. Fordeille kun on Fordiagit ja Forscanit jne, niin löytyykö muuta spesiaalimpaa softaa kuin ihan Jaguarin IDS?
Autologic, mutta taitaa olla lähes yhtä kallis ostos. Tosin ehkä helpommin saatavissa? Myykös ne tuota IDS:ää muille kuin valtuutetuille?
https://fi.autologic.com/products/assis ... nds/jaguar
Tavallisella OBD-lukijallakin toki osa ongelmista selviää.

Onnea hankintaan ja tervetuloa foorumille. Viive rekisteröitymisessä johtui todella painavasta "force majourista" (death).
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
DPF/EGR deletoinnissa voinee auttaa korvausta vastaan nimim "s1jviita".

Vikakoodeissa itsellekkin hankinnassa joko Icarsoft I930 lukulaite jolla pääsee muihinkin kuin P koodeihin käsiksi (abs,pcm, jne) http://www.ebay.com/itm/Jaguar-iCarsoft ... SwNSxVXje2 tai JLR Mongoose kopio SDD/IDS joka tuntuu olevan hiukan vaikeampi saada toimimaan (läppärin vaatii ja windows xp sp3, ei saa olla netissä jne )http://britishdiagnostics.co.uk/features/versions/

17" pitäisi mennä kyllä ongelmitta autoon. Ainakin niitä on maahantuojan valikoimassa http://jaguar-kauppa.inchcape.fi/jaguar ... arvikkeet/

Moottoriöljyä tilailen itse ulkomailta ja tässä joitain vaihtoehtoja (postimaksu noin 22€) http://www.opieoils.co.uk/c-2354-lookup ... ilter=2012
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja bluri »

Hyvähyvä, vastauksia näinkin nopeasti :)
Kyllähän perus ELM327 ja Torque Androidille on, mutta kyllä pitää vehkeeseen päästä tuhdimminkin sisään. Olisi nykyinen Mondeokin jäänyt aikanaan korjaamatta ilman kunnon kaapeleita/ohjelmia. Nämä vaan niin paljon marginaalissa, ettei softaa ole erikoisemmin saatavilla. Harmi ettei Forscan toimi Jaguarilla, vaikka FordPSA lähtöjä motti ja eiköhän väylätkin mukaile jossain määrin Fordia.
Täytyy tutkailla, MHHAUTO:ssa tais löytyä jotain ohjelmaa / ainakin korjaamokäsikirjat näihin. Ja valmiiksi löytyy miniläppäri autokäyttöön Windows XP:llä, juuri noita legacy-ohjelmia varten. Olen varsin kokeilunhaluinen noiden kohdalla :D

Enemmänkin oli tuo 17" vanne kysymyksenä, kun ulkomailta lueskellut, että jarrujen koko vaihdellut, mutta taisi olla ennen Faceliftiä ne ja Facelifteissä menisi aina.
Vanteita ei siis ole, on vaan vakiospeksin uudet renkaat sattumoisin hyllyssä (235/55R17, vileenin sulot jne..) ja vanteissa mielellään ET hieman pienempi ja leveys hieman suurempi kuin alkuperäisissä :lol:

Ajan vuodessa 40-50tkm niin talvirenkaaksi kaipaan edukkaamman koon.

Täytynee s1jviita ottaa kiinni, kun auton alle saa. Ensimmäisenä tehtävänä DPF, kiinnostaisi vaan kuinka paljon silloin irtoaa, ylitetäänkö jo 350hp. DPF rajottaa kuitenkin niin paljon virtausta ja nostaa pakopainetta, jolloin tehoa ei saa niin paljoa.
Onkohan näissä miten hyvin DPF piilossa, eli hommaako kuoret ja tyhjentää vai vaan korvaavan putken.. EGR yleensä lähteekin ihan yksinkertaisesti ohjelmoimalla.

Kahta eri Delphin polttoainesuodatinta tarjosi varaosakaupat HDF947 ja HDF955, taitaa 947 olla aiemmin ollut ja korvautunut isommalla 955:llä (kuvavertailu..)
Edellisen viestin 8-vaihteisen laatikon kaipuuta lisäsi myöshetkellinen ajelu 5-sarjan bemarilla jossa sama laatikko, vaikka nuhapumppukoneella. Toimii pirun hienosti ja ainakin 700nm kestää vääntöäkin.

Jaa se force majeure oli noinkin konkreettinen, sitten ymmärretään. Nyt on tämä nimimerkki käytössä, normaalimmin ilman i-kirjainta perässä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Fordiin sopivat softat ei toiminut ainakaan vanhemissa jaggeissa vm. -03 tai -05 mitenkään.
Vaikka tuossa mun X:ssä on tuo droffin työkonedieseli (yäk). Väylä taisi olla sama, mutta tuo on jotenkin "suojattu". SDD menee helposti, mutta vaatii XP pro:n, ainakin vanhemmat versiot.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
time39
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 02, 2017 10:10 pm

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja time39 »

Uutena foorumilla ja XF ostaminen mielessä joten nostellaas hieman tätä ketjua.

Olen tosiaan melko varmasti ostamassa Jaguarin XF 3.0d (211hv) 2011
Auto on yhdeltä omistajalta joka teettäny kaikki huollot ajallaan SCC Espoossa.
Autolla on ajettu n. 150tkm.

Ensimmäisenä kuuluuko huolto ohjelmaan laatikon öljyjen vaihto?
Jos ei niin olisiko noille kilsoille jo suotavaa se teettää ja paljonko tuo suurinpiirtein kustantaa?
Kuinka kestävä tuo laatikko on?

Mitä kaikkea täytyy huomioida tuollaista ostettaessa?
Onko esim. jotain heikkoja kohtia joita täytyisi erittäin tarkasti syynätä?
Itse olen huomannut 2008-2011 malleissa mitä olen käynyt katsomassa lähes jokaisessa ruosteen alkua takaluukussa kromilistan ympärillä.
Varsinkin yhdessä oli erittäin pahasti jo ruostetta näkyvissä ja oikein valui rekisterikilven yläpuolelta sekä selvästi näkyvissä myös kromilistan yläreunassa.

Tyyppivikoja?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d 2011
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

time39 kirjoitti:Uutena foorumilla ja XF ostaminen mielessä joten nostellaas hieman tätä ketjua.

Olen tosiaan melko varmasti ostamassa Jaguarin XF 3.0d (211hv) 2011
Auto on yhdeltä omistajalta joka teettäny kaikki huollot ajallaan SCC Espoossa.
Autolla on ajettu n. 150tkm.

Ensimmäisenä kuuluuko huolto ohjelmaan laatikon öljyjen vaihto?
Jos ei niin olisiko noille kilsoille jo suotavaa se teettää ja paljonko tuo suurinpiirtein kustantaa?
Kuinka kestävä tuo laatikko on?

Mitä kaikkea täytyy huomioida tuollaista ostettaessa?
Onko esim. jotain heikkoja kohtia joita täytyisi erittäin tarkasti syynätä?
Itse olen huomannut 2008-2011 malleissa mitä olen käynyt katsomassa lähes jokaisessa ruosteen alkua takaluukussa kromilistan ympärillä.
Varsinkin yhdessä oli erittäin pahasti jo ruostetta näkyvissä ja oikein valui rekisterikilven yläpuolelta sekä selvästi näkyvissä myös kromilistan yläreunassa.

Tyyppivikoja?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
"Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress"

Automaatin öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta laatikon valmistaja suosittelee sitä kuten edellä otteessa.
Edit
Nesteiden vaihdosta ja hinnoista viewtopic.php?f=2&t=7946&p=45007&hilit=Bg#p45007
Itse vaihdattaisin pesuaineen kera, mutta tästä on monella eriäviä mielipiteitä. Kuitenkin uskoisin itse laatikon valmistajan valmistajan suosituksia eli vaihtoa mikäli haluaa jatkossakin ajaa ongelmattomalla lootalla ainakin teoriassa.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Helmi 10, 2017 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Takaluukun ruostuminen kromilistan alta on tyyppivika. Itsekin maalautin kesällä. Ei paha rasti.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
time39
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 02, 2017 10:10 pm

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja time39 »

Kirppu kirjoitti:Takaluukun ruostuminen kromilistan alta on tyyppivika. Itsekin maalautin kesällä. Ei paha rasti.
Tuliko tehdas vastaan asiassa vai menikö homma kokonaan omasta pussista?
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d 2011
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

time39 kirjoitti:
Kirppu kirjoitti:Takaluukun ruostuminen kromilistan alta on tyyppivika. Itsekin maalautin kesällä. Ei paha rasti.
Tuliko tehdas vastaan asiassa vai menikö homma kokonaan omasta pussista?
Omasta pussista meni.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Tehtaan pitäisi ottaa 100%, jos laite on alle 6 vuotias. Itsellä meni ainakin näin 4v. kohdalla. Koritakuu siis tuo 6v.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
time39
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 02, 2017 10:10 pm

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja time39 »

Omassa audissa oli maalivikaa ovissa niin kaikki ovet maalattiin uudestaan ja tehdas tuli vastaan 70%.
Ja auto oli silloin jo melkee 10v vanha.

Lauantaina olisi tarkoitus käydä ostamassa XF pihaan.

Nyt sitten on XF pihassa ja n. 300km ajettuna ja ei voi muutaku kehua.
Erittäin mukava auto ajaa ja hiljainen myös voittaa kyllä C-mersun, Volvo S80 ja 5-sarjan bemarin ajoltaan joita myös kävin kokeilemassa.
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d 2011
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Näin! Viestiketjun aloittamisesta jo tovi vierähtänyt mutta itse aihehan on ollut ajankohtainen koko ajan :)

Ilokseni, ja muidenkin autoilijoiden silmäniloksi (ja pään kääntymisen/niskojen jumppaamisen välineeksi) vihdoin saatu XF pihaan ja ajoon. Suosittelen muillekin isolla kädellä. Ei riemulla rajaa kun kissalla ajaa :lol:

Autohan on mahtava. Edelliset S-typet olivat mahtavia myös mutta on tässä vaan sellaista päivityksen tuntua kivasti ;)
Hmm, tehoja pellin alle suunnittelemaan hiukan lisää, kesä tulee 8)
Milläs tätä kannattaa lähteä "piristämään" egr/pdf poies jne? Lastutus ...

Askiin ölpät heti vaihdettu hyväksi todetulla BG:n menetelmällä, oli suht mustaa tervaa entinen. Samalla peräölpät uusiksi.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Vastaa Viestiin