mitä teen pääsiäisenä.
mitä teen pääsiäisenä.
No korjataan x-typeä...mukava katsastus mies antoi oikeen mukavan listan töitä..ihan pohjan ruostumisesta lähtien..hitsata pitää jarrut uusiksi ja takatukivarsi vaihtoon takapyörän laakeri niin ja hitto vie etuiskarit ja jouset....kyl menee pääsiäinen hauskasti..
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Itse ajattelin olla kylpylässä ja nautiskella palveluistajokke kirjoitti:No korjataan x-typeä...mukava katsastus mies antoi oikeen mukavan listan töitä..ihan pohjan ruostumisesta lähtien..hitsata pitää jarrut uusiksi ja takatukivarsi vaihtoon takapyörän laakeri niin ja hitto vie etuiskarit ja jouset....kyl menee pääsiäinen hauskasti..
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Lyhyt viikko meni jaguarien ja yhden rollssin parissa. Pääsiäisenä en tee mitään mistä mainita viittisi.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Suunnataan mökille, onneksi hieman eri tunnelmissa kuin mitä ketjun aloittaja kertoili. Katsastutin S-Typen tänään ja tuomio oli, että "tämähän on kuin uutta autoa tutkisi". Eli ei tullut kotiläksyjä. Niitä tosin tehdään koko vuosi katsastusten välissä omaehtoisesti:)
Hyvää pääsiäistä kaikille.
O
Hyvää pääsiäistä kaikille.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Viime viikolla myös katsastuksessa ja huomautuksitta meni. Kyllä siihen sen verran on mennytkin kopeekoita jotta parempi mennäkkin...Ode kirjoitti:Suunnataan mökille, onneksi hieman eri tunnelmissa kuin mitä ketjun aloittaja kertoili. Katsastutin S-Typen tänään ja tuomio oli, että "tämähän on kuin uutta autoa tutkisi". Eli ei tullut kotiläksyjä. Niitä tosin tehdään koko vuosi katsastusten välissä omaehtoisesti:)
Hyvää pääsiäistä kaikille.
O
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Kun ajokelit näyttää aikas surkeilta niin olkoot kissa vielä talviunillaan peiton alla.. Herkules käyntiin ja ensitalven klapeja pinoon
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Yleensä olen ottanut Ms.Moneypitin liikenteeseen 15.4., mutta täällä on vielä täysi talvi, alkuviikosta tuli
10cm lunta lisää... Joten taidan käydä välilauantaina tallissa ottamassa kylmät tyypit ja muistelemassa
aiempia ajokausia...
Köpi
10cm lunta lisää... Joten taidan käydä välilauantaina tallissa ottamassa kylmät tyypit ja muistelemassa
aiempia ajokausia...
Köpi
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Esittelen XK8:a kahdelle kiinnostuneelle.
Haen sen huomenna kartanon talvitallista juuri ostamaani hienoon lämpimään halliin Hkiin.
On viikko sitten ostettu semiklassikko MB500SL lohduksi. Mutta voihan näitä kivoja avoja olla kaksikin!
Oikein mukavaa pääsiäistä!
Kesägummit olleet jo alla 2 vkoa.
T. Michel
Haen sen huomenna kartanon talvitallista juuri ostamaani hienoon lämpimään halliin Hkiin.
On viikko sitten ostettu semiklassikko MB500SL lohduksi. Mutta voihan näitä kivoja avoja olla kaksikin!
Oikein mukavaa pääsiäistä!
Kesägummit olleet jo alla 2 vkoa.
T. Michel
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Meni motto rikki sitten kun X kirjainta ei löydy.MB500SL..mikki kirjoitti:Esittelen XK8:a kahdelle kiinnostuneelle.
Haen sen huomenna kartanon talvitallista juuri ostamaani hienoon lämpimään halliin Hkiin.
On viikko sitten ostettu semiklassikko MB500SL lohduksi. Mutta voihan näitä kivoja avoja olla kaksikin!
Oikein mukavaa pääsiäistä!
Kesägummit olleet jo alla 2 vkoa.
T. Michel
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Veroilmoituksia
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Vaan minäpä se jatkan edelleen kannentiivisteremontin valmistumista.
2000 XJR
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaaSörsselssön kirjoitti:Vaan minäpä se jatkan edelleen kannentiivisteremontin valmistumista.
kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien
palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Maalle täytynee mennä käymään.
X-katsastettu huomautuksitta, S huuttaa jarruremppaa ennen kuin viitsii viedä katsurille.
Notta voipi olla että täytyy hetki notkua auton "alla"kin.
Veroilmoituskin tuli eilen illalla taputeltua parin tunnin homma.
Että hyvää pääsiäistä vaan kaikille.
X-katsastettu huomautuksitta, S huuttaa jarruremppaa ennen kuin viitsii viedä katsurille.
Notta voipi olla että täytyy hetki notkua auton "alla"kin.
Veroilmoituskin tuli eilen illalla taputeltua parin tunnin homma.
Että hyvää pääsiäistä vaan kaikille.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.XJR-99 kirjoitti:Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaa kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.
2000 XJR
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Lienee ollut jotain vanhaa varastoa. MLS tuli uusiin autoihin tosiaan MY2001 alkaen ellei tehtaan mottimanuaalissa ole virhettä. Samalla nikasil vaihtui valurautaputkiin, mutta nikasil-motteja on ollut vaihtokoneissa vielä pitkään senkin jälkeen miten on sattunut varastoon jäämään. 4.2 sitten kaikissa nuo MLS:t. ja valuputket.Sörsselssön kirjoitti:Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.XJR-99 kirjoitti:Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaa kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Asiasta en mitään tiedä mutta mulle kerrottiin, että metallitiivisteet tulivat 4.2 moottoreihin.
2000 XJR
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Kuten sanoin, asiasta en mitään tiedä mutta näin mulle Kehä 3:n varrella kerrottiin ja massatiivisteet oli tässä 2009 moottorissa.
2000 XJR
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Pari kertaa aikoinaan orkkistiivarit räjäyttäneenä tuli siirryttyä 4.2 MLS:n. Silloin oli maailmanlaajuisesti epäselvää käykö AJ26:n kansien kanssa ja kävihän ne ja moni muukin laittanut sen jälkeen kun sopivuus todennettiin. Mitään muuta ei tulisi nelilitraisiin laittaa. Moraalitonta myydä 4.0 kannentiivistesettejä , jossa edelleen niitä komposiitteja. 4.0 ahdetut erityisen herkkiä pienellekin jäähdytysnesteen vajaukselle, joka aiheuttaa ylipainetta järjestelmään ja toki myös jos/kun ahtoja ajetaan ylös niin komposiiteilla ei tee mitään vaan suorastaan räjähtävät kappaleiksi. Etenkin jos vähääkään nakuttaa. Nimimerkillä liiankin paljon kokemusta. PS. pinnat peilikirkkaaksi kun noita metallisia käyttää.
Re: mitä teen pääsiäisenä.
KOLMAS moottori, mitä ihmettä tuon auton kanssa on puuhailtu? Ajettu kunnes pysähtyy?Sörsselssön kirjoitti: Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
British Leylandin omistusaikana oli suositus omistaa kaksi Jaggea, kun toinen onSörsselssön kirjoitti:Näät ei oo vikoja vaan ominaisuuksia.
kuitenkin korjaamolla
Köpi
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Mä alan hissukseen harkita siirtymistä vähemmän haasteellisiin merkkeihin.
2000 XJR
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Jaa mää vai?
Harrastan tänä pääsiäisenä flunssan sairastamista. Kyä tää tästä. X-type meni katsastuksesta kehujen kera (oikeesti) ja mää leijun viäläki ilmassa. Oli nätti ihminen, kekä katsoi eikä menny kauaa.... Nyt on jo kesäistä kuvioo alla (3 vuonna peräkkäin vaihtanut 9.4.). Toissapäivänä käväisin Helsingissä ja Keravalla hyvän sään aikana. Kyllä auto suorastaan nautti (minun lisäksi) kunnon motarinopeuksista. Näissä 80 yms.-nopeuksissa auto selvästi kärsii....
Että Pääsiäistä vaan kaikille täältä Kangasalta !
hoo
Harrastan tänä pääsiäisenä flunssan sairastamista. Kyä tää tästä. X-type meni katsastuksesta kehujen kera (oikeesti) ja mää leijun viäläki ilmassa. Oli nätti ihminen, kekä katsoi eikä menny kauaa.... Nyt on jo kesäistä kuvioo alla (3 vuonna peräkkäin vaihtanut 9.4.). Toissapäivänä käväisin Helsingissä ja Keravalla hyvän sään aikana. Kyllä auto suorastaan nautti (minun lisäksi) kunnon motarinopeuksista. Näissä 80 yms.-nopeuksissa auto selvästi kärsii....
Että Pääsiäistä vaan kaikille täältä Kangasalta !
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Vaihdoin eilen erillissarjan pelkääjän puolelle. Samalla lätkin äänieristyslevyä oveen. Tänään viimeistelin homman pihalla ja totesin nakkien jäätyvän niin pahasti, että kuskin oven vuoro on ilmojen lämmettyä.
Äänenlaatu parani selvästi. Karmeat orkkiskajarit huh.
Äänenlaatu parani selvästi. Karmeat orkkiskajarit huh.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Off topiccia mutta onko täällä muilla mennyt noista R mallin moottoreista muuta kuin kannentiivisteitä ja/kuinka yleistä noiden kannentiivisteiden pettäminen oikeasti on.
Itselläni kun on harkinnassa nimenomaan vanhempi 1996-2000 XJR tai X350.
Notta kannattaako nuo vanhemmat hylätä ajatuksena kokonaan?
Jonkinverranhan saa olla harrastettavaa, mutta ei nyt kiinnosta jatkuvasti jumpata jos noita koneita vaihdetaan kun wolkkarissa konsanaan.
Itselläni kun on harkinnassa nimenomaan vanhempi 1996-2000 XJR tai X350.
Notta kannattaako nuo vanhemmat hylätä ajatuksena kokonaan?
Jonkinverranhan saa olla harrastettavaa, mutta ei nyt kiinnosta jatkuvasti jumpata jos noita koneita vaihdetaan kun wolkkarissa konsanaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: mitä teen pääsiäisenä.
No mulla alkaa 10 ajokausi eikä tekniikka eikä muitakaan murheita ole juurikaan ollut. Eurooppaa ja rataa on kierretty hämmästyttävän luotettavasti perushuolloilla, toivottavasti näin jatkossakin.
Näin äkkiä muistellen ainoat ylimääräistä jumppaa vuosien varrella aiheuttaneet osat ovat olleet termari, ilmamassamittari ja 1kpl lambda anturi. Ei siis kannentiiviste, jakopää eikä nikasil ongelmia mun yksilössä, rullattu 113tkm
Näin äkkiä muistellen ainoat ylimääräistä jumppaa vuosien varrella aiheuttaneet osat ovat olleet termari, ilmamassamittari ja 1kpl lambda anturi. Ei siis kannentiiviste, jakopää eikä nikasil ongelmia mun yksilössä, rullattu 113tkm
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Jykkepoika kirjoitti:No mulla alkaa 10 ajokausi eikä tekniikka eikä muitakaan murheita ole juurikaan ollut. Eurooppaa ja rataa on kierretty hämmästyttävän luotettavasti perushuolloilla, toivottavasti näin jatkossakin.
Näin äkkiä muistellen ainoat ylimääräistä jumppaa vuosien varrella aiheuttaneet osat ovat olleet termari, ilmamassamittari ja 1kpl lambda anturi. Ei siis kannentiiviste, jakopää eikä nikasil ongelmia mun yksilössä, rullattu 113tkm
Väännellään sitä kuuluisaa puukkoa omissa haavoissa. Heikot kohdat on käyty läpi kantapään kautta- aina opittu uutta ja menty yhä syvemmälle ja syvemmälle näiden sieluihin. Melkoiseen väsymykseen ja avoimeen lompsaan asti. Toki pintakaasulla olisi moni ärräpää vältetty. AJ26S ei ole aktiivista nakuestoa 3000rpm:sta ylös. Tämä ei ole yleisesti tiedossa eikä tehdas sitä kertonut kuin lauseella: "AJ27:ssa on nakutuksenestoa parannettu" Sain keskusteluyhteyden tehtaalla 30v softa- ja dynopuolella toimineeseen insinööriin ja hän kertoi tämän shokkidatan. Alla kuva, jollaista ei olisi jos tämä olisi ollut tiedossa muutama vuosi sitten.
Jotain heikkoja kohtia - en nyt jaksa niistä jakopäänosista tai vesipumpusta puhua kun ne on kaikkien tiedossa:
- kannentiivisteet MY98-00
- AJ26 ECU:n nakutunnistus puutteellinen
- AJ26/AJ27 perä täysin alimitoitettu ja väärin suunniteltu etenkin ahdettujen vääntölukemiin. Insinöörit vaativat vanhempaa 15HU perää ahdettuihin, mutta tehtaan johto sanoi, että vain yhdellä mennään. Tämän vahvistanut eräs toinen silloin insinööri. Lukkoperän puute myös
melko käsittämätön erhe
- nikasilin käyttö vaikka rikkistä bensaa oli tarjolla usealla markkinalla vielä 97-99. Nikasil myös herkkä jos motti ylikuumenee - ei helposti korjattavissa vaan käytännössä aina vaihtomotti tai vanhan putkitus.
- valumäntien käyttö ahdetuissa 4.0:ssa
4.2:ssa ei nikasil, naku, perä tai mäntäongelmia. Alakerran lakruja mennyt ( vakiot ihan skeidaa } ja sehän on täysrenppa hyvin helposti - samoin bensasuuttimien aiheuttamia männänsulamisia.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Joo, ettei jää väärää käsitystä niin mun radalla käynnit on aikas kesyjä tyyliin kerta kesässä ja vaikka itsestä voi tuntua että kovaa mennään niin aikas kesyä meno on..... euroopan reissut sisältää tietty vähän baana kokeiluja mutta ei sielläkään mahdottomia siivuja rajoitinta vasten ole menty.... Ja lukkoperä olis kyllä ehdoton näissä.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Jos on pakko olla ahdettu, niin en osaa kantaa ottaa. Meillä on 11 vuotta ollut käytössä vapari 3.2L XJ8 (1. Suomeen maahantuotu) eikä siinä ole ollut koskaan mitään em. ongelmia, eikä ole edelleenkään, kehrää kuin kissa, puristukset ovat kuin uudessa autossa. Termarin torni ja normaaleita kulutusosia on toki vaihdettu, vaihteistoöljytkin alkuperäisellä öljyllä ammattikorjaamossa, mutta sekin vasta 13 vuoden ja 260tkm kohdalla ihan vaan "varmuuden vuoksi". Myynnissä alle seitsemällä tonnilla. Ei ole seissyt ulkona kuin joskus harvoin, nyttenkin on lämpimässä hallissa pressun alla lepäämässä.JMSC kirjoitti:Off topiccia mutta onko täällä muilla mennyt noista R mallin moottoreista muuta kuin kannentiivisteitä ja/kuinka yleistä noiden kannentiivisteiden pettäminen oikeasti on.
Itselläni kun on harkinnassa nimenomaan vanhempi 1996-2000 XJR tai X350.
Notta kannattaako nuo vanhemmat hylätä ajatuksena kokonaan?
Jonkinverranhan saa olla harrastettavaa, mutta ei nyt kiinnosta jatkuvasti jumpata jos noita koneita vaihdetaan kun wolkkarissa konsanaan.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Jarrut piti purkaa ku alkoi rohisemaan. Ei ollutkaan kivi vaan käytöstä poistettu kulumisanturi
XFS
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Juu tuosta vanhemmasta mallista on hakusessa nimenomaan R malli,jakuvaari kirjoitti: Jos on pakko olla ahdettu, niin en osaa kantaa ottaa. Meillä on 11 vuotta ollut käytössä vapari 3.2L XJ8 (1. Suomeen maahantuotu) eikä siinä ole ollut koskaan mitään em. ongelmia, eikä ole edelleenkään, kehrää kuin kissa, puristukset ovat kuin uudessa autossa. Termarin torni ja normaaleita kulutusosia on toki vaihdettu, vaihteistoöljytkin alkuperäisellä öljyllä ammattikorjaamossa, mutta sekin vasta 13 vuoden ja 260tkm kohdalla ihan vaan "varmuuden vuoksi". Myynnissä alle seitsemällä tonnilla. Ei ole seissyt ulkona kuin joskus harvoin, nyttenkin on lämpimässä hallissa pressun alla lepäämässä.
-Jakuvaari
tai uudemmasta alumiinikorisesta vapari mutta ehdottomasti V8.
ps. enpäs saanut jarruremppaa ässään tehtyä pyhinä -> laiskotti.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Ok, jokaisella on oma logiikkansa ja mieltymykset. Meillä taas on juuri päinvastoin ja hyvin tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt vaan ei enää juurikaan tarvita viiden hengen autoja ja niitä on muutenkin vähän liikaa. (Eli X350 4.2L XJR ja X308 3.2L Exec.)JMSC kirjoitti:jakuvaari kirjoitti:
Juu tuosta vanhemmasta mallista on hakusessa nimenomaan R malli,
tai uudemmasta alumiinikorisesta vapari mutta ehdottomasti V8.
ps. enpäs saanut jarruremppaa ässään tehtyä pyhinä -> laiskotti.
Kaikki X308:than on aina V8:ja, vasta X350 oli tarjolla PGA Diesel V6 ja Ford-pohjainen V6, vai oliko V8:sta kanssa joku 3.5L?
3.2, 4.0 oli ne 1996-2003 ja sitten 4.2 ja myöhemmin myös 5.0 L V8. 3.2 oli aina vapari mutta noita muita oli tarjolla myös kompressorilla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: mitä teen pääsiäisenä.
Sillä kirjoitinkin että uudemmasta vapari, mutta V8 josta on tosiaan tarjolla 4.2 ja 3.5 noissa x350 malleissa (molemmat kelpaa).jakuvaari kirjoitti:Kaikki X308:than on aina V8:ja, vasta X350 oli tarjolla PGA Diesel V6 ja Ford-pohjainen V6, vai oliko V8:sta kanssa joku 3.5L?
3.2, 4.0 oli ne 1996-2003 ja sitten 4.2 ja myöhemmin myös 5.0 L V8. 3.2 oli aina vapari mutta noita muita oli tarjolla myös kompressorilla.
-Jakuvaari
Allekirjoittaneen kirjoitusasu ei aina ole ehkä selkeimmästä päästä, mutta koittakaa kestää.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP