Kesäkissakuume... XK8?

Yleinen Jaguar-keskustelu
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Moikka,

Hirvittävä autokuume vaivaa eli kesäksi olisi hakusessa kiva Jaguar. Tutkin vanhoja keskusteluja, mutta ajattelin nyt vielä uutena foorumilaisena kysellä jos jollain on kokemuksia jaettavaksi XK8:sta. Lähtökohtaisesti etsin mallia umpikorilla ja hinta max 20ke, näitä näytti olevan ihan mukavasti nettiautossa tarjolla. En ole kovin huolissani paljon puhutusta Nikasil-ongelmasta, enemmän mietityttää vaihdelaatikon kestävyys kun ainakin osaan noista oli se vaihdettu ja ilmeisen kallis remppa silloin tiedossa. Ruoste taisi näissä olla yksi harmin aihe? Yhtä autoa kävin jo katsomassa, mutta helma oli aika kuprulla ja muutenkaan ei näyttänyt huolella pidetyltä niin en lähtenyt edes koeajolle.

Eli suositteletteko ko. mallia vai pitäisikö laajentaa hakuehtoja? (Jaguar sen kuitenkin pitää olla.) Ja toki jos jollain on spekseihin sopivan hyvä yksilö myynnissä niin mielelläni otan vinkkejä vastaan :)

t. martsu
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Moro !

Kuulostaa niin tutulta. :-) Viime talvena kauhee harrasteautokuume ja vaihtoehtoja oli muutamia laidasta laitaan.
Oman stoorini ja foorumilaisten ohjeita ja apuja voit lukea tästä:
viewtopic.php?f=1&t=7570&hilit=sijoitukseksi

Eli se jakopää pitää rempata jossain vaiheessa. Riippuu kilometreistä, mutta ymmärtääkseni ei ainakaan kovin paljoa yli 150tkm kannata kokeilla ajaa. XK8 ZF-laatikko ja A-runmpu on se heikko kohta. XKR:ssä mersun loota ja pitäisi kestää. Jakopää pitää näissäkin päivittää.
Itse hain omani Ruotisin puolelta ja sain omasta mielestäni aika sopivaan hintaan. Katso esim http://www.blocket.se tarjontaa. Auton hakeminen tuolta on yhtä helppoa kuin Suomesta ostaminen. Verojen määrää voi arvioida tullin sivuilta. JOs sopiva löytyy tuolta niin autan paeriasiossa mielelläni, kun on niin tuoreessa muistissa. Kannattaa aloittaa s-postikeskustelu Ruotsilla, jos mahdollista. Saat vastauksen varmemmin. Sitten englanniksi, jos onnistuu. Riippuu omasta ja vastapuolen kielitaidoista.

Omani tulee ehkä jossain vaiheessa myyntiin, mutta en tiedä vielä myykö sen minä vai 12v tai 10v tyttäreni sitten joskus. :-)
Kannattaa harkita tuota XKR:kin. Uskoisin sen pitävän hintansa paremmin jahka näihin vielä tulee ikää lisää ja autot harvenee rivistä. Jos rahallisesti ajattelee, niin avo-malli näyttäisi sen puolesta olevan parempi vaihtoehto, vaikka niitä on valmistettu enemmän. Coupe oli minunkin silmääni paremman näköinen. Makuasioita...

Ps Sen verran vielä lisään, että 20k€ oli minunkin budjetti ja tuolta "naapurista" siihen budjettiin sopiva löytyi. Veroja tuli vm-99 xkr 126tkm ajettuun tuli 4500€.
Viimeksi muokannut nupaha, Pe Huhti 07, 2017 10:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Tuohon kuumeeseen ei ole kuin yksi lääke, peli taitaa olla jo menetetty :-)

XK8 on oivallinen kesäauto. Kyllähän se teknisesti toimii talvellakin, mutta ajaminen voi olla turhan jännää, riippuen tietenkin missäpäin Suomea se tapahtuisi. Nikasil ei ole enää ongelma, ei ole eurooppalaiselle autoille kai koskaan ollutkaan. Ja jos auto on selvinnyt tähän asti, niin se ei enää tuosta syystä hajoa. Kun surffaat lisää, niin törmäät aiheeseen ylemmistä ketjunkiristäjistä ja termostaatin tornista. Ne on tarvittaessa helppo ja halpa vaihtaa. Vaihteistojen hajoaminen on myös erittäin huonoa tuuria, eikä sekään tapahdu yhtäkkiä. Hyvällä öljyllä ja siistillä käytöllä se on kutakuinkin ikuinen. Ruosteiset yksilöt kannattaa ohittaa, tai enintään katsoa varaosa-auton silmin. Niin, XK8 on uskomattoman hyvä tee-se-itse -autoksi, ohjeita ja osia (Englannista), uusia ja käytettyjä, on paljon ja helposti saatavilla. Ja rakenteet ovat selkeitä ja jämäköitä.

Oma peli oli kuutisen vuotta sitten menetetty kerrasta, yksi viaton "ihan vain katsomassa miltä se näyttää" -käynti ja koeajo autoliikkeessä. Siitä lähti kuumeinen etsintä käyntiin, ja paria viikkoa myöhemmin olin Ryanairin kyydissä Bremeniin, vain menolipun kanssa...

Katsele verrokkeja myös täältä: http://www.mobile.de. Tarfin tai tullin sivuilta löytyy taulukoita maksetuista autoveroista, niistä on mielikuva etteivät ole enää kovin paljoa ainakaan vanhemmille autoille.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Kiitos nupaha vinkeistä! Tuo sun XKR on kyllä todella tyylikäs, kyllähän sillä tytärtenkin kelpaa ajella sitten kun ikä riittää! Jotenkin se coupe vaan tuntuu omalta eli olen keskittynyt niiden katseluun. Varmaan Ruotsissa ja Suomessa on sen verran vähän noita malleja, että on vähän tuuristakin kiinni mitä on tarjolla. Saksassa näyttääkin sitten olevan paljon vaihtoehtoja, mutta en ainakaan yksin uskalla hakea autoa sieltä kun en tekniikkaa osaa riittävästi arvioida.

Olen sopinut koeajon yhteen, jossa on jakopää ilmeisesti jo rempattu. N. 120tkm ajettu kuitenkin eikä mainintaa laatikosta, eli mun tuurilla se leviää käsiin viimeistään syksyllä :D

Jälleenmyyntiä en ole tämän kanssa itseasiassa edes ajatellut, jos löydän hyvän mistä tykkään niin hankinta- ja ylläpitokulut ovat vain hinta onnellisuudesta.

Ja niin se näyttää Jouko olevan, eihän tässä saa edes töitä tehtyä kun keskittyy vaan autohommiin!
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

nupaha kirjoitti:
Eli se jakopää pitää rempata jossain vaiheessa. Riippuu kilometreistä, mutta ymmärtääkseni ei ainakaan kovin paljoa yli 150tkm kannata kokeilla ajaa. XK8 ZF-laatikko ja A-runmpu on se heikko kohta. XKR:ssä mersun loota ja pitäisi kestää. Jakopää pitää näissäkin päivittää.
Tämä aina vähän huvittaa. Miksi?

308tkm eikä mitään ongelmia. Enemmän tiedän lauenneita Mersun laatikoita kuin ZF:iä. Jakopään ongelmatkin ovat vahvasti liioiteltuja. Korjaamot toki mielellään vaihtaa osia ja laskuttaa pari tonnia siitä.

-Jakuvaari

Jk. Taisimme jo jutella puhelimessakin...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Tämä aina vähän huvittaa. Miksi?

308tkm eikä mitään ongelmia. Enemmän tiedän lauenneita Mersun laatikoita kuin ZF:iä. Jakopään ongelmatkin ovat vahvasti liioiteltuja. Korjaamot toki mielellään vaihtaa osia ja laskuttaa pari tonnia siitä.
Vaikka kyseisiä ongelmia onkin vähän kannattaa ne ainakin omasta mielestäni ottaa huomioon autoa hankkiessa.
Omakohtaisesti tuntuu siltä että jos jossain mallissa on jokin vaikka harvinainen ongelma, niin se on juuri siinä allekkirjoittaneen hankkimassa yksilössä. Täytyy koputtaa puuta koska molemat perheen Jagget ovat olleet melkolailla ongelmattomia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jakuvaari kirjoitti:
nupaha kirjoitti:
Eli se jakopää pitää rempata jossain vaiheessa. Riippuu kilometreistä, mutta ymmärtääkseni ei ainakaan kovin paljoa yli 150tkm kannata kokeilla ajaa. XK8 ZF-laatikko ja A-runmpu on se heikko kohta. XKR:ssä mersun loota ja pitäisi kestää. Jakopää pitää näissäkin päivittää.
Tämä aina vähän huvittaa. Miksi?

308tkm eikä mitään ongelmia. Enemmän tiedän lauenneita Mersun laatikoita kuin ZF:iä. Jakopään ongelmatkin ovat vahvasti liioiteltuja. Korjaamot toki mielellään vaihtaa osia ja laskuttaa pari tonnia siitä.

-Jakuvaari

Jk. Taisimme jo jutella puhelimessakin...
Se on totta, että täällä nettimaaailmassa nuo tyyppiongelmat saa monesti kohtuuttoman suuret mittasuhteet. Vaimollakin on nelisylinterinen BMW:n diesel ja jos netistä pelkästään päättelisi, niin siinä jalkopää pitäisi hajota kutakuinkin tänään. :-) Mutta hemm...tin hienosti ja siististi käy. Toki olen tämän asian tiedostanut ja vaihtanut öljyt 10tkm välein "pesuaineen" kera, jotta öljykanavat on varmasti puhtaat.
Ehkä Jagen kohdalla puhutaan samasta asiasta eli ennakoinnista. Jos 1000€ huollolla voi säästää 5000€ rempat, niin ehkä se kannattaa tehdä. Onhan noita haljenneita muovisia ketjunkristimiä ollut täällä foorumilaisillakisn.
Kuva
Kesäkissa XKR
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Vikoja voi aina tulla ja tuuristakin kiinni, mutta yritän löytää säännöllisesti huolletun ja hyvinpidetyn yksilön niin että ainakin todennäköisesti sujuisi ajo ongelmitta (edes tämän kesän, talvella voi huoltaa sitten).

Kävin koeajamassa xk8:n ja olihan se ihan mun auto. Tässä vaan oli kaasupolkimessa välys ja kuului ihmeellistä rahinaa kun helpotti kaasua. En oikein osannut paikallistaa mistä kuului tarkalleen ja myyjällä ei ollut tietoa asiasta. Onko kenelläkään tullut vastaan moista? Muuten oli ihan varteenotettava peli.
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Jos ketjun avaaja liikkuu Varsinaisessa-Suomessa niin hänen ehkä kannattaisi katsoa myös tätä:

https://www.nettiauto.com/jaguar/xk8/8723648

Jos kuvaus auton taustasta pitää paikkansa niin uskoisin että kyseessä on ns. Bang for the Buck -tilanne. Vanha vekotin on pääsääntöisesti ostaa ns. harrastajalta. He yli-investoivat lelujensa ylläpitoon ja yleensä jo alunperin lelunsa ostaessaan tehneet due diligenssin perusteellisesti.

Selvyyden vuoksi, minulla ei ole mitään tekemistä ko. auton tai myyjän kanssa. Kunhan kevät auringon lämmittäessä selailen XK8, XKR, Corvette (C3) ja 911 -myynti-ilmoituksia.
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

TexPat kirjoitti:Jos ketjun avaaja liikkuu Varsinaisessa-Suomessa niin hänen ehkä kannattaisi katsoa myös tätä:

https://www.nettiauto.com/jaguar/xk8/8723648

Jos kuvaus auton taustasta pitää paikkansa niin uskoisin että kyseessä on ns. Bang for the Buck -tilanne. Vanha vekotin on pääsääntöisesti ostaa ns. harrastajalta. He yli-investoivat lelujensa ylläpitoon ja yleensä jo alunperin lelunsa ostaessaan tehneet due diligenssin perusteellisesti.

Selvyyden vuoksi, minulla ei ole mitään tekemistä ko. auton tai myyjän kanssa. Kunhan kevät auringon lämmittäessä selailen XK8, XKR, Corvette (C3) ja 911 -myynti-ilmoituksia.
Täytyy sanoa, että lupaavalta vaikuttaa. Jos värikombinaatio miellyttää, niin varmasti kannattaa käydä katsomassa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että maltti on valttia. Jos jokin mietityttää autossa, niin kannattaa vaan malttaa etsiä seuraava ehdokas.
Kuva
Kesäkissa XKR
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

TexPat kirjoitti:Jos ketjun avaaja liikkuu Varsinaisessa-Suomessa niin hänen ehkä kannattaisi katsoa myös tätä:

https://www.nettiauto.com/jaguar/xk8/8723648

Jos kuvaus auton taustasta pitää paikkansa niin uskoisin että kyseessä on ns. Bang for the Buck -tilanne. Vanha vekotin on pääsääntöisesti ostaa ns. harrastajalta. He yli-investoivat lelujensa ylläpitoon ja yleensä jo alunperin lelunsa ostaessaan tehneet due diligenssin perusteellisesti.

Selvyyden vuoksi, minulla ei ole mitään tekemistä ko. auton tai myyjän kanssa. Kunhan kevät auringon lämmittäessä selailen XK8, XKR, Corvette (C3) ja 911 -myynti-ilmoituksia.
Aika hauska yhteensattuma, juuri tuon auton koeajoin aamulla :) Hyvin oli huoltohistoria dokumentoitu ja melkoinen runoilu jaksettu tehdä ilmoitukseen. Kaiken kaikkiaan ihan kelvollisen oloinen peli muuten, mutta tosiaan sovittiin myyjän kanssa, että selvittää mistä rahina kaasua helpottaessa kuuluu ennen kuin edetään asiassa pidemmälle.

Ja siskoni, joka autoa tulee myös käyttämään, ihastui siniseen väriin täysin :D
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja TexPat »

martsu kirjoitti: Aika hauska yhteensattuma, juuri tuon auton koeajoin aamulla
Maailma on pieni -efekti.

Joo, sininen sopii X100 hyvin.
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Jaahas, kesäkissan hankinta lähtikin sitten kunnolla lapasesta, kun en mieleistä XK8:a löytänyt. Ostin sitten '08 XK:n. Onkohan tässä vaiheessa hyvä kysellä tyyppivioista, vai ihmetellä niitä sitten kun vastaan tulee...? :D
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Onneksi olkoon! Noissa uudemmissa jää vikamuistiin historiaa enemmänkin. Huoltohistoria kannattaa käydä läpi tarkasti, ja kannattaa hankkia kunnon vikakoodinlukija ja sitten vain paljon ajoa! Siinä ajellessa pääsee kyllä tutustumaan autoon, ja kun "herkällä korvalla" kulkee, niin mahdollisista huoltoa vaativista kohdista saa hyvissä ajoin etukäteen tietoa. Koodinlukijalla pääsee seuraamaan yhtä jos toista muutakin mitä autossa tapahtuu, ja ongelmatilanteissa pääsee heti kiinni asian ytimeen.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja pta »

Onnittelut . Ajoa sitten vaan . Minä ainakin fiilistelisin ennenkuin odottaisin sydän syrjällään mahdollisia tulevia tyyppivikoja. Onhan tuo hankintasi jo 9 vuotta vanha niin varmaan ne tyyppiviatkin on jo saaneet huomiota osakseen jossakin vaiheessa. Ja jos ostit liikkeestä niin varmaan jonkunlaisen kuluttajansuojankin tai takuun odottaisi kuuluvan kauppaan. Hyviä ja huolettomia kilometrejä sinulle ja kissalle!
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

No niin... Kun se Jagge-kuume iskee, niin siihen ei ole kuin yksi ratkaisu. Sen huomasin itsekin ja palstalaiset siitä varoittelivat, kun ensimmäisiä kysymyksiä Jaguaarista heittelin. Mutta onhan se fiilis sitten mahtava, kun sen oikean löytää... Ja puhun aina vaan Jaguaarista. :lol:

Onneksi olkoon täältäkin. Itsekin tässä odottelee malttamattomana kelien paranemista.
Kuva
Kesäkissa XKR
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Noin, sehän meni XK:n kanssa kesäajot niin mukavasti, että otin jo matsin rotvallin reunuksen kanssa. Onneksi autolle itselleen ei käynyt kuinkaan, mutta vanteet on naarmuilla... Ehtihän tuo auto olla minulla jo huikeat kolme päivää käytössä, niin harmittaa ja paljon :'(

Täytyykin seuraavaksi kysellä vinkkejä vanneasioista erillisessä viestiketjussa :D
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

martsu kirjoitti:Noin, sehän meni XK:n kanssa kesäajot niin mukavasti, että otin jo matsin rotvallin reunuksen kanssa.
Jos matsi oli kovin voimallinen (=vauhdissa), saattaa aurauskulmat mennä pieleen. Ei tietenkään jos vain pysäköintivauhdissa
kihnuttaa vannetta rotvalliin.
Pitäskö sun laittaa curb feelerit? :P Vitsi, vitsi!
https://en.wikipedia.org/wiki/Curb_feeler
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
martsu
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2017 11:10 am

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja martsu »

Kopi kirjoitti:Jos matsi oli kovin voimallinen (=vauhdissa), saattaa aurauskulmat mennä pieleen. Ei tietenkään jos vain pysäköintivauhdissa
kihnuttaa vannetta rotvalliin.
Pitäskö sun laittaa curb feelerit? :P Vitsi, vitsi!
https://en.wikipedia.org/wiki/Curb_feeler
Köpi
No vauhdissa se osui, kun kiireellä yritin ehtiä kotiin katsomaan snookerin mm-finaalia. Pitääkö aurauskulmat käydä tarkistuttamassa vai tuntuuko ajossa, jos on pielessä?

Ja siis joo, mä luulen että kesäkissaparka tarvitsee kaikki mahdolliset suojaukset mun käytössä ;)
Jaguar XE 2.0D -15
Jaguar XK 4.2 V8 -08
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

martsu kirjoitti:
Kopi kirjoitti:Jos matsi oli kovin voimallinen (=vauhdissa), saattaa aurauskulmat mennä pieleen. Ei tietenkään jos vain pysäköintivauhdissa
kihnuttaa vannetta rotvalliin.
Pitäskö sun laittaa curb feelerit? :P Vitsi, vitsi!
https://en.wikipedia.org/wiki/Curb_feeler
Köpi
No vauhdissa se osui, kun kiireellä yritin ehtiä kotiin katsomaan snookerin mm-finaalia. Pitääkö aurauskulmat käydä tarkistuttamassa vai tuntuuko ajossa, jos on pielessä?
Joskus tuntuu, joskus huomaa vasta renkaiden epätasaisesta kulumisesta. Tarkastus ja säätö maksaa 0.1% autosi hinnasta, joten minä käyttäisin varmuuden vuoksi...
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkissakuume... XK8?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kopi kirjoitti:
martsu kirjoitti:
Kopi kirjoitti:Jos matsi oli kovin voimallinen (=vauhdissa), saattaa aurauskulmat mennä pieleen. Ei tietenkään jos vain pysäköintivauhdissa
kihnuttaa vannetta rotvalliin.
Pitäskö sun laittaa curb feelerit? :P Vitsi, vitsi!
https://en.wikipedia.org/wiki/Curb_feeler
Köpi
No vauhdissa se osui, kun kiireellä yritin ehtiä kotiin katsomaan snookerin mm-finaalia. Pitääkö aurauskulmat käydä tarkistuttamassa vai tuntuuko ajossa, jos on pielessä?
Joskus tuntuu, joskus huomaa vasta renkaiden epätasaisesta kulumisesta. Tarkastus ja säätö maksaa 0.1% autosi hinnasta, joten minä käyttäisin varmuuden vuoksi...
Köpi
Tuntuu lompsassa kun huomaa renkaiden kuluneen epätasaisesti vaihtokuntoon nopeasti..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin