S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2017 9:41 pm
S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Moi,
Eka Jagge tuli taloon ja hetihän sitä pitää alkaa remppaamaan
Aika yleinen vika ilmestyi, eli "rajoitettu suorituskyky" teksti palaa mittaristossa. Aluksi teksti hävisi kun käänsi virrat pois ja starttasi uudestaan, mutta loppuvaiheessa vika oli päällä heti virrat päälle laittaessa.
Vikakoodi P0046.
Vianhaku aloitettu tietysti paineputkia tutkimalla ja boost control valve hipelöimällä.
Seuraavaksi turbon actuatorin tutkinta mittauksilla, mutta ei tietysti mittaamalla mitään pysty päättelemään, vaan täytyisi päästä näkemään liikkuuko turbon "ohjainsiipien" tanko... No, eihän sitä mistään näe
(Näin jälkiviisaana suosittelen hommaamaan/lainaamaan endoskoopin, jonka voisi hyvällä tuurilla saada työnnettyä oikeaan rakoon, jotta voisi päästä säätötangon liikkeen näkemään.)
Minun tapauksessa otin siis turbon käteen ja irroitin actuatorin säätötangon jonka jälkeen pääsin toteamaan, että turbon "ohjainsiivet" liikkuvat kuten kuuluu.
Seuraavaksi sormet kyynerpäitä myöten ristiin toivomaan, että actuatori on hajalla. Ai miksi? No, koska actuatorin käteen saamiseen vaadittiin monta kirosanaa ja useampi tunti töitä.
Seuraavaksi actuatorin kansi auki ja yleismittarilla mitaten (resistanssialueella) onko yhteys poikki joistakin "hopealangoista" ...ja luojan kiitos yksi langoista irti, VIKA LÖYTYI!!!!
Pari kuvaa dropboxissa
https://www.dropbox.com/sh/tbe3gjc04vsu ... b2pQa?dl=0
Seuraavaksi langan juottaminen. Siitä lisää juttua myöhemmin.
BTW. Näköjään on päässyt turbon ja downpipen välinen liitos vuotamaan. Onko totta, ettei tuohon saa tiivisterengasta erikseen vaan joutuu ostamaan esim. tollasen setin> on taas rahastuksen makua...
http://www.ebay.fr/itm/JAGUAR-XJ-X350-2 ... 2150422653
Kelpo terveisin,
-Harri-
Eka Jagge tuli taloon ja hetihän sitä pitää alkaa remppaamaan
Aika yleinen vika ilmestyi, eli "rajoitettu suorituskyky" teksti palaa mittaristossa. Aluksi teksti hävisi kun käänsi virrat pois ja starttasi uudestaan, mutta loppuvaiheessa vika oli päällä heti virrat päälle laittaessa.
Vikakoodi P0046.
Vianhaku aloitettu tietysti paineputkia tutkimalla ja boost control valve hipelöimällä.
Seuraavaksi turbon actuatorin tutkinta mittauksilla, mutta ei tietysti mittaamalla mitään pysty päättelemään, vaan täytyisi päästä näkemään liikkuuko turbon "ohjainsiipien" tanko... No, eihän sitä mistään näe
(Näin jälkiviisaana suosittelen hommaamaan/lainaamaan endoskoopin, jonka voisi hyvällä tuurilla saada työnnettyä oikeaan rakoon, jotta voisi päästä säätötangon liikkeen näkemään.)
Minun tapauksessa otin siis turbon käteen ja irroitin actuatorin säätötangon jonka jälkeen pääsin toteamaan, että turbon "ohjainsiivet" liikkuvat kuten kuuluu.
Seuraavaksi sormet kyynerpäitä myöten ristiin toivomaan, että actuatori on hajalla. Ai miksi? No, koska actuatorin käteen saamiseen vaadittiin monta kirosanaa ja useampi tunti töitä.
Seuraavaksi actuatorin kansi auki ja yleismittarilla mitaten (resistanssialueella) onko yhteys poikki joistakin "hopealangoista" ...ja luojan kiitos yksi langoista irti, VIKA LÖYTYI!!!!
Pari kuvaa dropboxissa
https://www.dropbox.com/sh/tbe3gjc04vsu ... b2pQa?dl=0
Seuraavaksi langan juottaminen. Siitä lisää juttua myöhemmin.
BTW. Näköjään on päässyt turbon ja downpipen välinen liitos vuotamaan. Onko totta, ettei tuohon saa tiivisterengasta erikseen vaan joutuu ostamaan esim. tollasen setin> on taas rahastuksen makua...
http://www.ebay.fr/itm/JAGUAR-XJ-X350-2 ... 2150422653
Kelpo terveisin,
-Harri-
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Hieno suoritus! Jos sinulla ei vielä ole kunnon osaluetteloa, niin lataa ja asenna 2013 JEPC täältä: https://www.mediafire.com/folder/luzulsu07dpcc/jaguar
Sitten vain osanumerolla etsimään vaihtoehtoja, esim. SNG Barratt ja David Manners, ja tietenkin eBay, kaikki Englannissa.
Jouko
Sitten vain osanumerolla etsimään vaihtoehtoja, esim. SNG Barratt ja David Manners, ja tietenkin eBay, kaikki Englannissa.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2017 9:41 pm
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
No niin.
Langat juotettu ammattilaisella, romut pistetty kasaan ja nyt auto taas pelaa.
Mitähän seuraavaksi joutuu tekemään?.
No tietysti ilmastointi temppuilee, keskuslukko temppuilee, ahtoputkisto vuotaa, jäähdytysjärjestelmä vuotaa...
Kertakaikkian ranskalais-englantilais-insinöörityön taidonnäyte.
Ikävä sanoa, mutta heikkolaatuisin auto mitä minulla on koskaan ollut.
Liekkö tämä maanantai-kappale vai onko kaikki s-typet samanlaisia?
Langat juotettu ammattilaisella, romut pistetty kasaan ja nyt auto taas pelaa.
Mitähän seuraavaksi joutuu tekemään?.
No tietysti ilmastointi temppuilee, keskuslukko temppuilee, ahtoputkisto vuotaa, jäähdytysjärjestelmä vuotaa...
Kertakaikkian ranskalais-englantilais-insinöörityön taidonnäyte.
Ikävä sanoa, mutta heikkolaatuisin auto mitä minulla on koskaan ollut.
Liekkö tämä maanantai-kappale vai onko kaikki s-typet samanlaisia?
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Huonosti pidetty tai maanantaikappale, ei ne kaikki noin heikkoja ole.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Paljonko on kärryllä rullailtu kilometrejä ?harry s morgan kirjoitti:No niin.
Langat juotettu ammattilaisella, romut pistetty kasaan ja nyt auto taas pelaa.
Mitähän seuraavaksi joutuu tekemään?.
No tietysti ilmastointi temppuilee, keskuslukko temppuilee, ahtoputkisto vuotaa, jäähdytysjärjestelmä vuotaa...
Kertakaikkian ranskalais-englantilais-insinöörityön taidonnäyte.
Ikävä sanoa, mutta heikkolaatuisin auto mitä minulla on koskaan ollut.
Liekkö tämä maanantai-kappale vai onko kaikki s-typet samanlaisia?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2017 9:41 pm
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
280tkm mittarissa, että eipä tuon vielä pitäisi olla loppuun ajettu tai ainakaan VAG-konsernin tuotteissa moinen lukema ei tuntunut vielä missään.
Eipä voi kyllä laittaa huonon pidon piikkiin jos esim. vesiletkujen muoviset liitoskappaleet halkeaa jakosaumojen kohdalta. Heikko laatu sanon minä
Sama homma ahtoputkien osalta.
Muuten on kyllä varsin kiva auto
Eipä voi kyllä laittaa huonon pidon piikkiin jos esim. vesiletkujen muoviset liitoskappaleet halkeaa jakosaumojen kohdalta. Heikko laatu sanon minä
Sama homma ahtoputkien osalta.
Muuten on kyllä varsin kiva auto
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Tuttu vika Garrett-turbojen Hellan valmistamissa aktuaattoreissa. Yhden Mondeon sain aikanaan tosi halvalla juuri kyseisen vian vuoksi. Ovat kyllä todella vittumaisia juottaa, jostain muistan lukeneeni että sillat on alumiinihitsausta tms, ja pitkäikäiseen juottamiseen pitäisi olla kunnon lyijyllistä tinaa. Hyvä että sait kuntoon!harry s morgan kirjoitti: Seuraavaksi actuatorin kansi auki ja yleismittarilla mitaten (resistanssialueella) onko yhteys poikki joistakin "hopealangoista" ...ja luojan kiitos yksi langoista irti, VIKA LÖYTYI!!!!
Pari kuvaa dropboxissa
https://www.dropbox.com/sh/tbe3gjc04vsu ... b2pQa?dl=0
Seuraavaksi langan juottaminen. Siitä lisää juttua myöhemmin.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: S-type 2.7 diesel. "rajoitettu suorituskyky"
Olen samaa mieltä, huono laatu ja liian monimutkainen tekniikka.
Kolme S-typea 2,7D omistanut 2003, 2005 ja viimeisen ostin uutena vm2008 joka kaikkein huonoin.
Melkein aina jotain häiriövaloja palamassa ja kaikenkaikkiaan matkanteko epävarman tuntuista.
Kolme S-typea 2,7D omistanut 2003, 2005 ja viimeisen ostin uutena vm2008 joka kaikkein huonoin.
Melkein aina jotain häiriövaloja palamassa ja kaikenkaikkiaan matkanteko epävarman tuntuista.