XJ8 Ravistaa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
sajamo
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 03, 2017 12:26 pm

XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja sajamo »

XJ8 3.2 V8 alkoi ravistamaan ajossa sekä auton ollessa paikallaan vaihde päällä pyrkii " nykimään " . Moottorin tyhjäkäynti epätasaista.
Oireet tulivat esiin kun moottorin termostaatti hajosi ja jäähdytinnestettä roiskui moottoritilaan.
Puola vika ? Olisiko jollain kokemusta / tietoa viasta ? Häiriövaloja ei ole mittarissa
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja henu »

Ekana tarkistasin ettei tulpan reijät oo täynä nestettä. Eli venakoppien päältä kannet pois ja puolat ylös.
Omassa meni paisarilta syyläriin menevä letku ja ampu nesteet koneen päälle, seuraavana päivänä tippu pyttyjä pelistä kun tulpanreijät oli täynä nestettä.
Viimeksi muokannut henu, La Tammi 13, 2018 10:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja pta »

Puolavika antaa kyllä sen kirotun "Rajoitettu suorituskyky" ilmoituksen . Minunkin mielestä todennäköisempää että kosteudesta johtuu jos ennen termarivikaa ei ongelmia.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Koodien luku voisi tässäkin tapauksessa kertoa jotain häiriön aiheuttajasta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
sajamo
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 03, 2017 12:26 pm

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja sajamo »

Nyt puolat irroitettu ja tulpan " reiästä " löytyi jäähdytin nestettä- Nesteet poistettu ja puolat kuivattu.
Auto toimii jälleen niin kuin pitääkin
KIITOKSIA VINKISTÄ
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

pta kirjoitti:Puolavika antaa kyllä sen kirotun "Rajoitettu suorituskyky" ilmoituksen . Minunkin mielestä todennäköisempää että kosteudesta johtuu jos ennen termarivikaa ei ongelmia.
Ei antanut meillä ainakaan mitään virhekoodia, eikä rajoitettua suorituskykyä. Luulin että puolat kuoli, mutta olikin vain kuravettä ja öljyä kaivot puolillaan. Samalla tavalla puhdistus ja kuivaus korjasi ongelman, olivat merkkihuollossa laittaneet risan puolankotelon takaisin, ostin uudet paksummat ja ongelma ei enää palannut. Ostin kyllä hädissäni varmuuden vuoksi puolatkin, ne on vielä tallessa. Ei kukaan sattuisi tarvitsemaan tehdasalkuperäisiä uusia (Made in USA) varhaisia kaksipiuhaisia (myöhemmissä taitaa olla kolme tai neljä piuhaa) puolia? 8 kpl, tehtaan mukaan vaihtoväli 10v tai 160tkm (100k miles).

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
sajamo
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 03, 2017 12:26 pm

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja sajamo »

Morjest Pekka
Varmaan tunnistitkin viesteistä entisen XJ:n ?! Termari hajosi viime viikolla ja menin avaamaan paisarin korkin liian aikaisin joten nesteet pääsivät roiskumaan konetilaan ja kyseinen häiriö tuli esiin. Kuivasin eilen illalla tulpan reiät ja puolat ja auto kävi nätisti tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia normaalisti sekä lämmöt ok. En valitettavasti ehtinyt koe ajamaan , mutta huomenna pääsen testaamaan toimiiko auto myös ajossa normaalisti.
Kuuli että tuo ylimääräinen nesteiden pääsy tulppien kaivoihin voi rikkoa puolan / t . Ilmoittelit että sinulta löytyisi puolia jotka varmaankin käyvät XJ:hini ?! Näyttivät olevan kaksi napaiset. Millaista hintaa pidät puolalla / tai koko setillä ?
t,samppa
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja pta »

2000 vm . Autossa nelinapaiset puolat . Ehkä jotain eroa sitten noissa vikainfoissakin vanhempiin verrattuna . Mun yksilölle on puolat kyllä maistuneet . Viimeinen tuntemattoman valmistajan tekele koneessa vielä paikallaan . Kohta varmaan saa senkin vaihtaa . Koskaan ei ole ollut kosteutta tai öljyä tulpankoloissa . En näe siinä mitään järkeä vaihtaa kaikkia puolia kerralla . Hyvä niitä olla kyllä valmiina varastossa pahan päivän varalle. Niin ei tarvitse viikkoa tai kahta odotella varaosia.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ8 Ravistaa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

En kyllä tunnistanut vanhaa autoamme viestistä, en tiedä miksi termari olisi hajonnut, termarinkotelo vaihdettiin alumiiniseen muovisen haljettua ehkä 4-5 vuotta sitten, vai olisiko siitä jo kauemmin, pitää katsoa ajopäiväkirjasta. Muistaakseni termari on tarkoitus vaihtaa vuosittain eikä paljon maksa. Kotelon sitävastoin pitäisi nyt kestää ikuisesti.

Puolasetin voisin myydä kohtuuhinnalla, viimeksi kun kysyin maahantuojalta, oli noiden puolien hinta jotain >€220,-/kpl.
€50,-/kpl eli €400,-/8 kpl?

Niitä ei ole käsittääkseni vaihdettu, kun ei ollut aiemmin mitään syytä.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin