XF:n etuvalot
XF:n etuvalot
Terve.
Onko kukaan sovitellut meneekö suoraan 2010 malliin nämä uudemman mallin etuvalot jossa on ledinauha .
Itsellä vaan alakaa olemaan nuo omat umpiot siinä mallissa että pitääs vaihtaa uudet. Tai lähinnä vaan toinen ,mutta aattelin että jos samalla nuorentaas ilmettä.
Oli vaan alkuperäisosana hiukka taas kallit .1880€ kpl .
Ulkomailta löytyys alle puolen hinnan tuosta , ku katselin netistä.
Onko kukaan sovitellut meneekö suoraan 2010 malliin nämä uudemman mallin etuvalot jossa on ledinauha .
Itsellä vaan alakaa olemaan nuo omat umpiot siinä mallissa että pitääs vaihtaa uudet. Tai lähinnä vaan toinen ,mutta aattelin että jos samalla nuorentaas ilmettä.
Oli vaan alkuperäisosana hiukka taas kallit .1880€ kpl .
Ulkomailta löytyys alle puolen hinnan tuosta , ku katselin netistä.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF:n etuvalot
Sen verran vielä että en ole näitä koskaan verrannut luonnossa tai muutenkaa. tuli nyt vaan mielen tuos kun noita omia valoja katselin.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF:n etuvalot
Ei mene suoraan. Puskuri, konepelti, etulokasuojat ja valojen kiinnitysraudat uusiksi. Maksaa enemmän, kuin 1880 e.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF:n etuvalot
MIkä orkkisvaloissa vikana?
Haalistuneet, naarmuiset?
Voin tehdä ne sinulle uudenveroisiksi 80 eurolla!
Haalistuneet, naarmuiset?
Voin tehdä ne sinulle uudenveroisiksi 80 eurolla!
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
Jos tosiaan vaan haalistuneet lasit niin tätä on mainostettu jo aiemmin "miltä jaggesi ulkopinta näyttää" ketjussa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602396/T ... kirkastajapile kirjoitti:Terve.
Onko kukaan sovitellut meneekö suoraan 2010 malliin nämä uudemman mallin etuvalot jossa on ledinauha .
Itsellä vaan alakaa olemaan nuo omat umpiot siinä mallissa että pitääs vaihtaa uudet. Tai lähinnä vaan toinen ,mutta aattelin että jos samalla nuorentaas ilmettä.
Oli vaan alkuperäisosana hiukka taas kallit .1880€ kpl .
Ulkomailta löytyys alle puolen hinnan tuosta , ku katselin netistä.
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Maalis 22, 2018 7:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF:n etuvalot
Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
Moi,
Täällä sivulla 4 ainakin jotain kuvia ennen ja jälkeen harmauden poiston viewtopic.php?f=1&t=4668&hilit=Miltä+jaggesi&start=150
Täällä sivulla 4 ainakin jotain kuvia ennen ja jälkeen harmauden poiston viewtopic.php?f=1&t=4668&hilit=Miltä+jaggesi&start=150
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
En tiedä XF lampuista, mutta itsellä on kestänyt omassa ensimmäinen kiillotuskerta nyt kolme vuotta hyvänä.pile kirjoitti:Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
Kovat kardaanit on erikseen !Coupe kirjoitti:Joo, ja You Tube on täynnä juttuja missä kovat jätkät tekee sen hammastahnalla
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF:n etuvalot
Kun kerran kuvailit apua lyhytkestoiseksi niin silloin on varmaan kyse UV-valon aiheuttamasta värimuutoksesta, ei kiveniskeytymistä niinkään. Voisiko vetää johtopäätöksen, että kiillotuksen jälkeinen suojaus ei ole tarjonnut riittävää UV-suojaa? Tosin mikään suoja ei ikuinen ole, mutta mieleeni syntyi keskustelusta käsitys että ihan turhan nopeasti on palattu lähtöruutuun - jospa jokin toinen suojatuote toimisi paremmin?pile kirjoitti:Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
Googlella löytyy paljon tuloksia ja Pesukinnas.com:ssa on paljon asiallista luettavaa.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: XF:n etuvalot
Kunnon tekijän jälkeen valot pysyvät hyvinä tosi pitkään. Sijaisautona minulla on V70 Volvo 450tkm ja ”Puuma ’69” teki sen valoista uudet yli 6kk sitten ja vieläkin on kuin uudet eli ota yhteys Puumaan, itse ei kannata yrittää kun ei ne kestä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF:n etuvalot
Jep, eli valot vaativat suojaksi aineen, joka oikeasti kestää, eli tässä tapauksessa juurikin ajovaloille tarkoitettu pinnoite. Antaa erittäin pitkäikäisen suojan UV-säteilyä, likaa yms. vastaan.
Jos halutaan tehdä valoista oikeasti uuttavastaavat, niin noilla Motonetin ja vastaavilla sarjoilla ei tee mitään. Jättävät jälkeensä hirmuisen määrän mikronaarmuja, joita ei saa pois mukana tulevalla aineella. Mistäkö tiedän? Olen "korjannut" useat näillä tehdyt ajovalot, koska menneet huonoksi taas hyvin nopeasti.
Ajovalot voidaan hioa, kiillottaa ja pinnoittaa useamman kerran, joten sitä ei tarvi pelätä, että kun on jo kerran tehty.
Jos joku haluaa kuvia nähdä, niin niitä löytyy vaikka kuinka paljon, ennen ja jälkeen operaation.
Jos halutaan tehdä valoista oikeasti uuttavastaavat, niin noilla Motonetin ja vastaavilla sarjoilla ei tee mitään. Jättävät jälkeensä hirmuisen määrän mikronaarmuja, joita ei saa pois mukana tulevalla aineella. Mistäkö tiedän? Olen "korjannut" useat näillä tehdyt ajovalot, koska menneet huonoksi taas hyvin nopeasti.
Ajovalot voidaan hioa, kiillottaa ja pinnoittaa useamman kerran, joten sitä ei tarvi pelätä, että kun on jo kerran tehty.
Jos joku haluaa kuvia nähdä, niin niitä löytyy vaikka kuinka paljon, ennen ja jälkeen operaation.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
Juu, oikeassa olet. Nuo Turtlet yms on vain ensiapu. Vaatii paremmat välineet pidemmän ajan kestävään tulokseen.Puuma '69 kirjoitti:Jep, eli valot vaativat suojaksi aineen, joka oikeasti kestää, eli tässä tapauksessa juurikin ajovaloille tarkoitettu pinnoite. Antaa erittäin pitkäikäisen suojan UV-säteilyä, likaa yms. vastaan.
Jos halutaan tehdä valoista oikeasti uuttavastaavat, niin noilla Motonetin ja vastaavilla sarjoilla ei tee mitään. Jättävät jälkeensä hirmuisen määrän mikronaarmuja, joita ei saa pois mukana tulevalla aineella. Mistäkö tiedän? Olen "korjannut" useat näillä tehdyt ajovalot, koska menneet huonoksi taas hyvin nopeasti.
Ajovalot voidaan hioa, kiillottaa ja pinnoittaa useamman kerran, joten sitä ei tarvi pelätä, että kun on jo kerran tehty.
Jos joku haluaa kuvia nähdä, niin niitä löytyy vaikka kuinka paljon, ennen ja jälkeen operaation.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF:n etuvalot
Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.
Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF:n etuvalot
Itse ajan 1000,2000,3000,4000 luokan paperilla epäkeskolla ja kiillotus vielä ja sealantit päälle. Ihan hyvä on tullut joka kerta. Alkukarkeutta lisää jos tarve. Käsinkin käy.Puuma '69 kirjoitti:Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.
Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
Aika kohtuu helppoa toteuttaa ja onnistuu keneltä vaan harrastaltakin jos omaa kädet ja muutaman tarvikkeen.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF:n etuvalot
Niin huonossa hapessa ovat muutamat valot olleet, että on joutunut aloittamaan 400-karkeudella kuivana, mutta yleensä aloitus 500 tai 600:sella, ja siitä sitten ylöspäin asteittain.kissaeläin kirjoitti:Itse ajan 1000,2000,3000,4000 luokan paperilla epäkeskolla ja kiillotus vielä ja sealantit päälle. Ihan hyvä on tullut joka kerta. Alkukarkeutta lisää jos tarve. Käsinkin käy.Puuma '69 kirjoitti:Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.
Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
Aika kohtuu helppoa toteuttaa ja onnistuu keneltä vaan harrastaltakin jos omaa kädet ja muutaman tarvikkeen.
Ja se kiillotus on tuossa kriittinen vaihe, ne kaikki mikronaarmut olisi saatava pois. Vaatii kunnon 2-step myllytyksen, ensin vahvalla tahnalla ja leikkaavimmalla laikalla, tämän jälkeen viimeistelyaineella ja -laikalla.
Ei tämä homma tunnu kaikilta onnistuvan, edes niiltä harrastajilta, siksi monet olen paikkaillut monien jäljiltä.
Itse olen väkrännyt noin 200 ajovalot muutamien viime vuosien aikana.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: XF:n etuvalot
Pitää jossain välis ottaa taas noi lamput työn alle. Nyt kun taas on tulos kesä ja kärpääsiä niin ei valot enää oo niin tärkeäs asemassa ,mutta syksy ja pimiät tuloo taas ku kerkiää .Eikähän kesän aikana kerkee taharä.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004