XK8:n ja XKR:n yleiset viat?

Yleinen Jaguar-keskustelu
irual
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 29, 2010 11:53 am

XK8:n ja XKR:n yleiset viat?

Viesti Kirjoittaja irual »

Terveeks - harkitsen avo XK8:n tai XKR:n hankkimista.

Mitkä ovat 2000-luvun alkupuolen cabrion (jos ajettu noin 150 000 km) tyyppiviat / tutkittavat kohteet? Kokemusta minulla on vain S-typestä; josta löytyi moni tyyppivika....
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XK8:n ja XKR:n yleiset viat?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Ei ole...............

No, ehkä jotain. Omassa XK8 /1999 meni vaihdelaatikko 145 000km paikkeilla.
Erään hlön mukaan aina menee mutta XKR:ssä on ''Mersun ltk'' joka kestää 500 000km.

On muitakin asioita, Ainakin se termaritorni.

Muut kertonevat lisää.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: XK8:n ja XKR:n yleiset viat?

Viesti Kirjoittaja Coupe »

mikki kirjoitti:Erään hlön mukaan aina menee mutta XKR:ssä on ''Mersun ltk'' joka kestää 500 000km
No, en nyt varmasti osaa sanoa puhutaanko samasta askista, mutta luultavasti.
Erään tutun Daimler Super V8:ssa oli toi Mersun ltk. Porsi täydellisesti kun mittarissa oli just tullut 200tkm. Silloinkaan laatikkoon ei vaihdettu öljyjä kun kestivät auton iän. Veho ei tunnistanut yhtä ainuttakaan osaa sen enempää auton kun laatikon numeroiden perusteella. Jagge möi vaan täydellisen laatikon jonka hinta silloin oli jotain 13t€. Siihen sitten vaihtotyö päälle. Ja tämä ei ole mikään Esson baarin juttu, kun itse hinasin Daimlerin motarilta pois.
i
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8:n ja XKR:n yleiset viat?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

mikki kirjoitti:Ei ole...............

No, ehkä jotain. Omassa XK8 /1999 meni vaihdelaatikko 145 000km paikkeilla.
Erään hlön mukaan aina menee mutta XKR:ssä on ''Mersun ltk'' joka kestää 500 000km.

On muitakin asioita, Ainakin se termaritorni.

Muut kertonevat lisää.
Eiköhän se huolto ja käyttö ratkaise eniten. Mutta se ero tosiaan on, että xk8:ssa Zf:n laatikko, jossa tuo a-rumpu on jonkin asteinen akilleen kantapää. Xkr:ssä tosiaan 5-vaihteinen MB:n laatikko. Itse vaihdoin tuohon Xkr:än laatikkoon öljyt ja suodattimen 130tkm kohdalla ja öljyt näytti vielä hyvälle. En tiedä oliko aiemmin jo sitten vaihdettu. Jakopää on kans jonkinasteinen akilleen kantapää. Jakopää on ketjulla, mutta alkupään autoissa kiristimissä on muoviset ”ohjaimet”, jotka saattaa haljeta.
Mutta niin kuin aina, täällä nettimaailmassa ongelmat saa yleensä liiankin suuret mittasuhteet. Kaikki itkevät tänne ongelmansa...
Alla tarinaa muutaman vuoden takaa, kun olin itse samassa tilanteessa.
viewtopic.php?f=1&t=7570&hilit=Sijoituksena
Kuva
Kesäkissa XKR
Vastaa Viestiin