Eka Jaguar (XF) haaveissa
Eka Jaguar (XF) haaveissa
Morjesta kaikille! Uus foorumin jäsen ilmottautuu joukkoon, ois muutama kysymys mielessä koskien Jaggeja yms.
Tullu tosiaan noita XF:iä kateltuu ja mul ois niihi liittyen yks hauska tarinaki: Kävin kuvaamassa yhen hääparin häät joskus pari vuotta sitte ja hääparil oli sit käytös tommone valkone XF 3 litran myllyllä, sitä ekaa korimallia ja kyllähän se sit meikäläisen huomion vahvasti siinä vei ku ajeltiin kuvauspaikoille kuvaamaan ennen vihkimistä..en ollu tosiaa noita aiemmi oikee nähny ja automaattisesti tuli jostai semmoi fiilis et ton on pakko olla joku tyyliin 100 tuhannen euron arvonen auto, sen verran vaikuttavan näkönen se oli Samalla aattelin siin omassa pienessä mielessä et huhhu tommost autoo tuskin tulee itellä ikin olee (ku oletin sen olevan niin kallis) mut yllätys oli aika iso ku tossa viime syksynä sit eksyin nettiautosta jotenki noita autoi ettiin ja halvimmat XF:t oli luokkaa ainoostaan 13k!
Niin nyt on tähän sit tultu et tota ekan korimallin XFää oon vakavasti alkanu harkihteen mut muutama kysymys siihe liittyen ois eli tiedossa itellä on mm.noiden tyyppiviat ja jotkut ongelmatkin jopa näissä 2.7D myllyissä.
Oon miettiny lähinnä sitä et kuin vakava ongelma se laakerijuttu on noissa em.mainituissa koneissa ts.tarviiko sitä kuin tosissaan pelätä?
Ja 330tkm mersulla ajavana ihmisenä oon miettiny et kuin paljo tolla 2.7D:llä ja 3.0D:llä pystyy sit rullaamaan kun vaikuttaa vähän siltä et yli 300tkm sillä ei meinaa oikein päästä millään ilman hirveitä remppoja mut mikä tilanne on oikeesti, missä vaiheessa noi em.koneet on ns.loppuunajettuja?
Ja mitä muita juttuja ois syytä ottaa huomioon tommosta XF:ää katellessa?
-Lauri
Tullu tosiaan noita XF:iä kateltuu ja mul ois niihi liittyen yks hauska tarinaki: Kävin kuvaamassa yhen hääparin häät joskus pari vuotta sitte ja hääparil oli sit käytös tommone valkone XF 3 litran myllyllä, sitä ekaa korimallia ja kyllähän se sit meikäläisen huomion vahvasti siinä vei ku ajeltiin kuvauspaikoille kuvaamaan ennen vihkimistä..en ollu tosiaa noita aiemmi oikee nähny ja automaattisesti tuli jostai semmoi fiilis et ton on pakko olla joku tyyliin 100 tuhannen euron arvonen auto, sen verran vaikuttavan näkönen se oli Samalla aattelin siin omassa pienessä mielessä et huhhu tommost autoo tuskin tulee itellä ikin olee (ku oletin sen olevan niin kallis) mut yllätys oli aika iso ku tossa viime syksynä sit eksyin nettiautosta jotenki noita autoi ettiin ja halvimmat XF:t oli luokkaa ainoostaan 13k!
Niin nyt on tähän sit tultu et tota ekan korimallin XFää oon vakavasti alkanu harkihteen mut muutama kysymys siihe liittyen ois eli tiedossa itellä on mm.noiden tyyppiviat ja jotkut ongelmatkin jopa näissä 2.7D myllyissä.
Oon miettiny lähinnä sitä et kuin vakava ongelma se laakerijuttu on noissa em.mainituissa koneissa ts.tarviiko sitä kuin tosissaan pelätä?
Ja 330tkm mersulla ajavana ihmisenä oon miettiny et kuin paljo tolla 2.7D:llä ja 3.0D:llä pystyy sit rullaamaan kun vaikuttaa vähän siltä et yli 300tkm sillä ei meinaa oikein päästä millään ilman hirveitä remppoja mut mikä tilanne on oikeesti, missä vaiheessa noi em.koneet on ns.loppuunajettuja?
Ja mitä muita juttuja ois syytä ottaa huomioon tommosta XF:ää katellessa?
-Lauri
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Yleisesti ottaen on kyse tavallisesta käytetystä autosta, paitsi että Jaguarin tapauksessa korjausohjeet, osanumerot ja varaosat löytyvät tavallista helpommin ja kohtuullisilla hinnoilla. Siis Englannista, jos asioi kotimaisten merkkiliikkeiden kanssa niin rahaa kuluu paljon.
Tästä aiheesta on viime aikoina ollut paljon juttua, listaan tähän linkkejä keskusteluista joissa olen ollut itse mukana:
viewtopic.php?f=2&t=8946
viewtopic.php?f=1&t=8483
viewtopic.php?f=1&t=8853
viewtopic.php?f=2&t=8844
viewtopic.php?f=2&t=8744
viewtopic.php?f=2&t=8703
viewtopic.php?f=2&t=8689
viewtopic.php?f=2&t=8308
viewtopic.php?f=2&t=8315
viewtopic.php?f=2&t=8091
viewtopic.php?f=2&t=8113
viewtopic.php?f=2&t=8064
viewtopic.php?f=2&t=8061
viewtopic.php?f=2&t=7817
viewtopic.php?f=2&t=7848
Noista saat hetkeksi tutkittavaa. Tee-se-itse -autona tämä on yllättävän helppo, omat kokemukset ovat olleet hyviä - kuten muistakin malleista. Jos auto on ollut hyvällä pidolla, niin siitä on hyvä jatkaa.
Ja jos vielä kaiken tämän jälkeen auto kiinnostaa, niin täällä: viewtopic.php?f=4&t=9003&p=49531#p49531
Jouko
Tästä aiheesta on viime aikoina ollut paljon juttua, listaan tähän linkkejä keskusteluista joissa olen ollut itse mukana:
viewtopic.php?f=2&t=8946
viewtopic.php?f=1&t=8483
viewtopic.php?f=1&t=8853
viewtopic.php?f=2&t=8844
viewtopic.php?f=2&t=8744
viewtopic.php?f=2&t=8703
viewtopic.php?f=2&t=8689
viewtopic.php?f=2&t=8308
viewtopic.php?f=2&t=8315
viewtopic.php?f=2&t=8091
viewtopic.php?f=2&t=8113
viewtopic.php?f=2&t=8064
viewtopic.php?f=2&t=8061
viewtopic.php?f=2&t=7817
viewtopic.php?f=2&t=7848
Noista saat hetkeksi tutkittavaa. Tee-se-itse -autona tämä on yllättävän helppo, omat kokemukset ovat olleet hyviä - kuten muistakin malleista. Jos auto on ollut hyvällä pidolla, niin siitä on hyvä jatkaa.
Ja jos vielä kaiken tämän jälkeen auto kiinnostaa, niin täällä: viewtopic.php?f=4&t=9003&p=49531#p49531
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Haaveissa vainko oot mun lauloi joku joskus..
Itse haaveilin XF:stä nelisen vuotta, mielessä kävi monenmoista vaihtoehtoa eikä rahaakaan ollu.
Kuitenkin pitkällisen haaveilun jälkeen, kun viime kesänä pääsin unelmani toteuttamaan, lopputulos on on mielestäni (lähes) täydellinen.
a) 2.7D ja 3.0D ero on mielestäni eurojen arvoinen.
Nettiauton halvin 2.7D vm 2008 355tkm ajettuna 11950€ (liike)
Nettiauton halvin 3.0D vm 2010 275tkm ajettuna 14890€ (liike)
Onhan 3.0D verotkin 40€/v vähemmän..
Nykymoottoreista on hankala sanoa loppuunajoa, kun huoltokin ratkaisee niin paljon. Omaani ajattelin ajaa 500tkm, katsotaan sitten tilannetta uudelleen.
"laakerijuttu" vaivasi molempia moottoreita, jos huono tuuri käy niin moottoreita on tarjolla runsaasti ja mielestäni kohtuuhinnoin, briteissä korjailevat jatkuvasti.
Lähtisin ihan yleisestä ryhdikkyydestä liikkelle ja testaamalla että kaikki toimii, ei nämä sen kummempia autoja ole kuin muutkaan.
Itse haaveilin XF:stä nelisen vuotta, mielessä kävi monenmoista vaihtoehtoa eikä rahaakaan ollu.
Kuitenkin pitkällisen haaveilun jälkeen, kun viime kesänä pääsin unelmani toteuttamaan, lopputulos on on mielestäni (lähes) täydellinen.
a) 2.7D ja 3.0D ero on mielestäni eurojen arvoinen.
Nettiauton halvin 2.7D vm 2008 355tkm ajettuna 11950€ (liike)
Nettiauton halvin 3.0D vm 2010 275tkm ajettuna 14890€ (liike)
Onhan 3.0D verotkin 40€/v vähemmän..
Nykymoottoreista on hankala sanoa loppuunajoa, kun huoltokin ratkaisee niin paljon. Omaani ajattelin ajaa 500tkm, katsotaan sitten tilannetta uudelleen.
"laakerijuttu" vaivasi molempia moottoreita, jos huono tuuri käy niin moottoreita on tarjolla runsaasti ja mielestäni kohtuuhinnoin, briteissä korjailevat jatkuvasti.
Lähtisin ihan yleisestä ryhdikkyydestä liikkelle ja testaamalla että kaikki toimii, ei nämä sen kummempia autoja ole kuin muutkaan.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Jees kiitti teille vastauksista! Eli samat jutut pätee ku muidenki autojen ostossa, ei siinä sen ihmeitä ja oikeestaan tältä foorumilta olinki jo kaikki noi edellä mainitut keskustelut lukenut lävitte. Lähinnä aattelin et jos tulis viä jotai muita seikkoja esille mitä ei oo tullu ajateltuu.
Mites sittä nää 2.2D koneet, millasii ne on verrattuna vaikkapa siihen 2.7D:n? Meinaan kyllähä se faceliftiki kiinnostais ja sillon toi 2.2 moottori tulis varmaan budjetin puolesta kysymykseen.
Ps.täälä jyväskylässä pyörii tollai komee musta facelift XF, oisko sattumoisin foorumilaisia? ja pakko sanoo et bluri toi sun XF on tosi tyylikäs!
Mites sittä nää 2.2D koneet, millasii ne on verrattuna vaikkapa siihen 2.7D:n? Meinaan kyllähä se faceliftiki kiinnostais ja sillon toi 2.2 moottori tulis varmaan budjetin puolesta kysymykseen.
Ps.täälä jyväskylässä pyörii tollai komee musta facelift XF, oisko sattumoisin foorumilaisia? ja pakko sanoo et bluri toi sun XF on tosi tyylikäs!
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Pääseehän sillä 2.2D:lläkin, PSA:n moottori, joka käytössä useissa Fordeissakin. Taloudellisin vaihtoehto, joskin tylsin, jolla Tami Tamminenkin kissaansa liikutti.koilau kirjoitti:Jees kiitti teille vastauksista! Eli samat jutut pätee ku muidenki autojen ostossa, ei siinä sen ihmeitä ja oikeestaan tältä foorumilta olinki jo kaikki noi edellä mainitut keskustelut lukenut lävitte. Lähinnä aattelin et jos tulis viä jotai muita seikkoja esille mitä ei oo tullu ajateltuu.
Mites sittä nää 2.2D koneet, millasii ne on verrattuna vaikkapa siihen 2.7D:n? Meinaan kyllähä se faceliftiki kiinnostais ja sillon toi 2.2 moottori tulis varmaan budjetin puolesta kysymykseen.
Ps.täälä jyväskylässä pyörii tollai komee musta facelift XF, oisko sattumoisin foorumilaisia? ja pakko sanoo et bluri toi sun XF on tosi tyylikäs!
Eikä miun kisu vielä o läheskää valmis, speiseriä, madallusta ja kunnon maalipinnan hoitoa vailla, mutta laitetaan se kulkemaan nyt ensin..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Hei
Pitänee todeta, että kahden 2,2D:n ja nykyisen 2,0d:n omistajana nämäkin moottorit kuljettavat autoa niin, että tylsyys on kaukana
Pitänee todeta, että kahden 2,2D:n ja nykyisen 2,0d:n omistajana nämäkin moottorit kuljettavat autoa niin, että tylsyys on kaukana
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Kyllähän se paikasta a paikkaan b liikuttaa, mutten voisi kuvitellakaan ajavani jatkuvasti isäukon F-Pace 2.0D:llä oman 3.0D:n jälkeen..animoona kirjoitti:Hei
Pitänee todeta, että kahden 2,2D:n ja nykyisen 2,0d:n omistajana nämäkin moottorit kuljettavat autoa niin, että tylsyys on kaukana
"saavutetutuista eduista on hankalinta luopua"
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
2.7:n edullisuudesta se lähti mullakin. Sitten katseltiinkin, että 3.0 olis tykimpi, mutta turvallisuuden tunne ajoi 2.2 asiaa. Siinä samat tehot kuin 2.7:ssa ja se facelift. 3.0:ssa reilut varusteet, kun 2.2 yleensä riisutumpi. Itse taivuin tuohon neloskoneeseen, kun silläkin kerkee ja varmin vaihtoehto. Muhkea vääntö ja loistava laatikko sen jatkeena yhdistettynä pieneen kulutukseen vei siis voiton. Jos ei tuon tehot riitä, niin lastua ja optimointia perään.... Loppujen lopuksi tehonnälkää ei tyydytä mikään, kun kaikkeen tottuu... Toisaalta Kisu ei taida koskaan olla järkiauto. Ei muuta kuin kaupoille eri vaihtoehtoja kokeilemaan!
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Ei pahalta kuulosta kyl toi 2.2D myöskään vaikka toki itellä tahtoo olla sammaa vikaa ku blurilla et mielellää mahollisimma iso moottori täytyy olla, mieluite se 3.0D S mut katotaa sitä sit myöhemmi.. noita faceliftejä saa kuite jo melkee 20k hintaan nii eise paha ole! Pitänee jatkaa etsintää jahka sopiva auto osuu tielle ja lähtee siitä tekeen kauppaa sit
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Annan täyden suosituksen EKAN faceliftin ( ledinokka ) XF 2,2:lle.
Kyllä sillä pääsee kuin ''vanhalla'' 2,7:lla.
Ja todella modernin näköinen kun alkupään nokka jo vanhan näköinen. Sillä toisen faceliftin uusi XF käytännössä kuin tuo ledinokkainen.
Pitää olla tietäjä että näkee eroa.
Tietysti aina voi olla enemmän tehoa.
Pääsin kaverin kyydissä Nissan GTR:llä 200km.
Siinä oli vakiona kai jotain n. 550hv mutta pitihän se virittää n. 800:aan.
Kyllähän se liikkui mutta oli tajuttoman äänekäs ja epämiellyttävän kova reki!
Kyllä sillä pääsee kuin ''vanhalla'' 2,7:lla.
Ja todella modernin näköinen kun alkupään nokka jo vanhan näköinen. Sillä toisen faceliftin uusi XF käytännössä kuin tuo ledinokkainen.
Pitää olla tietäjä että näkee eroa.
Tietysti aina voi olla enemmän tehoa.
Pääsin kaverin kyydissä Nissan GTR:llä 200km.
Siinä oli vakiona kai jotain n. 550hv mutta pitihän se virittää n. 800:aan.
Kyllähän se liikkui mutta oli tajuttoman äänekäs ja epämiellyttävän kova reki!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
GTR Alpha Omega virityksellä 1500+ hv kutittelevat. Maksaa tosin saman verran kuin itse auto...mikki kirjoitti:Annan täyden suosituksen EKAN faceliftin ( ledinokka ) XF 2,2:lle.
Kyllä sillä pääsee kuin ''vanhalla'' 2,7:lla.
Ja todella modernin näköinen kun alkupään nokka jo vanhan näköinen. Sillä toisen faceliftin uusi XF käytännössä kuin tuo ledinokkainen.
Pitää olla tietäjä että näkee eroa.
Tietysti aina voi olla enemmän tehoa.
Pääsin kaverin kyydissä Nissan GTR:llä 200km.
Siinä oli vakiona kai jotain n. 550hv mutta pitihän se virittää n. 800:aan.
Kyllähän se liikkui mutta oli tajuttoman äänekäs ja epämiellyttävän kova reki!
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Kiva kuulla ja sulla ilmeisesti semmone ollu nii ehitkö paljo sillä ajaa ja oliko mitää isompii huolii?mikki kirjoitti:Annan täyden suosituksen EKAN faceliftin ( ledinokka ) XF 2,2:lle.
Kyllä sillä pääsee kuin ''vanhalla'' 2,7:lla.
Ja todella modernin näköinen kun alkupään nokka jo vanhan näköinen. Sillä toisen faceliftin uusi XF käytännössä kuin tuo ledinokkainen.
Pitää olla tietäjä että näkee eroa.
Tietysti aina voi olla enemmän tehoa.
Pääsin kaverin kyydissä Nissan GTR:llä 200km.
Siinä oli vakiona kai jotain n. 550hv mutta pitihän se virittää n. 800:aan.
Kyllähän se liikkui mutta oli tajuttoman äänekäs ja epämiellyttävän kova reki!
Se on kyl hyvin modernin näkönen toisinku nimenomaan eka malli joka kyllä livenä näyttää vieläkin todella hyvältä mut jostai syystä kuvissa vähän huonomman näkönen et jos ulkonäön puolesta pitäis valita niin facelift ehdottomasti.
Tehoohan voi olla aina enemmän mut pääasia itellä kuite et normiajo on sujuvaa ja et ohittaessa ei tarvitte kytätä ohituspaikkaa ym, sillä noi 3.0D koneet kiinnostaa nykyne 2.7D (Mb CLK) olkoonkin vuosimallia 2003 on hyvin yllättävän hyvä moottori verrattuna uudempiinkin moottoreihin ja se on kyl riittäny et sitä enempää ei varsinaisesti tarvii ja voisin kuvitella kyllä et 2.2D on vähintään yhtä hyvä moottori ja sillon se ois riittävä varsinaisiin tarpeisiin.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Oli uudesta n. 1,5v ja kai jotain 55000km. En enää ihan tarkkoja muista.
Mutta yhä voin sanoa että elämäni ihanin auto. Ei ollut kuin takuuseen pari jarrujohdon irtoamista. Jarrupalojakaan ei tarvinnut vaihtaa.
Vaihdoin vain kun halusin faijan hyvän X3 kun tarttin nelivetoa kun hommasin painavan kärryn jota en pystynyt tiukkaan ylämäkeen
ja pieneen pihaan handlaamaan XF:llä.
Se n. 200hv riitti todella hyvin ja siinähän on ne rattivaihdeläpyskät niin niillä pienempää pesään jos tiukempaan halusi ohi.
Mielestäni oikeinkin hhyvin kulkeva auto. Vääntökin hyvä ja kulutus matala.
Ajelin ennen ostoa viikon 3,0 S:llä ja olihan se sitten jo aika hurja peli 275hv. Uudet kai jo 300hv eli tonninen moottori:
300hv + 700Nm vääntö = 1000.
Mutta yhä voin sanoa että elämäni ihanin auto. Ei ollut kuin takuuseen pari jarrujohdon irtoamista. Jarrupalojakaan ei tarvinnut vaihtaa.
Vaihdoin vain kun halusin faijan hyvän X3 kun tarttin nelivetoa kun hommasin painavan kärryn jota en pystynyt tiukkaan ylämäkeen
ja pieneen pihaan handlaamaan XF:llä.
Se n. 200hv riitti todella hyvin ja siinähän on ne rattivaihdeläpyskät niin niillä pienempää pesään jos tiukempaan halusi ohi.
Mielestäni oikeinkin hhyvin kulkeva auto. Vääntökin hyvä ja kulutus matala.
Ajelin ennen ostoa viikon 3,0 S:llä ja olihan se sitten jo aika hurja peli 275hv. Uudet kai jo 300hv eli tonninen moottori:
300hv + 700Nm vääntö = 1000.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Olet ilmeisesti sinäkin Jyväskylässä? Poikkea vaikka kokeilemassa vertailun vuoksi mitä 3.0 DS ja 600 nm on käytännössä, heh. Joo, olen myymässä omaani mutta voi sitä käydä katsomassa vaikka olisitkin sitten ostamassa uudempaa. Näistä on mukava jutella, osaan varmasti kertoa yhtä jos toista. Ja tuolla omalla XF:llä olen lähipäivinä ajelemassa vielä useamman Helsingin reissun ja vielä työreissun Berliiniin.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Hyvä kuulla hyviä kokemuksia mikki!
Joo täällä Jyväskylässähän sitä ollaan! Mikspäs ei, oliko sulla auto missäpäin Jyväskylää sitte? Toki ja eise tuo ekan mallin xf oo mitenkään pois suljettu vaihtoehto missään nimessä, päinvastoin. Ois kyllä kiva kuulla kokemuksii ja uutta tietoo näistä autoista, ne on ain mielenkiintosii!JNi kirjoitti:Olet ilmeisesti sinäkin Jyväskylässä? Poikkea vaikka kokeilemassa vertailun vuoksi mitä 3.0 DS ja 600 nm on käytännössä, heh. Joo, olen myymässä omaani mutta voi sitä käydä katsomassa vaikka olisitkin sitten ostamassa uudempaa. Näistä on mukava jutella, osaan varmasti kertoa yhtä jos toista. Ja tuolla omalla XF:llä olen lähipäivinä ajelemassa vielä useamman Helsingin reissun ja vielä työreissun Berliiniin.
Jouko
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Hauskaa, poikkea vain käymässä niin katsotaan ja puhutaan Jaguareista - eikä ole minkäänlaista ostopakkoa. Itse asiassa myin juuri yhden Audin pihalta, eikä luopumisen tuska ota helpottaakseen, en tiedä haluanko uudelleen... Kaupungin länsireunalla, soita/tekstaa 0500 532 579 niin haetaan sopiva aika.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Täällä olisi ( myynnissä ) vailla käyttöä vähän ajettu ensimmäisen sukupolven XF 2.7d mukavasti piristettynä.
Laita yv:tä, niin hierotaan hinta kohdilleen.
Laita yv:tä, niin hierotaan hinta kohdilleen.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Paikka ja väri täsmää ainakin mun autoonkoilau kirjoitti: Ps.täälä jyväskylässä pyörii tollai komee musta facelift XF, oisko sattumoisin foorumilaisia? ja pakko sanoo et bluri toi sun XF on tosi tyylikäs!
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Loistavaa! Määpä laittelen sulle viestiä Jouko.JNi kirjoitti:Hauskaa, poikkea vain käymässä niin katsotaan ja puhutaan Jaguareista - eikä ole minkäänlaista ostopakkoa. Itse asiassa myin juuri yhden Audin pihalta, eikä luopumisen tuska ota helpottaakseen, en tiedä haluanko uudelleen... Kaupungin länsireunalla, soita/tekstaa 0500 532 579 niin haetaan sopiva aika.
Jouko
Puuma, missäs sulla auto sijaitsee? Jees tehääpä näin
Zamppa, tollai XF just! Iha törkeen nätti peli, passaapi omalle silmälle. Onks toi ollu jonku kerran parkissa tos lutakossa?
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Joo 3.0D se pitää olla. Eikä muuten tarvii olla sitten DS-malli vaan riittää ihan se löysin 211hv versio kun se on identtinen S-mallin 275hv:n kanssa eli bittien naputtelulla saa pitkälti yli 300hv ja 700Nm. Ovat halvempiakin nuo 211/240hv versiot.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Juu aina välillä. Veneellä, kun ollut, niin siinä tien varressa välillä parkissa.koilau kirjoitti: Zamppa, tollai XF just! Iha törkeen nätti peli, passaapi omalle silmälle. Onks toi ollu jonku kerran parkissa tos lutakossa?
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
No se toki, aattelinki et varmaan identtisiä ovat mekaanisesti noi koneet.s1jviita kirjoitti:Joo 3.0D se pitää olla. Eikä muuten tarvii olla sitten DS-malli vaan riittää ihan se löysin 211hv kun se on identtinen S-mallin 275hv:n kanssa eli bittien naputtelulla saa pitkälti yli 300hv ja 700Nm. Ovat halvempiakin nuo 211/240hv versiot.
Jees kyl taitaa sillo samasta yksilöstä olla kyse!Zamppa kirjoitti:Juu aina välillä. Veneellä, kun ollut, niin siinä tien varressa välillä parkissa.koilau kirjoitti: Zamppa, tollai XF just! Iha törkeen nätti peli, passaapi omalle silmälle. Onks toi ollu jonku kerran parkissa tos lutakossa?
Mites semmonen tuli mieleen et kui näihi noit eri vantei saa ja mihi hintaa (vrt.yleinen hintataso esim mersul)? Pitääkö olla Jaguarin "omat" vai tekeeks vossen, oz ym ym myös jaggeihin sopivia vantei? Esim Zampan autossa on semmoset vanteet mitkä omasta mielestä passaa XF:n alle.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Mulla on black editionin vakio pyörät mutta kyllä näihin saa vanteita ihan normaaliin tapaan eri valmistajilta.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Jees ja jotkut toisetki vähä samantyyppiset Jaguarin vanteet oli nätit mut tuli vaa äkkii mieleen et liekköhä muilta valmistajilta vanteet passaa XF:n alle ku tuntuu et niissä on aina Jaguarin omat vanteet, mut hyvä tietää toi et passaa muidenki valmistajien vanteet.Zamppa kirjoitti:Mulla on black editionin vakio pyörät mutta kyllä näihin saa vanteita ihan normaaliin tapaan eri valmistajilta.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Fordin jakohan näissä on, 5×108. Keskireiän kokoa ja offsettia täytyy vähän katella, jos Taunuksen vannemalleja meinaa.
3.0D eroista tuli mieleen, että S:ssä on isommat suuttimet ja hieman modattu pakoputkisto verrattuna 211 ja 240 malleihin. Toki varmaan 211 suuttimet riittää yli 300: n, mutta aukioloajat pitenee ja turvarajat lähestyy. Kaikki eivät viritä pikkusuuttimilla 300 asti yllä mainituista syistä.
3.0D eroista tuli mieleen, että S:ssä on isommat suuttimet ja hieman modattu pakoputkisto verrattuna 211 ja 240 malleihin. Toki varmaan 211 suuttimet riittää yli 300: n, mutta aukioloajat pitenee ja turvarajat lähestyy. Kaikki eivät viritä pikkusuuttimilla 300 asti yllä mainituista syistä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Suuttimet ja pakoputkisto ovat samat. Ohjelmassakin ainoa ero löytyy vääntö- ja kaasupoljinkartoissa, ahdotkin ovat samat 211 vs 275. Se mitä noita olen tehnyt ja mitannut niin samat muutokset ohjelmaan antaa samat tehot, oli se sitten 211 tai 275 versio. Jos suuttimet olisivat erilaiset, olisi ohjelmakin monelta osin eri, jo pelkät ruiskutusaika suhteessa vääntöön- kartassa sekä ruiskutusaika suhteessa pa-paineeseen. Pakokaasu- ja ahtoläppien ohjaukset ovat samat, 6V mallissa 2500rpm aukeaa läpät ja 8V versiossa 2800rpm, pääosin näin, ilmamäärä ja lämpötila vaikuttaa noihin. Boschin online katalogiin kun syöttää rekkarin niin saa kaikki osat mitä Bosch on siihen autoon toimittanut. Vertasin 211 ja 275 autoja mitkä olen ohjelmoinut, saman ikäiset niin katalogi antaa samat suuttimien osanumerot 0 986 435 403 kumpaankin versioon.Pacer kirjoitti:
3.0D eroista tuli mieleen, että S:ssä on isommat suuttimet ja hieman modattu pakoputkisto verrattuna 211 ja 240 malleihin. Toki varmaan 211 suuttimet riittää yli 300: n, mutta aukioloajat pitenee ja turvarajat lähestyy. Kaikki eivät viritä pikkusuuttimilla 300 asti yllä mainituista syistä.
Se miksi kaikki eivät viritä yli 300hv noista on se, että niillä ei ole mitään käsitystä miten ohjelma toimii ja mihin moottorin hengitys riittää. Se mitä eteen on sattunut niin on jopa osattu vääntää suutinkarttaa yli 20%. Tuohan tuo tehoa, mutta tosiaan jää alle 300hv kun tuo vääntäminen ei vain riitä vaan pitää osata tehdä muutakin. Ahtopainetta on yritetty nostaa, mutta rajoittimet ovat jääneet vakioksi. Tuollaisen ohjelman tekemiseen menee 5min, kunnollisen 1h.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Pakko uskoa. En muista mistä itse luin aiheesta, toivottavasti en suoli24:sta (ei kuulu tapoihin).
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Luin joskus samaa, että olisi 211/240 sama ja 275:ssä jotain eroa, mutta kun JagInfossa käyttäjä 08292 sanoo että kaikki on samaa niin sitten ne todellakin on. Kyseinen herra (Michaeliksi taitavat jossain kohtaak kutsua, asuu vissiin Ukrainassa ) on niin syvällä näissä vehkeissä, ettei sitä pysty moni edes käsittämäänPacer kirjoitti:Pakko uskoa. En muista mistä itse luin aiheesta, toivottavasti en suoli24:sta (ei kuulu tapoihin).
https://www.jaginfo.org/showthread.php? ... ifferences
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Itse en paljon muiden puheisiin katsele, itse kun selvittää ja ajatuksella näitä miettii niin saa parhaimman käsityksen. Jos joku ulkomailla on jotain sanonut niin en muutenkaan kauheasti pitäisi sitä ”jumalana” tämä on niin monta kertaa nähty.bluri kirjoitti:Luin joskus samaa, että olisi 211/240 sama ja 275:ssä jotain eroa, mutta kun JagInfossa käyttäjä 08292 sanoo että kaikki on samaa niin sitten ne todellakin on. Kyseinen herra (Michaeliksi taitavat jossain kohtaak kutsua, asuu vissiin Ukrainassa ) on niin syvällä näissä vehkeissä, ettei sitä pysty moni edes käsittämäänPacer kirjoitti:Pakko uskoa. En muista mistä itse luin aiheesta, toivottavasti en suoli24:sta (ei kuulu tapoihin).
https://www.jaginfo.org/showthread.php? ... ifferences
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Tervehdys. Nostetaanpa "kissa" pöydälle, kun otsikko natsaa, vaikka vanha ketju onkin. Orastavaa pientä Jaguar lämpöä havaittu. Käyttöautoa pitäisi päivittää ja silmää hivellyt XF,n muotoilu,siinä on sitä jotakin. Järki sanoo,"osta Volvo tai Audi",tunne puoli XF,n kannalla. En siis ole kyseisessä autossa edes istunut kyydissä saatikka nähnyt 10metriä lähempää. Joskus liikenteessä vastaan tullut ja kieltämättä peiliin olen vilkaissut.
Sen verran olen autoon tutustunut tällä foorumilla ja muuten, että kun diesel autoa olemme etsimässä niin 2,2d olisi ehken se meidän valinta. 3.0 v6,n kyllä kiinnostaisi, mutta en uskalla siihen laakerivikojen pelossa. Aika paljon ollut niissä ongelmaa, missä vehkeessä tuo kone vaan on.
Muutama asia vaan mietityttää. XF on vissiinkin aika nuuka sähköjen tai niiden vähyyden puolesta? Onko auto pidettävä roikassa/laturissa myös kesällä jos sillä nyt ei aja esim.kesälomareissun aikana? Onko autossa lisävirran antamiseen pistoketta konehuoneessa(kuten bmw,ssä)? Autoon varmaan saa kuitenkin sijoitettua ylläpitolaturin konehuoneeseen vaikka akut on peräkontissa?
Lopuksi, olen itse rasvanäppi ja olen autoni tähän asti itse huoltanut pois lukien viat mille en itse mahda mitään. Lähimpään Jaguar huoltoon matkaa reilu satakilometriä, eikä muutenkaan näillä korkeuksilla tietämystä kyseisetä autosta, paitsi tietenkin moottorin osalta sehän on puhdas psa tuote.
Järki vai tunne,kas siinäpä kysymys?
Sen verran olen autoon tutustunut tällä foorumilla ja muuten, että kun diesel autoa olemme etsimässä niin 2,2d olisi ehken se meidän valinta. 3.0 v6,n kyllä kiinnostaisi, mutta en uskalla siihen laakerivikojen pelossa. Aika paljon ollut niissä ongelmaa, missä vehkeessä tuo kone vaan on.
Muutama asia vaan mietityttää. XF on vissiinkin aika nuuka sähköjen tai niiden vähyyden puolesta? Onko auto pidettävä roikassa/laturissa myös kesällä jos sillä nyt ei aja esim.kesälomareissun aikana? Onko autossa lisävirran antamiseen pistoketta konehuoneessa(kuten bmw,ssä)? Autoon varmaan saa kuitenkin sijoitettua ylläpitolaturin konehuoneeseen vaikka akut on peräkontissa?
Lopuksi, olen itse rasvanäppi ja olen autoni tähän asti itse huoltanut pois lukien viat mille en itse mahda mitään. Lähimpään Jaguar huoltoon matkaa reilu satakilometriä, eikä muutenkaan näillä korkeuksilla tietämystä kyseisetä autosta, paitsi tietenkin moottorin osalta sehän on puhdas psa tuote.
Järki vai tunne,kas siinäpä kysymys?
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Tuo moottorivalinnan ymmärrän jos vain pientä siivua ajelee, muuten en. 3.0d laakeriongelmat ovat hyvin marginaalisia ja jos kilsoja on yli 150tkm niin tuskin nyt enää hajoaa. Meillä on menossa jo neljäs 3.0d ilman ongelmia. Harkitse uudestaan ostatko Transitin vai kunnon moottorilla varustetun XF:n.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Nyt koe ajettu xf 2.2 sportbrake. Kiitettävästi tuokin kone autoa liikuttaa. Samaan syssyyn ajettiin Audin V6 ilmajousilla. Autot saman ikäiset, jotakuinkin saman verran ajetut, hintakin osapuilleen samoissa. Ei voi mitään,tuntuma jäi kuin olisi ajanut kahta täysin eri hintaluokassa painivaa. Ja nimenomaan jaguaarin hyväksi, viimeistellympi, ohjaus tuntuma,alusta ja muutenkin koko olemus. Kohoavaa kuumetta pukkaa!
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
Ääni 2.2:lle, jos haluat huoletonta ajoa riittävillä tehoilla ja väännöllä.
Re: Eka Jaguar (XF) haaveissa
siinäpä ytimekäs tiivistys, paremmin tuota ei enää voi ilmaista. Tietty, vielä tuostakin voidaan parantaa jos jostain löytyy bensiinikäyttöinen XF. Niitä vaan ei taida olla juuri saatavana kuin uutena. Itse nyt pari vuotta XF:llä huristelleena lisäisin tuohon Xeren kommenttiin: vaikka muualla saksalainen insinööritaito ja konepajatyö on vertaansa vailla, heidän tekemänsä ajonevot ovat kovin ilottomia. Ihan vain sisään istahtamisesta tulee mieleen jonkin toimistokompleksin respan odotustila, versus jaggen englantilainen klubitunnelma. Ei ole erityisen elähdyttävää jos vaikkapa mökille ajellessa tulee töissäolemisen fiilis, olkoon ylöspano periaatteessa kuinka moitteeton.s1jviita kirjoitti: Harkitse uudestaan ostatko Transitin vai kunnon moottorilla varustetun XF:n.
XF British Racing Green - vihreätä matkantekoa