Uusi jaguarin omistaja
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Uusi jaguarin omistaja
Voihan törö
Tuli hankittua 18v vanha jaguar s type, se oli niin makeen näköinen ja hienossa kunnossa ikäisekseen, kolmas viikko sitten alkoi tuoda kysymyksiä.
Jos täällä auto ja sen tavat on tuttuja, voisitteko vastata.
Tähän jaguariin oli asennettu sellainen flex system, kulkee siis kaikilla bensoilla ja edellinen omistaja kertoi ajelleen ainoastaan e85 bensalla.
Heti oston jälkeen huomasin että kierrosluku mittarissa neula hyppii tyhjäkäynnilla, nousten 2000 ja laskien 500.
silloin jo pelkäsin että ei kai se sammahda valoissa, no perkele tänään se sitten sammui valoissa , mutta lähti kyllä käyntiin heti.
Aloitin sitten seuraamaan tuota tyhjäkäyntiä , nyt se neula seilasi tuossa välimaastossa mutta selvästi putoili pari kertaa sille rajalle jossa jo punaiset valot syttyy sammumisen merkiksi, kaasulla sain käymään.
Onko tämä jaguarin vika, voiko mitään tehdä vai johtuuko tämä tästä e85 seoksesta ??
autolla ajettu 160tkm.
Haluaisin niin pitää tämän auton, mutta pakkohan siitä on luopua jos se alkaa temppuilelemaan.
Mitä tämän ikäisessä kissassa täytyy ottaa huomioon, sattui myös toinen episodi, lähdin autolla liikkeelle ja huomasin että mittariin syttyi sumuvalojen merkkivalo, ajattelin sen olevan vaan joku häiriö... mutta kun pääsin kotiin ja sammutin auton se merkkivalo edelleen paloi, kävin muutaman tunnin päästä autolla katsomassa olisiko se sammunut, mutta ei.. se paloi edelleen.
Mitä tein, käynnistin auton uudelleen ja valo sammui, ei ole kiusannut nyt enää.
Onko joku ongelma tässä sähköjärjestelmässä...
Tämä siis manuaali, 3,0litran koneella
Tuli hankittua 18v vanha jaguar s type, se oli niin makeen näköinen ja hienossa kunnossa ikäisekseen, kolmas viikko sitten alkoi tuoda kysymyksiä.
Jos täällä auto ja sen tavat on tuttuja, voisitteko vastata.
Tähän jaguariin oli asennettu sellainen flex system, kulkee siis kaikilla bensoilla ja edellinen omistaja kertoi ajelleen ainoastaan e85 bensalla.
Heti oston jälkeen huomasin että kierrosluku mittarissa neula hyppii tyhjäkäynnilla, nousten 2000 ja laskien 500.
silloin jo pelkäsin että ei kai se sammahda valoissa, no perkele tänään se sitten sammui valoissa , mutta lähti kyllä käyntiin heti.
Aloitin sitten seuraamaan tuota tyhjäkäyntiä , nyt se neula seilasi tuossa välimaastossa mutta selvästi putoili pari kertaa sille rajalle jossa jo punaiset valot syttyy sammumisen merkiksi, kaasulla sain käymään.
Onko tämä jaguarin vika, voiko mitään tehdä vai johtuuko tämä tästä e85 seoksesta ??
autolla ajettu 160tkm.
Haluaisin niin pitää tämän auton, mutta pakkohan siitä on luopua jos se alkaa temppuilelemaan.
Mitä tämän ikäisessä kissassa täytyy ottaa huomioon, sattui myös toinen episodi, lähdin autolla liikkeelle ja huomasin että mittariin syttyi sumuvalojen merkkivalo, ajattelin sen olevan vaan joku häiriö... mutta kun pääsin kotiin ja sammutin auton se merkkivalo edelleen paloi, kävin muutaman tunnin päästä autolla katsomassa olisiko se sammunut, mutta ei.. se paloi edelleen.
Mitä tein, käynnistin auton uudelleen ja valo sammui, ei ole kiusannut nyt enää.
Onko joku ongelma tässä sähköjärjestelmässä...
Tämä siis manuaali, 3,0litran koneella
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Tervehdys !
Onnea hankinnalle !
Autossasi on mahdollisuus lukea vikakoodit ns OBD2 liittimen kautta. Itse käyttäisin auton korjaamolla (mielellään Jaguarin ohjelmiston omaavassa) ja luetuttaisin koodit ja niiden perusteella sitten voidaan tehdä tarvittavat korjaustoimenpiteet ongelman poistamiseksi. Tämä on ehkä helpoin keino päästä kiinni ongelman aiheuttajaan. Voithan tietysti kokeilla ensin jotain muuta polttoainetta kuin tuota mainitsemaasi esim 98 laatua ja katsoa onko eroa käyttäytymiseen mikäli se johtuisi polttoainelaadusta.
Sähköongelmaan tuo polttoaine ei tietysti vaikuta vaan jotain häiriötä on, mutta voihan niissä sumuvaloissa olla jokin kosketushäiriö jolloin saattaa siitäkin tulla vikailmoitusta. Liittimien puhdistus voi auttaa tähänkin ja korjaamolla sen tarkastaminen ei myöskään ole kummoinen työ olettaen että et itse sitä tarkasta.
Tässä mallissa kannattaa yleisestikin pitää huolta akun kunnosta/varaustasosta, koska tietyn pisteen jälkeen kun varaustaso pääsee laskemaan auto alkaa käyttäytymään perin audolla tavalla ja vikailmoituksia saattaa tulla vaikka todellisuudessa muussa ei ole vikaa kuin akun varaustasossa.
Auto on hieno ja niitä useampia omistaneena täytyy hyväksyä myös se tosiasia, että jo 19 vuotta vanhassa autossa eteen tulee väistämättä erilaatuisia ongelmia vaikkakin sitä olisi huollettu säntillisesti ja ajokilometrejä olisi kohtuullisesti takana.
Onnea hankinnalle !
Autossasi on mahdollisuus lukea vikakoodit ns OBD2 liittimen kautta. Itse käyttäisin auton korjaamolla (mielellään Jaguarin ohjelmiston omaavassa) ja luetuttaisin koodit ja niiden perusteella sitten voidaan tehdä tarvittavat korjaustoimenpiteet ongelman poistamiseksi. Tämä on ehkä helpoin keino päästä kiinni ongelman aiheuttajaan. Voithan tietysti kokeilla ensin jotain muuta polttoainetta kuin tuota mainitsemaasi esim 98 laatua ja katsoa onko eroa käyttäytymiseen mikäli se johtuisi polttoainelaadusta.
Sähköongelmaan tuo polttoaine ei tietysti vaikuta vaan jotain häiriötä on, mutta voihan niissä sumuvaloissa olla jokin kosketushäiriö jolloin saattaa siitäkin tulla vikailmoitusta. Liittimien puhdistus voi auttaa tähänkin ja korjaamolla sen tarkastaminen ei myöskään ole kummoinen työ olettaen että et itse sitä tarkasta.
Tässä mallissa kannattaa yleisestikin pitää huolta akun kunnosta/varaustasosta, koska tietyn pisteen jälkeen kun varaustaso pääsee laskemaan auto alkaa käyttäytymään perin audolla tavalla ja vikailmoituksia saattaa tulla vaikka todellisuudessa muussa ei ole vikaa kuin akun varaustasossa.
Auto on hieno ja niitä useampia omistaneena täytyy hyväksyä myös se tosiasia, että jo 19 vuotta vanhassa autossa eteen tulee väistämättä erilaatuisia ongelmia vaikkakin sitä olisi huollettu säntillisesti ja ajokilometrejä olisi kohtuullisesti takana.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi jaguarin omistaja
Loppuuko kierrosten pumppaus tyhjäkäynnillä jos laittaa ilmastoinnin pois päältä?
S-type V6 3.0 2001
Re: Uusi jaguarin omistaja
Jaguar ja S-type eivät ole yksinään matalan varaustason aiheuttamien omistuisten virheilmoitusten ja toimintahäiriöiden kanssa. Viimeiset 15 - 20 vuotta autot on tungettu niin täyteen tietokoneita että heiluva jännite aiheuttaa lähestulkoon Voodo-papin päälle heittämän kirouksen vaikutuksia.kissaeläin kirjoitti: Tässä mallissa kannattaa yleisestikin pitää huolta akun kunnosta/varaustasosta, koska tietyn pisteen jälkeen kun varaustaso pääsee laskemaan auto alkaa käyttäytymään perin audolla tavalla ja vikailmoituksia saattaa tulla vaikka todellisuudessa muussa ei ole vikaa kuin akun varaustasossa.
Tarkistuslista:
1) Onhan akku kunnossa?
2) Onhan laturi ja sen jännitteensäädin kunnossa?
3) Onhan sulakerasioissa kaikki kunnossa? (http://knigaproavto.ru/shemy/en/jaguar/ ... agram.html) Ei olisi välttämättä huono asia ottaa jokainen sulake irti yksitellen, tarkistaa se ja laittaa takaisin jos kunnossa ja vaihtaa jos palanut. Samaten releiden kontaktit saattavat olla vuosien saatossa oksidoituneet. Nekin toipuvat usein kun vain irroittaa ja antaa tarvittaessa hieman kontaktien puhdistusainetta tai santapaperia.
Itselläni ei ole kokemusta S-typestä koeajoja enempää mutta aikanaan tuli ajettua pitkään X-type 3.0L versiolla jossa on käytännössä sama kone. Omassa käytössäni se oli huoleton ja luotettava, tosin en yrittänyt alkoholisoida sitä.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
kiitos vastauksista, laitoin tankkiin 98 bensaa etanolin joukkoon, tasaantui tyhjäkäynti miltei normaaliksi, ihan pientä neulan hyppyä on edelleen mutta tosi pientä, voisiko se olla vielä siitä että etanolia on tankissa miltei puolet, en tiedä sekoituuko tuo bensa tankissa keskenään?
Mitä ilmastoinnin pois kytkennällä tarkoitetaaan, voisiko se aiheuttaa kierroslukujen heittoa tyhjäkäynnillä.
Auto on hieno ja toivoisin että se pelittäisi, olen kuullut koko ajan moitteita siitä että jaguar on vikoja täynnä ja että huonon auton ostit, sähkövikoja ja kalliita remontteja kuulema tulossa. Olen nyt ajanut 1000km ja ainoa vika on tuo kierroksien eläminen tyhjäkäynnillä.. senkin sain miltei pois tankkaamalla 98 tankkiin.
Mitä ilmastoinnin pois kytkennällä tarkoitetaaan, voisiko se aiheuttaa kierroslukujen heittoa tyhjäkäynnillä.
Auto on hieno ja toivoisin että se pelittäisi, olen kuullut koko ajan moitteita siitä että jaguar on vikoja täynnä ja että huonon auton ostit, sähkövikoja ja kalliita remontteja kuulema tulossa. Olen nyt ajanut 1000km ja ainoa vika on tuo kierroksien eläminen tyhjäkäynnillä.. senkin sain miltei pois tankkaamalla 98 tankkiin.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Kateelliseten huutelua ei kannata niin vakavasti kuunnella, jos auto on hyvin pidetty niin pikkuvikaa yms on jo korjailtu aiemmin. Kaikissa autoissa ilmenee vikoja joten tuon ikäisessä pitää joka tapauksessa normaalin kuluman puitteissakin jotain korjailla.marketta62 kirjoitti:kiitos vastauksista, laitoin tankkiin 98 bensaa etanolin joukkoon, tasaantui tyhjäkäynti miltei normaaliksi, ihan pientä neulan hyppyä on edelleen mutta tosi pientä, voisiko se olla vielä siitä että etanolia on tankissa miltei puolet, en tiedä sekoituuko tuo bensa tankissa keskenään?
Mitä ilmastoinnin pois kytkennällä tarkoitetaaan, voisiko se aiheuttaa kierroslukujen heittoa tyhjäkäynnillä.
Auto on hieno ja toivoisin että se pelittäisi, olen kuullut koko ajan moitteita siitä että jaguar on vikoja täynnä ja että huonon auton ostit, sähkövikoja ja kalliita remontteja kuulema tulossa. Olen nyt ajanut 1000km ja ainoa vika on tuo kierroksien eläminen tyhjäkäynnillä.. senkin sain miltei pois tankkaamalla 98 tankkiin.
Hyvä jos neulakin rauhoittunut ja uskon noiden polttoaineiden sekoittuneen ja etanolin poistuneen järjestelmästä. Its eajelisin nyt vielä tuolla 98 laadulla ja katsoisin kuinka asia etenee.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi jaguarin omistaja
Kokeilitko? Jos ilmastoinnin kompressorin kytkin pumppaa, tyhjäkäynti heiluu.marketta62 kirjoitti:Mitä ilmastoinnin pois kytkennällä tarkoitetaaan, voisiko se aiheuttaa kierroslukujen heittoa tyhjäkäynnillä?
S-type V6 3.0 2001
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
Tervehdys
en vielä kokeillut tätä ilmastoinnin pois kytkentää, koska ilmeni uusi vika.
98 ajelen ( ehkä sekoittunut 85e kanssa jo tankissa), neula tyhjäköynnillä useimmiten pysyy siinä 800 kierrosta kohdalla, joskus se pomppii nousten ylös 1000 kierroksen ja tipahtelee ihan sinne lähed 500 kierrosta mutta pomppaa heti takaisi ylös, tämä aiheuttaa sellaista moottorin hyrähtelyä. Nyt huomasin että ajettaessa nykii aavistuksen, tuntuu ettei ole tehoja ja taas tuntuu että niitä löytyy... viimeksi syttyi moottorivalo vilkkumaan joka kyllä hetken päästä sammui eikä syttynyt enää ajon aikana palamaan.
Onko tyyppivikoja, onkohan ongelma tulpissa jotta käy välillä vajailla pytyillä,,, mistä lähtisitte vikaa etsimään, tartten autoa ensiviikolla kovin mutta tuo kissa alkaa vaikuttaa hyvin epävarmalta... osaatteko auttaa
en vielä kokeillut tätä ilmastoinnin pois kytkentää, koska ilmeni uusi vika.
98 ajelen ( ehkä sekoittunut 85e kanssa jo tankissa), neula tyhjäköynnillä useimmiten pysyy siinä 800 kierrosta kohdalla, joskus se pomppii nousten ylös 1000 kierroksen ja tipahtelee ihan sinne lähed 500 kierrosta mutta pomppaa heti takaisi ylös, tämä aiheuttaa sellaista moottorin hyrähtelyä. Nyt huomasin että ajettaessa nykii aavistuksen, tuntuu ettei ole tehoja ja taas tuntuu että niitä löytyy... viimeksi syttyi moottorivalo vilkkumaan joka kyllä hetken päästä sammui eikä syttynyt enää ajon aikana palamaan.
Onko tyyppivikoja, onkohan ongelma tulpissa jotta käy välillä vajailla pytyillä,,, mistä lähtisitte vikaa etsimään, tartten autoa ensiviikolla kovin mutta tuo kissa alkaa vaikuttaa hyvin epävarmalta... osaatteko auttaa
Re: Uusi jaguarin omistaja
Luetuta vikakoodit niin ei tarvitse arpoa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Juuri näin !Goldust kirjoitti:Luetuta vikakoodit niin ei tarvitse arpoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
Menenpähän maanantaina vaihdattamaan tulpat, samalla vikakoodit. Kone käy epätasaisesti edelleen ja tyhjäkäynti on aaltomaista eli ei tasaista, lisäksi tuntuu että ajaessa välillä tehot katoa ja tekee sellaista aavistuksen nykivää . Olen vaan kuullut että Jaguar merkkiin käyntihäiriöt, tulpat ja puolat sotkee useinkin. Toivon että vika lähtee sillä tulppien vaihdolla, toisaalta vika voi vaikka Flexan säädöissäkin, joka tapauksessa tuntuu että vanha fiiatti on varmempi, ei pitäisi näillä kilometreillä ollut moottori vielä KAPUT, vaikka tosiaan vanha auto onkin. Kokeilin sitä ilmastoinnin pois heittämistä, ei auttanut tähän ongelmaan. Sääli vaan kun kori on virheetön
Re: Uusi jaguarin omistaja
No onkos ne kilometrit varmasti oikein? Alle 9000km/vuosi kuulostaa varsin vähältä, vai onko auto seissyt ajamatta vuosikausia? Vai se kuuluisa vanhanpiian auto, jolla on ajettu vain kirkkoon sunnuntaisin? No, jokatapauksessa 18 vuotta on sen verran aikaa, että vaikka ei olisi ajettukaan, niin kaikenmaailman (sähkö ym.) vikoja alkaa tulla. Itseasiassa sähkövikoja tulee jopa enemmän jos auto seisoo ajamatta kylmässä ja kosteassa. Perusteellinen huolto (kaikki nesteet ja kuluvat osat, myös akku ja letkut) asiantuntevassa huollossa ja vikakoodien luku, niin eiköhän siitä vielä kulkeva peli saada. Ellei "Honest Joe" ole ruuvannu mittarista 100000+ pois...marketta62 kirjoitti: joka tapauksessa tuntuu että vanha fiiatti on varmempi, ei pitäisi näillä kilometreillä ollut moottori vielä KAPUT, vaikka tosiaan vanha auto onkin.
Voin lohduttaa, että asianmukaisesti hoidettuna Jaguar kulkee ihan hyvin vielä 57-vuotiaanakin... (kilometreistä/maileista en tiedä, kun mittari on vain 5-numeroinen)
Köpi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Moi,
Mun kissalla ikää reipas 16v ja mittarissa 170tkm joten kilometrejä aika maltilla myös.
Kuitenkin ennen minkään osan vaihtoa lue koodit ja sitten niiden perusteella päätöksiä vaihdosta. Turha vaihdella osia jos ne eivät ole rikki.
Mun kissalla ikää reipas 16v ja mittarissa 170tkm joten kilometrejä aika maltilla myös.
Kuitenkin ennen minkään osan vaihtoa lue koodit ja sitten niiden perusteella päätöksiä vaihdosta. Turha vaihdella osia jos ne eivät ole rikki.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
Pakko on tämäkin kertoa, kiitän kaikkia jotka vastailivat kysymyksiini koskien s typen oikuttelua. Varmasti ymmärrätte että ostettu auto joka hivelee silmiä ( omiani ) osoittautumassa täysin pommiksi, kaikki normaalit automiehet naureskelevat että Jaguarin mukana tulee kaikki viat mukana, siitä kuulema tuntee Jaguarin.
Mutta asiaan, vein tänään kissani sitten pajalle, en merkki korjaamolle vaan ihan normaalille nyrkkipajalle. Minulla oli itselläni tulpat ostettuina ja tulpan vaihtoon auton vein, sanoin että korjatkaa myös epätasainen käynti kuntoon.
Kerrottiin että auton voi tulla hakemaan kolmen tunnin päästä, kun saavuin paikalle oli tulpat vaihdettu mutta moottorin käynti ei ollut muuttunut miksikään. Minulle kerrottiin että vika voi olla puolassa tai venttiilit sökönä, hieman alkoi hikikarpalot nousta ohimolle, auto ei ilmeisesti saa mukaan tänään ja lasku varmasti tulee olemaan melkoinen....
Kuin ihmeen kaupalla, sain kysyttyä josko vikakoodit luettaisiin,,, ei oikein heidän laitteellaan onnistunut, hieman mietittyään päätti korjaaja kokeilla vikakoodi lukijaa tunnistamaan mondeo 3litran koneella, se onnistui... jippii nyt vikakoodit saadaan luettua, kamala jännitys mitä ihmettä löytyy. Vika alkoi löytymään, yksi sylinteri ei saa virtaa eikä toimi !
Korjaaja katsoi mistä johdotus menisi, oikealta kakkonen . Kappas perkele, sormilla korjaaja kaiveli irtonaisen johdon pään joka oli irronnut kuutiosta. Hän tökkäisi johdon kiinni kuutioon, kissa käynnistettiin ja wot, nyt moottori kehräsi kaikilla kuudella pytyllä ja kävi tasaisesti, lenkin jälkeen huomasin että tehotkin olivat palanneet.
Vika ei siis ollutkaan kovin suuri, kiitos siitä.
Uskoni kissaan palasi, toivon että se kuljettaa minua turvallisesti seuraavat kaksi viikkoa kun lähden tien päälle reissuun eikä jätä välille, ajatus kuitenkin käy mielessäni että tulikohan tämä auto sittenkään kuntoon, pakko se on uskoa koska hyvin se pelasi loppu päivän.
Kiitos vielä kaikille , etenkin vikakoodien lukemisesta, se vinkki oli asiaa ja pelasti minut monelta turhalta.
Kun autossa on vikaa, sitä odottaa foorumilta vinkkejä mikä voisi vikaa aiheuttaa, kokeneevat varmasti osaavat sanoa jotain vinkkejä, olkoon tämä tarina yksi opetus uusille vanhojen kissojen omistajille myös.
Toivon paljon kilometrejä omalle s- typelle, tietääkö muuten kukaan mistä saisin konepellille sen loikkaavan jaguarin ja olisiko se helppo vaihtaa itse kiinni tuohon ?
Mutta asiaan, vein tänään kissani sitten pajalle, en merkki korjaamolle vaan ihan normaalille nyrkkipajalle. Minulla oli itselläni tulpat ostettuina ja tulpan vaihtoon auton vein, sanoin että korjatkaa myös epätasainen käynti kuntoon.
Kerrottiin että auton voi tulla hakemaan kolmen tunnin päästä, kun saavuin paikalle oli tulpat vaihdettu mutta moottorin käynti ei ollut muuttunut miksikään. Minulle kerrottiin että vika voi olla puolassa tai venttiilit sökönä, hieman alkoi hikikarpalot nousta ohimolle, auto ei ilmeisesti saa mukaan tänään ja lasku varmasti tulee olemaan melkoinen....
Kuin ihmeen kaupalla, sain kysyttyä josko vikakoodit luettaisiin,,, ei oikein heidän laitteellaan onnistunut, hieman mietittyään päätti korjaaja kokeilla vikakoodi lukijaa tunnistamaan mondeo 3litran koneella, se onnistui... jippii nyt vikakoodit saadaan luettua, kamala jännitys mitä ihmettä löytyy. Vika alkoi löytymään, yksi sylinteri ei saa virtaa eikä toimi !
Korjaaja katsoi mistä johdotus menisi, oikealta kakkonen . Kappas perkele, sormilla korjaaja kaiveli irtonaisen johdon pään joka oli irronnut kuutiosta. Hän tökkäisi johdon kiinni kuutioon, kissa käynnistettiin ja wot, nyt moottori kehräsi kaikilla kuudella pytyllä ja kävi tasaisesti, lenkin jälkeen huomasin että tehotkin olivat palanneet.
Vika ei siis ollutkaan kovin suuri, kiitos siitä.
Uskoni kissaan palasi, toivon että se kuljettaa minua turvallisesti seuraavat kaksi viikkoa kun lähden tien päälle reissuun eikä jätä välille, ajatus kuitenkin käy mielessäni että tulikohan tämä auto sittenkään kuntoon, pakko se on uskoa koska hyvin se pelasi loppu päivän.
Kiitos vielä kaikille , etenkin vikakoodien lukemisesta, se vinkki oli asiaa ja pelasti minut monelta turhalta.
Kun autossa on vikaa, sitä odottaa foorumilta vinkkejä mikä voisi vikaa aiheuttaa, kokeneevat varmasti osaavat sanoa jotain vinkkejä, olkoon tämä tarina yksi opetus uusille vanhojen kissojen omistajille myös.
Toivon paljon kilometrejä omalle s- typelle, tietääkö muuten kukaan mistä saisin konepellille sen loikkaavan jaguarin ja olisiko se helppo vaihtaa itse kiinni tuohon ?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Morjes !
Hienoa että karavaani kulkee taas. Kyllähän tuo "vika" oli niin ilmeinen häiriön aiheuttaja että siitä tuo kaikki johtui!
Hienoa että karavaani kulkee taas. Kyllähän tuo "vika" oli niin ilmeinen häiriön aiheuttaja että siitä tuo kaikki johtui!
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi jaguarin omistaja
Leaper löytyy ainakin UK:n osakauppiailta (katso Köpin FAQ) ja vaikkapa Amazonista. Välillä niitä kaupitellaan jopa tällä foorumilla. Jos ei leaperia ole aiemmin ollut, pitää sille porata reikä, joka on syytä maalata/ruostesuojata. Kyllä sen itse voi tehdä jos moiset hommat onnistuu.marketta62 kirjoitti:tietääkö muuten kukaan mistä saisin konepellille sen loikkaavan jaguarin ja olisiko se helppo vaihtaa itse kiinni tuohon ?
https://www.amazon.com/Jaguar-Leaper-Em ... B006KOIS6S
Tuossa video asennuksesta X-typeen, samalla lailla se menee Ässäänkin:
https://www.youtube.com/watch?v=tCSWUwD-Gnk
Köpi
Re: Uusi jaguarin omistaja
S-typeen ei tarvitse porata reikää, se on siinä valmiina pyöreän muovilätkän alla. Muovilätkän tarran voi sahata sopivan muovisiiman avulla ja loput liimat poistaa tärpätillä. Leaperin mukana tulee uusi tarra.
Tässä esimerkiksi kullanvärinen jaguar:
https://www.ebay.com/itm/NEW-JAGUAR-GOL ... m570.l1313
Tässä esimerkiksi kullanvärinen jaguar:
https://www.ebay.com/itm/NEW-JAGUAR-GOL ... m570.l1313
S-type V6 3.0 2001
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Kaikissa S Typeissä ei ole lätkän alla reikää. Alkupään malleissa kyllä pääsääntöisesti.Tata kirjoitti:S-typeen ei tarvitse porata reikää, se on siinä valmiina pyöreän muovilätkän alla. Muovilätkän tarran voi sahata sopivan muovisiiman avulla ja loput liimat poistaa tärpätillä. Leaperin mukana tulee uusi tarra.
Tässä esimerkiksi kullanvärinen jaguar:
https://www.ebay.com/itm/NEW-JAGUAR-GOL ... m570.l1313
Tässä juttua jos ei porailla halua viewtopic.php?f=1&t=5381&p=28824&hilit= ... per#p26850
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
Valoista. ajan automaatti toiminnolla, 3sek viiveellä . Autossa ei pala lainkaan valoja kun ajelen valosan aikaan, vastaantulevat vilkuttavat valojaan tästä syystä. Miten jaggella ajetaan, pitääkö aina kytkeä valot päälle ajaessa jos automatiikka ei niitä kytke, vai mitä sanoo laki taajama ja maantie ajosta.
Re: Uusi jaguarin omistaja
Ajovalopakko tuli vuonna 1972, vuodesta 1982 valoja piti käyttää myös kesällä ja vuodesta 1997 myös taajamissa. Että ihan uusi asia tämä nyt ei ole...marketta62 kirjoitti:pitääkö aina kytkeä valot päälle ajaessa jos automatiikka ei niitä kytke, vai mitä sanoo laki taajama ja maantie ajosta.
Automaattivalojen käyttäytyminen vaihtelee malleittain, en tiedä miten on Ässässä. Saksantuonti X308:ssa valot sai toimimaan järkevimmin, kun teippasi valoisuusanturin taustapeilissä umpeen...
Autosähköasentaja osaa kyllä laittaa valosi olemaan aina (ajaessa) päällä. Ehkä jopa Jaguar-asentaja tietsikalla ohjelmoimalla.
Köpi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi jaguarin omistaja
Moi,
Ohjelmoitavissahan tuo on Jaguarin softalla. Auto ilmeisesti ulkomaantuonti jos valot automatiikalla eivät pala valoisalla.
Ohjelmoitavissahan tuo on Jaguarin softalla. Auto ilmeisesti ulkomaantuonti jos valot automatiikalla eivät pala valoisalla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Uusi jaguarin omistaja
Itse viritin S-Typen parkkivalon johtoon releen, mikä kytki sumuvalot aina päälle kun parkit eivät palaneet
Vähän oli päänvaivaa kytkennässä, kun S-Typessä ainakin osa ohjauksista on maadottava eikä jännitettä syöttävä niin kuin yleisemmin.
Jouko
Vähän oli päänvaivaa kytkennässä, kun S-Typessä ainakin osa ohjauksista on maadottava eikä jännitettä syöttävä niin kuin yleisemmin.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 4:09 pm
Re: Uusi jaguarin omistaja
kiitos vastauksista, asia ei aemmin ole tullut mietittyä kun autoissa on aina valot kun käynnistää, nyt täytyy vaan muistaa kytkeä katkaisimesta valot päälle aina ajalee, helpoin keinoa
Re: Uusi jaguarin omistaja
Tai laittaa päivävalot jotka syttyy auton käynnistyessä sammuu kun ajovalot syttyy.
https://forums.offipalsta.com/album.php ... eid=214790
https://forums.offipalsta.com/album.php ... eid=214790
Jaguar S-type R 2004
Re: Uusi jaguarin omistaja
Väitän edelleen, että sen valoisuusanturin umpeenteippaaminen on halvin, nopein ja
helpoin keino eikä tartte muistaa joka kerta. Sen jälkeen valot pelaa kuten "Suomi-autoissa".
Anturi on pieni kuoppa (ja "silmä" sen pohjalla) taustapeilin etupuolella (ainakin XJ8:ssa).
Köpi
helpoin keino eikä tartte muistaa joka kerta. Sen jälkeen valot pelaa kuten "Suomi-autoissa".
Anturi on pieni kuoppa (ja "silmä" sen pohjalla) taustapeilin etupuolella (ainakin XJ8:ssa).
Köpi