XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kaksi kuukautta jo mänt ajoa, minkä sille voi kun tuo vaan pelaa niin tarvi mitään päivitellä.
No kummiskin: lootan öljynvaihto ei auttanut pieneen kierrosheijaukseen 1500-2000rpm, mutta eipä tuo kummemin ole häirinnyt. Sattuin vaan UK:ssa vastaan 15tkm ajettu laatikko muuntimineen ja se erinäisten vaiheiden jälkeen on minulla n. 350€ hinnalla käsissä, niin otin hyllyyn.. :lol: :lol:

Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hinkkailtua urakalla, josko kohta pääsis viitasen pajalle laitettavaksikin.


Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

:lol: :lol: :lol:
Ei voi kun nauraa. Eilen löyty uintireissun paluumatkalla hiekkatieltä kivi. Miten se nyt yllättäisikään ketään, että osui juuri sopivasti vasempaan eturenkaaseen ja kyljessä reikä. Renkaassa reikä, eikä!

No kokeilin kummiskin paikkapullon, ei vaikutusta. Ei muuta kuin tilaamaan hinuri paikalle. Onneksi oli auto, missä pystyi olemaan n. 1000 paarmalta suojassa.

Lähdetääs tästä kohta Joensuuhun metsästämään käytetty 255/35R20 tai hätätapauksessa 245/35R20, että pääsee kotiin huomenna.. Kotona kun odottaa uudet 245/35R20 allelaittoa
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja nestori »

Tuuria se on tuokin. Joensuussa Rengasmyynti voisi olla potentiaalinen paikka kysyä käytettyä kumia https://rengasmyynti.net/yhteystiedot, tai esim. JV rengas.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

nestori kirjoitti:Tuuria se on tuokin. Joensuussa Rengasmyynti voisi olla potentiaalinen paikka kysyä käytettyä kumia https://rengasmyynti.net/yhteystiedot, tai esim. JV rengas.
Kyllä, Kuurnankatua lähettiin Rengasmyynnistä poispäin tulemaan ja täytyi nöyrtyä Vianorilla. Uusi Radar vajaa 90€ matkaan, ei paha. Tärkein että pääsee huomena kotiin.

Edit: Radar alla ja meno jatkuu, mut täytyy vähän tota pohtia. Vanteessa on moukku sisäkehässä, ei täristä kummemmin, mutta oikaistava se on. Täytynee kysyä myös vakuutusyhtiön kanta asiaan.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja JMSC »

On kyllä kovan onnen auto. Luulisi että jossain vaiheessa sen tuurin pitää kääntyä... mutta ei.
Yhden vastaavan epäonnen auton (ei sentään ollut Jagge) omistaneena tunnen tuskasi.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

bluri kirjoitti: Edit: Radar alla ja meno jatkuu, mut täytyy vähän tota pohtia. Vanteessa on moukku sisäkehässä, ei täristä kummemmin, mutta oikaistava se on. Täytynee kysyä myös vakuutusyhtiön kanta asiaan.
Tuossa männäviikolla yhtiöstä soittelivat että jos väkisin haluat niin onhan tämä korvattava tapaus.
Vahinkotarkastajan puhelua odotellessa, auto kun ei tämän jälkeen kulje suoraan (ratti huomattavasti vinossa), narisee juuri sieltä kulmasta joustossa ja vanne 1581€/kpl.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:
bluri kirjoitti: Edit: Radar alla ja meno jatkuu, mut täytyy vähän tota pohtia. Vanteessa on moukku sisäkehässä, ei täristä kummemmin, mutta oikaistava se on. Täytynee kysyä myös vakuutusyhtiön kanta asiaan.
Tuossa männäviikolla yhtiöstä soittelivat että jos väkisin haluat niin onhan tämä korvattava tapaus.
Vahinkotarkastajan puhelua odotellessa, auto kun ei tämän jälkeen kulje suoraan (ratti huomattavasti vinossa), narisee juuri sieltä kulmasta joustossa ja vanne 1581€/kpl.
Jos ei tietäisi mistä autosta puhutaan niin uskomattomalta tuurilta kuulostaisi ! Nyt ei yllätä jostain syystä :roll:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Noin. Radar R8. 3 viikkoa ja 1500km, runko kaput.
Kiva ajella motaria 80kmh et pääsee ees kotia.
:x :x :x

Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:Noin. Radar R8. 3 viikkoa ja 1500km, runko kaput.
Kiva ajella motaria 80kmh et pääsee ees kotia.
:x :x :x

Kuva
Sun auto tuhosi renkaan :roll:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Onkos siä ollu oikeet paineet?
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

KariTalvio kirjoitti:Onkos siä ollu oikeet paineet?
On juu, täyden kuorman paineet.

Korvaavat tämän Radarin rahana, ja vanneasiakin on selvitetty.

Nyt lähdetäänkin sitten ostelemaan:
-Keyless Entryn loput osat pitää nyt perkule viimein hommata, kahvat kun on olleet puoli vuotta tuossa työhuoneen nurkassa
-Missään ei näy, että olisi jarruihin koskettu koskaan ja vaikkei auto mitään ilmoitakaan tilataan Saksasta Brembot ympäri 257€ (etulevyt 103€, etupalat 55€, takalevy 80€ ja takapalat 19€)
-Toinen kontin pumppu on levähtänyt ihan, ei tahdo kestää pallonivelessään (haljennut) ja muovikuorikin karannut kulkemaan pumpun mukana.. -> 210£ british car partsilla, katsotaan josko purkaamolta löytyisi sopivasti.
-Viitaspajallekin kohta pitäs mennä..

EDIT: pumppupari löytyi ebaysta 165£ toimitettuna, jos jollain tulee ongelmia niin pidän toista varastossa, ellei omasta hajoa toinen ennen sitä..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja mikki »

1500km ja uusi rengas loppu.
Kerran kävi että meni omastani rengas ja piti tien päältä löytää uusi.
Oli joku Sumitomo tjsp.

Kysyin millainen rengas se on ja vastaus:
''Pyöreä ja musta - kyllä se siellä mukana pyörii''.
Sen se tekikin.

Hyvä esimerkki tuo 1500km ja kaputt ettei Jaguareihin ihan mitä vain halvimpia renkaita kannattane laittaa......
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

mikki kirjoitti:1500km ja uusi rengas loppu.
Kerran kävi että meni omastani rengas ja piti tien päältä löytää uusi.
Oli joku Sumitomo tjsp.

Kysyin millainen rengas se on ja vastaus:
''Pyöreä ja musta - kyllä se siellä mukana pyörii''.
Sen se tekikin.

Hyvä esimerkki tuo 1500km ja kaputt ettei Jaguareihin ihan mitä vain halvimpia renkaita kannattane laittaa......
Renkaan runko rikkoutui, ei sen kulutuspinta ollut loppu. Näitä runkovikoja voi sattua kenelle tahansa. Esim Nokialaisissa on ollut paljon.
Onnellista sinänsä että hajosi, koska saan rahat siitä takaisin ja rengas oli aluksi ainoastaan hätävara että pääsin matkan Joensuu-Espoo. Kohta tulee alle Hankookit, jotka varastossa ovat odotelleet.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Hiljasta pitelee ku huopatossutehtaalla, on se vaan niin mainio värkki.
Tässä on tullut ajeltua eriparirenkailla edessä tuon rengasrikon takia.. Kohta pääsee vaihtamaan talvirenkaat alle ja talven aikana setvittyä rengasasian täysin.

Öljynvaihto tuli suoritettua tuossa vajaa kuukausi sitten. Oli muuten aivan tajuttoman nopea homma imuvaihtajalla. Bilteman 99€ 15L laitteen letku meni suoraan ns mittatikun putkeen ja öljyt oli ulkona alta minuutin. Suodatin vaihtoon, uutta sisään ja kovaa ajoa.

Muutamia pieniä murheitakin toki: Takakontin avausjousi / moottori on rikki. Tai itseasiassa sen kiinnitykset. Tilasin ebaysta parin, maksoi 170€ toimitettuna, kun SNG Barratin hinta näytti olevan 210£/kpl. Selkeästi olivat jotain romutusosia, toisessa oli kiinnityskuppi valmiiksi rikki ja toisessa oli pyyhkijäkumi rutussa. En jaksanut lähteä palauttamaan, kun sain edes toisen ehjäksi ja 25£ refundin siitä hyvästä. Pitäisi vain löytää se aika fiksata..

Spaceritkin on olleet hyllyssä monta kuukautta :D

Kuitenkin "jo" 25000km hymyä takana, jännä nähdä miltä näyttää 800tkm kohdalla ;)
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja HEF »

Mukavaa kuulla että Jagge alkaa tuoda vastinetta sen kaiken rahanmenon ja huolien jälkeen.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jarrutkin tehty. Eipä tuo kummoinen homma lopulta ollut.

Vanhoissa oli Jaguarin osanumerot, lieneekö koskaan puututtu.. Pesasin ne osienpesukoneessa, kunhan joudan niin dokumentoin minkä valmistajan tuotteita originaalit on. 195tkm ajettu ja ei ainakaan missään dokumentoitu että olisi vaihdettu..

Jos suunnittelet hommaa niin ota reilusti uudet kulumisanturit. Etupäähän hain eilen Karaasilta tajuttuani sen tarpeellisuuden, kun varoitus on taulussa. Taakse loistavalla palvelulla sain sen Karaasilta tänään. Olisi ihan kohta takapääkin varoittanut, anturi oli jo vähän leikkaantunut.

Motonetin halpaa työkalua piti vähän tappien osalta muokata, että sai takaa satulat sisään.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jaa seuraavaa huutelua mennään. Eilen oli viimein kontin korjaus ja vanteiden pesupäivä. Toki tiskasin myös autonkin.

Kontin avausmoottorin tai mikä lie hässäkkä onkaan vaihto:

Kontti auki, tuetaan. Käsikahvojen kannet pois, molempian alla 2x 10mm pulttia, todella löysällä. Kontin verhoilu pois, nipsuilla kiinni, rauhallisesti uittaen niin kuin näiden kanssa aina.
Johto kulkee pienen koukun kontin sisällä, liitin irti. Moottorin päistä pallonivelten lukitusprikat ylös tai alas, jolloin kuppi lähtee pallosta irti. Tämä oli vanhassa ongelma, kun oli kupista lukitusosa rikki (puolet kuppia puuttuu) ja pumppu pomppasi kontin päästä aina irti, jos ei kädellä avittanut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kesävanteet tiskattu, eriparipyörätkin pääsee ensi kesänä pois käytöstä. Pirellit alko olemaan varsin kaput. Kyllähän niillä n. 20tkm ajoinkin, 6-7mm oli pintaa aloittaessa, nyt takaset jo ihan sakkorajalla.

Välineet: Painepesuri, 2,99€ autonpesuharja Tokmanni, Motox vannepesu ja painepullo. Tuo painepullo on osottautunut aivan loistavaksi työkaluksi vanteita pestessä, vannepesuaine on helppo levittää ja sitä kuluu todella paljon vähemmän.
Kääräytetään uudet renkaat päälle ja josko noihin talven aikana jonkinlaisen pinnoitteen / vahan saisi aikaiseksi, kerta ovat kunnolla puhtaat.
Kuva
Kuva
Kuva

Taas olisi lisää tehtävää, yksi etupään parkkianturi pitäisi vaihtaa.. Miettinytkin missä niistä se vika on, mutta peruutuskameran kuvaa näytöstä painamalla saa näkyviin "vanhanlaisen" näkymän ja sepä kertoikin että vasen keskianturi kiukuttelee.
C2Z11733 / LR038533 / Valeo 890001
Käytetään varsin laajasti, VAG, KIA/Hyundai, Opel, Nissan, Renault.. Laitoin Saksasta QP24:ltä tulemaan, 27€, kiinalaisia olis saant kympillä ebaysta.
Samaan konkurssiin saapi originaali Delphi HDF955 pa-suodattimia (20€/kpl) tulemaan varastoon.

Josko tässä myös muutaman viikon sisään saisi itselleen joululahjan järkättyä, eli sen ohjelmoinnin, kunhan saa s1jviita kiinni jotenkin :lol:
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Etenevää sorttia tämä laite nyt 8)
Keskiviikkona saatiin kohdattua velhon ja auton aikataulut ja 1800km jo ollut hummia huomattavasti enempi hiilidioksidiakin säästäen. Ihan ei valmiiksi tullut, löpön saanti meinaa rajottaa, tehdään pikkukikkoja ja koitetaan uudestaan.

OK Center Tampereella kieritti tänään kulmat kuntoon eikä tämä ole koskaan ennen ollut näin hyvä ajaa! Takapään aurauksessa oli isoin sanominen, jännästi vaikka 3x on SCC Puolasta tulon jälkeen yrittänyt. Kesävanteet sai uudet (käytetyt hyllttn jääneet Hankook S1 Evot) kumitkin samalla reissulla päälleen. Pirellit takana kului 7mm-> 1.5mm n. 20tkm ajolla, jännä nähdä miten jatkossa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kissa kiukuttelee! Taino, kiukutteli jo vähän viime talvenakin.
Vasemman takaoven lukko ei tahdo pelata pakkasella, pitänee nyt laittaa vauhtia projektiin keyless entry, koska sen joutuu kummiskin samalla purkamaan..
Lukkoyksiköissä on näissä se ongelma, tuo sentään aukeaa ja sulkeutuu aina, muttei sitten suostu lukkiutumaan luullessaan oven olevan auki. Ehkäpä syssymmällä.

Minun ajotyylilläni tuo vie talvikäytössä 7.5L/100km, eberin käyttö on varsin rankkaa. Oikein hyvä lukema, säästelemällä pääsisi vähemmälläkin.

Delphin HD955 muuttunut hauskasti. Oli vielä vanhan tilauksen tavara hyllyssä. Vasemmanpuoleinen näyttää ihan samalta kuin kaikissa kuvissa jaguar-osakin, mutta tämä oikean puoleinen on nykyvarastoa. Tilaus siis samasta paikasta.
Kuva
Kuva
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Puuh, mennään eikä meinata. Eilen aamulla oli tällainen yllätys taulussa (eberi oli ollu vartin päällä):
Kuva

Hyvä näin päin, ajelin töihin ja koitin kalibrointia, vika katos ja akku latinkiin. Laturi näyttikin sen olevan varsin tyhjänä. Työpäivän jälkeen uusi lähtö ja sama virheilmoitus. Kotipihassa sammutus ja käynnistys taas poisti vian. Tilataas EK950 ja samaan konkurssiin EK151. 5v vanha akku ja eberikäyttö, niin saapi mennä alkuperäinen muihin tehtäviin.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Keyless Entry Retrofit ja muuta

Viesti Kirjoittaja Kopi »

bluri kirjoitti: Maksoi 28€ / pari ja ovat todella lähellä alkuperäisen sulan näköä, asentaminen vaati muutaman minuutin pähkäilyn, mutta sinne menivät paikalleen. Harmi ettei näissä ole "sulanvaihtoasentoa", niin joutui jonkin verran kurottelemaan, kun ei varretkaan kummoisesti ylös nouse.
Tämä on aika vanha viesti, olet vuoden aikana jo ehkä itsekin keksinyt sulanvaihtoasennon:

"Ennen pyyhinsulkien vaihtamista pyyhkimien varret on asetettava huoltoasentoon seuraavasti:

Varmista, että auton sytytysvirta on katkaistu.

Kytke auton sytytysvirta ja sammuta se sitten uudelleen.

Paina heti tämän jälkeen pyyhkimien tai pesurin säädin alimpaan asentoon kuin käyttäisit yksittäistä pyyhkäisyä. Säilytä tämä asento samalla, kun kytket auton sytytysvirran uudelleen. Pyyhkimet siirtyvät huoltoasentoon. Katso sivu PYYHKIMIEN TOIMINTA.

Kun uudet osat on kiinnitetty paikoilleen, sammuta auton sytytysvirta. Pyyhkimet siirtyvät pysähtymisasentoon."
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jep, tulihan tuo huomattua jossain välissä. Taisi noin mennä Tricojen kanssa, nyt tuli muutama kk sitten Boschin sulat ja tätä sain käytettyä hyväksi.
Boschin sulat vaan ovat profiililtaan hieman korkeammat, joten pissapoika ruiskuttaa hieman liian pitkälle. Tilasin nyt SWF:n parin, kun rouvan autoon piti jarruhilpettä hankkia, katsotaan josko toimisi paremmin.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Tapahtuipa näin mukavana keväisenä viikkona:

Kisu sai maanantaina uuden tuulilasin, oikein lämmitetyn. Vielä pitää hankkia keskikonsoli niin on taas yksi himmeli lisää. Nyt langat on tyhjänpanttina :) Lasissa on kyllä muutama ihmeellinen rantu, joita pitää käydä lasipajalla näyttämässä.

Eilen vaihdoin molemmat akut, näin jälkeenpäin pikkuakulle testeri kertoi kunnoksi 100% ja lataustaso 100%, mutta isolle akulle 12,6v "BAD & REPLACE". Molemmat jäi tuohon talteen, jos joku pikkuakkua tarvitsee niin 50€ pistin pyynniksi ja toriin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Leimalle pitäis mennä, kunhan nyt selviää onko tuo käsijarruvika akkuperäistä vai ei. Pitää myös katsoa käsijarrumoottorin johdotukset, siitä oli SDD näyttänyt vikakoodia.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

209102km ja huomautuksitta läp. Oikea takajarru oli näköjään hieman tehokkaampi :roll:
Käsijarru lähti pelaamaan, kerran akunvaihdon jälkeen teki virheen, mutta sen jälkeen menty viikko ja yksi 20x auki-kiinni kokeilu ilman ongelmia. Ehkä oli sitten kummiskin akusta kiinni ja pienestä vetreyttämisestä.

Tuossa sunnuntaina kotimatkalla tuli yhtäkkiä moottoritiellä ilmoitus: Jarrupalat kuluneet. Pölhö auto, on ne ollu kuluneet jo ensimmäisestä jarrutuksesta 15000km sitten. No nyt kummiskin katsastuksen suorittanut herra totesi että kulumisanturi on oikealla takana irti. Tietää ketä syyttää, täytyypä nostaa ja katsoa että meneekö vain paikalleen laitolla vai pitääkö hakea uusi.

Enkä kyllä ymmärrä tätä logiikkaa, seuraavan katsastuksen viimeinen päivä ei nyt tullukaan tasan 2v päähän, vaan auton 7v syntymäpäivään. No eipä tuo haittaa, olisi tiennyt että vieläkin on tuollainen liukuma, niin olisin käyttänyt aiemmin. Kohta voi siis lyödä kesärengasta alle.

Kuva :)
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kesäset alle ja olipas mukava tunne.
15mm limppu etuvanteisiin, tuli juuri sopivasti ettei näytä enää niin eriparilta.

Takapään kulumisanturi tuli sitten puristeliittimellä korjattua... Taitaa olla jousisysteemissä sanomista, jolla anturi tulee jarrupalaan kiinni, kun ei mennyt pohjaan millään tempuilla. Tai sitten Brembon mitoitus on vaan huono. No eipä tuo sinänsä häiritse, aina tulee renkaiden vaihdon yhteydessä tarkastettua kuitenkin.

Kuva
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kyllä mustat vanteet pitää olla tuohon !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja JNi »

Noista kulumisantureista, XF:ssä katkaisin ja oikosuljin johtimet jarrupalojen vaihdon yhteydessä neljä vuotta sitten. Samoin joissain muissa vanhoissa autoissa, sillä vaikka niissä anturit olisivat ok niin liittimet ovat usein heppoisia ja tulee turhia hälytyksiä. Jarrupalat meidän olosuhteissa tulee silmäiltyä ainakin joka kerta renkaanvaihtojen yhteydessä kuitenkin.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Elämä on laiffii vai miten se meni..

Tässähän kesärenkailla 1700km kerkesin jopa ajaa, kunnes Espoolainen tieverkko petti minut.
:oops:

Runko pettänyt renkaasta ja vanteessakin on jälki..
Kuva

Tästä voi ihailla miten mukavan kolon oli luonto tiehen muodostanut.
https://www.dropbox.com/sh/q5dtm8no1qg2 ... kvIya?dl=0

Sitten ei kun renkaan metsästykseen, yhden saatoin löytää, jos ei natsaa niin tilataan sitten uudet eturenkaat.
Toki myös vanne täytyy tarkastaa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Sattuu ja tapahtuu kun tekee, näemmä jällleen !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Sattuu ja tapahtuu kun tekee, näemmä jällleen !
Näin on, mutta mitään en jättäis tekemättä.
Espoon kaupunki sai reiän paikattua, vielä pitäis vahingonkorvaushakemus laitella, kunhan saa renkaan vanteelta.

Löysinpähän muuten kolmen illan etsimisen jälkeen uuden vastaavanlaisen renkaan, mistä muualta kuin ebay kleinanzeigenista :lol: Olis aika monelta jäänyt löytymättä.
Itävaltalainen trumpettusuukapulakauppias oli jostain syystä jättänyt tasan yhden kappaleen tuollaisia dot17 245/35R20 S1 Evo K107-renkaita ajamattomana itselleen, josta halusi eroon. Kiva juttu, pääsee vähän halvemmalla.
Tänään tuli työn puolesta törmättyä toiseen kissamieheen, hän tuli korjaamaan minun tietokonettani ja ihmetteli ajovaloumpiota toimistohuoneen lattialla :D
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Ajeltu on paljonkin, 220tkm meni rikki ja ihmetellyt pientä rahinaa. Öljyt piti vaihtaa niin kurkkasin etujarruihin. Oho.

25tkm ajetut palat..
Vasen
Kuva
Oikea
Kuva

Eli sisemmät aivan syöty, ulommissa vielä viisteetkin. Liukutapit oli hyvin rasvassa ja liikkui ettei niistä pitäis olla kiinni, joten katse kohdistuu satuloihin. On näitä jokuset tullu tehtyä kummiskin, ettei pitäis siitä olla kiinni.
Taidanpa katsoa onko satuloihin korjaussarjaa, josko samalla maalaisi.
Oikea jarrulevykin oli saanut vähän siipeensä, mutta nyt pikaisesti sain Karaasista uudet palat, jottei kesäloma ole ihan pilalla.
Kadotin vielä vihkisormuksenkin rempatessa, eli voittajafiilis!
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jaahas. Innostuin jo, korjaussarja molempiin satuloihin 40£.. Tuli sitten kuitenkin tutkittua lisää ja kunnostettu Brembon satula 90£ kpl, eli ei kuin tilaukseen.. :lol:
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Eio ekakerta että isohkot liukusatulat syö vain sisäpalaa vaikka kaikki ovat herkkiä liikkumaan. Syynä on yleensä aina se että tehokkaat breiksit niin ei tarvii kuormittaa niitä jarruja kun ne jo puree liikaakin. Liukutapeissa ei saa käyttää muuta kuin silikoonirasvaa. Kaikki vaseliini yms turvottaa tapit jumiin. Joskus näkynyt jopa kuparitahnaa joka ei todellakaan ole liukuvoide.
XJR -00.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Vauxi kirjoitti:Eio ekakerta että isohkot liukusatulat syö vain sisäpalaa vaikka kaikki ovat herkkiä liikkumaan. Syynä on yleensä aina se että tehokkaat breiksit niin ei tarvii kuormittaa niitä jarruja kun ne jo puree liikaakin. Liukutapeissa ei saa käyttää muuta kuin silikoonirasvaa. Kaikki vaseliini yms turvottaa tapit jumiin. Joskus näkynyt jopa kuparitahnaa joka ei todellakaan ole liukuvoide.
Onhan se noinkin. CRC:n jarrurasvalla voideltu, eli sopivalla tavaralla.
Iso mäntä ja 220tkm + ei tietoa nesteiden vaihdosta on tässä hyvin pitkälti syynä, eli mäntä ei tahdo palautua kunnolla.

Tilasin satulat (160€/kpl), levyt ja palat (150€) ja liukutappi/kumisarjat molempiin akseleihin (60€) sekä etusatuloihin kunnostussarjat (40€). Josko seuraavan kerran ongelman iskiessä 5v päästä lyö hyllystä liukkaat satulat jne..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
JakeFly
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:02 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja JakeFly »

Itse en käytä satulan liukupinnoissa mitään rasvaa. Rasva on tuntunut aina keräävän Kaikenkarvaisia ystäviä mikä sitten jumittaa pinnat. Puhdistan vain pinnat ja liu-ut hyvin.

Mäntien jumituksista olen päässyt eroon melko helpolla konstilla. Toinen pala pois ja esim. ruuvinmeisseli estämään männän ulos tulo kokonaan. Kevyellä painalluksella mäntä ulos. Raottaa männän kumia ylä ja alapuolelta. Sitten lämmön kestävää rasvaa niin, että se valuu ulos kumin alaosasta. Painaa välillä männän sisään ja ulos. Tällä toimenpiteellä en ole koskaan saanut hylsyä jarrujen takia leimalla eikä ole tarvinnut ostaa yhtään satulaa. Omassa ässässä oli molemmissa etusatuloissa toinen mäntä jumissa auton ostohetkellä, mutta ei ole enään...
S-type 2.7D vm-05
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

JakeFly kirjoitti:Itse en käytä satulan liukupinnoissa mitään rasvaa. Rasva on tuntunut aina keräävän Kaikenkarvaisia ystäviä mikä sitten jumittaa pinnat. Puhdistan vain pinnat ja liu-ut hyvin.

Mäntien jumituksista olen päässyt eroon melko helpolla konstilla. Toinen pala pois ja esim. ruuvinmeisseli estämään männän ulos tulo kokonaan. Kevyellä painalluksella mäntä ulos. Raottaa männän kumia ylä ja alapuolelta. Sitten lämmön kestävää rasvaa niin, että se valuu ulos kumin alaosasta. Painaa välillä männän sisään ja ulos. Tällä toimenpiteellä en ole koskaan saanut hylsyä jarrujen takia leimalla eikä ole tarvinnut ostaa yhtään satulaa. Omassa ässässä oli molemmissa etusatuloissa toinen mäntä jumissa auton ostohetkellä, mutta ei ole enään...
Itse pidän kyllä periaatteesta kiinni, että liikkuva pinta pitää rasvasta. Palojen ja kannakkeen liukupinnoissa on vaihtoehtoja lukemattomia, kun metalli on metallia vasten. Kaiken lisäksi vielä osittain maalattukin.
Tappi liukuu kumiholkissa ja metalli-kumi väli tykkää rasvasta. Ainakin ollakseen kunnolla herkkä.
Kohtuullisen suojassa tulpan alla kuitenkin on, pl kannakkeen ja satulan välinen alue hetkellisesti.
Kuitenkin niin, ettei kumi ala paisumaan, eli tarkoituksenmukaista.

Satulan sisuksissa sama juttu, mutta kyllä se männän tiiviste ajan saatossa jarrunesteen kanssa hapristuu, eli mikään ei ole ikuista.

No nyt on tilattu uudet tavarat, hinnat toimitettuna:
-eteen Levyt ja palat (Brembo) 176,55€
-eteen uudet originaalisatulat 364€
-eteen satuloiden kunnostussarja + liukutappisarja ja taakse liukutappi+holkkisarja 110€-~20€ yhdistetyn rahdin hyvitystä

Takaa on yhden liukutapin kierre soirona, joten otin nekin ja ajan kanssa kunnostaa vanhat satulat. Voi sitten myydä tai jättää hyllyyn oottamaan viiden vuoden päästä seuraavaa jumia.

Ajan n. 50tkm vuodessa, joten tuollaiset jarrujumitukset ahdistaa paljonkin :lol:
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja JNi »

Omissa autoissa olen pärjännyt kokonaan harmeitta, kun olen jarrunesteen vaihdon yhteydessä parin vuoden välein ottanut palat ja tapit irti ja putsannut. Harjalla, brake cleanerilla ja joskus viilallakin. Voiteluun sitä kuparitahnaa tai jotain modernimpaa hyvälle vaikuttavaa, sekä tappeihin että palojen liukupintoihin.

Ajoa huoltojen väleissä tulee ympäri vuoden ja joskus lähemmäs 100 tkm. Tärkeintä tuntuu olevan että tulee tehtyä säännöllisesti.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

5kk melkeen meni, että jaksoin tähän taisteluun, muttas nyt se on suoritettu.

Vaihtui:
-Etusatulat (Original)
-Etujarrulevyt (Brembo)
-Etupään liukutapit
-Taakse liukutapit ja liukukumit
-Jarrunesteet (Brembo DOT4 LV)
-Peräöljyt (Castrol Syntrax Longlife 75W-90)

Hämmentävänä yksityiskohtana heinäkuussa hätäpäissäni hakemani jarrupalat oli vielä ihan hyvät 15tkm ajon jälkeen, kun edellisistä oli 25tkm jälkeen sisäpala metallilla..
Nyt on sitten etupäähän varasatulat, ja hyllyssä niille kunnostussarjatkin, jos joskus mahtaa kaivata.
Peräöljy oli varsin tummaa 235tkm ajon jälkeen ja sitä tuli ulos n. 800ml. Uutta pistin sisään litran pullon, tuo vajaa 200ml tuli lattialle.
Pohjaproppu 3/8" neliskanttinen, täyttöroppu 7 tai 8mm kuusiokolo (vittumaisesti piilossa kuskin puolella muutama laippa ylöspäin poistopropusta).

Nyt voi taas huoletta lasettaa menemään, kun tuli myös öljyt ja suodattimet vaihdettua.

Takakontti vähän kiukuttelee, pitää kokeilla SDD:llä sopeuttaa se. Ei tahdo työntyä aina pohjaan asti, jolloin ei mene kiinni ja lähtee aukeamaan. Kädellä kun vähän avittaa niin toimii aina.

Niinjoo, kävihän tuossa pari viikkoa sitten sama kuin toukokuussa.
Samaan reikään sama vasen eturengas, kyljestä rikki :D Nyt saa vaihtua molemmat renkaat ja vanne tarkastustetaan..
Ylempi kuva nyt, alempi kuva toukokuulta.
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Alkaa sylettämään nämä etujarrut ihan todenteolla ja päätä on raavittu urakalla.
24.11.2018 195887km vaihdettu levyt ja palat ympäriinsä, kaikki Bremboa
12.7 2019 221012km ihmettelin outoa ääntä ja kurkkasin etujarruihin, niin sisempi pala oli aivan pellillä 25tkm ajolla. Hain uudet palat vain pikaisesti, jotta kesälomareissulle päästiin
09.11.2019 233551km 12.5tkm edellisestä vaihdoin eteen molemmat satulat, levyt, liukutapit ja jarrunesteet. Laitoin vielä samat Mintexit paikalleen, kun ei ollut reunaviisteet lähteneet ja vaikuttivat ylllättävän vähän kuluneilta vrt edelliset.

Eilen aloin ihmettelemään että hiljaisessa vauhdissa kuuluu taas rahinaa..
14.2.2020 243331km Uudet etupalat hyllystä, Mintexit kesti sitten 22tkm, vaikka jarruletkun jälkeen KAIKKI oli uutta ja viimeisen päälle laitettu.
Oikealla oli pellillä, vasen olisi ollut myös ihan kohta.

Mitähän hittoa tähän nyt keksii? Jarruletkut ei vaikuta mitenkään kipeää ottaneelta, että jäisivät kantamaan ja toimimaan takaiskuventtiileinä. Ja varsinkin kun ongelma on molemmilla puolilla.
Molemmat satulat säiliön korkki auki painoin sisään lähes käsineen, eli herkkyyttä löytyy myös linjoista. Jossain oli keskustelua että jarrusatulaa painaessa jos ei laske painetta näissä ilmausruuvin kautta, voisi pääsylinterin tiivisteet ottaa kipeää ja aiheuttaa tämän.. Tehot kummiskin oli 210tkm kohdalla katsastuksessa ihan ok.

Kuva
Kuva

Takakontin ongelma onneksi ratkesi, eikä siihen tarvittu kuin tarkka silmä ja 10mm hylsy. Oikealta puolelta oli sarana löysällä, mikä aiheutti pumpun työntövoiman kohdistuvan väärin. Kiristin molemmat ja kontti on pelannut sen jälkeen kuin buicki.

Käsijarru se kiukuttelee kummasti. En ole uskaltanut käyttää pitkään aikaan, kun marraskuun lopussa meinasin jäädä 200km päähän kotoa. Onneksi SDD on koneella ja piuha aina hanskalokerossa, niin vikakoodin poistolla viimein heräsi. Ilmoittaa siis ettei seisontajarru ole käytettävissä ja vikakoodiksi antaa moottorin oikosulun. Käytin piuhaa irti, mutta ei ollut kontaktihäiriötä ainakaan. Löysin todella vähän ajetun purkuauton moottorin UK:sta, se odottaa toimiston hyllyssä vaihtointoa. On varsin vittumaisessa paikassa yksinkertainen parilla pultilla kiinni oleva kampe:
Perää tiputtamalla pitäisi saada vaihdettua. Odotellaan inspiraatiota, onhan tuohon seuraavaan köyhien kokoontumisajoihin vielä aikaa 1v ja 2kk.

Espoon kaupunki ei edellisen kuvan tapahtumaa suostunut korvaamaan naurettavilla selityksillä ja ihan valheellisellakin tekstillä "korvauksenhakija ei ole toimittanut valokuvia blaablaa" vaikka toimitin valokuvat korvaushakemuksen kanssa samassa sähköpostissa!
Onneksi joko K107 hankookin tuotanto on alkanut uudelleen tai renkaita on löytynyt läjä jostain, koska sain sellaisen vielä uuden tilattua. Katsotaan jos kolmas samanlainen palvelisi vasemmalla puolella kulutuspintansa loppuun saakka.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
nd4spd
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2017 1:43 am
Paikkakunta: Länsi uusimaa

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja nd4spd »

Saitko tuota keyless entryä asennettua?
XFS
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Osat edelleen hankkimatta, ei tahdo ovien johtosarjoja ja lukkoja löytyä järkevästi. Pärjää näinkin, laitetaan sitten joskus.

Jarruillekaan en nyt ole saanut tehtyä mitään, uusi pääsylinteri on hyllyssä, mutta saa sitten sitä runklatessa vaihtua myös jarruletkut eteen ainakin ja toki taas levyt..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jatketaan yksinpuhelua, kun tämä tänne mukavasti tallentuu.

38500km oli Hakkapeliitta R2:lle riittävästi, ainakin omasta mielestä. Satuin eilen selailemaan intterwebsiä ja kolahti vastaan 19" Hakka R2 setti "kohtuuhintaan", joten ostin renkaat. Sitten oli renkaat, muttei vanteita :lol:
Vanteetkin tuli sitten shopattua, XK:n 19" Tamanat, hetken vaati makustelua pelkkien myyntikuvien pohjalta, mutta kyllä sitten kuvat autojen alla sai toteamaan et hyvät on. Vähän vaatii limppuilua, mutta ei pahasti.

Kuva

Vanhat jäi siis ylimääräsiks näillä spekseillä: edit menipä ne äkkiä.
Tämmöset Jaguar Lyrat (6kpl 18x8.5 ET49)
Päällä sarja Hakkapeliitta R2 245/45R18 Dot2017 n. 5mm pintaa. Yks varavanne saman koon Pirellin eurokitkalla ja vielä yks yksinäinen vaaravannekin eli yhteensä kuusi vannetta ja viisi rengasta
Pyydän purppuranpunaista seteliä ja ovat Espoossa
Jos Jaguaristille menee niin saa punaset originaalit keskikupitkin matkaan!

Kesärenkaat tuli pyöräytettyä alle, etujarrut jatkaa syöntiään, muttei nyt tuu kilometrejäkään..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Alexci
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Syys 08, 2020 8:46 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Alexci »

On kyllä ollut siistiä seurata keskustelua..

Varsinkin, kun itse on ajatellut hankkivan tämmöisen auton :mrgreen:
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kaikkihan on myynnissä jos rahasta sovitaan :lol: ?

Tämä meni nyt Jag-Finn'ille laturin, käsijarrumoottorin ja jarrujen laittoon. Piti luovuttaa omista perinteistä tämän hetkisen elämäntilanteen vuoksi (vajaa 3v ja 5kk mukulat..) ja viedä auto pajalle.. On kuitenkin vittumainen homma tuo laturin vaihto ja aikaa on vain rajallisesti
Ilmeisesti n. 106tkm kesti uuden moottorin laturi, kun 257tkm on nyt mittarissa ja 151tkm kohdalla vaihdettu moottori.

Kunnostettu laturi, jonka maanantaina tilasin Saksasta saapui 2h sitten ja menee paikalleen. Tiistaina pitäisi tulla UK:sta viikko sitten tilattu ihan tehdasuusi originaalikin, sen taidan lähettää takaisin, ellei jotakuta kiinnosta ottaa sitä omakustannehinnalla?
Renkaat meni vanteille ja mallasin niitä vähän autoonkin.

Kuva
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Alexci
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Syys 08, 2020 8:46 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Alexci »

Kieltämättä sun jakessa on tyyliä.

Jotenkin siisti, ku on mustaksi vedetty "grilli" ja kromilistat..

Omaan tulevaan jakkeen suunniteilla samanlaista lookkia, toki mustat vanteet vielä ehkäpä..
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Alexci kirjoitti:Kieltämättä sun jakessa on tyyliä.

Jotenkin siisti, ku on mustaksi vedetty "grilli" ja kromilistat..

Omaan tulevaan jakkeen suunniteilla samanlaista lookkia, toki mustat vanteet vielä ehkäpä..
Black Pack tuossa on ollut tehtaalta jo. En mustia vanteita halua, menee liikaa mustaksi, pitää olla vähän kontrastia.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kunnostettu laturi paikallaan, aluksi vähän vinkui, muttei enää. Jännä nähdä kauan kestää.
Uusi orkkis tuli tänään, muttei tämäkään kyllä ihan täysin hyvä ole, pitänee palauttaa myyjälle.
Videossa vertaillaan vääntövastusta vanha laturi (kesti 258tkm) - uusi oem joka tuli tänään - JCB:n oem laturi vertailuna
https://www.dropbox.com/s/27caod978eh4j ... 4.mp4?dl=0
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

260tkm raja alkaa lähenemään. Jag-Finn hoiti laturihommat ja kiireisen perheenisän laiminlyömät jarruhommat kuntoon. Ensiluokkaisesti.

Tiedoksi, jos jollain tulee vastaan / tarve:
Minulla on hyllyssä Facelift XF:n käsijarrumoottori todella vähän ajetusta autosta.
Käsijarruhäiriö oli ilmeisesti johtosarjan yhden pinnin hapettuminen. Taisi olla niin, että kaksi syöttöä tulee moottorille ja vain toinen toimi. Tämän takia välillä toimi välillä ei ja kelillä oli osuutta asiaan. Nyt on about kuukauden päivät ajettu ja käsijarrua käytetty eikä mitään ongelmaa.
Jännä nähdä miten etupään jarrupalojen käy, kun sinne meni nyt 60tkm sisään kolmannet uudet levyt ja olisko neljännet uudet palat. Takasatuloiden kannakkeesta löytyi sanomista ja huoltoliikkeen ensiluokkainen omatoimisuus ansaitsi suurta kiitosta. Myös auto oli käytetty pesussa, mikä entisestään toi paremman mielen :lol:

Talvirenkaat tuli laitettua alle, kun huomenna on retki Rovaniemelle..
Mukavasti istuu nuo 19" XK:n Tamanat, eteen jäi limppu paikalleen.
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Käsijarruhäiriö se vaan palasi ja alkaa olemaan jo todella kummallinen vaiva.
Loskasäässä lähellä nollaa se välillä kiukuttelee, mutta esim tänään katsastuksessa toimi!

Ihmettelin kun kolme katsuria heiluu auton kimpussa etsien stanssattua valmistenumeroa.. No minäpä googletin ja kerroin heille 15min etsinnän jälkeen, että löytyy apukuskin penkin alta :lol:

Hylsyhän sieltä tuli, takaa oikealta ylemmän tukivarren pusla väljä, laitetaan kuntoon. Ei muuta huomautettavaa, joten jatketaan kovaa ajoa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Vaikka hylsyt eivät kivoja olekaan niin on aina kiva kun syypää on yksinkertainen kuluva osa kuten pusla. 8)
Vastaa Viestiin