Kaikki pois isopropanolilla ja laatutavaraa päälle.
Korrekin heität huitsin #×@¥% alkutekijöiksi ja ostat vaikka Colliniten tuotteita 915 tai 476S joilla vahailet jatkossa

kissaeläin kirjoitti:Törö !
Kaikki pois isopropanolilla ja laatutavaraa päälle.
Korrekin heität huitsin #×@¥% alkutekijöiksi ja ostat vaikka Colliniten tuotteita 915 tai 476S joilla vahailet jatkossa
bluri kirjoitti:kissaeläin kirjoitti:Törö !
Kaikki pois isopropanolilla ja laatutavaraa päälle.
Korrekin heität huitsin #×@¥% alkutekijöiksi ja ostat vaikka Colliniten tuotteita 915 tai 476S joilla vahailet jatkossa
Ihmettelen suuresti, kun on tuosta Korrekista kuulunu paljon hyvääkin. Odottelen kommenttia valmistajalta, kun ohjeen mukaan hallissa kosteaan autoon tuon hinkkasin.. Sinänsä tosi helppohan tuo oli laittaa.
Vähän mieitityttää millä lähtisi parhaiten ja hellävaroen.. IPA:a ei oo ku pienissä puteleissa, hirviä hinkkaaminen.
ÄWurthin Cargoa olis kyllä, varsin emäksinen (ph12) ja Finneloxin jotain myrkkyä..
Mutta ajellaan nyt pari päivää tolleen
kissaeläin kirjoitti:bluri kirjoitti:kissaeläin kirjoitti:Törö !
Kaikki pois isopropanolilla ja laatutavaraa päälle.
Korrekin heität huitsin #×@¥% alkutekijöiksi ja ostat vaikka Colliniten tuotteita 915 tai 476S joilla vahailet jatkossa
ÄWurthin Cargoa olis kyllä, varsin emäksinen (ph12) ja Finneloxin jotain myrkkyä..
Mutta ajellaan nyt pari päivää tolleen
Tätä itse käytän, 98% isopropanolia. https://www.puuilo.fi/Polaric-go-Polttoaineen-jaeaenesto-1-litra
kissaeläin kirjoitti:Jos ksyleenillä ei irtoa niin melkoista tahmaa on ! Eli ei jatkoonEihän tun Korrekin noin pitäisi toimia.
Ps. Tuo jäänesto sulattaa pihkankin jos hautoo hieman joten siksikin kyllä ihmettelen että ei irtua.
bluri kirjoitti:Täytyy ainakin aineille vastustuskyvystä antaa Korrekille iso plussa.
-Wurth Cargo -> ei mitään vaikutusta
-Wurth Pineline HD -> ei vaikutusta
-Tuon jäänestoIPAn kokeilin äsken -> ei vaikutusta
trj kirjoitti:Meinasin suorittaa tuolle x-typelle pientä helman ja etupuskurin meikkausta, mutta tuli pieni ongelma. Tarralappu mikä on etuoven pilarissa, josta pitäisi löytyä värikoodi, on niin haalistunut että sen teksteistä ei saa mitään tolkkua. Väri vihreä, ja ilmeisesti on British racing green? Mahtaakohan oikea väri olla tuo 1753/HGD, jota netistä luetun perusteella voisi olettaa? Ei metalliväri? Se hyvin vähäinen mitä siitä lapusta saa luettua, ei taas hahmota eikä näytä alkuunsakaan noilta kirjaimilta/numeroilta. Hyvin paljon noita x-typejä näyttää olevan just tuon vihreitä, mikä tuo omanikin on.
Autoon piti vaihtaa sivupeili jokunen aika sitten ja tilasin englannista purkaamolta peilin. No se peili oli vihreä, mutta sävy vähän vaaleampi ja ilmeisesti on metalliväri. Eli kyseessä ei ole se vihreän sävy.
Vaihtoehtojakin voi olla, eli ?? Vinkkiä.
Aonsaithya kirjoitti:trj kirjoitti:Meinasin suorittaa tuolle x-typelle pientä helman ja etupuskurin meikkausta, mutta tuli pieni ongelma. Tarralappu mikä on etuoven pilarissa, josta pitäisi löytyä värikoodi, on niin haalistunut että sen teksteistä ei saa mitään tolkkua. Väri vihreä, ja ilmeisesti on British racing green? Mahtaakohan oikea väri olla tuo 1753/HGD, jota netistä luetun perusteella voisi olettaa? Ei metalliväri? Se hyvin vähäinen mitä siitä lapusta saa luettua, ei taas hahmota eikä näytä alkuunsakaan noilta kirjaimilta/numeroilta. Hyvin paljon noita x-typejä näyttää olevan just tuon vihreitä, mikä tuo omanikin on.
Autoon piti vaihtaa sivupeili jokunen aika sitten ja tilasin englannista purkaamolta peilin. No se peili oli vihreä, mutta sävy vähän vaaleampi ja ilmeisesti on metalliväri. Eli kyseessä ei ole se vihreän sävy.
Vaihtoehtojakin voi olla, eli ?? Vinkkiä.
Muistaakseni X-Typelle oli 2 eri vihreää, toinen metalli ja toinen ei. VINin perusteella pitäisi selvitä värin nimi, ja sen perusteella koodi esim tuolta tai joltakin tuon vuosikohtaisista alasivuista, esim. oma Liquid Silver löytyi 2007 alasivulta. Voit joko kysyä tietoa Jaguarilta tai katsoa itse Topixista jos luot tunnukset. Tai voit heittää VINin/rekisteritunnuksen minulle yksityisviestinä niin katson selviääkö se tuolta Topixista.
trj kirjoitti:Terve. Auton rekkari on:TCI-679
Ja kiitokset jo etukäteen vinkistä/tiedoista. Auto on ollut viime vuodet eukon käytössä, ja on nyt sillä reissunpäällä, joten VIN numeroa ei nyt saa tähän hätään.
Harrastan sitä kuuluisaa kierrätystä, eli minun vanhat kulkineet jää eukon kulkineeksi. Tuo X-type on olut oikein hyvätapainen auto. Itse ajelin sillä ensin 150 tkm. ja eukko on kohta ajellut 80tkm., hyvin pienillä laittamisilla ja vähäisillä vioilla.
Aonsaithya kirjoitti:trj kirjoitti:Terve. Auton rekkari on:TCI-679
Ja kiitokset jo etukäteen vinkistä/tiedoista. Auto on ollut viime vuodet eukon käytössä, ja on nyt sillä reissunpäällä, joten VIN numeroa ei nyt saa tähän hätään.
Harrastan sitä kuuluisaa kierrätystä, eli minun vanhat kulkineet jää eukon kulkineeksi. Tuo X-type on olut oikein hyvätapainen auto. Itse ajelin sillä ensin 150 tkm. ja eukko on kohta ajellut 80tkm., hyvin pienillä laittamisilla ja vähäisillä vioilla.
Trafilta saa VINin & tekniset tiedot: Tarkista ajoneuvon tiedot
VIN: SAJAF55T956E34719
Hämmentävää, mutta Topixista ei löytynyt väriä eikä varustelistausta. Ei löydy myöskään entiselle 2001 X-Typelleni, vaikka XK:lle löytyy...
Sain vuonna 2012 X-Typen väri- ja varustetiedot Jaguarilta kun kysyin osoitteesta jagcrc(at)jaguarlandrover.com, joten tuonne kannattanee laittaa viestiä VINisi kera. Vastauksessa taisi kestää jotain 10 päivää.
MGB kirjoitti:Ei varsinaisesti ulkopinta-asiaa, mutta kun tein jakopääremppaa -05 S-Typeen, niin kiinnitti huomiota muuten siistissä autossa erinäisten metallikiinnikkeitten, pultinpäitten ja alustan osien vahva pintaruosteisuus. Erilaisia autoja on mennyt ja tullut, mutta suoraan sanoen, nyt asia oikein pisti silmään. Kyseessä on tuontiauto ja ruostesuojaus loistaa poissaolollaan, mutta ei noissa palikoissa yleensäkään ihmeemmin ole ollut suojaa päällä. Jättää jotenkin laaduttoman vaikutelman kun esim. apurunko ja alustan osat tuolla lailla hilseilevät, eikä esim. pohjamuovien kiinnikkeita saa rikkomatta auki. Maalipinta on päällisin puolin ihan hyvä.
MGB kirjoitti:Ei varsinaisesti ulkopinta-asiaa, mutta kun tein jakopääremppaa -05 S-Typeen, niin kiinnitti huomiota muuten siistissä autossa erinäisten metallikiinnikkeitten, pultinpäitten ja alustan osien vahva pintaruosteisuus. Erilaisia autoja on mennyt ja tullut, mutta suoraan sanoen, nyt asia oikein pisti silmään. Kyseessä on tuontiauto ja ruostesuojaus loistaa poissaolollaan, mutta ei noissa palikoissa yleensäkään ihmeemmin ole ollut suojaa päällä. Jättää jotenkin laaduttoman vaikutelman kun esim. apurunko ja alustan osat tuolla lailla hilseilevät, eikä esim. pohjamuovien kiinnikkeita saa rikkomatta auki. Maalipinta on päällisin puolin ihan hyvä.
JakeFly kirjoitti:Sama vika kissaeläin täällä. Etelässä asutaan ja moottoritietä joka päivä töihin n.35km. Ei kiillä enään kuin kuvassa... Mieli on silti parempi, kun tietää, että sonnan alla pinta suojattu...
Ode kirjoitti:JakeFly kirjoitti:Sama vika kissaeläin täällä. Etelässä asutaan ja moottoritietä joka päivä töihin n.35km. Ei kiillä enään kuin kuvassa... Mieli on silti parempi, kun tietää, että sonnan alla pinta suojattu...
Todella hienolta näyttää. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä tarkemmin millainen oli lähtökohta.
Mainitusta syystä en raaski omallani pahemmin talvella liikennöidä.
O
nestori kirjoitti:Lehtipuhaltimellako putsaatte autonne, jos ei lumiharjalla? Vai kova kiihdytys ja ajoviima hoitaa homman?
aimo.s kirjoitti:Koitetaas onnistuuko, kuva kesältä.
Ode kirjoitti:Pakkaslumelle puhallin olisi oikein hyvä.![]()
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa