Vinkkejä Jaguar XJ6 Series 2:sen hankkimiseen

Yleinen Jaguar-keskustelu
Jagupoika
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 11:38 am

Vinkkejä Jaguar XJ6 Series 2:sen hankkimiseen

Viesti Kirjoittaja Jagupoika »

Hei,

tämä on ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla, joten tervehdys kaikille!

Olen aikeissa hankkia Jaguar XJ6 Series 2:sen ja olisinkin kysellyt teidän vinkkejä mitä tulisi ottaa huomioon sopivaa yksilöä etsiessä, ettei jäisi mustapekka käteen. Mulla ei ole aiempaa kokemusta Jaguareista muutamaa koeajoa lukuunottamatta. Olen lukenut joitain ohjeita englanninkielisiltä saiteilta ja tiedän muunmuassa, että Series 2:sen valmistuksessa oli jonkinverran laatuongelmia.

Silti auto viehättää ja yksi olisi tällä hetkellä kiikarissa ulkomailta. Kuvissa auto näyttää hyväkuntoiselta, mutta omistajan mukaan siinä on ruostetta monessa kohtaa, mutta kuulemma runko on ehjä. Kierroslukumittari- ja jäähdytysnesteen lämpömittari eivät toimi. Ilmastoinnista on kaasu loppu. Etujousitus kolisee epätasaisella tiellä ajattaessa. Omistajan mukaan siinä on iskunvaimentimen kumit vanhentuneet tai jotain vastaavaa. Autossa on tällä hetkellä kiinni jotkin uudemmat bemarin renkaat, mutta kaupan mukana tulee myös originaalit. Pidän itse enemmän originaaleista. Myyjä lähetti kuvat renkaista, jotka löytyvät tästä linkistä. https://www.dropbox.com/sh/1591n8czttdm ... 8xora?dl=0 En tunne Jaguarin renkaita kovin hyvin, mutta mielestäni tuo pölykapselin keskiö on liian ison näköinen renkaaseen verrattuna eli liekö nuo renkaat liian pienet ja otettu mahdollisesti jostain toisesta autosta?

Mitä olette mieltä kannattaako tuollaista lähteä hankkimaan? Olen tehnyt aiempiin autoihini joitain peruskorjauksia, mutta korjaustaidoiltani olen lähinnä innokas noviisi. Budjetin olen laskenut sen mukaan, että auton hankkimisen jälkeen sen ensimmäisen vuoden kunnostamiseen käyttäisin noin 2000e. Onko tuo teidän kokemuksenne mukaan millään tavalla realistinen?
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vinkkejä Jaguar XJ6 Series 2:sen hankkimiseen

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Niinpä. Ainahan Jagge kannattaa ostaa. Meitä on monta joilla on useita. Jos ajattelet hoitavasi ulkopuolisella peltityöt, maalauksen ja tekniikkakorjaukset nyt heti ennen rekisteröintikatsastusta niin tuskinpa toi 2000 riittää. Vanne / kapseli / rengaskuvio lienee kuitenkin pienimpiä murheita. Mulla on muutama sarja erilaisia ton ikäisten aluvanteita joilla ulkonäköseikan voi laakista kuitata.
i
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vinkkejä Jaguar XJ6 Series 2:sen hankkimiseen

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Ruoste, ruoste, ruoste ! Minulle neuvottiin aikanaan : "Osta niin hyvä kuin löydät".
Niin tein ja "perushuolloilla" ollaan menty!
kk
Vastaa Viestiin