4.2 V8 ja esilämmitys
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
4.2 V8 ja esilämmitys
Talvi lähestyy, ja moottorin (ja matkustamon) esilämmitys kiinnostaisi. Tilanne vaikuttaa vaan aika heikolta; Webastolla ja Eberspächerillä ei ole lainkaan asennusohjeita XK:lle (eikä ilmeisesti muille Jaguarin 4.2 V8 -malleille), eikä Defalta ja Calixiltakaan näyttäisi löytyvän mitään.
Ideoita/ajatuksia? Sama moottorihan on kait ollut myös S-Typessä, X350/X358 XJ:ssä sekä XF:ssä.
Ideoita/ajatuksia? Sama moottorihan on kait ollut myös S-Typessä, X350/X358 XJ:ssä sekä XF:ssä.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Moi,
Itselläni Defalta lohkolämmitin ja sisähaara. Defan listoilta XJ8 mallin hilppeet käy ainakin S typen 4.0 ja 4.2 koneisiin.
"DEFA LOHKOLÄMMITIN, 200-SRJ. 201-299 DA411252, 252 82,40 EUR
DEFA KYTKENTÄSARJA 785 DA460785 54,30 EUR
DEFA HAAROITUSSARJA 766DA460766 90,20 EUR"
Ote keskustelusta(hinnat voineet muuttua) viewtopic.php?f=2&t=5131&p=43425&hilit= ... tin#p43425
TT-thermosta myös jotain samassa linkissä.
Itselläni Defalta lohkolämmitin ja sisähaara. Defan listoilta XJ8 mallin hilppeet käy ainakin S typen 4.0 ja 4.2 koneisiin.
"DEFA LOHKOLÄMMITIN, 200-SRJ. 201-299 DA411252, 252 82,40 EUR
DEFA KYTKENTÄSARJA 785 DA460785 54,30 EUR
DEFA HAAROITUSSARJA 766DA460766 90,20 EUR"
Ote keskustelusta(hinnat voineet muuttua) viewtopic.php?f=2&t=5131&p=43425&hilit= ... tin#p43425
TT-thermosta myös jotain samassa linkissä.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Kiitos tiedosta! Yritän vielä metsästää polttoainekäyttöistä lämmitintä, kun aiemman auton myötä ehdin siihen tottua, mutta hyvä tietää että sähkölämmitinvaihtoehto on olemassa. Täysin kylmällä autolla ei ole kiva lähteä talvella liikkeelle.
EDIT: Sain yksilöni varustelistauksen Jaguarilta; lohkolämmitin mainittu! Todennäköisesti JEPC:ssäkin listattu Temron 700W vastus vesitilassa. Tarkalla etsimisellä löysin kuin löysinkin etusäleikön uumenista Temron läpällisen pistorasian. Erittäin hankala ja typerä sijainti; pistorasian kansikaan ei pääse aukeamaan esteettömästi. Sisäpistoketta ei ilmeisesti ole lainkaan. Täytyypä pohdiskella mitä tehdä...
EDIT2: Loppujen lopuksi Temro lähti pois ja tilalle Defan vermeet alusta loppuun. Sisäpistokkeen asentaminen XK:hon vaati erittäin paljon selvitystyötä, purkua ja kasausta, eikä moista ole maahantuojankaan tietojen mukaan aiemmin tähän malliin laitettu. Jag-Finn teki asennuksen, eli sinne vaan jos sisäpistoketta halajatte.
EDIT: Sain yksilöni varustelistauksen Jaguarilta; lohkolämmitin mainittu! Todennäköisesti JEPC:ssäkin listattu Temron 700W vastus vesitilassa. Tarkalla etsimisellä löysin kuin löysinkin etusäleikön uumenista Temron läpällisen pistorasian. Erittäin hankala ja typerä sijainti; pistorasian kansikaan ei pääse aukeamaan esteettömästi. Sisäpistoketta ei ilmeisesti ole lainkaan. Täytyypä pohdiskella mitä tehdä...
EDIT2: Loppujen lopuksi Temro lähti pois ja tilalle Defan vermeet alusta loppuun. Sisäpistokkeen asentaminen XK:hon vaati erittäin paljon selvitystyötä, purkua ja kasausta, eikä moista ole maahantuojankaan tietojen mukaan aiemmin tähän malliin laitettu. Jag-Finn teki asennuksen, eli sinne vaan jos sisäpistoketta halajatte.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Ongelma: moottorinlämmittimen käyttö aiheuttaa vikailmoituksen "engine temperature indication fault" (P0116), jos auto on ennen esilämmitettyä käynnistystä seissyt yli 8 tuntia:
Tuo lienee jokin jäähdytysnesteen lämpötilaa ulkolämpötilaan vertaava sensoritesti tms, kuten tiemmä monissa uusissakin autoissa (etenkin Euro6). Erityisen hämmentävää kun yksilössä on ollut tehtaalta asti vastaavanlainen lämmitin, ja varaosakatalogikin listaa moisen XK:lle. Luulisi että esilämmitys olisi siten huomioitu...
Onko kellään kokemusta moisesta?
Tuo lienee jokin jäähdytysnesteen lämpötilaa ulkolämpötilaan vertaava sensoritesti tms, kuten tiemmä monissa uusissakin autoissa (etenkin Euro6). Erityisen hämmentävää kun yksilössä on ollut tehtaalta asti vastaavanlainen lämmitin, ja varaosakatalogikin listaa moisen XK:lle. Luulisi että esilämmitys olisi siten huomioitu...
Onko kellään kokemusta moisesta?
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Olen itse saanut huomata, että nämä vähän uudemmatkaan Jaguarit eivät sähköiltään ole maailmanluokkaa, toimintahäiriöt ovat aika tavallisia mutta eivät onneksi näköjään vakavia.
Yksi vanha Audi aikojen alussa ei meinannut lohkolämmityksen (letkulämmityksen) jälkeen käynnistyä pakkasella lainkaan. Lämpötilan anturi vaihdettiin useaan kertaan kunnes selvisi, että lämmitin oli väärässä kohtaa systeemiä ja käynnistäessä lämpötilat anturin kohdalla vaihtelivat nopeasti ja paljon, ja moottorin ohjaus meni siitä mieleltään solmuun. Veikkaa että sinulla on periaatteessa sama tilanne.
Jos ongelma rajoittuu vain kojataulun herjaan, mikä poistuu itsekseen, niin sen kanssa voi ehkä elää. Jos se taas jättää check engine -viestin päälle tai haittaa moottorin toimintaa, niin sitten voi auton ohjelmiston tarkistus auttaa. Onko autolle muistettu kertoa, että sillä on lisälämmitin? Onko ohjelmistoversiot uusimpia autolle sopivia?
Jouko
Yksi vanha Audi aikojen alussa ei meinannut lohkolämmityksen (letkulämmityksen) jälkeen käynnistyä pakkasella lainkaan. Lämpötilan anturi vaihdettiin useaan kertaan kunnes selvisi, että lämmitin oli väärässä kohtaa systeemiä ja käynnistäessä lämpötilat anturin kohdalla vaihtelivat nopeasti ja paljon, ja moottorin ohjaus meni siitä mieleltään solmuun. Veikkaa että sinulla on periaatteessa sama tilanne.
Jos ongelma rajoittuu vain kojataulun herjaan, mikä poistuu itsekseen, niin sen kanssa voi ehkä elää. Jos se taas jättää check engine -viestin päälle tai haittaa moottorin toimintaa, niin sitten voi auton ohjelmiston tarkistus auttaa. Onko autolle muistettu kertoa, että sillä on lisälämmitin? Onko ohjelmistoversiot uusimpia autolle sopivia?
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Tämä tosiaan käynnistyy lämmitettynä aivan tyytyväisesti, jos seisonta-aika on alle 8 tuntia. Sen myötä en usko että lämmitin olisi ainakaan väärässä paikassa (samassa kuin tehtaan lämmitin oli). Olen testaillut tuota tällä viikolla, ja molemmilla kerroilla kun moottorin sammutuksesta oli kulunut alle 8 tuntia auto käynnistyi ilman vikakoodia. Niillä kerroilla kun välissä oli pidempi aika (8h12m, 9h, 14h) vikakoodi tuli joka kerta. Sen perusteella veikkaisin jotain automaattista anturitsekkausta ja vertailua nesteen & ulkoilman välillä, aina väh. 8 tunnin seisonnan jälkeen.
Mietin myös tuota että voisiko auton konfiguraatiotiedoissa, joissa on mm. määritetty mitä varusteita autossa on, määritellä lisälämmittimen. Tällöin tuo mahdollinen tsekkaus varmaan skipattaisiin. Luulisi vaan että se olisi tehdasasenteisen lämmittimen kanssa asia olisi huomioitu jo tehtaalla...
En tiedä poistuisiko itsekseen, mutta OBD2-skannerilla siitä pääsee helposti eroon. Muuten tuntuu pelaavan normaalisti.JNi kirjoitti:Jos ongelma rajoittuu vain kojataulun herjaan, mikä poistuu itsekseen, niin sen kanssa voi ehkä elää. Jos se taas jättää check engine -viestin päälle tai haittaa moottorin toimintaa, niin sitten voi auton ohjelmiston tarkistus auttaa. Onko autolle muistettu kertoa, että sillä on lisälämmitin? Onko ohjelmistoversiot uusimpia autolle sopivia?
Jouko
Mietin myös tuota että voisiko auton konfiguraatiotiedoissa, joissa on mm. määritetty mitä varusteita autossa on, määritellä lisälämmittimen. Tällöin tuo mahdollinen tsekkaus varmaan skipattaisiin. Luulisi vaan että se olisi tehdasasenteisen lämmittimen kanssa asia olisi huomioitu jo tehtaalla...
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Heräsi kysymys mieleeni, että miten ja mistä kautta sait Jaguarilta varustelistauksen?
Itseänikin kiinnostaisi.
Itseänikin kiinnostaisi.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Ääni tälle.JNi kirjoitti: Yksi vanha Audi aikojen alussa ei meinannut lohkolämmityksen (letkulämmityksen) jälkeen käynnistyä pakkasella lainkaan. Lämpötilan anturi vaihdettiin useaan kertaan kunnes selvisi, että lämmitin oli väärässä kohtaa systeemiä ja käynnistäessä lämpötilat anturin kohdalla vaihtelivat nopeasti ja paljon, ja moottorin ohjaus meni siitä mieleltään solmuun. Veikkaa että sinulla on periaatteessa sama tilanne.
Muistan lukeneeni samanlaisesta ongelmasta ja juurikin tietyn ajan jälkeen kun ajosta on kulunutntietty aika janjäåhdytysneste viilentynyt riittävästi. Lisälämmitetty neste ja muuten viileä kone jolloin anturi sekoaa nopean vaihtelun johdosta ja antaa virheilmon tauluun.
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Tässä se vaan on siinä samassa paikassa mihin tehdas 100W tehokkaamman lämmittimen laittoi...en ymmärrä miten sekään on sitten voinut toimia. En tosin tiedä onko se toiminutkaan, kun ilmeisesti tällä ei ole aikaisemmin ajeltu talvisin.
https://www.jaguar.co.uk/contact-us/index.html
Kyselin vaan VINin perusteella varustelistausta, se riitti. Lista oli kyllä hieman sekava eikä missään järkevässä järjestyksessä, mutta ihan kivaa tietoa silti. Tuolla on sähköpostiosoite:KariTalvio kirjoitti:Heräsi kysymys mieleeni, että miten ja mistä kautta sait Jaguarilta varustelistauksen?
Itseänikin kiinnostaisi.
https://www.jaguar.co.uk/contact-us/index.html
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Vinillä listauksen saa (tai ainakin omastani -14 autosta sain) ihan täältä rekisteröitymisen jälkeen:
https://topix.jaguar.jlrext.com
Myös ohjekirja löytyypi..
https://topix.jaguar.jlrext.com
Myös ohjekirja löytyypi..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Tulipa myös testattua seuraavat:
- jos moottori on esilämmitetty ja viime startista on yli 8 tuntia, error tulee kun laittaa virrat päälle, vaikkei moottoria käynnistäisi
- auton seistyä yli vuorokauden kokeilin laittaa virrat hetkeksi päälle/pois ilman käynnistystä, n. 6-7 tuntia ennen esilämmitettyä starttia, eikä erroria tullut sitten käynnistettäessä
Sen sijaan tänään aamuvarhaisella esilämmitetty auto käynnistyi ilman erroria, vaikka oli seisonut ainakin 12 tuntia. Ilmatieteenlaitos arveli että lämpötila olisi -2 paikkeilla, auton mielestä ulkolämpötila 0 käynnistettäessä. Imuilman lämpötila varmaa +/- 1 aste. Ehkä jos on selvästi pakkasen puolella niin auto hiffaa että kyse on esilämmityksestä...? Täytyypä testailla lisää.
Menikö heittämällä läpi? Harkinnut itsekin kyllä.
- jos moottori on esilämmitetty ja viime startista on yli 8 tuntia, error tulee kun laittaa virrat päälle, vaikkei moottoria käynnistäisi
- auton seistyä yli vuorokauden kokeilin laittaa virrat hetkeksi päälle/pois ilman käynnistystä, n. 6-7 tuntia ennen esilämmitettyä starttia, eikä erroria tullut sitten käynnistettäessä
Sen sijaan tänään aamuvarhaisella esilämmitetty auto käynnistyi ilman erroria, vaikka oli seisonut ainakin 12 tuntia. Ilmatieteenlaitos arveli että lämpötila olisi -2 paikkeilla, auton mielestä ulkolämpötila 0 käynnistettäessä. Imuilman lämpötila varmaa +/- 1 aste. Ehkä jos on selvästi pakkasen puolella niin auto hiffaa että kyse on esilämmityksestä...? Täytyypä testailla lisää.
"You are the duly authorised owner principal or manager of an independent automotive service or repair business working on your own behalf or as a duly incorporated partnership or corporate body, directly or indirectly qualifying for lawful access to repair and maintenance information;"bluri kirjoitti:Vinillä listauksen saa (tai ainakin omastani -14 autosta sain) ihan täältä rekisteröitymisen jälkeen:
https://topix.jaguar.jlrext.com
Myös ohjekirja löytyypi..
Menikö heittämällä läpi? Harkinnut itsekin kyllä.
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Independent Operator Login meni ihan tostavaan. Eipä sieltä dokumentteja nää maksamatta, mutta varustelistaukset yms kyllä.Aonsaithya kirjoitti:"You are the duly authorised owner principal or manager of an independent automotive service or repair business working on your own behalf or as a duly incorporated partnership or corporate body, directly or indirectly qualifying for lawful access to repair and maintenance information;"bluri kirjoitti:Vinillä listauksen saa (tai ainakin omastani -14 autosta sain) ihan täältä rekisteröitymisen jälkeen:
https://topix.jaguar.jlrext.com
Myös ohjekirja löytyypi..
Menikö heittämällä läpi? Harkinnut itsekin kyllä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Minä kehittelin viime talvena ns. helppo-heikki-ratkaisun omaan XJ8:iin, koska haluan säilyttää auton mahdollisimman alkuperäisenä. Kävin hakemassa tarvikeliikkeestä tehokkaimman saatavilla olevan sisätilan lämmittimen, jonka sitten asettelen hönkimään lämmintä puskurin alta kohti syylaria. Kuuran väheneminen konepellin ympäristöstä osoittaa konehuoneen lämpenevän. Viime talven kokemuksen perusteella kolmekin viikkoa katoksessa ja pakkasessa seissyt 4.2 V8 hörähtää käyntiin kuin palmun alta. Parin tunnin puuhastelun se vaatii ja muutaman minuutin odottelua ennen starttia, että anturat tietävät autoa käynnistettävän pakkasessa. Mitäpä sitä kummempia keksimään, jotta pääsee kauniina pakkaspäivänä kissaa ulkoiluttamaan!
XJ8 Executive 2004
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Toimii se varmasti noinkin. Hyötysuhde saattaa kärsiä tietenkin. Minä jätin lopulta aikanaan Astron hajonneen lohkolämmittimen vaihtamatta kun hoksasin, että sinne alle saa harjanvarrella tuupattua puhaltimen puhaltamaan suoraan öljypohjaan ja siitä ilmavirta edelleen nousee lohkoon. Kova tuuli on tietenkin sitten vähän onnistumista heikentävä tekijä, mutta toimii välttävästi silloinkin.Jubax kirjoitti:Minä kehittelin viime talvena ns. helppo-heikki-ratkaisun omaan XJ8:iin, koska haluan säilyttää auton mahdollisimman alkuperäisenä. Kävin hakemassa tarvikeliikkeestä tehokkaimman saatavilla olevan sisätilan lämmittimen, jonka sitten asettelen hönkimään lämmintä puskurin alta kohti syylaria. Kuuran väheneminen konepellin ympäristöstä osoittaa konehuoneen lämpenevän. Viime talven kokemuksen perusteella kolmekin viikkoa katoksessa ja pakkasessa seissyt 4.2 V8 hörähtää käyntiin kuin palmun alta. Parin tunnin puuhastelun se vaatii ja muutaman minuutin odottelua ennen starttia, että anturat tietävät autoa käynnistettävän pakkasessa. Mitäpä sitä kummempia keksimään, jotta pääsee kauniina pakkaspäivänä kissaa ulkoiluttamaan!
Mutta kyllä oikea lämmitin oikeassa paikassa olisi silti vähän parempi
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Hei,
nostelen vanhaa ketjua, esilämmityksen asentaminen taitaa olla omaankin Kissaan jo kuluvana talvena pakollista - ei ole aina lämmintä hallia odottamassa!
Onko noista aiemmin ketjussa mainitun tyylisesti laitetuista Defa-sarjoista minkälaiset kokemukset pidemmällä aikajänteellä? Entäpä onko kellään oman käden tietoa Webaston/Eberin laittamisesta? Itse mietin alunperin letkulämppäriä (TT-Thermo), mutta asentaja totesi ko. laitteelle olevan liian vähän tilaa joten jäi yritykseksi.
Ja menopelinä siis ´03 S-Type 4.2/v8
nostelen vanhaa ketjua, esilämmityksen asentaminen taitaa olla omaankin Kissaan jo kuluvana talvena pakollista - ei ole aina lämmintä hallia odottamassa!
Onko noista aiemmin ketjussa mainitun tyylisesti laitetuista Defa-sarjoista minkälaiset kokemukset pidemmällä aikajänteellä? Entäpä onko kellään oman käden tietoa Webaston/Eberin laittamisesta? Itse mietin alunperin letkulämppäriä (TT-Thermo), mutta asentaja totesi ko. laitteelle olevan liian vähän tilaa joten jäi yritykseksi.
Ja menopelinä siis ´03 S-Type 4.2/v8
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Kuutisen vuotta ja kolme eri S-Typeä. Lohkolämmitin ollut ja toimii hyvin ja tehokkaasti. Ei ongelmia ole ollut.javaldo kirjoitti:Hei,
nostelen vanhaa ketjua, esilämmityksen asentaminen taitaa olla omaankin Kissaan jo kuluvana talvena pakollista - ei ole aina lämmintä hallia odottamassa!
Onko noista aiemmin ketjussa mainitun tyylisesti laitetuista Defa-sarjoista minkälaiset kokemukset pidemmällä aikajänteellä? Entäpä onko kellään oman käden tietoa Webaston/Eberin laittamisesta? Itse mietin alunperin letkulämppäriä (TT-Thermo), mutta asentaja totesi ko. laitteelle olevan liian vähän tilaa joten jäi yritykseksi.
Ja menopelinä siis ´03 S-Type 4.2/v8
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Ok! Eli onko se tuolla aiemmin ketjussa mainitulla kokoonpanolla/ Defan ohjeistamalla XJ8:n setillä? Kun ei suoraan tarjoa mitään muuta kuin dieselille S-Typeen ja ainakaan tähän asti firmoissa ei ole kellään täälläpäin ollut ns. mitään käryä asiasta..
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Päivitänpä itsekin; esilämmitysvikakoodi-ongelma on ja pysyy.
- Auton konfiguraatiot on tarkistettu; ei ollut täppää kohdassa "moottorinlämmitin", mutta täpän laittaminen ei vaikuttanut ongelmaan.
- Moottorinohjaus on päivitetty; ei vaikuttanut ongelmaan.
- Kytketty vesipumppu käymään esilämmityksen aikana; lämpenee tasaisemmin yms mutta eipä tämäkään vaikuttanut ongelmaan.
- Käytetty erikseen vielä Delta Autolla tutkittavana; tarkistivat konfiguraatiot uudelleen, totesivat ongelman, ja laittoivat teknisen apupyynnön Britteihin. Tästä on kohta puoli vuotta, joten tuskin on tulossa vastausta. Eivät toisaalta myöskään veloittaneet mitään.
Tärkein eli itse esilämmitys toimii kuitenkin hyvin, pitää vaan putsta vikakoodi aina (esilämmitetyn) käynnistyksen jälkeen.
- Auton konfiguraatiot on tarkistettu; ei ollut täppää kohdassa "moottorinlämmitin", mutta täpän laittaminen ei vaikuttanut ongelmaan.
- Moottorinohjaus on päivitetty; ei vaikuttanut ongelmaan.
- Kytketty vesipumppu käymään esilämmityksen aikana; lämpenee tasaisemmin yms mutta eipä tämäkään vaikuttanut ongelmaan.
- Käytetty erikseen vielä Delta Autolla tutkittavana; tarkistivat konfiguraatiot uudelleen, totesivat ongelman, ja laittoivat teknisen apupyynnön Britteihin. Tästä on kohta puoli vuotta, joten tuskin on tulossa vastausta. Eivät toisaalta myöskään veloittaneet mitään.
Tärkein eli itse esilämmitys toimii kuitenkin hyvin, pitää vaan putsta vikakoodi aina (esilämmitetyn) käynnistyksen jälkeen.
Viimeksi muokannut Aonsaithya, Pe Touko 31, 2019 10:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Olisko korjattu jossain joskus tuolla sample osalla ei noita pitäisi laittaa mihinkään autoon joka menee asiakkaalle/myyntiin.Aonsaithya kirjoitti:Autoni kun on esituotantoyksilö, ja mm. adaptiivisen iskunvaimennuksen boksissakin lukee "ENGINEERING SAMPLE - EVALUATION USE ONLY" jne...
Tärkein eli itse esilämmitys toimii kuitenkin hyvin, pitää vaan putsta vikakoodi aina (esilämmitetyn) käynnistyksen jälkeen.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Juu, XJ8 setti ollut kaikissa omissani.javaldo kirjoitti:Ok! Eli onko se tuolla aiemmin ketjussa mainitulla kokoonpanolla/ Defan ohjeistamalla XJ8:n setillä? Kun ei suoraan tarjoa mitään muuta kuin dieselille S-Typeen ja ainakaan tähän asti firmoissa ei ole kellään täälläpäin ollut ns. mitään käryä asiasta..
S Type R (2002) -Black Edition-
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Epäilen että on ollut ihan alusta asti, autossa kun on muitakin pieniä eroja sarjatuotantoyksilöihin verrattuna.JMSC kirjoitti:Olisko korjattu jossain joskus tuolla sample osalla ei noita pitäisi laittaa mihinkään autoon joka menee asiakkaalle/myyntiin.Aonsaithya kirjoitti:Autoni kun on esituotantoyksilö, ja mm. adaptiivisen iskunvaimennuksen boksissakin lukee "ENGINEERING SAMPLE - EVALUATION USE ONLY" jne...
Tärkein eli itse esilämmitys toimii kuitenkin hyvin, pitää vaan putsta vikakoodi aina (esilämmitetyn) käynnistyksen jälkeen.
Volkswagen näyttää ostavan takaisin esisarjan autoja, Jaguar ei liene kuitenkaan ryhtynyt samaan.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Jag-Finn varmisti aikoinaan tämän ja heittämällä menee.kissaeläin kirjoitti:Juu, XJ8 setti ollut kaikissa omissani.javaldo kirjoitti:Ok! Eli onko se tuolla aiemmin ketjussa mainitulla kokoonpanolla/ Defan ohjeistamalla XJ8:n setillä? Kun ei suoraan tarjoa mitään muuta kuin dieselille S-Typeen ja ainakaan tähän asti firmoissa ei ole kellään täälläpäin ollut ns. mitään käryä asiasta..
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
No niin! Nyt on laitettu Defa + sisähaara - heittämällä tosiaan meni Defan sivuilta apinoidulla XJ8:n sarjoilla. Kiitoksia vinkeistä!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Hyvä juttu !javaldo kirjoitti:No niin! Nyt on laitettu Defa + sisähaara - heittämällä tosiaan meni Defan sivuilta apinoidulla XJ8:n sarjoilla. Kiitoksia vinkeistä!
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Ainakin Euro6 vekottimiin saa webastolta "Cold Start Kit" joka efektiivisesti huijaa koneen lämpötila-antureita niin että vikailmoituksia ei tule.Aonsaithya kirjoitti: Ongelma: moottorinlämmittimen käyttö aiheuttaa vikailmoituksen "engine temperature indication fault" (P0116), jos auto on ennen esilämmitettyä käynnistystä seissyt yli 8 tuntia:
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: 4.2 V8 ja esilämmitys
Kiitos vinkistä; soittelin äsken Kahaan mutta kuulemma nuo ovat automallikohtaisia, eikä Jaguarille löydy. Asiantuntija kuitenkin että jonkinlaisella releellä voisi ohjata ulkolämpötila-anturin signaalia autolle esim ensimmäiset 60 sekuntia käynnistyksestä, jolla ongelman voisi kiertää. Täytyy harkita, vähän kyllä pelottaisi että entäs jos rele jonkun kerran ei vaihdakaan anturia vaan auto luulee käyvänsä kylmänä...TexPat kirjoitti:Ainakin Euro6 vekottimiin saa webastolta "Cold Start Kit" joka efektiivisesti huijaa koneen lämpötila-antureita niin että vikailmoituksia ei tule.Aonsaithya kirjoitti: Ongelma: moottorinlämmittimen käyttö aiheuttaa vikailmoituksen "engine temperature indication fault" (P0116), jos auto on ennen esilämmitettyä käynnistystä seissyt yli 8 tuntia: