XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Projekti XF:stä tarvitsee ottaa kone pois, 2010 3,0 DS. Kumpaa kautta tuo olisi kätevin? Google antoi ymmärtää että kumpikin reitti onnistuisi. Neli- ja 2-pilarinosturi käytettävissä sekä moottorinostin. Poisto tapahtunee purkamalla liki kaikki ympäriltä pois ensin ja sitten itse kone, vai onko täällä tietoa mitä voisi jättää kiinni.
Jyrki
XF 3,0 DS 2010
Jyrki
XF 3,0 DS 2010
Viimeksi muokannut Jiipee62, Ke Kesä 26, 2019 6:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Itse aprikoin samaa, ja yläkautta otin, akselisto voi jäädä ja jäähdyttimet.
Täällä selviää tarkemmin: https://aijaa.com/EG4Wk3
Miksi kone pois, laakeritko?
Täällä selviää tarkemmin: https://aijaa.com/EG4Wk3
Miksi kone pois, laakeritko?
Jaguar XF 3.0D X260
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Laakerit lienee. Kolisee, vikisee, ei käy kaikilla, hetken käytyään herjaa öljynpaineita. Ostin ulkomailta myyjältä joka ei oikein tiennyt mitä myy, tullut vissiin jossain nipussa muiden kanssa. Toistaiseksi kuitenkin olen ihan tyytyväinen hankintaani vaikka töitä lie enempi kun jaksaisi tehdä.
Jyrki
Jyrki
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Mahtuuko pois laatikko paikallaan vai pitikö irroittaa ensin niinkuin jostain ymmärsin?
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Itse ottaisin erillään, lienee helpompi? Rakentaa vaan tuen laatikon etupäätä kannattelemaan. Katit ovat pahimmat..Jiipee62 kirjoitti:Mahtuuko pois laatikko paikallaan vai pitikö irroittaa ensin niinkuin jostain ymmärsin?
Jaguar XF 3.0D X260
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Kone nousi pääsiäisenä. Kakkosrunkolaakeri pyörähtänyt ja kakkosen ja kolmosen kiertokanget entiset sekä kampiakseli lie halvempi uutena kuin korjata. Runkolaakeripesä täytynee vielä mitata. Mikähän idea on jättää nykyään laakereista lukituskynnet pois.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Lohko koneistamolla ja vielä korjattavissa, jee . Ensi viikolla lupasivat tehdä. Kummallista oli kolmannen runkolaakerinkin pesän noin parinkympin väljä. Siinä oli kuitenkin ihan ehjä laakeri. Pari uutta kiertokankea, kampiakseli laakereineen, ajoitusrinkula ja sen asennustyökalu tilattu. Vielä kasa pultteja ja tiivisteitä niin voisi päästä kasaamaan. Hihnat onkin jo hyllyssä, nykyisessä käyttöpösössä kun on 2,7hdi johon ne piti laittaa.
Kampura tosin eksyksissä, seurannassa ei edistystä yli viikkoon.
Jyrki
Kampura tosin eksyksissä, seurannassa ei edistystä yli viikkoon.
Jyrki
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Hyvinhän tuo etenee.Jiipee62 kirjoitti:Lohko koneistamolla ja vielä korjattavissa, jee . Ensi viikolla lupasivat tehdä. Kummallista oli kolmannen runkolaakerinkin pesän noin parinkympin väljä. Siinä oli kuitenkin ihan ehjä laakeri. Pari uutta kiertokankea, kampiakseli laakereineen, ajoitusrinkula ja sen asennustyökalu tilattu. Vielä kasa pultteja ja tiivisteitä niin voisi päästä kasaamaan. Hihnat onkin jo hyllyssä, nykyisessä käyttöpösössä kun on 2,7hdi johon ne piti laittaa.
Kampura tosin eksyksissä, seurannassa ei edistystä yli viikkoon.
Jyrki
Aivan sama tilanne kuin itsellänikin, kakkosrunkolaakeri lähtenyt pyörimään ja näin viereiset kiertokanget ilman voitelua.
Tuo kolmas laakeri on hieman ajatuksia herättävä, onko löysä sovitus näiden syy.. Hyvin pienestähän se on kiinni, kun toiset kestää hyvinkin kilometrejä?
Nyt nykyinen moottorini ei "pyydä" huoltoa (öljynvaihtoa) niin tiukkaan kuin entinen n.-10th. Ilmeisesti haistelee öljyn puhtautta/kuluineisuutta?
Toki nykyisessä öljyssäni on painotettu vähäkitkaisuutteen enemmän kuin päästöihin.
Mekaaninen kitka tuskin saa näitä pyörimään pesissään, koska laakerien pinnat ovat näissä hyvät ennen vauriota?
Tässä mielenkiintoisaa lukemista laakereista, hydrodynaaminen voitelu: http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... arings.htm
Jaguar XF 3.0D X260
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Jiipee62, paljos tolla moottorilla on ajettu?
-11 XF 3.0dS
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
104 tkm, asiallinen ja uskottava huoltohistoria.
Kellään tietoa mistä helpolla ja halvalla runkolaakeripukkien pultit ja vetolevyn pultit? Rungot taisivat olla ihan perus 12,9 kuusiokanta, eli paikallisesta pulttiliikkeestä voisin ne löytää, mutta vetolevyyn ei siellä mistä osat tulossa ollut ja unohdin. Varaosanumerokin auttaisi, en ole vielä EPCtä etsinyt/asentanut.
Jyrki
Kellään tietoa mistä helpolla ja halvalla runkolaakeripukkien pultit ja vetolevyn pultit? Rungot taisivat olla ihan perus 12,9 kuusiokanta, eli paikallisesta pulttiliikkeestä voisin ne löytää, mutta vetolevyyn ei siellä mistä osat tulossa ollut ja unohdin. Varaosanumerokin auttaisi, en ole vielä EPCtä etsinyt/asentanut.
Jyrki
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Kampiakseli löysi perille. Puu/vanerilaatikossa ja pudotettu tai jätetty johonkin väliin. Laatikosta pääty pois ja teipillä koossa. Täytyy mittauttaa suoruus, jos on kunnolla pudonnut voipi olla mutkalla. Myyjä näki kyllä kännykkäkuvasta sen olevan ihan kunnossa . Lohko edelleen koneistamolla, sama tilanne kuin viime viikolla. Ensi viikolla ehtivät tekemään.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Kyllä taitavimmat vai vammat näkevät kännykuvan perusteella onko kampura mutkalla vai ei.
Etänä onnistuu pian kaikki.
Etänä onnistuu pian kaikki.
Re: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?
Kyllä kännykyvasta näemmä näki, akseli ei ollut kärsinyt. Lohkokin tuli eilen koneistamolta valmiiksi. Runkolaakeripultteja ei saa alkuperäisenä mistään. Tai saa, mutta pitäisi ottaa lohko, männät, kiertokanget ja kampiakseli ym. mukaan. Ovat 12mm täyskierteisiä 15mm kannalla, kannassa merkintä 11.00. Paikallinen tosi osaava pulttiliike nosti kädet pystyyn tuon täyskierteen takia. Ebaysta löytyi 50kpl paketti M12x100 täyskierteistä 10.9 lujuudella sopivasti, taas odotellaan. Onhan maailmalla vanhojakin laitettu, venyvä pultti uudelleen käytettynä on vain riski jota en halua ottaa. Nuokin jo kahteen kertaan, ensin tehtaalla ja sitten koneistamossa aarporauksessa.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Pikkuhiljaa kasailen konetta. Uusi kampura, männät reikiinsä, öljypumppu, takastefa ja triggerirengas paikkaansa sillä satasen työkalulla jota en luullakseni tarvitse enää ikinä. Vetolevy paikalleen ja ajoitustappi reikäänsä. Kas, kone ei olekaan ykkösen yläkuolokohdassa . Hämärä etiäinen ettei se aina olekaan, näin pystyy pyörittämään nokkia ilman venttillien osumista mäntään. Noin tunnin googlettelun jälkeen löytyi tieto jotta ajoituskohta on noin 30 astetta TDC:stä. Vetolevyn pultit momenttiin ja kotiin tyytyväisenä .
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Se siitä tyytyväisyydestä.
Eilen laitoin jakohihnan paikalleen, kaikki ajoitustapit, yksi startin yläpuolella, kaksi nokan pyörissä, meni kiltisti paikoilleen. Seuraavaksi piti pyörittää konetta 2-8 kierrosta, tähän kohtaan loppui tyytyväisyys. Ei pyöri ympäri, ei. Myötäpäivään tökkää melkein heti, väärään suuntaan saa pyörittää vajaan kierroksen. Taivastelin aikani enkä keksinyt missä vika. Kotona sitten unta odotellessa tuli mieleen vetolevy jossa ajoitusreikä on, mahtaakohan sen saada väärin päin paikalleen? Silloinhan ajoitusreikä siirtyy jonnekkin, (180 astetta tms?) vai siirtyykö. Vetolevyhän sopii vain yhteen asentoon pulttikehälleen, mutta ehkä myös väärinpäin.
Väsyttää.
EDIT: Kuvia vielä katselin ja suurentelin, kyllä se vetolevy on oikeinpäin. Tutkitaan, sanoi tohtori.
Eilen laitoin jakohihnan paikalleen, kaikki ajoitustapit, yksi startin yläpuolella, kaksi nokan pyörissä, meni kiltisti paikoilleen. Seuraavaksi piti pyörittää konetta 2-8 kierrosta, tähän kohtaan loppui tyytyväisyys. Ei pyöri ympäri, ei. Myötäpäivään tökkää melkein heti, väärään suuntaan saa pyörittää vajaan kierroksen. Taivastelin aikani enkä keksinyt missä vika. Kotona sitten unta odotellessa tuli mieleen vetolevy jossa ajoitusreikä on, mahtaakohan sen saada väärin päin paikalleen? Silloinhan ajoitusreikä siirtyy jonnekkin, (180 astetta tms?) vai siirtyykö. Vetolevyhän sopii vain yhteen asentoon pulttikehälleen, mutta ehkä myös väärinpäin.
Väsyttää.
EDIT: Kuvia vielä katselin ja suurentelin, kyllä se vetolevy on oikeinpäin. Tutkitaan, sanoi tohtori.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Jepjep. Ketähän tästäkin syyttäisi. Joutunee kai katsomaan peiliin ja moittimaan asentajaa. Kolmos sylinterissä oli kymppimillin hylsy, ei mahtunut pyörimään. Ja eikun tilaamaan kannenpulttisarjaa.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Selittäisiköhän tuo myös minun kadonneet työkaluni?
Sinne ne jää mäntien päälle ja osa läpäsee venat ja osa kannen
Sinne ne jää mäntien päälle ja osa läpäsee venat ja osa kannen
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Voi pee.... Kaikkea sitä voi sattua.Jiipee62 kirjoitti:Jepjep. Ketähän tästäkin syyttäisi. Joutunee kai katsomaan peiliin ja moittimaan asentajaa. Kolmos sylinterissä oli kymppimillin hylsy, ei mahtunut pyörimään. Ja eikun tilaamaan kannenpulttisarjaa.
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Nyt kun pöly mun itkupotkuraivareista on jo laskeutunut voi tännekin raportoida kuulumisia. Lyhyesti, sain koneen kasaan ja paikalleen. Käyntiin lähti ja kävi nätisti, käyttelin siinä aikani tujiotellen aikaansaanostani ja sitten se keitti. Flektin liitin löysällä tai kosketus häiriö. Jäähdyttyään kävi hieman vapisten ja hukkasi vettä, piti kuitenkin lähteä pikku koeajolle. Toimi ihan hyvin, ei ilmoituksia veden vähyydestä tai ylikuumenemista. Sitten tuntui pientä hyytymistä, meinasin kääntyä takaisin ja epämääräinen ääni, kone sammui ja laatikko itsestään vapaalle. Rullailin pysäkille ja höyrypilvi pellin alta. Kone umpijumissa, taisi lämpöleikata ihan huolella. Piti ilmeisesti paisarissa ja lämpöanturin kohdalla veden, muualle taisi kannentiivisteen välistä työntää kaasun, tämä ainakin veikkauksena. Nyt etsiskelen käytettyä konetta.
12km sain sillä ajettua
12km sain sillä ajettua
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
No voi peijakas mitä osumia.
Etkö saanut ilmattua jäähdytysjärjestelmää vai mistä johtuu, ettei nestettä kiertänyt?
Jotain todella erikoista pitänyt kyllä sattua tai unohtua.
Etkö saanut ilmattua jäähdytysjärjestelmää vai mistä johtuu, ettei nestettä kiertänyt?
Jotain todella erikoista pitänyt kyllä sattua tai unohtua.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
En tiedä varmuudella mitä tapahtui. Ilmaus vaikutti onnistuvan, letkuspaghettia koneen edessä ei vaikuttaisi saavan väärin ainakaan niin että kierto estyisi. Veikkaisin että kannentiiviste paloi kun jäähdyttäjän flekti ei toiminut ensikäynnistyksessä, enkä ollut hytissä katsomassa mahdollista lämpövaroitusta ja kone keitti. Tiedä häntä. Kuitenkin teki mieli tehdä pieni testilenkki kun siirtotarratkin oli hankittuna ja vaikka vettä hävisi. Vettä oli mukana ja luotin varoituksen ilmestyvän. Kissa ei selkeästi halua Suomen teille.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Viime sunnuntaiaamuna läksin kohti Lontoota ja palasin RHD XF:llä. Hain siis varaosiksi koko auton, suunnilleen samaan rahaan kuin pelkän koneen sai koko auton. Nyt pari viikkoa koeajoa ja sitten purkuun. Jotenkin vaan säälittää purkaa ehjä auto
Viimeksi muokannut Jiipee62, Ke Tammi 29, 2020 4:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Ja nyt etsiskelen syytä muutamalle vikakoodille, p22CF, p22D2 ja P0659 . Vaikuttaisi olevan vasemman l. pienemmän ahtimen kello joka jumittelee, kylmähköllä koneella kun antaa kaasua niin menee rajoitetulle suorituskyvylle, välillä muulloinkin.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Taas tämä liikkuu omin voimin . Jopa 15km jo ajettu. Toimii, kaikenlaista pientä vielä tekemättä. Startti etsitytti vikaa, lopulta löytyi palanut 450A sulake takaluukun verhoilun alta akun läheltä.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Veropäätöskin tuli samantien. Kunhan vielä katsastan ja maksan vaaditun niin voi liittää tämänkin Jaguarin tasavaltamme kilvissä liikkuviin kulkuvälineisiin.
Jyrki
Jyrki
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Ja maahantuontikatsastuskin läpäisty ilman ongelmia . Veron eräpäivä 20.12. Siihen asti ajattelin kilpien noutoa viivyttää.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Kyllä oot saanutkin painia.
XJR -00.
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Eipä tuo paini niin harmita, rempatun koneen hajoaminen muutti budjetin harrastuspainotteiseksi, eli ei kai vieläkään kalliimpi kuin ehjä olisi ollut noilla kilometreillä . Kaikki ja ylikin rahat kyllä meni...
Nyt kuitenkin toimii, ihan kylmänä kumma kumina/kolkotus joka katoaa melkein heti. Laatikko tuli varaosa autosta, kun en jaksanut miettiä miten saan jumissa olevan koneen perästä laatikon irti. Liittyisikö ääni jotenkin momentinmuuntimeen tai vetolevyyn, vaihde päällä vaikuttaa hiljenevän myös. Toivottavasti ei kuitenkaan koneesta, kuului jo varaosa autossa ollessaan, mutta tulkitsin sen pakoputkeen tms. osaan. Nyt on kaikki apulaitteetkin vaihdettu eli kone/laatikko tuon äänen antanee.
Nyt kuitenkin toimii, ihan kylmänä kumma kumina/kolkotus joka katoaa melkein heti. Laatikko tuli varaosa autosta, kun en jaksanut miettiä miten saan jumissa olevan koneen perästä laatikon irti. Liittyisikö ääni jotenkin momentinmuuntimeen tai vetolevyyn, vaihde päällä vaikuttaa hiljenevän myös. Toivottavasti ei kuitenkaan koneesta, kuului jo varaosa autossa ollessaan, mutta tulkitsin sen pakoputkeen tms. osaan. Nyt on kaikki apulaitteetkin vaihdettu eli kone/laatikko tuon äänen antanee.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Kissa sai kilvet. Ja hyllystä löytyi kilvenalusetkin, vanhaa varastoa erimerkkisen ajoilta . Kissa kuin kissa?
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Seitsemisen tuhatta tullut ongemitta, eilen tuli ensimmäinen oikea vika. Näin märällä kelillä kiinnitti huomion sateenkaariefekti asfaltilla joka parkkipaikalla mihin pysähdyin ja nenä vahvisti epäilyn dieselvuodosta. Hiilivetypäästöt olivat parin päivän aikana muuttuneet ei ppm:minä mitattaviksi vaan ihan litranmitta olisi riittänyt, kulutuksesta laskeskelin noin 10-15 litraa levinneen tänne kotikulmien kaduille. Polttoaineen jäähdytyskennosta tuli ihan komea suihku kun sen ensin sain esiin nosturilla. Onneksi olin sen jo irroittanut varaosa-autosta kun nuukana tyhjensin siitä tankin. Helppo vaihtaa, piti vain ensin irroittaa vasemman puolen pohjan suojamuovi, hillitön määrä kiinnitysruuveja joista jokainen aukesi. Onneksi meni nyt eikä viikko sitten kun käytiin Savonlinnassa lenkki. Siellä muuten tuli ensin vastaan metallipunainen XF ja syömään mennessämme oli pari autonmittaa edellä samanvärinen valkea pre facelift. Tusina-autoja?
Lisäksi taka-akselilla jossain pieni väljä, täyskaasukiihdytyksessä perä hieman muljauttaa vaihteen vaihtuessa, leimalla eikä nelipyöräsuuntauksessa löytynyt mitään hälyttävää. Oikean takapyörän camber on kyllä vähän liikaa negatiivisella, olisikohan se uloin pusla kaputt. Tutkitaan kunhan intoa taas saa kerättyä
Lisäksi taka-akselilla jossain pieni väljä, täyskaasukiihdytyksessä perä hieman muljauttaa vaihteen vaihtuessa, leimalla eikä nelipyöräsuuntauksessa löytynyt mitään hälyttävää. Oikean takapyörän camber on kyllä vähän liikaa negatiivisella, olisikohan se uloin pusla kaputt. Tutkitaan kunhan intoa taas saa kerättyä
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Poikkesin SS-Motorsin penkissä. 269,4 hv ja 600,9 Nm. Ihan kohtuullisen hienosti heposet tallessa. Käyrässä jännä n. 40Nm kyykkäys 2800 rpm paikkeilla, olisiko ominaisuus vai kakkosahtimen mukaantulossa jotain pulmaa.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Ihan normaalia tuo kyykkäys. Tuo johtuu kun isompi turbo tulee mukaan ja pikkuturbon kapasiteetti ei riitä täyttämään hetkellistä painekatoa. 6-vaihteissa tuo kyykky tulee 2500rpm ja 8-vaihteisissa 2800rpm. Tuohon auttaa toisen ilmanputsarin lisääminen eli kummallekin turbolle oma putsari, kuten uusimmissa versioissa on. Tuo kyykkäys korostuu jos lastuttaa ja taas heikentyy jos poistaa DPF:n. Ärsyttävä ominaisuus, mutta minkäs teet.Jiipee62 kirjoitti:Poikkesin SS-Motorsin penkissä. 269,4 hv ja 600,9 Nm. Ihan kohtuullisen hienosti heposet tallessa. Käyrässä jännä n. 40Nm kyykkäys 2800 rpm paikkeilla, olisiko ominaisuus vai kakkosahtimen mukaantulossa jotain pulmaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Kiitos, tuollaista me vähän epäiltiinkin, muttei kuitenkaan viitsittu logata ahtoja. Aika selkeä kuitenkin kun oli juurikin tuossa missä kakkosahdin tulee peliin. Eipä tuosta varsinaista haittaa ole, nyt sen kyllä huomaa selvästi kun tietää.
Mutta jostakin luetusta on tullut kuva, että kakkosahdin on pienempi, ja taisi se ihan fyysisesti kanniskeltunakin siltä vaikuttaa? Penkittäjäkin sitä ihmetteli kun moisesta kerroin, joku ihan järkevältä vaikuttava syy siihenkin kuitenkin oli.
Katsellaan kesämmällä josko tuon kuopan saisi pienenemään ja käyriä vähän ylemmäs. Kunhan motivaatio riittää ensin laatikon vaihtoon, kierroslukumittari heiluu siihen malliin, että google epäili momentinmuunninta. Pitääkö s1jviita jossain kohtaa kesälomaa?
Mutta jostakin luetusta on tullut kuva, että kakkosahdin on pienempi, ja taisi se ihan fyysisesti kanniskeltunakin siltä vaikuttaa? Penkittäjäkin sitä ihmetteli kun moisesta kerroin, joku ihan järkevältä vaikuttava syy siihenkin kuitenkin oli.
Katsellaan kesämmällä josko tuon kuopan saisi pienenemään ja käyriä vähän ylemmäs. Kunhan motivaatio riittää ensin laatikon vaihtoon, kierroslukumittari heiluu siihen malliin, että google epäili momentinmuunninta. Pitääkö s1jviita jossain kohtaa kesälomaa?
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
Tiesithän, että näissä useasti kierroslukumittari ja monesti myös nopeusmittari vatkaa, vaikka ovatkin sähköiset? Se menee ns. ominaisuuden piikkiin, eikä loota oikeasti luista. Jos tuntuu ihan luistoa tai nypytystä, niin toki sitten lienee syytä alkaa laatikkoa tutkimaan.Jiipee62 kirjoitti:Katsellaan kesämmällä josko tuon kuopan saisi pienenemään ja käyriä vähän ylemmäs. Kunhan motivaatio riittää ensin laatikon vaihtoon, kierroslukumittari heiluu siihen malliin, että google epäili momentinmuunninta. Pitääkö s1jviita jossain kohtaa kesälomaa?
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: XF 3,0 DS 2010 projekti (Oli: XF:stä moottori pois ylä- vai alakautta?)
No joo, fyysisesti kakkosturbo on pienempi kun on hukkaportillinen turbo kun taas ykkösturbo on vnt eli muuttuvasiipinen mikä kasvattaa rungon kokoa.Jiipee62 kirjoitti:Kiitos, tuollaista me vähän epäiltiinkin, muttei kuitenkaan viitsittu logata ahtoja. Aika selkeä kuitenkin kun oli juurikin tuossa missä kakkosahdin tulee peliin. Eipä tuosta varsinaista haittaa ole, nyt sen kyllä huomaa selvästi kun tietää.
Mutta jostakin luetusta on tullut kuva, että kakkosahdin on pienempi, ja taisi se ihan fyysisesti kanniskeltunakin siltä vaikuttaa? Penkittäjäkin sitä ihmetteli kun moisesta kerroin, joku ihan järkevältä vaikuttava syy siihenkin kuitenkin oli.
Katsellaan kesämmällä josko tuon kuopan saisi pienenemään ja käyriä vähän ylemmäs. Kunhan motivaatio riittää ensin laatikon vaihtoon, kierroslukumittari heiluu siihen malliin, että google epäili momentinmuunninta. Pitääkö s1jviita jossain kohtaa kesälomaa?
Kesälomaa en ole ehtinyt miettiä, mutta yleensä juhannuksen kummallakin puolella pyrin olemaan pois fyysisesti autojen kimpusta. Kaikki on järjesteltävissä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096