X350 XJ8 2004

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Nyt se sitten tempun teki. Tänään on ainakin täällä varsinais suomessa satanut ihan kiitettävästi ja Jagge oli tuossa pihakatoksessa " sateelta suojassa ", mutta kun siitä sitten illemmalla lähdettiin, niin CATS järjestelmähäiriö ja hetken päästä Ilmajousitushäiriö iski näyttöön. Tuon CATS jutun arvasinkin, että tulee niin kuin jokapäivä, mutta ilmajousitushäiriökin. :(

Takapää on autosta ihan helkkarin ylhäällä ja keula mielestäni normaali korussa.
Sammutin auton noin 5km ajonjälkeen, kun tuntui että on kuin kivireki. Nauratti oikein, että kuinka ylös toi takapää oikein nouseekaan.
Uudelleen starttaamisen jälkeen tuli CATS järjestelmähäiriö, mutta ei ihan heti Ilmajousitushäiriötä.
Tuota CATS järjestelmähäiriötä on ilmoittanut voi sanoa joka aamu, eikä oikein tahdo pois lähteä kuin ehkä toisella tai kolmannella starttaus kerralla kunhan nyt ensin on ajanut sen 15-20km
Mutta koskaan ennen ei ole tehnyt tuota että takapää nousee noin ylös, ennen ollaan tosiaan päästy sillä että aamulla startatessa tulee tuo CATS järjestelmähäiriö ja ajan sen 20km ja voi olla että valo / teksti pysyy sen aikaa, sitten sammutan auton ja koitan hetken päästä uudestaan niin voi olla että tekstiä ei enää tulekaan. Sen jälkeen auto onkin ihan normaali ja toimii kokopäivän. Pyysin kerran yhtä korjaamoa tutkimaan asiaa ja totesi, että vikakoodi näyttää takaoikea ilmaiskari oikosulussa, mutta toimii kuitenkin hetken ajon jälkeen ihan taas normaalisti. Otin äsken ihan piruuttani akun - napaliittimen irti ja aattelin kokeilla, josko aamulla kun sen takaisin laittaa niin voisiko toimia, TUSKIN ! Mutta olen sitten senkin kokeillut. Tuleeko kelleen mieleen mitä kannattaisi tehdä. Tuo takatolppa tuskin mikään ihan halpakaan on?
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja matsu »

Kannattaa ainakin tarkistaa aivan keulassa syyläreinen etupuolella olevassa rintapellissä olevat maadoituspisteet. Olikohan niitä yhteensä kolme? Toisella reunalla kaksi ja toisella yksi? Tai sitten kaksi kummallakin puolella?

Maadoitusten peltiin istutetut kierretapit syöpyvät joskus tai lopulta irti. Sitä se alumiini/teräs liitos tekee. Oletan että kori on sillä kohtaa alumiinia ja tappi terästä. Siitä seuraa iso määrä mitä mystisempiä vikoja, mm. muistaakseni auton muuttuminen kivireeksi.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Kiitti Matsu, täytyypä huomenna käydä kokeilemassa nuo maadoituspisteet.
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Onko muuten takapäässä vastaavia maadoituspisteitä mitä pitäisi tarkistaa?
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Kävin luettamassa Jaggen vikakoodit, ja näyttää siltä että vika olisi kuskinpuolen takaiskarissa ( oikosulku ) sekä kuskinetu -että takaoikea tasoanturi mennyt. Autossa on ollut muitakin sähköongelmia, niin siitä johtuen tulee pakosti mieleen, että josko siinä iskarissa olisikaan mitään vikaa vaan siinä johdossa mikä siihen iskariin tulee. Autossa on ollut alusta lähtien CATS - järjestelmähäiriö, joka on lähtenyt muutaman kilometrin ajon jälkeen pois ja sen jälkeen autokin on toiminut pehmeämmin. Mutta nyt koko takapää on jumissa ja ei tule alas millään.
Kokeilin ottaa akunkengät irti yön yli, mutta ei auto ole alas tullut.
Osaako kukaan neuvoa millä auton saisi tulemaan alas??
Ilmaiskarin löysin esim. saksasta, mutta en vielä kovin helpolla metsästämisellä löytänyt millainen tasonsäätöanturi tällaisessa autossa on ja mitä sellainen voisi maksaa?
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja matsu »

Joillakin on ollut johdinkatkos syynä epänormaaliin jousen tasoon ("ride height").

https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x ... or-161445/

Haulla "jaguar x350 ride height sensor" ja jaguar x350 cats" saattaa löytyä netistä monta muutakin vinkkiä, kuvat ja videot mukaanlukien.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: X350 XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Kiitos vinkistä, katson tuon linkin samantien.
Vastaa Viestiin