auton ostaja ulkomailta

Yleinen Jaguar-keskustelu
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

oon koittanut myydä isän xjs monta vuotta ja nyt yhtäkkia 2 ostajaa ulkomailta mutta kai nää jotain huijareita kuitenkin on.

onko jollain muulla jaggea myynnissä ja tullut ostoehdotuksia ulkomailta ?

lähinnä miten toi homma toimii kun lupas maksaa paypal ja joku hakee auton sitten kun maksu suoritettu.

kovin epäilen hommaa mutta muistaakseni joskus luin täältä että joku oikeesti ostanut auton näinkin.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Kopi »

https://www.confused.com/sell-my-car/gu ... ling-scams
Tossa on kohta PayPalistakin. Eli älä ainakaan usko rahojen siirtyneen ennen kuin ne
ovat pankkitililläsi.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja nestori »

Näihin tullut vastattua, että voi hakea kunhan hakijalla on käteinen mukanaan, keskustelu on pitkälti jäänyt siihen.
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

toinen "ostaja" kysy nämä perus huijarin kysymykset ja oli heti valmis maksamaan täyden hinnan ja vastasin että rahan voi lähettää tilille tai western unionilla niin paypal on kuulemma ainoa oikea maksutapa.

mutta tää toinen kysy oikeesti semmosia kysymyksiä kun tommosesta vanhasta autosta kuuluukin kysellä ja nimikin löyty googlella mutta voihan sen businesmiehen nimen tietysti kattoa sieltä netistä niin näyttää homma paremmalta, tämä ei tuputtanut mitään paypal linkkiä eikä puhunut maksusta heti ekassa viestissä ja tinkasikin autosta ihan useempia satasia. tosin kerkesin jo kysymään itse että miten meinaat maksaa ja miten haet auton niin eipä ole vastannut mitään.

jos myytävä auto olis vanha mondeo ni jokanen ymmärtää että semmosta ketään ole oikeesti ostamassa ulkomaille mutta tämmäsen jaguaarin joku vois ostaakin kun ei niitä nyt ihan järjettömästi ole tarjolla ja mun käsitys on että esim saksassa tommonsen avo xjs pyyntihinta melkeen tuplat mitä meillä pyntihinta. kai se pitää jossainvaiheessa lahjottaa parilla tonnilla pois kun ei sillä enää ole ajeltu kun konttorille ja takasin.
Avatar
tsav
Viestit: 49
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 8:54 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minä olen myynyt ulkomaille yhden Messerschmittin. Ostaja kyseli sähköpostilla ja ilmoitin, että ajoneuvo lähtee pihasta kun rahat on tilillä tai käteistä annetaan pyydetty summa noudettaessa. Paypal ja shekit yms ei käy. Ostaja soitti viikon sisällä ja sovittiin miten menetellään. Huoli oli ostajallakin onko ajoneuvo todellinen. Aikoi ensin tulla itse hakemaan, mutta oli sitten laskeskellut matka kustannuksia ja verrannyt rahti hintoihin. Päätyi sitten ottamaan ulkopuolisen rahdin. Rahat tuli tilille sovitusti ja ilmoitin rahti firmaan, että saa hakea auton. Itse poistin ajoneuvon rekisteristä, ettei jää minun kontolle mitään roikkumaan.

Suurin osa minun myymille ajoneuvoille tulleista ulkomaan ostaja ehdokkaista on ollut noita kusettajia, mutta näköjään yksi rehellinenkin ostaja sattui. Tosin nuo räikeimmät tapaukset saa selvitettyä ihan googlettamalla ostaja nimellä.

Toki näissä on aina riski kusetukselle, niin ostaessa kuin myydessäkin. Mutta jos rahat saa omalle tilille ennen auton rahtaamista, niin on jo aika vahvoilla.
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
'58 Hermes
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moi,

Ainhakin 2012 lokakuussa mun ekan auton, Series 1 E-type 2+2:n ostanut saksalainen maksoi käteisellä (vaikka pankkimies olikin) ja tuli kaverinsa kanssa itse paikalle. Laittoi ekan mailin elokuussa ja varasi auton laittamalla tonnin mun tilille ja varasi lennot Helsinkiin lokakuun alkuun. Tietenkin halusi nähdä kopiot reksiteriotteesta ja mun passista ennen kun laittoi varausmaksun mun tilille.

Kaikki ei ehdi itse tulla paikalle, mutta sitten ne yleensä lähettää jonkun ekspertin hoitaman asiaa, mutta mitään Paypal yms funny bisnes ei kannata hyväksyä, ellei ole sitten jo rahat omalla tilillä. Kyllä eurooppalaiset tekee mielummin pankkisiirron tai hommaa käteistä. Mulla on 2-3 väärennettyä shekkiä joita mulle läheteltiin mm Bukarestista ja Saudeista kun auto oli netissä myynnissä vuosina 2009-2012.

Toki pankissa joutuu täyttelemään papereita aiika paljon kun vie useita kymmeniä tai satoja tuhansia euroja rahaa pankkiin. :)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja trj »

Kaveri möi histric ralliautonsa englantiin, ja kaupat sujui kuulemma tosi hienosti. Kysymykset esitettiin hyvin asiallisesti niin kuin kuuluukin, ja ne tuli s-postin kautta, ja auton noutajana oli sitten ihan supi Suomalainen kaveri joka toimi ns bulvaanina niille autokaupoille ja rahtasi sen laivaan.
Sen verran kaverini kävi veispuukissa ennen isompia kauppavääntöjä, ja sieltä veispuukista löytyi juuri samanniminen sälli Englannista, joka harrasti myöskin historic rallia.
Kiitokset tuli vielä perässä, ja ostaja oli oikein tyytyväinen ostokseensa. Suomesta löytyi kuulemma tällä kertaa parempi kuntoinen ja halvemmalla kuin englannista, vieläpä englantilainen ja 40 vuotta vanha historic ralliauto.
baronisti
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 9:42 pm

Re: auton ostaja ulkomailta

Viesti Kirjoittaja baronisti »

Miksi Paypal ei olisi turvallinen. Sehän on rahanvälitysfirma. Jos rahat on Paypaliin perustetulla tilillä niin se on varmaa. Sen jälkeen voi ottaa 2 osaan nimen niin pääsee irti trafin velvoitteista.
Vastaa Viestiin