Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
S-type 2006 ja ruostuneiden kynnysten korjaus. Oletteko käyttänyt 1,0mm "mustaa" peltiä korjauksiin? Jotain muuta?
Ehjästä kohdasta mitattuna ulkopelti vaikuttaisi olevan 1,0mm. Alasauma lähes koko matkalta turvonnut ruosteesta ja joutunee uusimaan isolta matkalta.
Netissä myytävät ulkopeltien korjaussarjat näyttäisivät olevan terävillä kulmilla kantattuna. Alkuperäinen muoto on kuitenkin pyöristetyillä kulmilla. Pitänee yrittää tehdä/teettää sopivat. Onneksi taaempi apurunko ei ole pilalla, vain pintaruosteessa.
Ehjästä kohdasta mitattuna ulkopelti vaikuttaisi olevan 1,0mm. Alasauma lähes koko matkalta turvonnut ruosteesta ja joutunee uusimaan isolta matkalta.
Netissä myytävät ulkopeltien korjaussarjat näyttäisivät olevan terävillä kulmilla kantattuna. Alkuperäinen muoto on kuitenkin pyöristetyillä kulmilla. Pitänee yrittää tehdä/teettää sopivat. Onneksi taaempi apurunko ei ole pilalla, vain pintaruosteessa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Olen mäkin laittanut pari sarjaa S - Typen tarvikehelmoja hyllyyn tulevia tarpeita varten, mutta kun olivat hyvin pakattuja en mitannut paksuutta. Noin periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä että alustan osat, esim. helmat ja pohja, on tehtävä sähkösinkitystä millipiikiin (1,25) pellistä. On tiettyjä osia, esim. E - Typen ja XJ S. 1 - 3 tunkkien nostokohdat jotka vaativat vielä paksumman pellin. Sinänsähän tuskinpa kukaan tänä päivänä nostaa noita hiekkatiellä orkkis tunkeilla joten lienee turhaa maksimointia mutta...
i
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Teetän peltisepällä oikean muotoista kourua 1,0mm mustasta pellistä. Vastaa alkuperäistä vahvuutta. Sinkityn käyttö hankaloittaa hitsaamista eikä höyryt ole kovin terveellisiäkään. Paljon menee tavaraa mutta onneksi ei ole kovin hankala paikka tehdä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Ei pidä sotkea sähkösinkittyä ja kuumasinkittyä peltiä toisiinsa. Eri kamaa.
i
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Tammi 08, 2018 12:20 pm
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Itse laitatin tuollaiset, valmista kamaa ja ihan kunnon vahvuista.
http://ollikainen.fi/helmapelti-oikea-v ... d-OBOgzaUk
http://ollikainen.fi/helmapelti-oikea-v ... d-OBOgzaUk
Jaguar xj -04
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Eikös se s-typessä helmapelti jää muovilistan alle
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Kyllä jää.
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Tilasin itse Ollikaiselta 39,90e kpl. Varaudu hitsaamaan myös sisähelma ja osa pohjaa. Ollikaisen osa oli ainakin kunnollista ja paksua peltiä ja sopi todella hyvin paikoilleen.
Vaihdoin pellit muovihelman kiinnitysreikien alapuolelta, koska yläosa oli siisti eikä tarvinnut alkaa mallaamaan reikiä uuteen peltiin. Vaihtohelmat eivät muuten näy mistään vaikka olisikin erimuotoiset ja Ollikaisen osissa oli valmiiksi pokkauksesta n. 5cm pohjapeltiä, koska se on tarpeen. Ainoastaan tunkin paikat piti itse vahvistaa.
Vaihdoin pellit muovihelman kiinnitysreikien alapuolelta, koska yläosa oli siisti eikä tarvinnut alkaa mallaamaan reikiä uuteen peltiin. Vaihtohelmat eivät muuten näy mistään vaikka olisikin erimuotoiset ja Ollikaisen osissa oli valmiiksi pokkauksesta n. 5cm pohjapeltiä, koska se on tarpeen. Ainoastaan tunkin paikat piti itse vahvistaa.
S-type 2.7D vm-05
Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä
Olisi ollut kivaa jos ulkopellin vaihto olisi riittänyt. Kantista sisäänpäin joutuu tekemään noin 5cm matkan ja kotelon sisälle jäävän pystyseinän suurelta osin. Takakulma pitää tehdä kokonaan uudestaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC