Moi! autossani mk 2 -60 on ohjaussimpukka sökö vuotaa oljyä sekä klappia 1/4 osa kierrosta! Olisko jollain kokemusta/tietoa miten/missä sais simpukan kunnostettua niin pääsin taas kesällä ajelemaan.
JS
MK2 3.8 automaatti
Re: MK2 3.8 automaatti
UK:sta voisi löytyä firmoja, jotka kunnostaa Burman steering boxia. Osien saatavuus on tosin huono.
Esim tämä:
https://www.scparts.co.uk/sc_en/british ... ering.html
Toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle XJ6:n (siis 80-luvun, ei uusien) hammastanko-ohjaus.
https://mcwilkinson.myshopify.com/produ ... conversion
(Näitä löytyy muiltakin, Googlaa)
Köpi
Esim tämä:
https://www.scparts.co.uk/sc_en/british ... ering.html
Toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle XJ6:n (siis 80-luvun, ei uusien) hammastanko-ohjaus.
https://mcwilkinson.myshopify.com/produ ... conversion
(Näitä löytyy muiltakin, Googlaa)
Köpi
Re: MK2 3.8 automaatti
En missään tapauksessa väitä että pitäisi yleistää, mutta ostin vuosia sitten jotain E - Typen osia Wilkinsonilta ja kyllä yrittivät suoraan sanoen kusettaa mua. Uhkaisn sitten kaikella mitä keksin, ja sainkin sitten hyvityksen vaikkei alussa haluneet edes vastata mun viesteihin. Jos firma on vielä pystyssä, niin ovat kait tehneet jotain oikeinkin.
i
Re: MK2 3.8 automaatti
Kysyppä täältä. Olen käyttänyt firmaa mm. tehostettujenn hammastankojen korjauksiin ja mun kokemukseni täältä ovat pelkästään positiivisia.
https://steering-racks.co.uk/
https://steering-racks.co.uk/
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: MK2 3.8 automaatti
Hei, kymmenen vuotta sitten silloisen autoni ( 1952 MK VII) ohjausvaihde muuttui hyvin raskaaksi, kohta pyöri vapaasti mutta etupyörät eivät liikkuneet .... ohjausvaihde oli totaalisesti hajonnut.
Sain lopulta USA'n Jag Lovers'in kautta yhteyden pariin harrastajaan, toinen tarjosi korjauskelpoista purkuosaa autostaan, toinen antoi vinkin pajasta joka korjaa vaihtoperiaatteella komponentteja vanhoihin Jaguareihin.
Tarina päättyi niin, että ensin mainittu toimitti vaihto-osan korjattavaksi firmaan "Vintage Jag Works in Blackfoot, Idaho, USA" (tarkistin että nettisivut löytyvät vielä) joka kunnosti sen perusteellisesti ja lähetti Suomeen. Koko homma tuli silloin maksamaan muistaakseni vähän yli 1000 USD (vaihto-osa ja sen lähettäminen pari sataa USD, korjaus, rahti ja maahantuontikulut loput), mutta kesti kyllä 6-8 kuukautta kaikkiaan.
Kokemuksen perusteella voin suositella, mielestäni edullista mutta otti aikaa.
Sain lopulta USA'n Jag Lovers'in kautta yhteyden pariin harrastajaan, toinen tarjosi korjauskelpoista purkuosaa autostaan, toinen antoi vinkin pajasta joka korjaa vaihtoperiaatteella komponentteja vanhoihin Jaguareihin.
Tarina päättyi niin, että ensin mainittu toimitti vaihto-osan korjattavaksi firmaan "Vintage Jag Works in Blackfoot, Idaho, USA" (tarkistin että nettisivut löytyvät vielä) joka kunnosti sen perusteellisesti ja lähetti Suomeen. Koko homma tuli silloin maksamaan muistaakseni vähän yli 1000 USD (vaihto-osa ja sen lähettäminen pari sataa USD, korjaus, rahti ja maahantuontikulut loput), mutta kesti kyllä 6-8 kuukautta kaikkiaan.
Kokemuksen perusteella voin suositella, mielestäni edullista mutta otti aikaa.
XJ6 4.0 Vanden Plas "Miss Las Vegas"