I-Pace
Re: I-Pace
No nyt se sitten on julkistettu. Kuka seurasi eilen suoraa nettilähetystä? Näkyi jokunen Suomen lipulla varustettu kommentti Facebookin livessä. Aika hyvin piti muotonsa konseptiin verrattuna. Esitteet ja hinnatkin tuli eilen illalla myös Suomen sivustolle. Aika lähelle osuin aikoinaan kun n. 80t lähtöhintaa arvailin.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: I-Pace
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: I-Pace
Nyt loppui uutispimennys ja useita koeajoraportteja Portugalin lehdistötpahtumasta ilmestynyt nettiin. Paljon kehuvat, varsinkin kiihtyvyyttä ja ajo-ominaisuuksia ja tietenkin ulkonäköä. Pari arvostelijaa moitti jousitusta huonolla pinnalla ja joku vielä totesi tiemelun moottoritievauhdeissa. Viikonloppunahan pääsee Turussa kokeilemaan mutta Tampere kun on lähin niin joutuu odottamaan loppukuuhun tai sitten ensi viikolla Vantaalle.
Iltalehtikin jo julkaisi omansa: https://www.iltalehti.fi/autotestit/201 ... 6_at.shtml
Iltalehtikin jo julkaisi omansa: https://www.iltalehti.fi/autotestit/201 ... 6_at.shtml
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Onkos kukaan ajellut Suomen talvea tämmöisellä, millaisia kokemuksia?
Re: I-Pace
Kolmas talvi alkamassa I-Pacella. Siinä sitä ajelee arkiajot kuin polttoainetta käyttävillä autoilla, jopa helpomminkin. Mahtavasti toimiva 4-veto hoitaa etenemisen vaivatta ja 20cm maavara antaa pelivaraa paksummassakin hangessa. Paras talviajettava auto mitä minulla ollut. Lämmityskin riittää vaikka mittari laskee alle -30C ja vastuksilla lämpiää nopeammin kuin kylmäkäynnistetty V8, dieseleistä puhumattakaan. Esilämmityksellä auto lämpimäksi kännykän kauko-ohjauksella niin ei tarvitse palella ekoja kilometrejä. Ja mikä parasta, lämmitys sähköllä eli voi käyttää kylmässä tallissakin, toisin kuin Webastoa. Sähköä toki kuluu mutta sitä saa töpselistä lisää vaikka joka yö tarvittaessa. Se mikä eniten huolestuttaa kyselijöitä on toimintamatka. Normikeleillä pääsee aina sen 300km talvirajoituksia noudattaen. Vasta kun pakkanen kiristyy yli -20C putoaa range, mutta vielä yli 200km pääsee silloinkin. Lyhyt kaupunkiajo esilämmityksineen tosin vie paljon sähköä, enemmän lämmitykseen kuin ajamiseen. Mutta sitähän saa töpselistä lisää, ainostaan kustannukset kasvaa. Viime talven kylmin viikko kulutti puoli akullista (45kWh/54km 5 päivässä) vaimon käydessä töissä. Tuleehan siitä jo n. 10c/km kotilatauksella (normaalisti n. 3c/km). Pitemmässä ajossa taas tasoittuu kun alkulämmityksen jälkeen riittää 1-2kW tehot lämmön ylläpitämiseen. Kuten varmaan kehuista voi päätellä niin tyytyväinen olen Negatiivisena asiana voisi pitää kilpailijoita hitaampaa latausta mutta tämäkin korjaantuu -21 vuosimallissa. Tosin tämäkin riippuu ajoprofiilista. Meillä harvemmin tarvetta yli 150km päivämatkoihin joten latausnopeudella ei ole merkitystä, kun ei reissussa tarvitse ladata. Nekin harvat kerrat kun on ollut tarve ladata on hoitunut kahvi/ruokatauolla tai sitten kohteessa yön yli. Suosittelen jos sähköautoa harkitset. On kuitenkin paras ajettava ja tietenkin upein design SUV-sähköautojen ryhmässä
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Kiva kuulla että toimii. Alkaa olla noita käytettyjä vähänkin ajettuina melko fiksuissa hinnoissa tarjolla.
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Tuli tänään käytyä vihdoin koeajamassa I-Pace HSE vm.19 ja olihan se mahtava peli.
Juuri ennen sitä koeajoin uuden VW Id4 sähköauton ja oli Volkkari aikamoinen pettymys. Meluisa, kuului tien jurina ja tuulen suhina. Kuskin penkin säädöt oli huonot, oli käytännössä eteen-taakse, selkänojan kallistus ja istuimen pumppaus vinosti ylemmäs (jolloin reisituki heikkenee). Ohjaus oli tunnoton ja kaasu myös, meni herkästi ylinopeudeksi lähinnä siksi ettei poljintuntumaa ollut.
Volkkarin jälkeen I-Pace oli äärimmäisen mukava ja vakaa. Helppo ajaa silloinkin kuin testasi tehokkuutta, turvallisen tuntuinen.
Jälkikäteen jäin pohtimaan asiaa mitä en koeajolla hoksannut tutkia. Autossa oli selvästikin jarruenergian talteenotto päällä, kun kaasun nosti, eli auto ei jäänyt rullaamaan. Volkkarissa tämä valittiin vaihtamalla vaihdetta D->B. En huomannut Jaguarissa moista vaihteen valitsimessa, onko se valittavissa jostain?
Juuri ennen sitä koeajoin uuden VW Id4 sähköauton ja oli Volkkari aikamoinen pettymys. Meluisa, kuului tien jurina ja tuulen suhina. Kuskin penkin säädöt oli huonot, oli käytännössä eteen-taakse, selkänojan kallistus ja istuimen pumppaus vinosti ylemmäs (jolloin reisituki heikkenee). Ohjaus oli tunnoton ja kaasu myös, meni herkästi ylinopeudeksi lähinnä siksi ettei poljintuntumaa ollut.
Volkkarin jälkeen I-Pace oli äärimmäisen mukava ja vakaa. Helppo ajaa silloinkin kuin testasi tehokkuutta, turvallisen tuntuinen.
Jälkikäteen jäin pohtimaan asiaa mitä en koeajolla hoksannut tutkia. Autossa oli selvästikin jarruenergian talteenotto päällä, kun kaasun nosti, eli auto ei jäänyt rullaamaan. Volkkarissa tämä valittiin vaihtamalla vaihdetta D->B. En huomannut Jaguarissa moista vaihteen valitsimessa, onko se valittavissa jostain?
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Itse itselleni vastaten, tämäkin selvisi Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=XjI-FnQTtjs
Re: I-Pace
I-Pacessa on aina jarrutusenergian talteenotto päällä, joko high tai low. Low-asentokin hidastaa enemmän kuin bensakoneen moottorijarrutus. Itse ajelen sillä koska se on paljon lepposampi, ei tarvitse nilkkaa jännitellä säädellessä hidastuvuutta, vaan voi nostaa jalan kokonaan kaasulta. Jos sitten haluaa rullailla ihan vapaalla, niin voi painaa N-napista vaihteiston vapaalle jolloin ei moottorijarrutusta ole ollenkaan.DiltWasney kirjoitti: ↑La Heinä 31, 2021 9:37 pm Tuli tänään käytyä vihdoin koeajamassa I-Pace HSE vm.19 ja olihan se mahtava peli.
Juuri ennen sitä koeajoin uuden VW Id4 sähköauton ja oli Volkkari aikamoinen pettymys. Meluisa, kuului tien jurina ja tuulen suhina. Kuskin penkin säädöt oli huonot, oli käytännössä eteen-taakse, selkänojan kallistus ja istuimen pumppaus vinosti ylemmäs (jolloin reisituki heikkenee). Ohjaus oli tunnoton ja kaasu myös, meni herkästi ylinopeudeksi lähinnä siksi ettei poljintuntumaa ollut.
Volkkarin jälkeen I-Pace oli äärimmäisen mukava ja vakaa. Helppo ajaa silloinkin kuin testasi tehokkuutta, turvallisen tuntuinen.
Jälkikäteen jäin pohtimaan asiaa mitä en koeajolla hoksannut tutkia. Autossa oli selvästikin jarruenergian talteenotto päällä, kun kaasun nosti, eli auto ei jäänyt rullaamaan. Volkkarissa tämä valittiin vaihtamalla vaihdetta D->B. En huomannut Jaguarissa moista vaihteen valitsimessa, onko se valittavissa jostain?
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Norjalainen Kris Rifa koitti ajaa norjalaisella youtube-kanavallaan norjalaisen range-testin I-Pacella, mutta kun matkaa oli jäljellä enää 14 km ja autossa piti olla vielä rangea jäljellä ja akkua 5%, yhtäkkiä auto meni virransäästömoodiin ja range loppui äkisti pysähtyen tien varteen. Tarinan opetus, ettei viimeisten prosenttien varaukseen kannata luottaa eikä luvattu range silloin välttämättä pidä:
https://www.youtube.com/watch?v=4c3EmOhW-fs
Tosin hän tekee sen virheen että kun auto menee virransäästömoodiin, yrittää silti jatkaa ajoa 120km/h vauhdilla.
https://www.youtube.com/watch?v=4c3EmOhW-fs
Tosin hän tekee sen virheen että kun auto menee virransäästömoodiin, yrittää silti jatkaa ajoa 120km/h vauhdilla.
Re: I-Pace
Tiedän tunteen. Tiukasti laskettuna oli että riittää, motaria reippaasti ajoin valahti jostain 7% -> kilppariin.DiltWasney kirjoitti: ↑Ma Huhti 17, 2023 12:28 am Norjalainen Kris Rifa koitti ajaa norjalaisella youtube-kanavallaan norjalaisen range-testin I-Pacella, mutta kun matkaa oli jäljellä enää 14 km ja autossa piti olla vielä rangea jäljellä ja akkua 5%, yhtäkkiä auto meni virransäästömoodiin ja range loppui äkisti pysähtyen tien varteen. Tarinan opetus, ettei viimeisten prosenttien varaukseen kannata luottaa eikä luvattu range silloin välttämättä pidä:
https://www.youtube.com/watch?v=4c3EmOhW-fs
Tosin hän tekee sen virheen että kun auto menee virransäästömoodiin, yrittää silti jatkaa ajoa 120km/h vauhdilla.
Säikäytti ja kilpparissa sain onneksi ajettua jäljellä olleet oliko 8km pikalaturille..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace
Jep, pari vuotta sitten päivityksessä "tuli" lisää kilometrejä range-näyttöön. Käytännössä nuo kilometrit otettiin puskurista. Sen verran säikäytti laturille mennessä että viimeiset 20km käytännössä hävisi 5 km matkalla. Laturilla näytti vielä 2km joka sitten meni nollaan ennen kuin ehdin sammuttamaan auton. Nykyään pidän 20km varmuusvaran laskelmissa ettei käy nolosti.bluri kirjoitti: ↑Ma Huhti 17, 2023 11:10 amTiedän tunteen. Tiukasti laskettuna oli että riittää, motaria reippaasti ajoin valahti jostain 7% -> kilppariin.DiltWasney kirjoitti: ↑Ma Huhti 17, 2023 12:28 am Norjalainen Kris Rifa koitti ajaa norjalaisella youtube-kanavallaan norjalaisen range-testin I-Pacella, mutta kun matkaa oli jäljellä enää 14 km ja autossa piti olla vielä rangea jäljellä ja akkua 5%, yhtäkkiä auto meni virransäästömoodiin ja range loppui äkisti pysähtyen tien varteen. Tarinan opetus, ettei viimeisten prosenttien varaukseen kannata luottaa eikä luvattu range silloin välttämättä pidä:
https://www.youtube.com/watch?v=4c3EmOhW-fs
Tosin hän tekee sen virheen että kun auto menee virransäästömoodiin, yrittää silti jatkaa ajoa 120km/h vauhdilla.
Säikäytti ja kilpparissa sain onneksi ajettua jäljellä olleet oliko 8km pikalaturille..
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
Kuinkas nopeasti nämä arkikäytössä kesällä tai pakkasella lataavat tuolla julkisilla latureilla kun pidempää matkaa tekee, millaisia käytännön kokemuksia?Negatiivisena asiana voisi pitää kilpailijoita hitaampaa latausta
Re: I-Pace
Kolme viikkoa on vasta tana i pacen kanssa, yksi pitempi reissu tehty ( Kuopio - Turku - Kuopio) hyvin meni yksi lataus välillä , noin 20 min. Lataus on hyvin toiminut kotosalla ja mökillä, vaikka molemmissa lataus on 3,7 kw.
Jos on tyhjä akku niin ei yön aikana kerkiä latautumaan. Olen tilannut walle laturin jolla pitäisi latausnopeutua n.6 kw. Laitan sitten lisätietoa kun uusi laturi on käytössä.
Ai niin auto 2019 i pace. Eli lataus on yksivaiheinen.
Jos on tyhjä akku niin ei yön aikana kerkiä latautumaan. Olen tilannut walle laturin jolla pitäisi latausnopeutua n.6 kw. Laitan sitten lisätietoa kun uusi laturi on käytössä.
Ai niin auto 2019 i pace. Eli lataus on yksivaiheinen.
Re: I-Pace
Kesällä 80% n. kolme varttia, talvella tunti. Talvella kannattaa ajaa melko tyhjäksi akku ennen latausta, sillä akku alkaa lämpiämään ajossa kun varaus putoaa alle 20%. JOs ihan täyteen haluat ladata, niin 1,5 tuntia menee, sillä viimeiset 20% kestää yhtä kauan kuin ensimmäinen 80%. Vaan matkallahan ladatataan tarpeeseen. Esim jos 500km matka, niin välillä riittää 20 min lataustauko täyttämään akkua sen verran että pääsee perille. Lapin reissuilla sitten 200-250km välein lataukset on "nopein" tapa, mutta pari tuntia pitempään menee aikaa verrattuna uudempiin tehokkaampiin lataajiin.DiltWasney kirjoitti: ↑Ti Helmi 13, 2024 7:05 pmKuinkas nopeasti nämä arkikäytössä kesällä tai pakkasella lataavat tuolla julkisilla latureilla kun pidempää matkaa tekee, millaisia käytännön kokemuksia?Negatiivisena asiana voisi pitää kilpailijoita hitaampaa latausta
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: I-Pace
Kyllä, tuo kuullostaa oikealta. Lataus nopeus voisi olla nopeampi mutta näin eläkeläisenä ei ole kovaa kiirettä.
Kun naviin laittaa määränpään, navi tekee reitin ja ehdotuksen latauspaikasta. Jännitti kun rangea oli enää 20 km, onko siellä varmasti laturia, onko toimiva jne. Onko sitä mahdollista muuttaa ettei niin loppuun ajattaisi?
Yksi navin neuvoma latauspaikka oli Seurakuntatalon pihassa semmoinen pieni, oli kyllä yllätys. Onneksi löytyi läheltä iso latauspiste. Eli voiko navin latauspaikkoja lisätä naviin, tai saako siihen päivityksiä.
Petoi
Kun naviin laittaa määränpään, navi tekee reitin ja ehdotuksen latauspaikasta. Jännitti kun rangea oli enää 20 km, onko siellä varmasti laturia, onko toimiva jne. Onko sitä mahdollista muuttaa ettei niin loppuun ajattaisi?
Yksi navin neuvoma latauspaikka oli Seurakuntatalon pihassa semmoinen pieni, oli kyllä yllätys. Onneksi löytyi läheltä iso latauspiste. Eli voiko navin latauspaikkoja lisätä naviin, tai saako siihen päivityksiä.
Petoi
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace
I-Pace positiivisessa valossa lehdessä:
IS: "Nämä kaksi automallia myyvät nyt käytettynä kuin häkä – tässä syy"
IS: "Nämä kaksi automallia myyvät nyt käytettynä kuin häkä – tässä syy"
Re: I-Pace
Kävin koeajamassa I-Pacen ja ihastuin... tai oikeestaan rakastuin.
Mutta kun huolettaa se johtosarjan valmistusvirhe mihin valmistaja tai maahantuoja ei ota vastuuta. Laitoin sähköpostia Inchapelle ja ne eivät ole kuukauteen kerenneet (=halunneet) vastata, että jos ostan käytetyn I-pacen ja siitä hajoaa ko. Johtosarja,niin minkä hintainen on korjaus ja tulevatko ne asiassa vastaan. Tämän takia on nyt I-Pace jäänyt ostamatta toistaiseksi.
Saksasta alkais saamaan jo kivaan rahaan, eli n. 21000-23000€ sellasia n. 60-70tkm ajettuja autoja. Siihen jos laskee sen 5ke johtosarjaan,niin periaatteessa olis ihan vielä järkevässä hinnassa. Mutta kun ärsyttää toi selkee vika ja kun edes valmistaja ei sitä korjaa takuuseen/takaisin kutsuna...
Mitäs muita vikoja noissa on ilmennyt? Kuinka luotettava se ilma-alusta on? Onko niissä ollut vikoja? Uskoisin, että jos vikaantuu, niin ei kovin halpa voi olla.
Koeajolla kyllä totesin, että oli kyllä yksi parhaista tai jopa paras auto millä olen koskaan ajanut.
Mutta kun huolettaa se johtosarjan valmistusvirhe mihin valmistaja tai maahantuoja ei ota vastuuta. Laitoin sähköpostia Inchapelle ja ne eivät ole kuukauteen kerenneet (=halunneet) vastata, että jos ostan käytetyn I-pacen ja siitä hajoaa ko. Johtosarja,niin minkä hintainen on korjaus ja tulevatko ne asiassa vastaan. Tämän takia on nyt I-Pace jäänyt ostamatta toistaiseksi.
Saksasta alkais saamaan jo kivaan rahaan, eli n. 21000-23000€ sellasia n. 60-70tkm ajettuja autoja. Siihen jos laskee sen 5ke johtosarjaan,niin periaatteessa olis ihan vielä järkevässä hinnassa. Mutta kun ärsyttää toi selkee vika ja kun edes valmistaja ei sitä korjaa takuuseen/takaisin kutsuna...
Mitäs muita vikoja noissa on ilmennyt? Kuinka luotettava se ilma-alusta on? Onko niissä ollut vikoja? Uskoisin, että jos vikaantuu, niin ei kovin halpa voi olla.
Koeajolla kyllä totesin, että oli kyllä yksi parhaista tai jopa paras auto millä olen koskaan ajanut.
Re: I-Pace
Tässä on ajeltu jo parikuukkautta i pacella 19 malli. Hollannista tuotu, kilsoja nyt 39000 itse ajanut n.10000 km.
Ei mitään vikoja( vielä) , Muutamia hälytyksiä hollantiin, 1 koira jäi autoon kaupparessulla, soittivat hollannista onko auto varastettu, eipä ole, sitä yhdess naureskeltiin.
Toinen häly lataus tapahtumaa ährätessä. No soitto Hollantiin ettei ole robleemaa. En kyllä tiedä miksi häly lähti.
Hyvä auto ( hidas lataus voi joillekkin olla ongelma) .
Ei mitään vikoja( vielä) , Muutamia hälytyksiä hollantiin, 1 koira jäi autoon kaupparessulla, soittivat hollannista onko auto varastettu, eipä ole, sitä yhdess naureskeltiin.
Toinen häly lataus tapahtumaa ährätessä. No soitto Hollantiin ettei ole robleemaa. En kyllä tiedä miksi häly lähti.
Hyvä auto ( hidas lataus voi joillekkin olla ongelma) .
Re: I-Pace
Miksi se Hollantiin hälyttää? Saako tuon ominaisuuden kytkettyä pois?
Re: I-Pace
Niimpä, auto on tuotu/viety Hollantiin jolloin siihen on asennettu sen maan autopalvelu/numerot.
Suomen maahantuoja pahoitteli ettei numeroa saada muutettua. Lieneekö syynä se ettei Suomessa ole sellaista palvelua Jaguar autolle. Se kyllä harmitti, mutta nyt se ei oikeastaan vaivaa, muuten kuin kieli ongelman takia. Puhelut on kyllä hoitunut tankerokielellä ja hyvin ystävällisessä hengessä. Autossa on katossa kaksinappia, toinen soittaa sinne Hollantiin ja toinen 112 teen. En kyllä ole varma kun en ole niitä kokeillut. Se alertti systeemi on ymmärtääkseni maksullinen, suomen maahantuoja laittoi sen autooni vuodeksi maksutta. Pikkulinnut on kertoneet ettei siitä tarvitse maksaa myöhemminkään, saa nähdä. Tämä palvelu on yhteydessä Remote systeemissä (kännykkä liittymä) tänä systeemi on hyvä. Guugle kaupasta löytyy myös vastaava appi joka on joissain kohdissa jopa parempi.
Suomen maahantuoja pahoitteli ettei numeroa saada muutettua. Lieneekö syynä se ettei Suomessa ole sellaista palvelua Jaguar autolle. Se kyllä harmitti, mutta nyt se ei oikeastaan vaivaa, muuten kuin kieli ongelman takia. Puhelut on kyllä hoitunut tankerokielellä ja hyvin ystävällisessä hengessä. Autossa on katossa kaksinappia, toinen soittaa sinne Hollantiin ja toinen 112 teen. En kyllä ole varma kun en ole niitä kokeillut. Se alertti systeemi on ymmärtääkseni maksullinen, suomen maahantuoja laittoi sen autooni vuodeksi maksutta. Pikkulinnut on kertoneet ettei siitä tarvitse maksaa myöhemminkään, saa nähdä. Tämä palvelu on yhteydessä Remote systeemissä (kännykkä liittymä) tänä systeemi on hyvä. Guugle kaupasta löytyy myös vastaava appi joka on joissain kohdissa jopa parempi.