S type harkinnassa ja hankinnassa

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Moi

Aluksi kiitos ylläpitäjille kirjoitusoikeuksista.

Haluaisin kysellä foorumin ammattilaisilta mielipiteitä Jagge S type:stä.

Aion suurella todennäköisyydellä tuoda Saksasta moisen auton omaan käyttöön.
Vuosimalli tulee olemaan noin 2002 hujakoilla ja todennäköisesti 3.0 V6 koneella.

Kysymyksiä:

-Millainen auto on kyseessä (mielettömän tyylikäs on selviö, mutta noin ajo-ominaisuuksilta)?
-Kokemuksia Saksasta tuoduista Jaggeista?
-Olen tuota moottorivaihtoehtoa hieman miettinyt. 2.5 tai 3.0. Tiedättekö onko jommassa kummassa jotain tyyppivikoja? Turussa nimittäin jaguaaria huoltaa Metro auto ja siellä huoltopäällikkö sanoi, että 2.5 syö öljyä ja että hän ehdottaa ostamaan 3.0:n. Mitä te olette mieltä?

Halvimmillaan näyttäisi Saksasta saavan tuollaisen 2002 3.0 V6:n n. 120tkm ajetun alle 5000€ (+verot). Onko tästä jotain sanottavaa?? Hinta on kyllä mielestäni halpa, mutta astunko johonkin miinaan?

Toivottavasti ihan samanlaista keskustelua ei ollut vielä avattu. Toivottavasti saan teiltä asiassa apua.

Tiedoksi vielä, että aion käyttää yritystä joka tuo auton Saksasta. He käyvät auton huoltohistorian ja entiset omistajat läpi, joten tämä puoli sai minut ainakin vakuuttuneeksi.

Nimim. Jagge kuume 39,9
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tuolta oikeasta yläkulmasta ja Etsi painikkeen takaa löydät aiempia keskusteluita S typeen liittyen.
Itsekkin omaan Saksan tuliaisen ja ei siellä ole autot yhtään huonompia kuin täälläkään. Maalipinnat ja ruostetaso yleensä parempi siellä sattuneista syistä. Mielestäni ainakin v8 ajo-ominaisuudet mahtavat, kuin sohvalta ajelisi. Tyyppiviat löydät myös tältä tai googlesta.
Onnea etsinnälle !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TePe »

Moi,

Haulla tosiaan löytyy paljon asiaa S-type:stä. Suurimmaksi osaksi positiivisia kokemuksia, ja ainoat kalliit ongelmat taitaa liittyä vanhempiin 5-vaihteisiin automaattilaatikoihin. Niiden yleisyydestä ei kannata kuitenkaan vetää johtopäätöksiä foorumin palstatilan perusteella, sillä harvapa sitä pikkuvioista tai ongelmattomista kilometreistä kirjoittelee.

Olethan huomioinut autoja etsiessäsi, että S-typeen tuli iso päivitys kesken vuotta 2002? Kaikki 2.5-litraiset ja 4.2-litraiset on uutta mallia ja kaikki 4.0-litraiset vanhaa, mutta 3.0-litraista oli vuonna 2002 sekä uutta että vanhaa mallia. Hintaesimerkkisi vaikuttaisi siltä vanhemmalta. Uudemman mallin sisustus on ihan eri planeetalta, ja ajo-ominaisuudetkin vähintään naapuriplaneetalta. Kaikissa uudemmissa on myös parempi 6-vaihteinen automaattilaatikko. IMHO kannattaa ehdottomasti hankkia uudempi, koska lisähinta ei ole iso.

Jos uudempia katsoo, niin varusteissa ei navin lisäksi taida olla paljon muita "pakollisia". Valinta Executiven ja Sportin välillä on makuasia, mutta itse pidän paljon enemmän Sportin penkeistä sekä aavistuksen tukevammasta alustasta. Mutta ei se Executivekaan mikään jenkkisohva ole, eikä Sport kivireki, joten suosittelen ajamaan molempia ennen osto/tilauspäätöstä.

Jos verot ei nouse kohtuuttomiksi, niin kannattaa harkita myös 4.2 V8:a. Paljon enemmän sivistynyttä voimaa, mutta kulutus silti käytännössä sama ja varaosat (englannista) ihan yhtä halvat. Kannattaa käydä ajamassa, jos jostain sattuu löytymään.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Kiitos Tepe vastauksesta. etsi-painikkeella löytyi kyllä vastauksia, mutta ajattelin tähän päivitellä kokonaisuudessaan prosessin ihan auton tulevaan ostoon ja käyttöön asti. Jos vain kaikille sopii.

Enpä tosiaan ollut huomannutkaan tuollaista muutosta vuoden 2002 3.0 litraiseen. Laitetaan "kriteerilistalle".

Tämä tulee tosiaan meidän perheeseen ns. kakkosautoksi (tai näin muija luulee), mutta tuo 3 litrainen tuntuu tällä hetkellä sopivalta.
Automaattilaatikosta tosiaan haaveilen, joten kannattanee katsastaa nuo 6-vaihteiset mallit, niin varmasti on uudempaa mallia?
Tänään menen koeajamaan tätä;
http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/4974514

Syynä siis tuntuman hakeminen ja autoon tutustuminen. Tuota kappaletta en kuitenkaan ole ostamassa lähinnä iän ja ajettujen kilometrien takia.

Tosiaan hintakin tässä luonnollisesti vaikuttaa, kun mikään erikoisen hyvin tienaava en ole. Tavoitteena mulla on, että saisin auton tuotuna suomeen pikkaisen päälle 10 000€ hintaan.

Sitten vielä kysymys Turun alueella ajaville Jagge-kuskeille; Missä huollatte autoanne? Metroauto ilmeisesti ainakin huoltaa. Kokemuksia?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
zantza
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 11:27 am
Paikkakunta: valkeakoski

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja zantza »

ainakin triangle motors huoltaa turun suunnalla ja luultavasti paljon ammattitaitoisempi ja halvempi kuin metroauto
-99 3.0 stype
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Terve

Tuosta stypestä vielä. Onko tuo 2.5 V6 kokonaan pois suljettu vaihtoehto?? Jostain luin, että kyseessä olisi Fordin moottori eikä Jaguarin, kuten tuo 3.0l V6 on.

Googlettelin tuota 2002 tuotua facelift versiota, niin onhan se tosiaan aivan eri planeetalta. Tämä siis pitänee ottaa huomioon.
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kmk »

Tuon 2,5V6:n kestävyyteen tms. en ole sen paremmin perehtynyt, mutta ainakin tuolla 6-vaihteisella automaatilla 2,5:n on laiska kuin mikä. Tai pysyy sillä normi perheauton perässä jos kierroksia käyttää...
Jopa TM:n vertailussa 1/2005 moitittiin 2,5:n suorituskykyä liian pitkien välitysten takia moottorin tarjoamaan alakierrosten voimaan nähden.
Toisin sanoen laatikko hakee aina kiihdytettäessä tai ylämäessä pykälän tai kaksi pienempää. En tiedä sitten kuinka paljon paremmin 3,0 jaksaa vääntää.
Ehkä se vaatii kasikoneen jotta voi kiihdytellä arvokkaasti isolla vaihteella.
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TePe »

En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta en muista ainakaan lukeneeni mistään isoista/yleisistä ongelmista tuossa 2.5 V6:ssa. 3.0:n ongelmista on ainakin kirjoiteltu enemmän (mm. ongelmat imusarjassa, imusarjan alta hapertuvat letkut, throttle body etc.), mutta onhan se varmasti yleisempi moottorikin, joten paha mennä sanomaan onko se oikeasti yhtään sen heikompi.

Kuten kmk sanoi, 2.5 näyttää ainakin paperilla ja testeissä aika laiskalta. Mutta koeajollahan se selviää, onko se liian laiska itselle. Sekunneissa mitattuna se saattaisi olla manuaaliaskilla nopeampi, mutta omasta mielestäni se vain pahentaa asiaa, koska silloin joutuu itse hämmentämään vaihteita joka ohituksessa ja ylämäessä, jolloin moottori tuntuu entistä tehottomammalta. Automaattiaskilla riittää, että pitää tallan pohjassa. :)

Tuohan olikin muuten hauska tuo 1/2005 TM:n isojen autojen vertailu: omistan näköjään testin kaksi huonointa autoa. :)
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Haluaisin vielä tarkentaa tuota vm.2002 2.5 V6 konetta. Onko tosiaan niin, että moottori olisi Fordin eikä Jaguarin?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Niin, nää on makuasioita, onhan noita pieniä rivinelosiakin käyetty voimanlähteinä isoissakin autoissa vuosina 1932-1948.

Muistan hyvin silloin kun S-type ensiesiteltiin Suomessa, oltiin klubilaisten kanssa mukana ja käytiin koeajamassa. Tykkäsin että manuaali 2.5L oli aivan liian hidas ja väännötön. Siihen aikaan oli vertailukohtina E-type 4.2L ja vaimon Saab 9000 cc T16 manuaaleja molemmat, kyllä turbokin kärsi väännön puuteesta aina 2.000rpm asti, mutta sitten alkoi tapahtua. ;)

Ajoin joitakin vuosia myöhemmin Harjattulassa Turun Metro-autolla myynnissä ollutta hieman käyettyä 4.0L V8 S-typeä ja tykkäsin siitä niin paljon, että käytetyn modernin Jaggen hankinta sai lähtölaukauksen, meidän perheen tarpeisiin se S-type vaan oli hieman pieni, niinpä päädyttiin SWB X300/308:iin. Sillä tiellä ollaan vieläkin... ;)


-Jakuvaari

Jk. En tiedä onko sillä mitään väliä, Jaguarhan on historiansa aikana suunnitellut aika vähän koneita, oikeastaan vain XK 1948-1992, AJ6/16 1983-1997, 5.3L V12 1971-1992, 6.0L V12 1990-1997 ja AJV8 1997-2012, toki noissa on pikkuvariaatioita kansien yms. kanssa, mutta periaatteessa noin. Sitä ennen käyttivät Standard Motor Companyn koneita 1935-eteenpäin tosin omilla kansilla. Hieman sama on tuon Ford 2.5 ja 3.0 V6 (huom. AJV8:sta on siis ollut täysin Jaguarin omat 2.3L ja 3.5L ja siitä on myös XJ:ssä muistaakseni ollut bensa V6-variantti) ja common rail dieselien ja V6-tuplaturbodiiselien kanssa, jotka käsittääkseni tulevat Peugeotilta. On ne muokattu Jaguarin tarpeisiin, mutta paljolti samoja osiensa suhteen kuin toisissa merkeissä, yleensä ohjaus (ECU) varsinkin nykyautomaattilaatkoiden kanssa on ko. automallille ihan omansa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Itsellani AJ-V6 koneesta vuodesta 2004 X-typessa ja se tuntuu, kuullostaa ja on ihan Ford/Mazda kone iskutilavuuteen katsomatta.

Aina erehtymaton Wikipedia:
"The Jaguar AJ-V6 engine is a specialized version of Ford's Duratec 25/30 V6. One notable addition is the use of variable valve timing, a feature also shared with Mazda's version of the engine. It is available in 2.0 L, 2.5 L and 3.0 L displacements."

Jos olet S-type etsimassa niin harkitse vahvasti joko V8 tai diesel vaihtoehtoja. Ovat varmasti parempia kuin varsin laiska ja janoinen V6. S-typen V8 on typpia AJ-V8 ja sen syntyperasta (Ford / Jaguar design) seka valmistuksesta (Jaguar linja Fordin tehtaalla) on tallakin foorumilla kayty uskonsotia mutta ratin takaa kokemus on paljon V6 konetta miellyttavampi. Kone kiertaa iloisesti ja ei kuullosta raakatylta traktorilta yli 5000 rpm alueellakaan. Toki alakierrosvaantoa saisi olla vaparissa enemman mutta sekin ongelma ratkeaa jos lohkon valissa on edelleenkehitetty kaksitahtidieselin huuhtelupumppu. (Eaton super charger).

En ole 2.7d konetta koskaan kokeillut, ovat taalla USAssa aavistuksen verran harvinaisia. Olen lukenut kylla positiivista kritiikkia ko. murikan kohdalta.

Niin, ja ainakaan X-typessa 2.5 ja 3.0 oma takapuoleni ei huomaa oikeasti mitaan suorituskykyeroa automaattilaatikoilla. Ikiaikainen 5-lovinen joka loytyy X-typesta ei myoskaan osaltaan kannusta urheilusuorituksiin.

Joka tapauksessa, onnea S:n etsintaan! Hieno projekti!






(Niin ja muista etta Jaguar Racing Green on ainoa oikea vari! ;)
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Moi

Kiitos Jakuvaarille ja TexPatille kommenteista. Sen verran asiantuntemusta foorumilla, että nöyräksi vetää :shock:

Luulin olevani jo varma mallista, mutta näköjään sitä tulee x-typejäkin selailtua. Tyylikäs kissa sekin.

Saksan listoja päivittelen tunnin välein ja tosiaan tuosta S-type 3.0 V6 (facelift) mallista saa maksaa 6000€ ylöspäin. TOki vieläkin halvemmalla saa, mutta siinä tapauksessa tulee usein ajetut kilometrit vastaan.

Tällä hetkellä on kiikarissa yksi. Tarvii laittaa KCS soittelemaan myyjille ja katsotaan sitten mikä auton tarina on.

Tuo Saksa-aspekti tuo oman jännitteensä ainakin itselle.

Vihreää tosiaan mietin tuossa, mutta valitettavasti se menee niin, että kun käytettyä hakee, niin joistain asioista on pakko tinkiä :cry:

Kiitos vielä kaikille kommenteista. Päivittelen kunhan tällä rintamalla jotakin tapahtuu...
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Re: X vs S

Itsellani on X-type ollut vuodesta 2004 kakkosautona sade ja loskapaivien varalle. Maileja ei ole kertynyt kovinkaan paljon koska saat ovat suosineet avoautoilua mutta olen kayttanyt X:aa maahantuojan riistohintaisessa huollossa kerran vuodessa. Auto on toiminut luotettavasti mutta omien koeajoihin perustuvien S-type kokemusteni pohjalta suosittelen S:aa enemman kuin X:aa. Ja tosiaan jos mahdollista niin face liftattu V8. USAssa siis vuosimallit 2004-2008, Euroopassa ilmeisesti 2003-2008?

X:n eduksi voi laskea nelivedon mutta sillakin on hintansa eli nelivedon jakopyoraston laatikon oljyvuodot ovat yleisia. Jos paasee kuivaksi niin tulee kallis remontti. Toki jos mokille pitaa paasta talvella niin takavetoinen S-type lienee hieman heikommassa asemassa.

En tunne Suomen tilannetta X:n statuksen suhteen mutta kasittaakseni jotkut ilmeisen kateelliset kanssakulkijat kommentoivat kovaan aaneen "Mondeosta"? S-Typen suhteen tilanne lienee parempi koska Lincoln LS:aa ei ole tuotu Suomeen. Itse pidan X:n ulkonaosta, ikaankuin miniversio X308:sta, mielestani parhaan nakoinen Jaguar sedan kautta aikain. Ja USAssa ei taas ole nahty Mondeota koskaan vaikka Taurus onkin aika laheinen sukulainen.
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Olet TexPat oikeassa tuosta "mondeoon" vertaamisesta. Olen työpaikalla muutamalle puhunut, että Jagge on hakusessa. Tuli puhetta X-typestä ja heti yksi huusi, että älä nyt mondeota osta.
Alkoi hieman raastamaan vaikka en autoa omistakaan.
Itse pidän kyllä ehkä enemmän S-typen ulkomuodosta, mutta nämä tosiaan ovat makukysymyksiä.
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Ala valita, mina olen todellinen loser koska Jaggeni on X ja Porscheni ovat olleet aina linjalla 924/944/Boxster ja nyttemmin Boxster Spyder. Varsinkin ne joilla ei koskaan ole ollut Possua tietavat kuinka 911 on ainoa oikea koska on takamoottorinen. Vaikkakin ensimmainen Possu oli keskimoottorinen. Kuten esim. James Deanin 550 Spyder. Tai 904 Carrera. Tai Carrera GT. Ainoastaan kampaajat ja sihteerit ajavat alitehoislla ja hitailla Boxstereilla. Tosin uusi 981 S taisi menna Ringilla alle 8 min. (07:58 Possun virallinen tehdas aika)

Ja 924 / 994 olivat ihan Volkswageneita. Tosin prosentuaalisesti aika lailla vahemman Volkkareita kuin esim. 356 mutta mitas valia silla on.

Ihmisilla tuntuu olevan sita varmemmat faktat mita vahemman aiheesta tietavat. Anyway, valitse auto itsellesi alaka tyokavereillesi. Sina silla ajat ja sita vahaat.

S-type on hieno. Ota vain se V8 jos mahdollista. Ja mielummin 6-lovinen loota. Niin ja se Jaguar Racing Green. Ei kun siis sina olet sita autoa ostamassa enka mina. Osta itsellesi alaka kuuntele allekirjoittanutta.
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Terve

Tällainen löytyi;

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ja ... res=EXPORT

Itseäni kaikki kyllä miellyttää ja värikin on kyllä hyvännäköinen.

Mitäs foorumistit on mieltä. Ratissa tosiaan näkyy kulumaa, mutta ehkä sen kanssa pystyy elämään. Metroautosta nopeasti kysyttynä ratin saisi vaihdettua kokonahkaiseen noin 700€:lla. Netistä varmaan löytyy halvemmallakin.

Neuvokaa noviisia onko mielestänne kaikki kohdallaan?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Morjes!
Hyvää tuossa on huoltokirja sekä auto on yksiomisteinen.
Noilla kilsoilla pitäis laatikon öljyt olla vaihdettu.
Tuo vetokoukku arvelluttaa mitä lie vedetty.
Itse katselisin vielä vähemmän ajettua.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tämä on ei ammattilaisen mielipide. Auto vaikuttaa siistiltä ja hyvin pidetyltä. Ulkopuoli hyvässä kunnossa, konepellin alla näyttää siltä että "joskus" on pyyhitty, ajajan penkkikin on todella siisti jos ei uudelleen käsitelty. Tämä ainakin antaisi sellaisen vaikutelman että autosta on pidetty huolta hyvin. Kuinka määräaikaishuollot on suoritettu varmaan selviää huoltokirjasta. Kannattaa myös noilla kilometreillä kysellä mitä osia on vaihdettu esim tukivarsisa, jarruissa, vaihteistossa ja sen öljyistä, perästä, pyörien napoja, ilmastoinnin puolelta, moottorin hihnoja, sytytystulppia, lambda antureita,puolia ym muita kuluvia osia. Siis itse pyrkisin selvittämään, koska jos itse tuon hankkisin niin noita edellisiä olisi varmaan edessä piakkoin tai välittömästi mikäli ei ole vaihdettu, koska loppulasku voi mennä hyvinkin tuhansia isommaksi jos alkaa ongelmia tulemaan. Tämä siis koska itse pyrin vähän etukäteen poistamaan jo tulevia ongelmia-voi olla myös joku paranoija, mutta ajomukavuus ennenkaikkea sekä turvallisuus sitä ennen.
Hintaan tietysti lisää kuriiripalvelun (jos et itse käy hakemassa)1500 euroa?+välityspalkkio xx euroa?+autovero 2500-3000 euroa. Loppusumma on lähes sama kuin suomesta mutta toki euto ei ole 10 vuotta kärsinyt suolasta, kosteudesta, hiekasta ja kivieniskemistä, mikä tekee ulkokuoresta ja alustasta yleensä siistimmän kuin vastaavasta suomalaisesta, siis jos välttämättä tätä mallia ja vuosimallia haluat.
Hyvän ostoksen olet tekemässä oka tapauksessa. Itse olen tähän 4.0 tyytyväinen, 180 000 kohta lasissa ja pörisee kuin uusi kun on antanut uusia osia ajoissa. Tämä sama sisusta sitten vaatii äärimmäistä huolenpitoa jos mielit sen pitää tuossa kunnossa jatkossakin. Suositteelen ammattitason nahanhoitotuoteita ja säännöllistä huolenpitoa. Hyvää kissan metsästystä !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Kiitti vinkeistä.

Laitoin nuo kysymykset menemään välitysfirmalle tarkistettavaksi. Toivottavasti kaikki nuo kunnossa.
Tosiaan tuo koukku on irroitettava, joten en pidä sitä pahana. Tuskin autolla mitään tulen vetämään, mutta ei se huono ole olla olemassa.

Totta, auto näyttää kuin uudelta, niin sisältä kuin konehuoneen puolelta. Ainoa ihmetys tosiaan on tuo ratti. En ole vielä ehtinyt netistä katsomaan saako jostain tilattua siihen uuden. Ilmeisesti koko rattia ei tartte vaihtaa vaan ainoastaan tuo uloin osa. Tekniikkaan ei siis ymmärtääkseni tarvitse kajota.

Pikkaisen tosiaan noita kilometrejäkin on liikaa, mutta tuo yksiomistajuus taas tarkottaisi, että se on palvellut hyvin.
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kmk »

jokinen13 kirjoitti: Ainoa ihmetys tosiaan on tuo ratti. En ole vielä ehtinyt netistä katsomaan saako jostain tilattua siihen uuden. Ilmeisesti koko rattia ei tartte vaihtaa vaan ainoastaan tuo uloin osa. Tekniikkaan ei siis ymmärtääkseni tarvitse kajota.
Tai sitten vie ratin verhoiltavaksi. Lienee halvempaa kuin uusi tai "uusi" käytetty ratti.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Aika useinhan Jaggen rateissa näkyy juuri kuvan mukaista kulumaa. Eiköhän ratin maalaus on ainoa taloudellisesti järkevä vaihtoehto.
i
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

En minä koukkua pidä pahana vaan mitä sillä on vedetty.
Itse kun olen Saksasta auton ostanut olen käyttänyt asiantuntijana miestä joka on asunut Saksassa n.20vuotta jolle raha maksetaan käteen.
Kaveri hoitaa auton kaikki paperi työt ja tietysti katsoo auton kunnon ja mitä muuta sovitaan .
Minä maksoin kys. palvelusta 500€.
Äijä vielä auttoi renkaiden ostossa käytiin viinakaupassa, kahvilla jne.
Tältä mieheltä on työ kaverini ostanut auton myös ja kaikki mennyt hienosti.
Olen jutellut ennen osto päätöstäni myös muiden ihmisten kanssa jotka ovat miehen palveluja käyttäneet ja kys. kaveri on aina hoitanut hommat viimesen päälle. :lol:
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

jakuaari äijä kirjoitti:En minä koukkua pidä pahana vaan mitä sillä on vedetty.
Kaveri hoitaa auton kaikki paperi työt ja tietysti katsoo auton kunnon ja mitä muuta sovitaan .
Minä maksoin kys. palvelusta 500€.
Äijä vielä auttoi renkaiden ostossa käytiin viinakaupassa, kahvilla jne.
No halpa hinta mielestäni tuollaisesta palvelusta. Itse maksan noin 700€ oikeastaan samasta palvelusta. Viinakset ostan suomesta :wink:

Täytyy tässä nyt odotella, kun välittäjä haastattelee vanhaa omistajaa ja myyjää. Lisäksi selvitetään nei aikaisemmat asiat, jotka sain vinkiksi.
Katsotaan jos Kissa tulisi taloon...tai autotalliin :wink:
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Igor »

jakuaari äijä kirjoitti:En minä koukkua pidä pahana vaan mitä sillä on vedetty.
Itse kun olen Saksasta auton ostanut olen käyttänyt asiantuntijana miestä joka on asunut Saksassa n.20vuotta jolle raha maksetaan käteen.
Kaveri hoitaa auton kaikki paperi työt ja tietysti katsoo auton kunnon ja mitä muuta sovitaan .
Minä maksoin kys. palvelusta 500€.
Äijä vielä auttoi renkaiden ostossa käytiin viinakaupassa, kahvilla jne.
Tältä mieheltä on työ kaverini ostanut auton myös ja kaikki mennyt hienosti.
Olen jutellut ennen osto päätöstäni myös muiden ihmisten kanssa jotka ovat miehen palveluja käyttäneet ja kys. kaveri on aina hoitanut hommat viimesen päälle. :lol:
Laitahan kaverin yhteystiedot yv:llä, jos vaikka tulee käyttöä. :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !

Vielä tuosta ratista sen verran että sen kulumista ei oikein voi estää niinkuin muun sisätilan kulumista. Rattia vain on käänneltävä jolloin kitka kuluttaa sitä. Kaikissa tuota kulumaa on siis S typeissä. Niin kuin täällä jo todettiin ei ratin vaihtaminen oikein kannata hintansa puolesta (saako enää uusia kohtuuhintaan?), maalaus tai uudelleen verhoilu varmaan paras ratkaisu. Vilkaisin vielä autoa ja todella hienolt se näyttää kaikinpuolin ulkoa ja sisältä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Igor kirjoitti:
jakuaari äijä kirjoitti:En minä koukkua pidä pahana vaan mitä sillä on vedetty.
Itse kun olen Saksasta auton ostanut olen käyttänyt asiantuntijana miestä joka on asunut Saksassa n.20vuotta jolle raha maksetaan käteen.
Kaveri hoitaa auton kaikki paperi työt ja tietysti katsoo auton kunnon ja mitä muuta sovitaan .
Minä maksoin kys. palvelusta 500€.
Äijä vielä auttoi renkaiden ostossa käytiin viinakaupassa, kahvilla jne.
Tältä mieheltä on työ kaverini ostanut auton myös ja kaikki mennyt hienosti.
Olen jutellut ennen osto päätöstäni myös muiden ihmisten kanssa jotka ovat miehen palveluja käyttäneet ja kys. kaveri on aina hoitanut hommat viimesen päälle. :lol:
Laitahan kaverin yhteystiedot yv:llä, jos vaikka tulee käyttöä. :)
Menen Sunnuntaina työmaalle, laitan sulle yhteystiedot (työkaveri muistaa)
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sivuhuomiona ratin maalaaminen ja kunnostaminen lähes uudenveroiseksi on helppo ja halpa homma, etenkin jos kyse on mustasta ratista niin sen tekee vinyylimaalilla jota tuolla värillä löytyy helposti ja vesihiomapaperilla sitten pohjat, löytyy netistä vinkkejä kyllä tähän. Itsekin pitäisi ruskea ratti kunnostaa mutta ei ole vielä pahassa hapessa ollenkaan. Nämä kuluvat autossa kun autossa, ei yksinomaan jagessa.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
erwin
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:35 am

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja erwin »

Hei - minäkin käytän samaa aloitusta hyväkseni kun on samat suunnitelmat kuin aloittajalla. Mutta täällä kiinnostuksen kohteena on vuosimallin 2005-2006 2.7D S-type bensamallien sijaaan.

Nettiä on kaiveltu 24/7 koko kesäloman ajan :-) mutta pari asiaa on jäänyt mietityttämään:

- mitä talvipaketti pitää tarkalleen sisällään noissa vuosimalleissa? Pärjääkö ilman sitä (ok tyhmä kysymys)?
- entä Sport-paketti? Madaltuuko siinä auton maavara entisestään?
- minkä kokoiset talvirenkaat voi korkeimmillaan & kapeimmillaan laittaa Sport-paketilla olevaan autoon?
- pikkujuttu, mutta jos autossa on halogeenit niin onnistuuko polttimoiden vaihto kuinka helposti vai onko huoltokeikka?
- moottorinlämmittimen asennus, minkä tyyppinen se on ja kuinka paljon tulee maksamaan?

Entä mitä mieltä 2005 ja 2006 vuosimallien eroista, DPF taitaa tulla 2006-mallissa. Olen päätymässä sen takia 2005-malliseen - onko tämä perusteltua vai onko 2006-mallissa jotain muuta eroa edelliseen jonka takia sitä kannattaisi harkita?

Kiitos mahtavasta foorumista!
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Terve

Pienen hiljaiselon jälkeen voinen ylpeänä ilmoittaa, että Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive -02 (facelift) on hommattu.
Kilometrejä on autolla 114tkm ja Saksasta tulee. Toimitusaika ei ole vielä varmistunut.
TexPatille tiedoksi; Kyllä, väri on 'Jaguar Racing Green' :D

Muutamia kysymyksiä tähän kärkeen.

1. Mistä saisin suomenkielisen manuaalin?
2. Onko tämä oikeanlainen kissa puskurille?
http://www.ebay.co.uk/itm/271036208242? ... 173wt_1253
Linkki vie eBayn sivuille
3. Mistä kannattaisi katsella vanteita ja renkaita? Vai löytyisikö joltain myytäväksi ko. autoon sopivat vanteet?
4. Miten ajan saa kulumaan nopeasti, että saisi jo auton? :lol:
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Onnea auton omistajalle. Muutama vastaus, huom, subjektiivisia tietenkin.

1. Voi olla vaikea, jos et halua merkkiliikkeen hintoja maksaa, jos löytyy edes. Englanninkielinen sitä vastoin helpohko, eBay.uk.
2. Vaikuttaa oikealta.
3. Brittiosa Kotkassa on melko hyvä lähde. Voit laittaa ostoilmoituksen tännekin.
4. Niinpä.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jokinen13 kirjoitti:Terve

Pienen hiljaiselon jälkeen voinen ylpeänä ilmoittaa, että Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive -02 (facelift) on hommattu.
Kilometrejä on autolla 114tkm ja Saksasta tulee. Toimitusaika ei ole vielä varmistunut.
TexPatille tiedoksi; Kyllä, väri on 'Jaguar Racing Green' :D

Muutamia kysymyksiä tähän kärkeen.

1. Mistä saisin suomenkielisen manuaalin?
2. Onko tämä oikeanlainen kissa puskurille?
http://www.ebay.co.uk/itm/271036208242? ... 173wt_1253
Linkki vie eBayn sivuille
3. Mistä kannattaisi katsella vanteita ja renkaita? Vai löytyisikö joltain myytäväksi ko. autoon sopivat vanteet?
4. Miten ajan saa kulumaan nopeasti, että saisi jo auton? :lol:
Tervehdys !

1. Laita yv sähköpostisi niin lähetän sinulle englannin kielisen joka hyvin selkeä. En tiedä onko suomeksi kenelläkään täällä ?
2. Hyvä on kissä- myös kullattuna tarjolla ebaysta jos haluaa erottua oikein..
3. Katso myydään osastolta täältä foorumista jos alkuperäisiä halajat. Ebaysta löytyy myös hyvin käytettyjä ja uusia esim "jaguar s type wheels". Itse tilasin täältä ei originaaleja aika halvalla mielestäni kun vertaa suomen hintoihin http://www.tyremate.com/. Tämän etu että tulee varmasti priimaa. Tietysti googlettamalla löytyy tietysti paljon vastaavaa.
4. Ostat valmiksi jos ei jo ole http://www.shinearama.co.uk/ "oikeita" autonhoitotuoteita kissan hoitoon suomen olosuhteisiin halvalla- suomen hintoihin.
Luet manuaalin pariin otteeseen.

Ostat http://www.elekma.com/e-skanneri_obd2_p ... mAodZ0MAFg jotta ei tarvitse maksaa liikkeiden riistohintoja a`40-70 euroakerta jos lamppu syttyy.

Luet seuraavat: http://repairpal.com/jaguar-scheduled-maintenance ja http://www.robisonservice.com/servicede ... asp#group4 ja selvität onko nämä tehty ja milloin- jos ei tehty niin eikun vaihtamaan tai tarkastamaan.

Näillä se aika vähän paremmin kuluu, mutta ei tohon oikeasti auta mikään- on kärsittävä vaan ja odotella !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Tuolta ainakin saa ostettua Jaguaarin manuaaleja;

http://www.jaguarliterature.com/

Laitoin 'kissaeläin' sulle inboxiin mailiosoitteeni.
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Onnittelut "uuden" auton odottajalle!

Niin ja varin valintakin meni lopulta oikein! ;)

Ei muuta kuin kilometreja kissaan ja naatiskelemaan jopa liikenneruuhkista joita vaitetaan jossakin pain Suomea esiintyvan.
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja mikki »

Juu, onnea vain.
Uutta makeeta autoa odottavan aika on erityisen piiiiiitkä!

3. On sopivat vanteet myydään-palstalla. 17'' ja niillä renkaatkin joilla voi ajaa kunnes päättää ostaa paremman sarjan.
Kuvia löytyy kun annat emailisi. ( mikki@kolumbus.fi )
Tai ne käy tosi hyvin talvirenkaille!
4. Ota pikalainoja kirjastosta, siten aika menee äkkiä kun koko ajan saa olla palauttamassa peläten myöhästymismaksuja!

M
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TePe »

Hieno löytö, onnea! Toivottavasti antaa paljon mukavia ja ongelmattomia kilometrejä.

Kohdassa 3 komppaan Kissaeläintä: Tyrematesta on tullut tilattua useampikin rengassarja ja nytkin on yhdet tulossa. Tuolta löytää usein hieman erikoisempia kokoja todella edullisesti. Hintojen lisäksi hienoa on se, että renkaat toimitetaan halutessasi suoraan asennusliikkeeseen, joka laittaa ne alle todella edulliseen kumppanihintaan.
Jos vanteiden kanssa ei ole kiire, niin kannattaa laittaa nettivaraosa.com:iin hakuvahti sopivan kokoisille vanteille. Jakohan on yleinen, ja alle mahtuu myös alkuperästä pienemmällä ET:llä olevat vanteet, joten valikoimaa pitäisi löytyä.

Neloskohtaan voisin suositella ebay:ta. Siellä saa aikaa (ja rahaa) palamaan, kun selailee ja tilailee kaikkea enemmän tai vähemmän tarpeellista uutta autoa varten. :D
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Aivan loistavaa onneksi olkoon!
Olen itsekkin hankkimassa juuri samanlaista autoo siis myös värin osalta.
Kun veropäätös tulee niin kerrotko paljonko sait antaa yhteiseen kassaan :D
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

jakuaari äijä kirjoitti:Aivan loistavaa onneksi olkoon!
Olen itsekkin hankkimassa juuri samanlaista autoo siis myös värin osalta.
Kun veropäätös tulee niin kerrotko paljonko sait antaa yhteiseen kassaan :D
Kiitos, kiitos. Kärsimättömänä tässä autoa odotellaan.

Itse asiassa vero on erittäin helppo laskea tullin Mahti-järjestelmässä. 2002 s-typen kerroin tuolla koneella ja kilometreillä (114tkm) on 0,435.
Muistaakseni ko. auton yleinen myyntihinta (järjestelmän mukaan) on n. 10.960€

Joten, 10.960€ x 0,435 = 4.768€

Sitä en sitten tiedä, että mistä tuo "yleinen myyntihinta" Mahti-järjestelmässä määräytyy, mutta sen mukaan tuo vero lasketaan. Jos tuollaisen olisi saanut Suomesta tuohon hintaan, niin eipä noita siinä tapauksessa Saksasta kannattaisi paljon roudata...
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jokinen13 kirjoitti:Terve

Pienen hiljaiselon jälkeen voinen ylpeänä ilmoittaa, että Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive -02 (facelift) on hommattu.
Kilometrejä on autolla 114tkm ja Saksasta tulee. Toimitusaika ei ole vielä varmistunut.
TexPatille tiedoksi; Kyllä, väri on 'Jaguar Racing Green' :D

Muutamia kysymyksiä tähän kärkeen.

1. Mistä saisin suomenkielisen manuaalin?
2. Onko tämä oikeanlainen kissa puskurille?
http://www.ebay.co.uk/itm/271036208242? ... 173wt_1253
Linkki vie eBayn sivuille
3. Mistä kannattaisi katsella vanteita ja renkaita? Vai löytyisikö joltain myytäväksi ko. autoon sopivat vanteet?
4. Miten ajan saa kulumaan nopeasti, että saisi jo auton? :lol:
Onnea hienolle autolle ja värille ;)
Sattui silmään että jollain on samat vanteet myynnissä kun meikäläisen X:ssä ja noissahan taitaa olla sama vannejako että jos 17" on mielestäsi hyvä koko niin nuo näyttävät musta aika hyviltä ainakin X:ssä, jos nämä ovat pelkät vanteet niin roima on ylihinta kun vannetukku.com:ista saa samaan hintaan ellei parikymppiä alle mutta aina kannattaa tarjota, ja miettiä muutenkin kannattaako esim käytettyjä renkaita ostaa kun oma pakettini vannetukussa maksoi noin 1200-1300 euroa toimitettuna Nokian Z G2 renkailla, pienenä varoituksena tosin että heillä apinat.tjsp eläimet hoitaa tasapainoituksen eli kannattaa tilaa johonkin liikkeeseen joka paketin kasaa jos haluaa että on hyvin tehty.
viewtopic.php?f=4&t=4710
Tuossa siis myyntitopikki ja tästä linkistä kuva X:n alla olevista kiekoista:http://i10.aijaa.com/b/00346/10756652.jpg
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Ihan muuten mielenkiinnosta;
Mitä bensaa syötätte kissalle? (Diesel miehet älkööt vaivaituko :lol: )

Eli 95 vai 98. Tai siis E5 vai E10?

Itse muistelen, että aloitin Audiini laittamaan 98:a kun huomasin, että alakierroksille tuli mielestäni lisää vääntöä...
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Igor »

Mitään eroa en ole omassani huomannut 95E10 ja 98E5 välillä kulutuksessa tai kulussa. Ahtimen hihnapyörän päivityksen jälkeen olen tosin käyttänyt pääasiassa 98:ia.
Oli joskus: X308 XJR
TapioR
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 9:03 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja TapioR »

Kisulit syö kiltisti 95E10 bensaa. :|
Tapio

Suzuki Swift 1.2 VVT Hot Chili 5D 5MT '12 Silky Silver Metallic 2
EX- Jaguar XJ8 Executive 3.2 '98 Amaranth Pearl
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moi,

Myöskään meidän 3.2L vaparissa ei mitään eroa ole havaittu, silti olen välillä laittanut huvikseni 98:a.
Tankkasinhan vuosia aivan turhaan 98:a, kun olin lukenut ohjekirjaa väärin! Onneksi Köpi korjasi! :D

Mutta vanhuksiin menee vaan 98:a ja pienkonebensaa! (säilytykseen)

Jaguarin oman ilmoituksen mukaan taisi olla ainakin kaikki 1990-luvulla ja sen jälkeen valmistetut ok 95E10.
Luin tuossa muuten pula-ajan kirjallisuutta ja hauskasti kävi ilmi, että 1940 SS Jaguar 1 1/2 Litreen sekä sama vekotin sodan jälkeen, vuoden 1946 ohjekirjan mukaan nimenomaan vaatii alkoholipitoista bensaa:

"All Engines are Tuned on Ethyl Petrol. It is important that Ethyl Petrol or Alcohol mixture is used at all times – if, however, neither of these fuels are obtainable, No. 1 Petrol or Benzole Mixture may be used temporarily, but the use of these fuels other than as recommended must not be persisted in, or excessive pinking will result."

:P

Tuli mieleen Jag-lovers-toverin kertomaa ollessaan toisen maailmansodan jälkeen Ranskassa USA:n miehitysvyöhykkeellä, oli maanviljelijä yrittänyt vaihtaa tonkallista calvdosia bensaan jenkkisotilaiden kanssa. Kun eivät suostuneet, oli kironnut ranskalaiseen tyyliin, kaatanut calvadosin autonsa tankkiin ja ajnut tiehensä! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Jaahas, päivitetäänpä hieman tilannetietoa tännekin.

noin 50km S-typellä takana ja sanoisko näin: Onhan se komiaa 8)

Varsin pedantti on Saksan herrasmies ollut, joka auton on ennen omistanut. Kaikki laskut ja kuitit nätisti muovitaskussa.

Pieni huomio, että tässäkin yksilössä rattia kun kääntelee hitaassa nopeudessa, niin kuuluu sellaista pientä konemaista "vinkunaa". Hieman vaikea selittää, mutta kuulee selvästi jos haluaa kuulla. Tällaiseen törmäsin eräällä koeajolla. Kenelläkään tietoa asiasta?

112tkm huolto tilattu Triangle motorista. Mukavia kavereita eikä huollon hinnat todellakaan mitään päätähuimaavia. Vertaan Audin huoltoon, kun siitä on kokemusta...valitettavasti myös tulevaisuudessa :cry:

Laitan muutaman kuvan, kunhan olen saanut vähän vahaa pintaan. Ensin pitää lukea tosin pesukintaasta auton pesun A-B-C... :P
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tässä voisi olla ratkaisu vinkunaan jos siellä jotain kulumaa joka aiheuttaa ääntä. http://www.rvs.fi/products/page14.html. Itsellä vielä postissa paketti moottoriin ja ohjaustehostimeen ja viikonloppuna sisään aineet.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Alibaba
Viestit: 117
Liittynyt: To Elo 05, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Täältä saattaa myös löytyä apua ohjauksen vinkunaan ja muihin tyyppivikoihin. Linkin takaa löytyy kokoelma S-Typen service bulletin dokumenttejä:

http://jim.customer.netspace.net.au/jaguar_s.htm

Power steering squeaking repair procedure - nimisestä ohjeesta saattaisi löytyä jotakin apua.
     - Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !

Tässä voisi olla ratkaisu vinkunaan jos siellä jotain kulumaa joka aiheuttaa ääntä. http://www.rvs.fi/products/page14.html. Itsellä vielä postissa paketti moottoriin ja ohjaustehostimeen ja viikonloppuna sisään aineet.
Kiitos tiedoista!

Voitko kissaeläin "raportoida" miten homma onnistui ja lähtikö ääni pois, kun olet työn saanut tehtyä?

Onko kyseessä kriittinen ongelma, joka pitäisi hoitaa/hoidattaa ASAP?
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Rapottoin jos tulee jotain esille. Ei varsinaisia ongelmia omassani ole. Tuo RVS käsitely on tässä tapauksessa ennaltaehkäisevää käsittelyä. aitanaineen moottoriin ja ohjaustehostimeen nyt ja vaihteisto ja perä saa kevväämmällä. Kysy ammattilaisilta tuosta narinasta että mistä se voisi johtua niin saat tietoa tuosta aiheuttajasta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

Tjoo, juttelin tuosta aiheesta Triangle motorin huoltomiehen kanssa puhelimessa. Kerroin erikoisesta äänestä ohjauksessa ja hän tiesi heti mistä on kyse. Tehdään kuulemma hyvin usein juuri S-typeen. Kyseessä ns. tyyppivika. En puhelimessa sen suuremmin sen aiheuttajaa kysellyt, kun tiistaina olen menossa paikanpäälle, mutta jotain ainetta sinne kuulemma laitetaan pullollinen (maksaa Trianglessa n. 20€), niin homma korjaantuu.

Muu huomio. Ajotieturin ns. keskikulutus on melko hupaisaa katseltavaa. Nollasin nimittäin trip-mittarin kun sain auton ajoon ja oikeastaan pelkkää kaupunkiajoa alla nyt noin 100km. Kun ajotieturista laittaa "hetkellisen kulutuksen" päälle ja pysähtyy liikennevaloihin, niin mittari nousee 99L/100km. Eli maksimiin. No ajattelin, että eihän se tuota varmaan laske keskikulutukseen mukaan, mutta toisin kävi. Nollasin eilen uudelleen tripin ja lähdin ajelemaan, niin liikennevaloista tai siis seisahtumisesta aiheutunut "suuri kulutus" lasketaan mukaan keskikulutukseen.
Eli jos ajaa pelkästään kaupungissa, niin eihän se keskikulutus ole mitenkään paikkaansapitävää dataa, kun se laskee myös tämän pysähdykissä olevan ajan mukaan.

Vielä tarkennuksena. Nollasin tripin ja ajoin noin 400m, jonka aikana pysähdyin 3 kertaa liikennevaloihin. Ajon aikana katsoin, että hetkellinen bensankulutus nousi max 33L/100km (lähinnä kiihdyttäessä). Kiihdytyksen jälkeen hetkellinen kulutus laski n. 12L/100 ja sitten taas seisomista liikennevaloissa. Katsoin keskikulutusta ja tulos 64L/100km :lol:

Ei paha näillä bensanhinnoilla 8)
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tuo 99,9 litraa on jo hauskuuttanut aiemminkin. En tiedä miksi tuo on noin. Onneksi ei kuitenkaan vie tuon verran :wink: Toki tuo keskikulutuksen laskemiseen vaikuttaa aika häiritsevästi. En itse seuraa muuten keskikulutusta kun joskus testimielessä siten että kun tulee pidempi pysähdyksetön ajelu motarila niin saatan katsoa kulutusta että on motti kunnossa. Monet ovat kyselleet ja kauhistelleet kulutusta ja päivitelleet sitä-itse olen vastannut että se ei syö bensaa enempää kuin tarvitsee. Ei näitä autoja todellakaan ole ostettu polttoainetalouden ehdoilla ..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jokinen13
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 1:13 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: S type harkinnassa ja hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jokinen13 »

kissaeläin kirjoitti: Ei näitä autoja todellakaan ole ostettu polttoainetalouden ehdoilla ..
Aamen.
Eilen illalla ajelin stypen autopesun pihaan (menee buunattavaksi). Katsoin keskikulutusta 13.2L/100. Laitoin Sportti-moodin päälle ja painoin lisää kaasua. Tuumailin vaan, että onneksi sitä menovettä saa vielä asemilta 8)
S-Type -02 3.0 V6
Racing green
Vastaa Viestiin