Tammikuun loppupuolella rouva eräänä iltapäivänä vahingossa kysymään "mitä maksaisi neliveto, kun noi naapurit pääsee aina helposti tosta kotipihasta mäen ylös". Tämähän vinksahti päässäni avoimeksi valtakirjaksi ostaa toiseksi nelivetoauto. Lokakuussa tuli pihaan MG4 ja vuosia sitten jo totesin etten osta enää ikinä yhtään polttomoottoriautoa.
Avoimen valtakirjan myötä mobile.de auki ja selaamaan, hemmetti nuo I-Pacethan alkaa olemaan jo halvimmat karvan päältä 20k.
Yhden illan intensiivisen selailun jälkeen oli muutama auto kiikarissa etenkin Hollannissa ja vähän tarjoustakin tein, mutta outoa väkeä ovat puukenkämaassa, kun eivät muutamaa sataa tingi.
Tunnen automallin varsin hyvin, kun noita on perheessä ollut muutama kappale.
Lopulta eräs harmaa HSE valikoitui kohteeksi, vaikka sen hinnassa oli monenlaisia määritelmiä. Ajatukset adaptiivisen vakkarin pakollisuudesta siirtyi HSE:n ilma-alustaan.
Aluksi oltiin melkein kolmessakympissä, sitten markkinoitiin verollisena verottomana hinnalla ja lopulta auto olikin marginaaliverollinen. 74tkm ajettu ja renkaatkin oli kerran jo vaihdettu, joten tehtiin tulppaaninpurijoiden kanssa kaupat.
Päivähän oli tässä vaiheessa 29.1 eli vain muutama kuukausi sitten

Autossa piti olla vain pienenpieni latausvika, eli type2 lukitussolenoidi ja yhteistyökumppani korjaisi sen ihan heti ensi viikolla, jolloin auto saataisiin Suomeen helmikuun puoleen väliin. Rahditukset Hollannin päässä oli jo napin painallusta odottamassa, mutta sitten alkoi takuta.
Alussa ei naurattanut, kun kuume oli kova, mutta tässähän tämä on laantunut ja vähän naurattaa.
8.2 tuli tieto että auton pitää mennä Jaguarille ja aika tutkintaan oli 20.2.
Raportti tuli 21.2 että autossa menee vaihtoon BCCM ja autoliikkeelle tuli 4,5k€ remontti..
Välissä käytiin lomallakin ja tuli kuvan kera että auto on nyt noudettavissa. Tietenkin tässä samassa yhteydessä lumipallo pyöri ja kommunisti-mafioosojen lakot jätti Irmaliisan tuonne seisomaan. Eilinen ilmoitus laivojen liikkumisesta ei vielä mahdollistanut auton saantia tänne ensi viikolle, mutta 18.4 pitäisi päästä tämä korkkaamaan n. 3kk ostosta. Incontrol saatiin eilen pinnalle, joten pystyy auttavasti auton liikehdintöjä seuraamaan sitäkin kautta.
Talvirenkaatkin tuli hätäpäissä hommattua, mutta kyllähän niitä seuraavana talvena sitten tarvitsee. Tämä auto on H484 -kampanjassa, josta tietoa tulennee myöhemmin. Toivotaan että myös Euroopassa tehdään samat temput kuin jenkeissä, eli ajoakut vaihdetaan täysin uusiin.
Yksivaihelataus vähän mietitytti alussa, mutta kun toinen auto lataa kolmesta vaiheesta voidaan tarvittaessa vaihdella autoja varaustilanteen mukaan. Latausinfraakin kotona tekisi mieli päivittää ns. kerralla, mutta vielä en ole lopullista päätöstä saanut tehtyä ja mennään tuolla tällä hetkellä n. 13A per vaihe mahdollistavalla ratkaisulla.
