EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Onko esim. egr-poisto ohjelmoinnista ollut kenellekään haittaa kun autoa on ollut vaihtamassa? Eli onko mahdollista ettei kauppias pidä siitä että moisia muutoksia vaihdoissa on tehty.
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Minulla kanssa on auto aina kelvannut vaihtoon egr- venttiilin ohjelmoinnin jälkeen. Ei ole koskaan autoliikkeessä nyrpistelleet.
Jaguar x- type 2,0 D vm.2004
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Kertokaa nyt yhdelle hönölle onko tuon EGR:n poistamisesta hyötyä ja jos on niin mitä hyötyä?.. siis minulle.Justus kirjoitti:Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Säästät loppujen lopuksi rahaa kun et joudu rikkinäisiä EGR:iä uusimaan eikä myöskään aiheudu lisäkustannuksia EGR:n aiheuttamista karstoittumisista.Jaeger kirjoitti:Kertokaa nyt yhdelle hönölle onko tuon EGR:n poistamisesta hyötyä ja jos on niin mitä hyötyä?.. siis minulle.Justus kirjoitti:Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- Eugene V. Craddock
- Viestit: 147
- Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
- Paikkakunta: Mariefors
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Ohjelmointi tarvitaan, koska huomaa pakokaasun virtauksen puuttuvan ja sytyttää vikavalon.Eugene V. Craddock kirjoitti:Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Jos on tarpeeksi vanha X-Type tuolla 2l dieselillä, eli egr toimii vain alipaineella, ei tarvitse mitään ohjelmointia. Egr auki ja kunnon pellistä laippa väliin ja vielä nippusiteellä alipaineletku littiin niin se on siinä.
Aikoinaan omassa X-Type dieselissä (2004) tuon tein, eikä ollut mitään ongelmia.
Jos mennään uudempiin, ja muistaakseni myös se isompi 2.2l diesel, niissä on sähköisesti ohjattu egr, ja jos sen tulppaa 100%:sti niin vikavalon saa päälle. Sitten pitää ohjelmoida. Muistaakseni Briteissä myytiin näihin uudempiin sekä 2.2l dieseliin egr blanking platea, jossa oli pieni reikä keskellä: se antoi juuri sen verran painetta läpi että egr:n tulppaus ilman ohjelmointia ei antanut vikakoodia.
Itse EGR:n ja DPF:n poiston hintaan vaikutus on pitkälti kiinni autoliikkeestä mihin pirssiä on lykkäämässä. Niin, ja siitä että mainitseeko asiasta kun kauppoja on tekemässä. Jos poistot on tehty asiallisesti ja hyvin, sen kanssa ei ole mitään ongelmaa katsastuksissa eikä muissa. Edellisen auton Volvo V50 d5:sen käytin dpf:n ja egr:n poistossa. Voimaa tuli lisää, ja yksi tonniluokan remonttikohde poistui listalta. Ja mikä parasta, katsastusmiehetkin totesivat aina että "Kunnossa on kun meni ekalla polkaisulla savutustestistä läpi".
Aikoinaan omassa X-Type dieselissä (2004) tuon tein, eikä ollut mitään ongelmia.
Jos mennään uudempiin, ja muistaakseni myös se isompi 2.2l diesel, niissä on sähköisesti ohjattu egr, ja jos sen tulppaa 100%:sti niin vikavalon saa päälle. Sitten pitää ohjelmoida. Muistaakseni Briteissä myytiin näihin uudempiin sekä 2.2l dieseliin egr blanking platea, jossa oli pieni reikä keskellä: se antoi juuri sen verran painetta läpi että egr:n tulppaus ilman ohjelmointia ei antanut vikakoodia.
Itse EGR:n ja DPF:n poiston hintaan vaikutus on pitkälti kiinni autoliikkeestä mihin pirssiä on lykkäämässä. Niin, ja siitä että mainitseeko asiasta kun kauppoja on tekemässä. Jos poistot on tehty asiallisesti ja hyvin, sen kanssa ei ole mitään ongelmaa katsastuksissa eikä muissa. Edellisen auton Volvo V50 d5:sen käytin dpf:n ja egr:n poistossa. Voimaa tuli lisää, ja yksi tonniluokan remonttikohde poistui listalta. Ja mikä parasta, katsastusmiehetkin totesivat aina että "Kunnossa on kun meni ekalla polkaisulla savutustestistä läpi".
Eugene V. Craddock kirjoitti:Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin
Juu totta, nämä vanhemmat ei vikavaloja polttele jos EGR:n tulppaa, mutta ohjelmoinnilla tehdään muutakin kuin sammutetaan vain tietyt vikakoodit. EGR:n kautta kun sylinteritäytöstä ei enää tapahdu niin korvaava tavara otetaan turbon kautta. Näin ollen turbon kautta kulkeva ilmamäärä kasvaa ja saa aikaan siipien turhaa kierrosnopeuden kasvua osakaasulla ja näin sen elinikä pienenee. EGR tulppauksen jälkeen moni on varmasti kuullut kun turbo ”vinkuu” tai ”pöhisee” enemmän, tästä on siis silloin kysymys ja kun pääsääntöisesti ajetaan sillä osakaasulla niin turhaa sitä turboa on rasittaa. Ohjelmoinnilla ei siis tapeta pelkkiä vikakoodeja vaan myös säädetään turbon siipiä ottaen huomioon turbon kautta kulkeva kasvanut ilmamäärä, kun se ohjelmointi tehdään oikein.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096