Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Elikkäs tuossa lohkolämmittimen asennuksessa pestiin moottoria pajalla. Hyvin ammatilaisten toimesta piti kuivailla mutta en tiedä tuliko siitä vai sattumaa mutta sen jälkeen alkoi nykimään ja vikavalo syttyi. Vai onko jotain särkynyt vahingossa.
BT-lukijalla katsottiin että 6-pytyn misfire. Tuossa ajelin ja välillä röpöttää kun antaa happea ja välillä ei. Kuivailla olen koittanut mutta pakkasta on paljon niin vaatis lämpimän tallin jos vaikka käyttäs akkua ja puolaa irti.

Onko vika nyt suht varmasti tuo ko. pyty puola? Pitää vielä käyttää samalla pajalla niin lukevat kunnon laitteilla.

2000 3.0 V6 S-type
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Ennen uusien osien hankintaa kannattaa ekana zekata ettei tulpan koloihin ole päässyt vettä, etenkin toi 6 sylinteri. Ei olis yllätys koska pesuhommia on juuri tehty.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Jykkepoika kirjoitti:Ennen uusien osien hankintaa kannattaa ekana zekata ettei tulpan koloihin ole päässyt vettä, etenkin toi 6 sylinteri. Ei olis yllätys koska pesuhommia on juuri tehty.
Joo niin vois tehä. Kattelin tuossa mutta pihalla niin pakkanen että jäi irroittamatta. Sikäli voi olla että pätkii tuolleen lämpimänä niin vois vaihtaakin kun ei kallis. Nyt kuulostanut toimivan paremmin kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin ja koeajelin vähän kuumaksi. Pienä nykimistä välillä.

Nyt vain toinen failure ilmaantui heti. Paisarin säiliö taitaa vuotaa. Tippuu sinne kuskin puolelle nestettä ja mitä kattelin videoita niin just tuo on. Lisäsin nestettä sinne ja vissiin tyyppivika sekin. Mietin tuossa että olisko nesteen pakkasenkesto ollu huono ja halkaissut lisää haprastunutta säiliötä. Mutta pikkuvikoja onneksi nämä ja hieno auto. Kone ja laatikko kuulostaa olevan hyvässä tikissä ja kaikki huollot tehty ajallaan.
Tilaan nuo sinne pajalle ja vaihdatan säiliön sekä puolan.
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja AVRO »

ukkometso kirjoitti:
Jykkepoika kirjoitti:Ennen uusien osien hankintaa kannattaa ekana zekata ettei tulpan koloihin ole päässyt vettä, etenkin toi 6 sylinteri. Ei olis yllätys koska pesuhommia on juuri tehty.
Joo niin vois tehä. Kattelin tuossa mutta pihalla niin pakkanen että jäi irroittamatta. Sikäli voi olla että pätkii tuolleen lämpimänä niin vois vaihtaakin kun ei kallis. Nyt kuulostanut toimivan paremmin kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin ja koeajelin vähän kuumaksi. Pienä nykimistä välillä.

Nyt vain toinen failure ilmaantui heti. Paisarin säiliö taitaa vuotaa. Tippuu sinne kuskin puolelle nestettä ja mitä kattelin videoita niin just tuo on. Lisäsin nestettä sinne ja vissiin tyyppivika sekin. Mietin tuossa että olisko nesteen pakkasenkesto ollu huono ja halkaissut lisää haprastunutta säiliötä. Mutta pikkuvikoja onneksi nämä ja hieno auto. Kone ja laatikko kuulostaa olevan hyvässä tikissä ja kaikki huollot tehty ajallaan.
Tilaan nuo sinne pajalle ja vaihdatan säiliön sekä puolan.
Onko tietoa puolien iästä? Ite vaihtaisin kaikki 6kpl kun kerran aukaistaan, ja näin tein taannoiseen omaani. (oli misfire mutta en katellut koodeja vaan vaihdoin tulpat ja kaikki puolat)
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

AVRO kirjoitti:
ukkometso kirjoitti:
Jykkepoika kirjoitti:Ennen uusien osien hankintaa kannattaa ekana zekata ettei tulpan koloihin ole päässyt vettä, etenkin toi 6 sylinteri. Ei olis yllätys koska pesuhommia on juuri tehty.
Joo niin vois tehä. Kattelin tuossa mutta pihalla niin pakkanen että jäi irroittamatta. Sikäli voi olla että pätkii tuolleen lämpimänä niin vois vaihtaakin kun ei kallis. Nyt kuulostanut toimivan paremmin kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin ja koeajelin vähän kuumaksi. Pienä nykimistä välillä.

Nyt vain toinen failure ilmaantui heti. Paisarin säiliö taitaa vuotaa. Tippuu sinne kuskin puolelle nestettä ja mitä kattelin videoita niin just tuo on. Lisäsin nestettä sinne ja vissiin tyyppivika sekin. Mietin tuossa että olisko nesteen pakkasenkesto ollu huono ja halkaissut lisää haprastunutta säiliötä. Mutta pikkuvikoja onneksi nämä ja hieno auto. Kone ja laatikko kuulostaa olevan hyvässä tikissä ja kaikki huollot tehty ajallaan.
Tilaan nuo sinne pajalle ja vaihdatan säiliön sekä puolan.
Onko tietoa puolien iästä? Ite vaihtaisin kaikki 6kpl kun kerran aukaistaan, ja näin tein taannoiseen omaani. (oli misfire mutta en katellut koodeja vaan vaihdoin tulpat ja kaikki puolat)
Huoltikirjan mukaan osa on jo vaihdettu ainakin sille vaikeammalle puolelle. Tuotakin mietin että pitäskö vaihdattaa heti tuosta nuo kaikki 3 helpoimmalla paikalla missä tuo 6 cyl. Onko tuosta mitään haittaa jos vaihtaa vain toisen puolen 3 pyttyyn uudet tulpat ja puolat?
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Pikku päivitystä tähän. Koko ajan parantunut käynti ja tuossa mitä käytin lämpimäksi ja ajelin pikkumutkaa niin toimi täysin. Eli lienee ollu se kosteus vikana. Ihan vähän ehkä paikallaan ärpyää kierrosten kanssa jos lyö lämää tyhjäkäynniltä niin ajattelin vaihtaa ainakin nuo puolat varulta kun ei niin kallis osa.
Paisarin kanssa samalla vaihdatan nuo. Sen nestevuodon kanssa on varmaan käynyt niin, että paisarissa jossain ylempänä se halkeama ja siksi ei vuotanut aiemmin. Nyt kun letkulämmitin laitettiin ja vaihdettiin nesteet/täytettiin täyteen säiliö niin alkoi siitä ylempää halkeamasta vuotamaan.
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Olipas hinnat marmorilla. Ei kuulemma tahdo saada kyseisen korjaamon tukkurilta niin merkkiliike ainut. Puola kuulemma sitä kautta 100€ ja paisari 280€. Netistä lipsautin tilaten, puolat parikymppiä/kpl ja paisari alle satasen. Hyvin toiminut edelleen.
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

No eihän se mennytkään kuten elokuvissa. Osat tuli mutta näyttäisi kovasti, että on väärän mallin paisari.
Rekisterillä hain osat ja tämä tuli: https://www.autodoc.fi/blue-print/7981464

Mitä äkkiä katselin niin mallin pitäisikin olla tämän näköinen? https://www.jagbits.com/product/C2C34318.html
Ja käsittääkseni juurikin tämä koodi: JAGUAR S TYPE EXPANSION TANK C2C34318

Tuossa on joku juttu ilmeisesti että malli muuttuu ja VIN-numero on tässä avainasemassa. Pitää vielä tutkia tarkemmin tuossa ja varmistaa malli. On vain muovin alla ettei oikein näe.
Kyllähän tuon palauttamaan pystyy ja ebaysta löytyy satasen hintaan tuo toinen mutta oma hommansa. Tuota toisen mallista ei tällä toimittajalla ole.

Onko kukaan muu tehnyt tämmöistä vaihtoa ja törmännyt samaan?
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Jatketaanpa tätä tarinaa. Oikea pönttö on tosiaankin sitten vastaava mitä Lincolnissa ja USA-fordieissa. Dormanin mukaan käytetty 02-05 Thunderbirdissä ja 00-06 Lincoln LS:ssä.

Tuo minulle tullut malli lienee jossain vaiheessa vaihtunut varmaankin tuon haurastumisen takia. Tilasin vanhasta tutusta rockautosta kun noita jenkkejä on ollut. Kokonaista 27€ korkkineen oli hintaa. Pari kymppiä Fedexit ja jotai tulleja tietty.

Tuo väärä on nyt lähdössä palautukseen. Jos joku foorumilainen sattuu tarvitsemaan niin laittakaa ihmeessä infoa. Tuosta saa sopuhintaan niin säästyy vaivalta. Ens viikolla laitan postiin.
Eli tämä malli.
https://www.autodoc.fi/blue-print/7981464
ukkometso
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:06 pm

Re: Nykiminen alakierroksilla ja misfire 6cyl

Viesti Kirjoittaja ukkometso »

Pönttö lähti palautukseen ja ennen kun suomen posti on saanut edes lähelle keski-eurooppaa lähetyksen niin usan rock-auton tuote on jo huomenna kotiovella FedExin toimesta. Oli aika suolainen kyyti kyllä kun 30€ postikulut. Jenkeistä halvempi tänne. Kyllä tämä tästä.

Tuossa noita puolia arponut. Kävi sattuneesta syystä silleen että en tilannut koko settiä vaan osan nyt enshätään. Ihan varmuuden vuoksi.
Osa erinäköisiä niin jostain syystä noita ei ole aiemmin kerralla vaihdettu Osaako joku sanoa onko kuvan tuotetarralla varustettu alkuperäinen? Osassa ei tuota tarraa ole ja kiiltävämpiä niin olisikohan juurikin ne jo kertaalleen vaihdettu tavikeosana? Harmi kun ei ole tarkkaan mainittu mitkä kaikki vaihdettu ja ylipäätään ei kaikkia kerralla.

https://www.newmiltonautoparts.com/jagu ... 7622-p.asp
Vastaa Viestiin