Poistan EGR-venttiilin ja samalla EGR:n vesikierto ohitetaan. Jäljelle jää vesikierto moottori-kaasuläppäkotelo-moottori(ahtimen alle). Alunperinhän kierto on moottori-EGR-kaasuläppäkotelo-moottori(ahtimen alle).
Aloin pähkäilemään, että tarvitaanko vesikiertoa enää ollenkaan kaasuläppäkotelon kautta eli mikä sen merkitys on? EGR-venttiiliä vesikierto jäähdytti, mutta nyt ei tätä tarvita.
Onko kyseessä kaasuläppäkotelon lämmitys vai mikä mahtaa olla ajatus?
Kaasuläppäkotelon vesikierron merkitys - onko sitä?
Kaasuläppäkotelon vesikierron merkitys - onko sitä?
S-type R -05
Re: Kaasuläppäkotelon vesikierron merkitys - onko sitä?
Sen ajatus on kaasuläppäkotelon lämmitys eli huurteen poisto nollakeleissä. Ehkä myös vähä lämpimämmässäkin. Pakokaasun jäähdytys ennen egr toimii myös toisinpäin eli lämmittää vettä kylmänä. Jättäisin ehkäpä lämmityksen kaasuläpälle. Jos vain kesäauto niin sitten ei varmaankaan merkitystä. Toki kokeilemalla selviää.
XJR -00.