Sivu 1/1

Renkaan pulttien kromisuojat

Lähetetty: Su Huhti 18, 2021 6:28 pm
Kirjoittaja ukkometso
Elikkäs tämmöinen pikakysymys kun tuli renkaanvaihto eka kertaa ajankohtaiseksi.
Miten nuo pulttien kromisuojat lähtee irti? Katselin että on olemassa joku tietty spesiaali työkalu hylsy mutta ei tähän hätään ole saatavilla. Saako nuo jollakin kikalla irti ilman?
Dodgessa aikoinaan oli vastaavat mutta ne lähti ihan pihdeillä irti. Noissa tuntuu olevan joku lukitus tms ei lähde millään pihdeillä kun ennen lipeää ote.

Re: Renkaan pulttien kromisuojat

Lähetetty: Su Huhti 18, 2021 6:41 pm
Kirjoittaja Reke63
Hei, ei ne lähde irti, se mutteri on sellainen kakskerros rakenteinen. Tarvii vaan normi avaimella käännellä auki, alku varovasti, vanhemmat mutterit saattaa alkaa pyöriin tyhjää ja sitten ei auta muu kun halkaista se päälimmäinen kerros.

Re: Renkaan pulttien kromisuojat

Lähetetty: Su Huhti 18, 2021 6:51 pm
Kirjoittaja ukkometso
Reke63 kirjoitti:Hei, ei ne lähde irti, se mutteri on sellainen kakskerros rakenteinen. Tarvii vaan normi avaimella käännellä auki, alku varovasti, vanhemmat mutterit saattaa alkaa pyöriin tyhjää ja sitten ei auta muu kun halkaista se päälimmäinen kerros.
Kiitoksia infosta. Ihmettelinkin että millaiset nuo pultit lienee. Pitää kokeilla työpaikan hallilla kunnon hylsyllä. Itsellä nimittäin on näköjään vararengas mutta tunkit ja rengasraudat on jääneet perinteisesti jollekin vaihdossa. Jos hommaisi paikkapullon tilalle, ja vararengas pois, kompura minulla onkin jo ennestään.

Re: Renkaan pulttien kromisuojat

Lähetetty: Ti Touko 04, 2021 7:41 am
Kirjoittaja Kaapo93
Kannattaa vaihtaa ne pultit sellaisiin joissa ei ole sitä vaippaa päällä, ebaysta ostin itse setin ja toimineet hyvin. Itsellä oli omasta XF mennyt täysin pyöreäksi 4 kpl niitä muttereita kun rengasliikkeissä vetivät pulttipyssyllä kiinni ne. Sen vaipan sisällä oleva mutteri tuntui olevan tuumakokoa ainakin itsellä.

Re: Renkaan pulttien kromisuojat

Lähetetty: Ti Touko 04, 2021 9:15 pm
Kirjoittaja YLIMYS
Jossain mitsubishin muttereissa ja pulteissa on sama kierre ja prikkarakenne kuin jaguarilla, mutta ei sitä vaippasuojaa.

Itse pidän muttereita aina varalla muutamia kun joskus liikkeet niitä hajottaa ja se on heille vain ilmoitusluontoinen asia vaikka kuinka pyytää että älkää ajako niitä koneella