Outo seuraus ohjelmoinnista

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja roa »

Oli ohjelmoitavana ja samalla poistettiin egr ohjelmallisesti. Egr on myös tulpattu. Noin 100km ajon jälkeen moottorin vikavalo syttyi. Oli kahteen kertaan koodi

P0400 Exhaust gas recirculation flow

Meni takuukorjaukseen. Tarvitsin autoa vähäksi aikaa ja annettiin käyttöön. Oli kuulemma tullut jostain syystä koodi P1410, mutta muuten toimi. Mutta, kun sain käyttööni.. Ei voinut ajaa: kone huusi isoilla kierroksilla, ei reagoinut ollenkaan kaasuun, DCS ei käytettävissä -ilmoitus, käsijarru ei toimi -ilmoitus, mittarissa paloi keltainen ja punainen valo.

Nyt on taas takuukorjauksessa. Mitähän tässä on tapahtunut?

??
S-type R -05
semartti
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 9:57 pm

Re: Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja semartti »

Mikähän pirssi oli ohjelmoitavana?
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Re: Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja roa »

Lukee nimimerkissä eli S type R -05 Kalifornian tuonti
S-type R -05
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Olennaisinta on, että missä oli ohjelmoitavana? Bulkkiohjelmien asentajat (Celtic, Quantum, Optimoiautosi) ei noista mitään ymmärrä jos sellaiselle olet vienyt? Jotain on pielessä ohjelmassa tai sitten vaan liitin on huonosti ecussa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Re: Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja roa »

Luovuttiin EGR:n pois ohjelmoinnista ja poistin tulppauksen. Nyt on toiminut ilman vikakoodeja jo 900km. Sekä RS ohjelmointi että Chiptuning on (ilmeisesti oikein) sitä mieltä, että tässä mallissa ei voi ainakaan kohtuullisella vaivalla ohjelmoida pois EGR:n toimintaa.
S-type R -05
Aero
Viestit: 132
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 9:42 pm
Paikkakunta: Janakkala

Re: Outo seuraus ohjelmoinnista

Viesti Kirjoittaja Aero »

^Käytöstä poiston lisäksi pitäisi myös eliminoida valvonta. Yleensähän (siis ihan yleisesti, ei erityisen Jaguar-yleisesti) EGR jää käytöstä poistaessa sillai inasen auki, että valvonta häiriintyy jos kokonaan tulppaa.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
Vastaa Viestiin