Daimler Double Six -tekniikkavinkkejä?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
cse
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2021 9:49 am
Paikkakunta: Kangasala

Daimler Double Six -tekniikkavinkkejä?

Viesti Kirjoittaja cse »

Terve,
hankin lapsuuden unelma-autoni, Daimler Double Sixin vm. 1990. Auto on alunperin Japanista, mutta vasemmanpuoleisella ohjauksella. Ollut hyvin pienellä käytöllä Suomessa 2009 alkaen, alle 100 000 km mittarissa, mutta ei mitään huoltohistoriaa. Pellit, nahat ym. melkein kuin uudet, joten jonkinlaista luottoa siihen on, että kilometrit voisivat pitää paikkansa.

Varasin autolle jo Jag-Finnille ajan, että käyvät sen perinpohjin läpi, mutta joitakin vinkkejä kyselisin teiltä etukäteen.

Mistä löytyisi Service Manual pdf:nä 12-sylinteristen mallien osalta? Löysin netistä melkein kaikki ohjekirjan osat, mutta moottorin osalta sain vain 6-sylinteristen osiot. Onko ylipäätään jotakin hyvää suositusta sivustoista, joilta saisi perusteellisen tietopaketin autosta? Kirby Palmin XJ-S -kirja ainakin vaikutti hyvältä tietolähteeltä moottorin osalta.

Rekisteriotteessa lukee ABS, mutta autossa ei ole mittaristossa vasemmalla puolella edes paikkaa "ABS FAIL" -merkkivalolle enkä ole nopealla silmäilyllä paikantanut mitään ABS:ään liittyvää moottoritilan puolelta. Onko Daimler Double Sixissä edes ollut 1990 valmistetuissa autoissa ABS:ia eli onko rekisteriotteessani vaan virhe?

Kuntotarkastuksessa lambda-arvo oli korkealla (1,05) kohotetuilla kierroksilla ja mittaristossa Japanin speksien mukainen "HOT EXHAUST" -merkkivalo syttyy heti käynnistettäessä, mikä joidenkin lähteiden mukaan kertoo juurikin, että seos on laihalla. Imuilmavuotoon vai mihin tuo voisi viitata?

Onko Tampereen seudulla mitään hyvää korjaamoa, joka tuntisi tämänikäiset Jaguarit/Daimlerit vai onko tuo Jag-Finn paras?

Ainakin vielä olen ollut ostokseeni hyvin tyytyväinen. Katsotaan Jag-Finnin tarkastuksen jälkeen, mitkä sitten ovat fiilikset. :D
Cristian Seres, Kangasala
Daimler Double Six vm. 1990